1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777755 inlägg · 7967 ämnen
« · 203959 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey
70 Rodrigues: Pekkala måste vara en av de sämsta backar som besudlat Brynäströjan, hur den karln kunde få nytt kontrakt är en gåta. Han är Tuulolas totala motsats, ett skämt.

claesw: Håller med dig att jag räds inte en kvalserie, men det blir tufft ändå eftersom alla vill spöa Brynäs.

Jompe: Ang artikeln ang Berg så står det under rubriken"Brynäs dyra sponsormiss"!

Jompe: Pekkala är ett stort jävla skämt, fattar inte hur dom tänkte(om dom tänkte) när dom värvade honom, har han överhuvudtaget lyckats med någonting??? Och han som skulle ersätta Tuulola, Jo tjenare!

claesw: Jag kan bara hoppas Du har rätt.

Sen blir man ju rödhårigt förbannad när man läser i GD att Pekkala levererat ytterligare en bjudning i PP. Exakt samma sak som mot Frölunda när han skulle slå en galen passning längs offensiv blå och en Frölundait enkelt snodde pucken. Varför spelar Pekkala i PP? Varför spelar pekkala i Brynäs IF?

claesw: Ja, det passar nog ett diciplinerat spelande, målgörande lag som Brynäs!!!

rafalski: Länktips, tack. Försökte hitta texten i dagens Arbetarblad utan resultat.

Jompe:
Jag tror iofs att vi grejar en ev kvalserie- lagen spelar inte så djäkla diciplinerat och det passar nog oss.

70 Rodrigues: Man blir ju mörkrädd när man läser Arbetarbladet angående Berg vs sponsorer. Tydligen så har många tyckt han är för kaxig. Den varbölden har visat sig kostsam för föreningen. Får mig att tänka på ett gammalt ordspråk :
"bit inte den hand som föder dig"

claesw: Så nu försöker vi slå varandra i att tippa nederlagens storlek, är det rätt uppfattat? Vad är fel i den här bilden??

Hennings ledningsfilosofi just nu tycks vara att vi ska vara lagom dåliga. Inte för bra, för då kanske vi slutar 9-10 i ES och det blir det inga fler hemmamatcher. Inte heller för dåliga, för då ramlar vi ur ES. Detta, mina vänner, är dans på j***t slak lina. Vi har två dagar kvar före spelartransferstopp och de enda indikationer vi får från klubbledningen är fem mille back.

Jag gillar att Henning går ut öppet och redovisar situationen. Det borde ha skett för länge sedan. Jag vill se det här som en ny strategi i förhållande till media och medlemmar. OK, en omvändning under galgen, säger kanske några, men lika fullt en omvändning. Mer av den varan, tack!

Men den här dansen på slak lina kan ta oss hela vägen tillbaka till allsvenskan.

DIF-BIF
6-1 till DIF. 2 baljor av Rudslätt mot sina forna lagkamrater...

rafalski: Han lär väl göra 4 av Djurgårdens 8 mål!

70 Rodrigues:
Haha! ´Jag säger det IGEN- man ska ju tippa det man tror för tusan! Möjligen kanske DIF inte är 100 % laddade, det kan hålla ner siffrorna- men problemet är att vi kanske inte går in med 190 %, det måste vi för att ha skuggan av en chans, även om DIF åker på en skridsko...

70 Rodrigues: Vad är oddsen att Rudslätt får en framträdande roll på Torsdag ?

claesw: Hade tänkt tippa 0-8 först men man vill ju inte vara en "negativ medgångssupporter"....:-)!

70 Rodrigues:
T o m jag tippade ju torsk 2-4 inför denna match!

Starkt, Cusken att pricka in 1-5!

Nu ska jag gå till Globen med 3 st djurgårdare, men ingen blir ju chockad om det blir storförlust, så man kan ju vara avslappnad....Vi SLOG ju (märkligt) faktiskt DIF senast (Gävle)...

Jag fattar inte hur du kan tro på 2-8, Rodriges. Inte fan gör vi 2 mål?? Då skulle det ju vara värt pengarna....nä 5-0 till DIF...
Tyvärr. OM vi börjar sätta chanserna kan det bli poäng efter BIF-FB, fär där blir det mderata 1-4.

Huge: Ja, det bevisas sannerligen av dina strutsinlägg!!!

Sv: Rädda Brynäs !
Jompe: Ja, känns som om säsongen kommer att bli den längsta och jobbigaste någonsin...

Insamlingen
Loooser, ThomasHockey m fl som undrar om insamlingen: efter att BSKV sagt nej så är strategin nu att bilda en ideell förening med enda syfta att organisera en insamling. Hoppas kunna komma tillbaka med information snart. Jag ger mig inte förrän vi fått igång insamlingen.

Det finns väl egentligen inget att säga som inte redan sagts. Det är flera här som har varit inne på att den tunna trupp Brynäs har den här säsongen (ett problem som förvärrats av alla långtidsskadorna) resulterat i att med sådär 40 omgångar spelade så är gubbarna trötta. Man krigar och sliter men får ingen utdelning, resultat frustration. Det är många här som har sagt att man kan inte köra en ES-säsong på tre femmor plus några extragubbar. Jag har drivit den tesen sen augusti.

Min stora oro nu är att man inte kommer att klara kvalserien. De lag vi kommer att möta (trodde aldrig jag skulle behöva skriva om Brynäs i kvalserien men there we are) får absolut inte underskattas. Vu bör förstås, men det finns absolut inga garantier för det. Och förlorar vi ES-kontraktet så kan ni räkna ut vad det betyder i termer av att kunna behålla intressanta spelare och att värva nya. Hennings strategi att kvalserien ska ge pengar i kassan är verkligt högt spel.

Vilken kamp att vara Brynäsare denna säsong. Samma sunkiga baksmällakänsla i huvudet idag som efter Mif-matchen. Det är bara deprimerande.

Nu får ni ta och rycka upper och bita ihop resten av säsongen. Tror att det blir svårt för er att rädda er undan kvalserien men ni får banne mig inte åka ur. Vi Leksingar har revansch att hämta på er till nästa säsong och då är det ju lämpligt att vi spelar i samma serie. Kom igen nu och visa att ni är värda en plats i Elitserien.

GO Leksand Stars!!!

Undra vart flygvapnet är och gör... (det var ju lyckat)

Huge: man måste inse att dom inte är bättre än vad placeringen medger.Nu är det nog barar att inse att det blir KS och ska dom klara det så måste dom skärpa sig ganska mycket annars är det nog bara att försöka ta sig tillbaka nästa år, vilket blir svårt med det spelet .

Mörkrets Makter..1 mål på 120 min...pinsamt

Det jag vet i denna fråga är att "Jompe" håller på att försöka få ihop en insamling, han har kollat upp lite med BSKV. Vet inte hur det går men nått är på gång i alla fall.

GAIS insamlingen har pågått i två år minst innan de fick pengarna till Gravem, de har även sammlat in pengar tidigare till andra ändamål för den som är intreserad av att veta detta.

prosten: Jodå, den diagnosen är helt rätt ställd. En av nackdelarna (finns det fördelar?) med frustration är att man inte tänker klart, vilket bevisas av många inlägg.... :-)

Gonatt

prosten:Att fråga Gävlebor om SAIK och bandy brukar inte va så lyckat då de ofta inte sett en match men ändå verkar veta så pass mycket att de kan döma ut sporten :)
Som SAIK:are som ser alla hemmamatcher är det en stor skillnad på hockey och bandy
På bandy står alla och det spelas inte massa musik vid varje liten paus så det är helt upp till publiken om det ska va nån stämning och så har de jämt varit tills de senaste matcherna då de börjat spela musik menför det har man fått en hel del skit i gästboken där det skrivits ex att vill vi ha discodunk kan vi åka till gavlerinken....sluta spela hockey musik och förstöra den läktarkultur som fortfarnde finns inom bandyn.
Dessutom tror jag SAIK har en supporterklubb och klack som är bättre organiserad med några års högre medelålder än den klack jag ser i Gavlerinken.
I hockeyn är det mera att man slår sig ner på sin plats och förväntar sig att det ska vara tryck och show men utan att man själv ska behöva göra nått...även jag själv dras in i det där på hockeyn tyvärr.
Den 7e möter vi SAIK:are VSK och jag kan tänka mig att det drag de kommer bli under den matchen kommer vi inte komma i närheten av i Gavlerinken i år :(

Huge: Frustration är vad som har drabbat grabbarna på HS Huge, det borde väl du förstå som kan "vanlig enkel idrottspsykologi".

observant: Eftersom du nämner mitt namn i stort sett varje gång du gör ett inlägg så får jag väl tillägna dig mitt svar, även om jag i vanlig ordning inte har några förhoppningar att du skall förstå vanlig enkel idrottspsykologi/fysiologi.
Efter att ha läst igenom 5 sidor med de sedvanliga invektiven och uppkastningarna över LAGET (ett lag som man säger sig stödja....hmm) så hittade jag ett (1) inlägg som försökte förklara varför vi ligger där vi ligger. Detta inlägg kom från "Lilljanne".
Du var inne på att vi gått runt på 3 femmor i stort sett hela tiden och även att vi varit tvungna att toppa laget onaturligt mycket.
Häri ligger mycket av förklaringen. De senaste insatserna är ju bara en logisk följd av vad som hänt tidigare under säsongen.
Som GP säger, det känns som om vi är tillbaka i november.
Då, som nu, är det huvudet och det mentala som spökar. Min uppfattning är att i höstas var det mest Eskos ideer som gjorde att det låste sig. Att spelarna är mentalt slitna just nu beror nog mer på dels att man är fysiskt slitna pga det som Lilljanne nämnde samt att det sliter att hela tiden spela måstematcher och aldrig kunna slappna av. Laget får nu betala för långtidsskadorna samt Eskoäventyret. En del av förklaringen ligger väl också i att en del spelare inte riktigt motsvarat förväntningarna, men sådana saker kan man ju inte heller gardera sig emot.
Hur skall man då förfara i nuläget? Ja, än är det inte riktigt kört, jag säger som L-G Jansson som svar på fråga från Skalman:
- "Är Brynäs avhängda nu?"
- "Nej, men det blir tufft!"
Om jag känner grabbarna rätt så ger dom inte upp förrän det är ABSOLUT klart att det blir KS. Ett alternativ är ju att man redan nu börjar ladda för KS, slänger in lite juniorer som dels avlastar de slitna samt även ger dem själva lite matchträning inför stundande äventyr. Vilket väljer man? Jag tror på det förstnämnda, så länge det finns en chans, finns det en chans. Det som oroar mest är som sagt den mentala statusen just nu, det verkar vara den som tyvärr, och ganska logiskt, kommer att fälla avgörandet...

Sv: Cricke's tråd
observant: "upp som en sol i aug ner som en missil i bagdad!!!"

*asg*

Det var första skrattet på mycket länge för min del......

Bye Bye Brynes!!
65 Selander: Ditt tips gick ju inte precis in....Jag var själv rädd för att BIF skulle gripa det sista halmstrået, men icke...
Kvällens absoluta loosers: BIF o LHC, finns någon räddning för Er?
Jag tror inte det. 3 dar kvar att värva, sen äre stängt.
Nåja, TIK kom ju tillbaka, efter 18 långa år.....;-))

Jag suckar bara djupt i min bedrövelse. Brynäs årgång 2003 är inte av det virke man innerst inne hoppats på. Ram/Asplund är Elitseriens sämsta målvaktspar. Backuppsättningen är inte Elitseriemässig - förutom "Sjödda" som fortfarande håller hög klass rakt igenom. Och forwards, den ständiga frågan. Ove, Janne, Kyrö, Miettinen, Anger... VARFÖR spelar vi inte bättre hockey? Varför gör vi två mål på tre matcher som KAN betyda Brynäs liv eller död?

Undrar just vad ledningen med Henning i spetsen för närvarande funderar på? Slutspel? Tycker att det är så sorgligt att ingen GÖR någonting för att förändra laget. Och då menar jag hyr/köper/lånar NÅGON spelare som i sig kanske inte är Mr Målskytt - men som kan bli en INJEKTION! Se bara på Fokin i MIF. Det är så dagens elithockey fungerar, att ingen i Brynäs insett det tycker jag är en enda stor gåta.

Antar att det bara är att gilla läget nu. Kvalserien. Jag kommer då stödja mitt Brynäs, för mitt hjärta är gult-svart-rött. Frågan är hur många som står upp för Brynäs senare i vår? Förhoppningsvis spelarna i alla fall...

prosten: kan var ett litet problem dom får börja spela matcherna ute under bar himmel inga sittplatser och mycket bandyportföljer
stark horn att tuta med bengakisga eldar samba orkester " kann väl ta dit synfonyokestern" då blir det tryck.

Som Uppsalabo och ständig besökare av SM-finalen i bandy vet man ju att SAIK alltid har en stor och röststark klack, där borde ju det finnas kompetens och vilja att dra igång något till KS, eller har jag fel där Gävlebor ?

Räkna med ett svar om 1timme ifrån huge då med 5011 rader med varför vi förlorar o ditten o dattan med bortförklaringar ifrån vår gode man det blir bara patetiskt alltihop!!PUH GODNATT PÅ er alla ändå ;-) !!!!!

70 Rodrigues: Jo det kan bli så och det är därför man går dit ändå för skulle dom skrälla så kommer man att vara så j-a glad.

Synes på torsdag alla Brynäsare, kom till Kvarnen före match så att vi kan spy galla över dagens Brynäs *ler*

65 Selander: Brynäs lär få känna av Djurgårdens revanschlust på torsdag, att sedan Brynäs är revanschsugna har ju inte hjälpt hittills, det blir ju för fan stora darren så fort dom får ett mål i häcken! Jag tippar 8-2 till Djurgården, finns inget som talar för något annat än stortorsk!

70 Rodrigues: Nu är Huge här om inte han får hjärtattack nu eftersom han är 3siffrig då överlever han mig också många frågor o ta igen men åter igen HUGE vad har du att säga om dagens insats o förra matchen o matchen före det???KOM inte o säg att det beror på skador o dylikt o dom för jävla dåliga bortförklaringarna du har kommit med dom senaste 30 matcherna jag blir så jävla förbannad så det är inte sant voi V***U säger jag kom igen nu Huge lätta på trycket o gör mig ännu mer förbannad???!!!!

prosten: Och jag var där, det enda man hittils kan se tillbaka på med ett leende på läpparna.

Nu på torsdag så blir det match igen och det skall bli kul att se hur vi kommer att klara oss då, har vi tur så kanske vi spelar jämt annars så är det som vanligt.

esa65: Med en dåres envishet kommer jag att tjata om detta fram till KS.........lapp på luckan o ett jävla liv e vad som krävs i KS.
Vilka diktar ihop några stencoola ramsor ? Vem har hals nog för det ytterst krävande jobbet som klackledare ? Och vem ser till att tysta musiken i Gavlerinken för gott ?

esa65:Kan man ju lugnt säga.Ska du ner till Ängelholm o stötta detta sargade lag?Det ska jag i alla fall!!

70 Rodrigues: Jag håller fullständigt med , nu är det kvalserien som hägrar, det ska nog till ett mirakel för att Tigrarna ska ta sig ur det här ........

KungMartin: Har sätt alla hemmamatcher utom den idag och jag håller fast vid det jag skrev tidigare. Har Bergkvist inte fått någon chans i Brynäs? Han har ju för tusan spelat alla matcher utom två.
Du kan väl ändå inte mena att kedjan med Anger, Miettinen och
Bergkvist var speciiellt lyckad. Det var när Kyrö kom in i kedjan som den lyftes, Nylander är bara en tråkig sargspelare som oftast förlorar sina närkamper i hörnen, liksom Lindström. Det finns många andra spelare som kan dels kämpa och dels även göra mål vilket dessa tre spelare ej har kompetens till.
Adam Andersson är en av de sämsta backarna jag skådat i Brynäs, Varenda passning som han slår kommer i midjehöjd. Mycket irriterande för medspelarna.
Lycka till i kvalserien Brynäs, det kan ni verkligen behöva med två urdåliga målvakter.

Efter matchen ansåg Gunnar Persson att Brynäs inleder matchen bra men faller ihop och spelar krampaktigt när Modo får ta ledningen en andra gång.-Det känns som vi är tillbaka i november, spelarna kommer inte upp i normal standard, kommenterade Persson.Och i hur många matcher har dom gjort det då undrar jag???

rafalski: Vi får glädjas åt det för det var det enda det här laget vann upp som en sol i aug ner som en missil i bagdad!!!

rafalski: Inte jag heller.......borde ju vara en oerhörd tillgång.....

rafalski: JUST DET !

INGEN kan ta ifrån oss segern i Electro oil Trophy. Gonatt !

rafalski: Jag tycker att alla här på GB:n ska ge varandra en stor härlig kram och komma överens om att laget förtjänar att ligga där dom ligger och att KVALSERIEN är det vi nu får rikta in oss på!
Det kan inte finnas något positivt att skriva längre, och skylla på skador hela tiden blir ju bara patetiskt, den enda som saknas av dom skadade är ju Soling.Luovi har ju för fan inte spelat en hel säsong sedan han kom till Brynäs och Djoos har ju inte gjort någon glad sedan säsongen 98/99! Hade vi haft en bredd trupp med riktiga spelare och inte en massa utfyllnads lirare ala Bergqvist, Pekkala,P3, Wågström, Nylander varav ingen skulle platsa i någon annan elitserieklubb, så skulle situationen se helt annorlunda ut.

KungMartin: Bra sagt!

« · 203959 · »