1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777770 inlägg · 7967 ämnen
« · 205290 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: ÅRETS FLOPPVÄRVNING!!!!
divad: 2 mål alltid något.

KungMartin: känns som det inte spelar någon roll 5-2...

KungMartin: känns som det inte spelar någon roll 5-2...

Hur lång tid har det gått i matchen???
Hockey Direkt e ju inte jätte uppdaterat.

Cricke: hur det än är så är han bättre än Aspen. Brynäs hade släppt in fler mål vid den här tiden förra året. men då kunde man ju göra lite fler mål i a f.

Cricke: Protest! Att skylla allt på Jamie är struntprat. Visst, han kanske inte är värd mer än en 2:a på en skala 1-5, men hela försvaret är ju helt förbi. Plus att forwards kringlar vilsna i måltorkans Sahara.

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF
Clarence: det var peckala som gjorde 4-2

svedas: Man tror knappt det är sant när du säger att Ram inte är dålig. Han håller div 2 klass och det är han som har dragit ner Brynäs i skiten, punkt slut. År mycket mycket orolig inför kvalserien med han i mål.
Kämpa Brynäs.

svedas: Ja, ju fortare desto bättre. 60 minuter med Brynäs är numera enbart en stor pina...

Fredde G: Samma resultat på aftonbladets målservice.

svedas: Har slutat att analysera dom är näst sämst i elitserien.
Tabellen ljuger aldrig.

svedas: Hockey Direkt verkar inte funka. Enligt www.svt.se/texttv är det paus 4-2. Har ingen målskytt dock.

Clarence: Ovanligt att Brynäs match går långsammast. den brukar vara klar innan de andra har börjat 2:a

Makkan: jag vet inte riktigt om jag håller med om att Ram är så dålig. Jag tror inte att FBK t ex hade gått nå sämre om de hade haft Ram istället för Wallenheimo. Det är Brynäs backar som är det stora problemet. Sen kan jag hålla med om att det finns bättre målvakter.

Vilket anfall Brynäs har. Det är lika sanslöst...

Vilket försvar Brynäs har. Det är helt sanslöst.

Sv: Rädda Brynäs !
Åh nu vart det 3-1 också.

Jompe: Stackars pojk ;-)

Igor: Snackade med Rodrigues i periodpaus. "Inget eget spel, blekt, darrigt". Han var inte nådig. Humöret blev inte bättre av att han tvingades gå på toaletten just som Brynäs hängde sitt mål...

Makkan: Håller med dig fullständigt, kanske ska Ove bort också. Undrar om inte Miettinen/Laitinen har rätt att bryta kontraktet vid degradering.

Holly shit! 2-1! Måååååååååååååååååååååååååååååååål!

2-1

Igor: Äsch här var det ju tvärdött och matchen avgjord. Jag går och kollar på handboll. Allt hopp för Brynäs står till att hela DIF drabbas av vinterkräken i periodpausen.

Tomas HOCKEY: att dom fan inte kan hålla tätt... kanske Tena kan gå in som guldsponsor till nästa säsong.

Igor: Jag skulle faktiskt inte bli förvånad :( Håller föresten med om målvaktsposten.

PP för Brynäs, risk för 3-0.

Gust: Vad tror du Gust, blir det 10-0?

Man blir varken förvånad eller besviken längre....skamsen möjligen.

Igor: 2-0 efter sex min. TA UT RAM och låt talangen få spela!

SirPimme: 1-0 efter 1 min som vanligt. Idag blir det tvåsiffrigt om inte Lundström släpps in.

Lunkan: La in den mest för att liva upp stämmningen här på erat HS...

...att det är Bajens gamla klassiker vet nog alla, att sen du ska vara kaxig är det väl bara du som mår bra av.

Nä, försök istället att lägga energin på att stötta BIF nu när de behöver det som mest!

Kämpa nu Brynäs!

KOM IGEN NU BRYNÄS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NU JÄVLAR!!!!!!!

Brynäs lagrester som ska vara kvar efter säsongen, om vi stannar
i elitserien. 1st målvakt, 4st backar, 2st centrar och 6st ytterforwards måste värvas. Sen beror det lite på hur många junisar vi ska satsa på. Några kanske skulle spela i allsvenskan (förhoppningsvis inte i Brynäs) för deras egens utvecklings skull.

MV Joakim Lundström

B Daniel Johansson
B Tommy Sjödin
B Adam Andersson
B Veli-Pekka Laitinen
B ??????????
B ??????????
B ??????????
B ??????????

CF Roger Kyrö
CF Tommie Miettinen
CF ??????????
CF ??????????
F Peter Nylander
F Simon Östlund
F Jonas Soling
F Niklas Anger
F Ove Molin
F ??????????
F ??????????
F ??????????
F ??????????
F ??????????
F ??????????

B Mattias Karlsson
B Stefan Svanbom
B Olof Mattsson
F Jim Engström
F Kristoffer Jobs
F Nicklas Danielsson
F Jonas Floberg
F Patrik Rönnqvist

Till dessa säger vi tack för den här tiden och lycka till.

MV Jamie Ram
MV Johan Asplund
B Pär Djoos
B Henrik Petre
B Henrik Rehnberg
B Jussi Pekkala
CF Jan Larsson
CF Daniel Wågström
F Björn Danielsson
F Kennet Bergqvist
F Kyösti Karjalainen
F Mikko Luovi

70 Rodrigues: Jag är faktiskt inte full än...Läste Rodrigues inlägg lite fel bara...haha...skål!

70 Rodrigues: Vaddå kan du vara ONLINE när du är hemifrån?

Nu är 1:a men inte sista bärsen drucken, matchtröjan o mössan är på så nu bär det av mot Globen och förhoppningsvis ett MIRAKEL som det kommer att pratas om lääääänge!!! Ha det bra ikväll alla ni som inte har möjlighet att se matchen och till er andra VI SES om en stund!!!

Sv: STÖTTA BIF MOT fbk
Jompe:
Ja, liksom "chocka" laget att vi faktiskt stöttar dom!

Lunkan:
Ja, visst fan, vet du... och så säger dem att skönheten kommer från insidan ramen :-)

Ålder före fart är Brynäs paroll nu för tiden... och det är väl en idé så god som någon om man vill spela ned sig i allsvenskan som Leksand och AIK!
Tänk den talangfulla junior som fick samma speltid som Nylander och Danielsson... hej o hå!

Det finns ingen elak Huss eller Lindström i laget.
Det närmaste man kommer är Patrik Rönnqvist. På med ett stort galler och låt honom leka Sandström.

Eller varför inte ta in ELAK-konsulten Stig "Mördande Blicken" Salming till moraliskt stöd?

westerlind: Fuuulllll faaaaart framåååååt Brynäs! Sen hjälper alla utom Anger till bakåt så blir det inte så stor förlust=) Nejdå, lycka till i afton.

prosten:

Äh, nu är det inte tid för finstämda dikter - ikväll litar jag på Selanders mer lättbegripliga poesi. Om brynäsklacken från Kempis är här ikväll, dessutom förstärkt med dig, Rodrigues, Lilljanne, claesw, Huge, Sylf och andra hockeyälskare från Stockholm, så kommer Globen att koka som Nou Camp, Highbury eller Söderstadion.

Fuuulllll faaaaart framåååååt Brynäs!

Sv: STÖTTA BIF MOT fbk
claesw: That's the spirit! Det finns en tid för kritik och allmän frustration och det finns en tid för att göra en konkret, positiv insats som supporter! Jag kan inte komma på lördag (sitter i skärgården utanför Göteborg) men jag gillar skarpt idén att vi alla tar time-out i gnölet och ställer upp för laget.

STÖTTA BIF MOT fbk
Kan vi inte komma överens om att alla som kan kommer till Gavlerinken och LYFTER fram laget till seger oavsett hur kvällens match går?

claesw: Japp, jag så 2-0 vinsten över Djurgården, den var riktigt skön, men tyvärr historia!

westerlind: Hallå ???? Hade förväntat mig en ramsa likt den du fixade till mot Modo borta men du kanske brände ut dig då?

Brynäs: Kom igen grabbar! Ikväll gäller det att kämpa som om det var sista matchen för säsongen. (oj det är det faktist nästan)

Jompe: Kan man lugnt säga,ALLA platser i laget är problematiska.

65 Selander: Om det scoutas målvakter i Finland så kan i varje jag inte tänka mig att det skulle vara för innevarande säsong. Vi har två fungerandew (i betydelsen inte skadade...) målvakter varav en lyfter en megalön. Och vi är 5 mille back i budgeten. Och vi har andra mer angelägna spelarvärvningar att göra, även om målvaktsfrågan är problematisk.

Uj uj uj. Match idag igen. Förlust igen ? Eller äntligen en vinst ? Känns ju inte skoj det här. Dom har verkligen börjat tänka på spel i kvalet. Men säger bara en sak. Spelar dom som dom gjorde i matchen mot MoDo i tisdags (Vilken jag för övrigt var och såg. Vilket INTE var en bra match. Slarv hela tiden.) så kommer det helt garanterat bli spel i Allsvenskan nästa säsong. Dom har inte en chans att ta sig upp igen. Det är dags att kolla igenom laget nu och kicka alla gamlingar som har annat i huvudet än hockey. För som dom spelar så måste dom tänka på något helt annat än hockey.

Frasse99: Är det ett skämt eller, om inte vad har du hört och är det
någon annan som har hört något?

Lunkan: Ang Lindström är det någon som vet hur det går för han i Ryssland?

« · 205290 · »