1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777743 inlägg · 7967 ämnen
« · 200854 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Sorgligt
Läs Keb´s klockrena krönika på GD. Och är ni för fulla spara den tills i morgon eftermiddag då den värsta baksmällan är över (Den värsta baksmällan går dock inte att bota, Brynäs-Malmö den får vi leva med. Full som nykter).

Brock Lesnar: Så sant som det är sagt! Så DETTA är Brynäs-andan?? Köp ett SM-guld, skit i idealism o dynga...Clever Boys.

Ängelholm
Va fan kan ni inte ens vinna över de där rälia MIF.

Jaha då era bockabrännare då ses vi i hockeyladan i Ängelholm

Då ser ni Melin igen!!!!:)

"Ligger lägre än en sjunken båt" sjöng Lundell en gång. Det är väl vad man gör här i TV-soffan med gravölet intill sig denna lördagkväll efter förlusten idag. Men ett bandat "Så ska det låta" och denna underbara Blossom Tainton kanske får en att överleva även detta nederlag...

Sitter här o grunnar.
Om det nu skulle gå så illa som ni fruktar (intressant för oss), måste det inte vara dubbelt handikapp o ha sin gamle tränare i motståndarbåset i KS? Han som INTE tränar Mif nästa säsong!
Lycka till iaf.

westerlind: Jag skulle verkligen inte klaga om vi fick Brynäs i kvarten. Håller tummarna för det.

westerlind: Folk kanske är för fulla för att blåsa :)

westerlind: Haha! Ja - om det gäller att stävja den allmänt mer lättsamma tonen nu, eller sentimental (se mitt inlägg), kan du ha en poäng...Haha- good call!

claesw: Undrar om det kan vara idé att införa alkolås på Hockeysnack?

claesw:
amn skall vara man

westerlind: Ja, amn blir aldrig mogen nog för Kösa these days ; )

El Maco: Rättelse. "Kösmogna" skall egentligen vara "könsmogna".

El Maco:
Lögnare. En man som kallar sig Per HaPPs försöker få alla kösmogna timtråiter att samla slutspelsskägg redan nu. Det är nog lika bra: Möter ni Brynäs i kvarten blir det aldrig längre än 3 mm.

It ain,t over until...
the fat lady sings!

It.s hard to be a Devo-fan these days- uttryckte Devo (gammalt cult-band) när jag såg dem 1991. Nu heter det It´s hard to be a Brynäs-fan these day´s. Men jag ger aldrig upp i mitt eget liv. Samma sak när det gäller mitt kära Brynäs- VI GER OSS ALDRIG!!!

-OK?

Gunnar Persson om matchen: Jag är nöjd med den attityd och inställning vi visar men....................(Källa Brynas.se) Tror inte Gunnar och jag var på samma match!

westerlind: Här går vi till barberaren hela vägen in i elitserien 2003/04. Nirå?

Sparka hela den inkompetenta styrelsen för Brynäs. Så vi får folk som håller på Brynäs i varje fall. Och sparka Gunnar till nästa säsong han är för stor rövslickare till gammelgubbarna. Mitt förslag är också sälj ut Brynäs till någon som har pengar så att vi har råd att köpa in bra spelare. Idealism leder bara till undergång bara pengar och mera publik kan ge oss ett SM-Guld.

Var och kikade på matchen idag och sammanfattar allt i ett stort rungande SUCK! Ingen vilja i andra och tredje perioden! Ville inte vinna, såg nöjda ut med 0-2 i arslet

westerlind: På presskonferensen antydde ordförande Henning till Kebs att någon målskytt kommer inte värvas för det finns inga kulor att värva med,har du hört det förut här eller??Vi får klara oss med dom vi har,LYCKA TILL BIF!!!!(Och alla vi andra)

El Maco: Jaså, är det så? Trevligt. Jag beklagar mitt faktafel. Men du förnekar i varje fall inte att ni är barbarer. Civilisationen går framåt.

westerlind: Eftersom merparten av utsläppen i Sundsvall äger rum just söder om stan så är det närmare än två mil mellan de värsta skorstenarna och Nolby. Vill man ha frisk luft rekommenderas Kovland.

varför går det så trögt för j-20/j-18?
Har Moras J-20 dom bättre spelarna från b-jun eller är det går de bara tungt för dom??

Lilljanne: Hmm, jag ber om ursäkt. Du vill väl vara med i mästarlaget ändå?

westerlind: För det första: jag har aldrig med ett ord klagat på spelare som tittar i plånboken innan dom väljer lag.
För det andra: jag måste bara fråga frun först.

Lilljanne:

Nu blir jag besviken: Är du inte en av de som klagat mest högljutt över alla dessa penninggalna hockeyh-ror? I bordshockey kämpar vi enligt den nobla devisen: "Det viktigaste är inte att kämpa väl, utan att vinna".

Jag kan tyvärr inte lova riktigt säkert, men efter överläggningar med Västernorrlands bordshockeyamatörer, så har vi preliminärt bestämt att en turnering ska utspela sig under juni månad: Detta för att Brynäs ska hinna spela klart SM-finalen. Naturligtvis innebär det att deltagarna från Övik, Nolby och Sollefteå får en tidsmässigt osportslig fördel i förberedelser. Det kan de behöva.

Som det ser ut just nu kommer kampen att utspela sig på toppen av den vackra Nolbyknölen, ca 2 mil söder om utsläppen i Sundsvall.

Om du är en riktig brynässupporter så hoppas jag att du ser det som en ära och plikt att slå tillbaka dessa barbarer, och nöja dig med den hejdlösa ära som tillerkänns vinnaren. Känner jag dessa människor rätt så är det möjligt att det blir en glad sammankomst både före, under och efter tävlingen.

Jag litar på dig - varför missa en enkel chans att krossa klykraggarna?

westerlind: Vad får jag i lön? Det är tanten som frågar. Hon påstår att vädret är bättre på västkusten.

westerlind: Och jag blir sportchef!! ;-)

Lilljanne:

Skitbra. Jag har redan lovat Frisco och mike66 att Brynäs ska krossa allt motstånd i bordshockey. De märker säkert inte om du tar över min plats och jag blir din personlige Tommy Sandlin.

Lilljanne: Ok bra veta ;-)

westerlind: Jag sa ju att jag inte ville skryta bara upplysa men det var så på den tiden när jag gick på highschool!!Hade jag fortsatt hade jag tagit Ben johnson ;-)

observant: Och jag är bäst på hockeyspel (Stiga) på hela GBn!

westerlind: Jag vill inte skryta men jag var snabbast i stan på 80 meter 9,5sek!!På högstadiet o gymnasiet!!!he he det gick undan då men idag mer stark än snabb!!

Sv: Brynäs - Malmö
observant: Vi kan väl konsulta finska skidlandslaget. Dom kan göra världsmästare av ingenting.

Lilljanne: Vi får smyga in EFEDRIN I BRYNÄS föda så det börjar hända grejer i grillorna!!

observant: Var inte så säker på det.

När westerlind rör sig står blixten stilla. (gammalt djungelordspråk)

Fotnot: I sexan vann jag skolmästerskapen i skridsko. Jag är inte säker, men en möjlig anledning är att jag var den ende som hade långrör. Hockeyfjollorna pinnade löjeväckande på och låg ett halvt varv före vid växlingen, men jag jobbade på i trygg takt och kom stormande som en oljad överraskning på andra halvan.

Härligt att talang lönar sig.

Läser i Aftonbladet att Fokin får beröm. Hur är det med Janne Silfverberg, Stiggarna Östling och Salming? Är dom upptagna nu i mars-april?

Lilljanne: Med tanke på dagens spel är det dags att börja planera för kvalserien annars kanske det omöjliga kommer hända, det som ingen tror kan hända Brynäs i allsvenskan säsongen 2003-2004.

Kan man vila Janne Larsson fram tills kvalserien börjar tro? han såg riktigt trött och seg ut, och Kösa ska man inte tala om..Molin glimtar till men har det inte lätt att spela med två trötta gubbar. Nylander, Danielsson och Anger jobbar bra men det räcker inte.. MIF var mer organiserade, tuffa och småfula framför mål jag har svårt att se hur Brynäs ska kunna gå förbi dem i tabellen.

65 Selander:Det hoppas jag innerligt och än måste vi bara hoppas att vi vinner några matcher men det ser OERHÖRT TUNGT UT!!Det är faaaaaaaan också!!!

observant: Ja vad f-n säger man, det enda positiva jag kan hitta för stunden är att MIF har en match mer spelad.

Ser nog ut som det blir en ångestfylld kvalserie där jag är säker på att vi kommer tillbaka till ES. Det blir inte lätt men vi fixar det.

Mats GBG: Skillnaden är att Leksand var och är ett skitlag. Vi är Brynäs - vi kan inte åka ur!

westerlind: Ska inte du o jag snöra på skridskorna snart o hjälpa detta sargade laget sämre kan vi ju inte vara!!!

Sv: KVALSERIEN!!!
Tor Karlström:Ok tack för den informationen det är sorgligt att BIF har blivit så dåliga,tänk för 2 år sen när jag var i gavlerinken lördagen den 13.e januari o såg BIF vinna mot VF med 7-2 det var tider det!!!Men det var då det!!!

Hej! Nån som vet hur de kommer att bli med biljetter till allsvenskan om man har seriebiljett?

Mats GBG: Det är just det jag är rädd för tyvärr!!AIK o BRYNÄS harvar där sen flera säsonger o dit kommer också sen Trollhättelaget fyyyfaaan!!!!

Sv: KVALSERIEN!!!
observant: Jag var på matchen,Ulf Gyllnaders domarinsats var URUSEL!!!
När Ove Molin fri med målvakten blir fälld och tacklad in i sargen,vad händer då..?!
Ingen straffar,ingen utvisning på någon Malmö-spelare.
Brynäs hade även en puck inne i mål i slutet på första perioden tror jag att de va,vad händer då..?!
Inget mål!!!

Men Malmö spelade smart,defensiven var hyfsad från deras sida,det verkade som inte Brynäspelarna hade någon ork eller vilja att vinna.
Man måste visa 100% inställning under matcherna annars vinner man aldrig,rutinerade spelare måste visa vägen.
En Johan Lindström typ saknar jag.

Ståplats var usel.

Att vara supporter till Brynäs,är bland de mest jobbigaste som finns.
Någon som inte håller..?!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Lilljanne: så var det vissa som resonerade i Leksands gästböcker också, och vad hände!!

Underskatta inte de allsvenska lagen. Även om Brynäs har ett bättre lag nu än LIF hade det året så hänger mycket på självförtroendet. Något som lagen underifrån har gott om.

Lilljanne: Åka till Thailand ifrån september till Maj!!

westerlind: Det gör jag med mer än hela jävla SK o Styrelsen ihop!!

Är det nån som försökt föreställa sej en Elitserie utan Brynäs? Vad fan skulle man göra hela vintern?

Jag tycker om Brynäs. Skål.

« · 200854 · »