1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777879 inlägg · 7967 ämnen
« · 220730 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LHC-BIF
lindberg: Attans snabb skribent, denne Lindberg!

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
70 Rodrigues: Varför inte ta med flera juniorer. Vad är de rädda för. Det är ju redan kört i ES, så varför inte låta dem få spela och få matchträning i A-laget?

I morgon ska alla få spela enligt GP. -Vi kommer att spela med fyra kedjor och tre backpar, B Danielsson och Kyrö är skadade så Veli-Pekka Laitinen kommer att spela center!!! Fan, det blir bara värre o värre det här!! Snart finns det inga mer spelare att tillgå!! Skulle det inte va fan så mycket bättre att slänga in Engström istället för VPL på centerplatsen???

Sv: Brynäs IF
Michael Sundlöv på brynas.se: Vi tar ut laget i morgon, säger Sundlöv. Men vi har bestämt att alla ska spela, det blir fyra kedjor och tre backpar. Eftersom att både Roger Kyrö och Björn Danielsson saknas kliver Vello Laitinen in som center.

VPL center? Det vill man se! Å Ram är tillbaka enligt denna införtrupp!

Hoppas det går att köpa blöjor i ekonomi pack! Man kommer ju att skita på sig många ggr under KS ;)

Det finns platser kvar.
Avgång 08,30 gavlerinken.

www.brooklyntigers.com/

LHC-BIF
Fyra kedjor (det är så dags nu...) och tre backpar imorgon mot blivande kvalseriemotståndaren LHC. Laitinen kliver in som center då både Kyrö och B Danielsson står över lätt skadade. Lundström inte med i truppen utan Ram enligt hemsidan.

westerlind: Vi kommer och hämtar upp dig på väg till Ängelholm. När nu det blir.

Sv: Silly season!
Ulf Lindgren: Skiter björnen i skogen???

westerlind: DU KAN ÅKA MED MIG OCH MIN PEUGEOT 605 T 185 HK, DEN GÅR UTAV BARA HELVETE!!! Stockholm-Gävle 22 min!!

70 Rodrigues: Nä, jag har tänkt gömma mig för dig hela dagen.
Skämt åsido: VI SES! Blir'e nå' köttbullar efter matchen?

Lilljanne:

Jag håller med, naturligtvis borde vi göra något för att åstadkomma ett så bra publikstöd som möjligt: Din tanke om en turné låter intressant: Vad jag förstått är vi en hel del som bor i Stockholm som säkert vill se matcherna. Om bussar eller samåkning till bussen härifrån kan ordnas så är i varje fall jag intresserad.

Kan det vara något?

Lilljanne: Är inte bocken lika känd då? Den pratar de ju om på nyheterna varje år kring jul..... SKRATT!!!

70 Rodrigues:Vilken symfoniorkester????

Lilljanne: För att inte tala om den enda världskända symfoniorkestern ingen har hört talas om!!! Gävle kommun borde omprioritera fett!

boldten: Gävle med omnejd har en del konkurrenter som stjäl sponsorer och talanger. Gefle (fotboll) och Sandviken (bandy) är nog dom största konkurrenterna. Men jag tror Gästrikland är en fattig region och därför är det svårt att skaka fram stålars. Företagen prioriterar annat av nån anledning. Jag tror inte gävlebor och gävleföretagare fattar hur stora Brynäs är. Allt annat är ankskit i jämförelse. Det finns gävlebor som tror att den där förbannade bocken är ett lika känt varumärke som Brynäs.

Ulf Lindgren: Ses vi i morgon????

Lilljanne: Så sant, så sant. Det oroar mig att det är svårt att få Gävleföretagen inte ställer upp mer än de gör. Vad har Gävle mera för Elitlag? Har ingen riktig koll, men det borde inte vara så många eftersom jag bara vet om Brynäs.

boldten: Man kan nog säga så här: ställer inte gävleföretagen upp, då lär inga företag göra det och då dör Brynäs.

Ulf Lindgren: OK, dåligt minne. Fast det spelar egentligen ingen roll, det var fortfarande nästan inte en brynässupporter där. Åtminstonde syntes och hördes de inte!

Ulf Lindgren: Dumt? Var det inte Brynäs supporterklubb som la ner i Gävle på 80-talet för att återuppstå som Brynäs Supporterklubb i Stockholm?

LUNDSTRÖM 6: Jo, jag känner igen sidan. Det var där jag var inne för två år sen och anmälde mej vid två olika tillfällen för medlemskap. Jag har inte hört nåt ännu.

Betyder det att ni fixar resor till kvalserien?

boldten, gordo, Julio: Jag mötte Jonas Soling igår och då hade han fått matchförbud av läkaren. Jonas Soling i Kvalserien? Äh, jag är skeptisk.

Lilljanne: Brynäs–Södertälje 7–2 skedde i Allsvenskan. I kvalet (allsvenska finalen) mot Södertälje hade vi det betydligt tyngre; 4–2, 2–5, 3–4 och 2–5. "Har Brynäs nån organiserad supporterklubb – att den inte finns i Gävle tar jag för givet?" Den frågan är så j-a dum att jag låter den stå obesvarad!

boldten: Surahammar–Brynäs 0–2 var även den i Allsvenskan.

Lilljanne: Du hittar inte så bra på nätet.

Välkommen till Brynäs officiella supporterklubb Brooklyn Tigers

www.brooklyntigers.com/

Lilljanne: Jag känner igen mig i din kommentar angående KS, ska man på turné eller gömma sig? Man vill både titta på matcherna och slippa. Det knyter sig i magen bara man tänker på KS. OJ,OJ, det blir en jobbig tid.

Hur supporterklubben fungerar är frågen. I KS -96 var jag till Sura och kände mig ganska ensam som Brynässupporter där, så man kan ju undra hur det blir denna gång... Inte blir det något gästrikeuppror som det var dalauppror för leksands del.

Och sen kan man undra hur det blir nästa säsong med tanke på den dåliga ekonomin. För inte kommer några Gävleföretag ställa upp med mera sponsring om de nu inte gjort det för, eller vad tror du?

Som sagt: Stoppa världen!!

NY SPORTCHEF?
SKULLE INTE HUSS BLI EN BRA SPORTCHEF?

Brynäs IF
Trots att kvalspel var väntat sen november är jag lika chockad för det. Hur jag mår om det otänkbara händer kan jag inte ens föreställa mej. Efter säsongen ska vi leta syndabockar. Nu ska vi kliva ihop, knyta näven och ge laget allt stöd dom behöver. Jag funderar på att förlägga semestern till mars-april och åka på turné, alternativt gå och gömma mej tills det är över.

Har Brynäs nån organiserad supporterklubb? Var är den och vad gör den inför kvalseriestarten? Är det den som finns nånstans på västkusten (att den inte finns i Gävle tar jag för givet)? Kan man förvänta sej nån form av organiserat publikstöd vid hemma- men framförallt vid bortamatcherna? Det här är det i särklass viktigaste seriespelet i Brynäs historia. Nåt borde vi göra, va?

Curre Lundmark menade igår på tv att Brynäs fiasko berodde på 3 saker. Att man värvat fel när man inte värvat aggressiva och tuffa spelare, att man tecknat långtidskontrakt med nyckelspelare och dåligt målvaktsspel. Anger bekräftar åtminstone det första när han efter gårdagsmatchen säger att laget inte klarar att spela tufft. Det är bara att hoppas att kvalserielagen ger fan i att spela fysiskt. Troligt! Det kommer att smälla från första nedsläpp!

I Dagens Nyheter svarar man nej på frågan om Brynäs spelar i Elitserien nästa år! Tändvätska, Gunnar P.!

Brynässpelarnas håglöshet (eller vad f-n det nu är), även i avgörande lägen, och som ständigt återkommer i matcherna måste bort till kvalspelet. Är det olika falanger i spelartruppen också? Då ligger vi illa till.

96 års kval uppmuntrar. Även om det laget hade mästarkvaliteer så lossnade spelet först till kvalspelet. Jag minns särskilt matchen mot ssk där Brynäs gjorde som dom ville. 3-0 efter ett par minuter och Dackell gjorde tunnlar på mongo (eldebrink). Brynäs vann med 7-2 till slut, på en grilla. Det bästa lag som nånsin spelat elitseriekval.

Trots säsongens alla jävligheter tycker jag Tommy Westlunds nej till Brynäs är säsongens värsting - hittills. Inte för att han skulle vara nån kanonspelare utan för att det visar vilken status Brynäs har bland spelarna (eller bland fruarna om man ska tro Westlund).

Några förstärkningar jmf med årets lag kan vi glömma så länge prognosen säger -5 miljoner kr. Juniorer och allsvenskar blir allt vi har råd med som ersättare för dom som lägger av eller är för dyra. Årets silly season blir jobbigare än vanligt. Så här ser den närmaste framtiden alltså ut: en jobbig kvalserie, silly season utan värvningar men med spelarflykt, vilket ger en ny säsong med ett sämre lag än i år. Stoppa världen - jag vill kliva av!

(Tydligen en hel del viktiga frågor man hinner klara av på arbetstid. Inte konstigt en arbetsdag går fort.)

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:

Vila dig i form? Vi brynäsare som är bortskämda med SM-guld borde åka på studieresa till Timrå. Där finns det obotliga hardcore-supportrar som vägrar ger upp. De vet hur det är att envist kämpa sig igenom kvalserie efter kvalserie för att slutligen nå målet och drömmen slutspel i elitserien.

Där kan vi lära oss mycket...

70 Rodrigues:
tyvärr så jobbar jag imorgon.
Tänker vila mig i form till KS då jag fan inte tänker missa en match, under 30 mils resa alltså.

prosten: Ska du med till Linköping i morgon???

Sylf:
En Thomas Sandström
finns bara en Thomas Sandström
eeen Thomas Saaandströöööm
finns bara en Thomas Sandström.

Så sjöng vi då på ståplats!

Huss: Slutspel? Då måste man lira i elitserien va? =:o

När alla andra håller att lägga upp sina önskelag inför nästa så kommer jag här med ett budgetalternativ (för det kommer det bli nästa säsong) som inte bär till SM-guld men det borde kunna räcka till slutspel.
Med stabila backar bör vi kunna chansa på målvakterna:
MV:
Johan Asplund
Joakim Lundström
B:
Tommy Sjödin
Henrik Petré
Adam Andersson
Veli-Pekka Laitinen
Daniel Johansson
Josef Boumedienne
Mattias Karlsson
Magnus Österby
(Djoos)
FW:
Niklas Anger
Tommi Miettinen
Peter Nylander
Jonas Soling
Roger Kyrö
Ove Molin
Andreas Paulsson
Mikael Wahlberg
Jimmy Lindström
Niklas Danielsson
Jacob Johansson
Björn Danielsson
Simon Östlund
Jonas Floberg

Reservation för Wahlberg där Lindström d.ä. kan vara ett alternativ. Att drömma om någon fixstjärna är bara idioti så GP får nog liksom Kajsa Warg ta vad som står till buds.
Skulle gärna se någon av de spelare som chansat på NHL spel i Brynäs färger för där kan man liksom i Soling fallet få fram några guldkorn. Tänker då på spelare som Jonas Andersson, Mårtensson, Sjöström och Paulsson.
Boumedienne vore en höjdare att ersätta Djoos. Mikael Holmqvist (ej Arboga)vore också kalas. På sikt, Andreas Falk från Huddinge ?

Synd att GP likt Bengan J envisas med di gamle. Tänk vad en Larsson i form skulle kunna fått spelare som Floberg, Danielsson m.fl. att växa. Våga vinn GP !

BMW2002: Ett skämt :-)

Det här var tråkigt
Det här var inte roligt. Jag känner verkligen med er Brynäs-supportrar. Högsta serien utan Brynäs skulle inte vara högsta serien.

Laget med de snyggaste dräkterna och den framgångrika historien. Vi får verkligen hoppas att det inte händer.

Så, nu får vi sörja ett tag för att med nya krafter komma igen i kvalserien.

Alla tummar hålls! Nu Gävlar!

Sylf:
Hörrdu, vad menar du med att idiotförklara skåningar. :-(

Sv: Matchens första mål i Brynäs matcher.
74050:

En given slutsats är att Brynäs är för passiv i inledningen av matcherna.
Det är nog ingen slump att man hamnar i ett noll underläge i 3 av 4 matcher.

Sv: Matchens första mål i Brynäs matcher.
Enaranger: Fantastiskt jobb med att ta fram alla siffror! Men vad är slutsatsen? Hade Brynäs gått till slutspel om dom tagiit ledningen i matcherna?

Jompe: "idiotförklaringar av alla mellan Uppsala och Örnsköldsvik" -Då skulle du höra när jag idiotförklarar skåningar! på frågan om jag är en supporter eller inte så blir svaret att JA,jag ser mig nog trots allt som en sån.Har man haft säsongsbiljetter i 15 bast och betalat medlemsavg lika läge så får man nog räknas in i den skaran.Det kanske är det som gör att man reagerar som man gör ibland,att man hatar att se hur föreningen sköts och sakta men säkert sjunker som en gråsten.Den här sitsen har varken föreningen eller jag/vi supportrar suttit i förut,så tacka fan för att man blir negativ.

Matchens första mål i Brynäs matcher.
Här är statistik över första målet i säsongens Brynäsmatcher.

Förklaring:
L = Brynäs har gjort matchens första mål.
U = Motståndarlaget har gjort matchens första mål.

LV = Brynäs har vunnit efter att ha gjort matchens första mål.
LO = Brynäs har spelat oavgjort efter att ha gjort matchens första mål.
LF = Brynäs har förlorat efter att ha gjort matchens första mål.

UV = Brynäs har vunnit efter att motståndarlaget har gjort matchens första mål.
UO = Brynäs har vunnit efter att motståndarlaget har gjort matchens första mål.
UF = Brynäs har vunnit efter att motståndarlaget har gjort matchens första mål.

Totalt omg. 1-48
          L U LV LO LF UV U0 UF
Hemma: 6 18 5 0 1 4 3 11
Borta: 6 18 3 2 1 0 4 14
Totalt: 12 36 8 2 2 4 7 25

Omg. 1-16 (Esko)
          L U LV LO LF UV U0 UF
Hemma: 3 4 2 0 1 0 0 4
Borta: 2 7 1 0 1 0 1 6
Totalt: 5 11 3 0 2 0 1 10

Omg. 17-48 (GP)
          L U LV LO LF UV U0 UF
Hemma: 3 14 3 0 0 4 3 7
Borta: 4 11 2 2 0 0 3 8
Totalt: 7 25 5 2 0 4 6 15

Omg. 17-29 (GP fram till juluppehållet)
          L U LV LO LF UV U0 UF
Hemma: 1 6 1 0 0 4 1 1
Borta: 3 3 1 2 0 0 1 2
Totalt: 4 9 2 2 0 4 2 3

Omg. 30-48 (GP efter jul)
          L U LV LO LF UV U0 UF
Hemma: 2 8 2 0 0 0 2 6
Borta: 1 8 1 0 0 0 2 6
Totalt: 3 16 3 0 0 0 4 12

Vad kan man utläsa av detta?

Jo bland annat:

Brynäs har startat matcherna väldigt passivt.
Ett noll underläge i 36 av 48 matcher!
Med Esko 11 av 16 med GP 25 av 32.

När Brynäs hamnat i ett noll underläge på bortaplan
har man inte vunnit en enda match, 4 oavgjorda och
14 förluster.

Efter jul har Brynäs hamnat i ett noll underläge
i 16 av 19 matcher, bl.a. de 10 senaste!

Brynäs har endast en serie av matcher under säsongen,
omgång 21-35, där man inte förlorat två matcher i rad.

Med GP har man alltid vunnit, på hemmaplan, när man
tagit ledningen med ett noll. Synd bara att det är
i endast 3 av 17 matcher detta hänt.

Hochen: Peter visar hjärta,de är det som i slutänden räknas.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Hochen: Peter Nylander visar ju en jävla krigarinstinkt som för övrigt saknas i Brynäs just nu!

Tor Karlström: Vill du verkligen ha kvar Peter Nylander? han kämpar men åker ju skridskor som en kratta och går bort sig gång på gång i försvaret.

Vad det måste handla om för Brynäs efter Elitserien är hur laget tar till vara på sin vila! Det måste till absolut rätt träning och finslipning på (många) detaljer! Hoppas grabbarna har några möten där alla får tala fritt och få ut sina synpunkter! Det är viktigt att dom får ventilera vad dom känner just nu! Varför inte ta in någon utomstående igen för att få in nya ideer och tankar!

Finns det profisionella ledare i dagens Brynäs så fixar dom det här sakerna!

KOM IGEN NU BRYNÄS

Tja!

Lite om "Lule" matchen först:

Vad ska säga,man MÅSTE jobba stenhårt som ett LAG under matcher annars vinner man inte.
Ingen skugga faller över Johan Asplund han gjorde så gott han kan.

Imorgon börjar vägen tillbaks till Elitserien,vinner vi över LHC imorron så kan självförtroendet sakta men säkert byggas upp. så laget är heltaggat till KS.

Jag tippar med hjärtat:5-2 till Brynäs.

Silly Season:

Dom ska vara kvar om jag får bestämma:

Joakim Lundström

Adam Andersson

Tommy"Sjödda"Sjödin

Daniel Johansson

Henrik Rehnberg

Henrik Petre eller Pär Djoos om han kommer tillbaka.

Roger Kyrö

Niklas Danielsson

Jim Engström

Peter Nylander

Jonas Soling

Jonas Floberg

Kristoffer Jobs

Simon Östlund

Patrik Rönnqvist och Mattias Karlsson ska flyttas upp från J-20 laget.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

74050: Nja, vi var upp 84/85 också. Men då var jag bara 8 år...

70 Rodrigues:
Men jag hoppas Brynäs reder det, annars blir det magert med diskusionerna vid släktsammankomsterna.
Plus att jag har en del klumpigt vaggade arbetskamrater som vägrar att konvertera och gå över till den enda sanna läran, MIF.

70 Rodrigues:
Hehehehe, brorsan sitter på intensivhispan sedan igårkväll.
Han fick nått hjärnsläpp vid 4-2, sedan dess spelar han bara läpp och äter Valium.

BMW2002: Bara att han är tillbaka kan ge de andra i laget en positiv injektion.

BMW2002: Vi får väl se!!! Hälsa brorsan!

« · 220730 · »