1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777919 inlägg · 7967 ämnen
« · 223417 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF-Frölunda
Lilljanne:Otroligt!!!

65 Selander: Ja, lite ödmjuk måste ma va´. Känns rätt även på det sättet att de ju är seriesegrare också.

Sv: SSK-LIF
0-1 till LIF 4-5 spel!

Petrés första mål i sista matchen.

Sv: SSK-LIF
65 Selander:SSK-LIF 0-1 num underläge! Målskytt: Karlberg!

Bright: Ang Frölunda så håller jag med dig där.

Nästan dags för dom att få vinna nu!

Frölunda får gärna vinna alla matcher i slutspelet - men förlora ikväll.

Kolla laguppställningen. Mörkar dom inför kvalserien?

westerlind: hm.. Mästarcupen fär två år sewdan blev vi tvärsist
matchen mot AIK på lördagens fm så var inte gnagets is beträdd utav några Brynäsare :((

70 Rodrigues:

4-3: Idag ska vi inte tippa lika, det har jag inga goda erfarenheter av - inte när vi har tippat olika heller.

Förhoppningsvis tar Frölunda det lugnt och spelar utan tacklingar för att undvika skador. Det bör passa oss perfekt: Mästarcupshockey är vi bäst i Sverige på.

70 Rodrigues: ifs så är väl dom ungefär som våran statsminister bland godishyllorna ;)

65 Selander: De e lungt, vi har ju våra matchvana juniorer på isen!!!

65 Selander: Då får de väl plocka in ännu flera junisar då...
Vilka mer än de långtidsskadade är bort?

Sv: Silly season!
boldten:

får väl vara en uppstikare:

1-5

boldten: 2-6 till VF :(
Hörde på webbradion att 9st är borta i kväll inkl långtidsskadorna

65 Selander: Det har jag läst någonstans på nätet. Kommer ej ihåg var...
Men det var ett gäng där kontraktet går ut i vår.

70 Rodrigues: Hörru, jag tänkte precis tippa samma resultat. Jag drar väl till med 4-1 då.

70 Rodrigues: Jaha börjar gamarna att samlas runt Brynäs redan?

Nu har jag inte koll på vilka som står utan kontrakt nästa år men det skall bli intressant att se vilka som förlänger isf.

Tips: 4-2

SSK-LIF
Djoos är bisittare i studion.

Tror på 5-3 till LIF.

Enligt kvällsposten så är Daniel Johansson högaktuell för Malmö Redhawks till nästa säsong!!!

Sv: Kvalspel
claesw: Självklart skulle det vara en fjäder i hatten med poäng mot Frölunda. Bara inte den där tuppkammen växer för mycket då, förstås...

ES behöver Brynäs likaväl som LIF.
(Bäst att korra mig själv innan jag blir dissad...)

Hoppas verkligen att Brynäs grejar den kommande KS. ES behövs likaväl som LIF. Skittrist när mitt Leksand åkte ur, men en välbehövlig väckarklocka för Leksands ledning.

Kanske behövs det något liknande för er.

Lycka till!

/Stefan

gordo: Jag tror också att en 3:a mot VF skulle vara MYCKET värdefullt, då växer tuppkammen lite och killarna känner att de kan tas med ett lag som är ett par klasser bättre än de i Allsvenskan, trots ev bristande inställning.

claesw:

Det är ju i praktiken det som hänt under de extra viktiga matcherna som jag ser det.
Spelarna har varit chokade och inte orkat bränna ur max ur kroppen. Dåliga mentala förberedelser hänför jag det till.
Under Eskotiden var det "spelet" som stökade till det med mental kollaps som följd. Den delen av säsongen (poängförlusterna) följer med spelarna hela säsongen.

Nu är det ett annat läge, men med samma förutsättningar som efter Esko-tiden, nu går det dessutom att åka ur.
Jag håller med om att GP:s spelkoncept nu måste vara tydligt för spelarna och inge trygghet i laget.
Där ingår att lätta på förväntningstrycket internt och externt!

19 mars.

Varför inte börja med tre poäng mot VFHC...

gordo: Jovisst har du rätt, men det får inte bli för mycket tjafs om mentala faktorer, så "man skriver sig fri"- när Gunnar kan dra till med att "det knyter sig" efter varje match, blir det till sist en aning urholkat, inte sant?

claesw:
Jag har en känsla av att du gör det lite lätt för dig när du tittar "enbart" på skicklighet som kriterie för prestationen på isen.
Det förefaller mig som svårt att jämföra FBK:s svacka med Brynäs katastrofinledning på säsongen.
Sedan är det klart att både HV och FBK har bättre trupper på papperet.
Att Brynäs trupp har underpresterat den här säsongen beror på prestationshämmande faktorer, inte att spelarnas och lagets skicklighet plötsligt bara skulle ha försvunnit...

Därför är det ohyggligt viktigt att ta kontrollen över de prestationshämmande faktorerna (förväntningar, frustration, bristande kommunkation osv) införspelet i Kvalserien.

Situationen inbjuder till underprestation därför Brynäs inte har speciellt mycket att vinna (alla förväntar sig fortsatt Elitseriespel), men däremot mycket - allt - att förlora (Elitserieplatsen)!

Pannben framåt går bra för Kustjägarna... men nu pratar vi om någonting annat.

Jompe:
Det är svårt att komma med en patentlösning när det gäller mentala frågor kring ett hockeylag- se på HV71, alla kivas inom föreningen, men laget vinner (just nu iallafall). Nä, våra spelare har inte varit tillräckligt skickliga helt enkelt, när spelarna lirar så släpper också de negativa tankarna. Jag menar, FBK hade också en svacka men spelarna är så skickliga att de alltid vinner efter ett par matcher (trots grubblerier) och vips-så är det verkligt fina spelet tillbaka...

Jompe:
Synd, Jompe :-)

Det enda orosmolnet är hanteringen av den mentala processen hos ledarna och spelarna.
Jag hade förmånen att konsultera två pyskologer vid en utbildning för någon vecka sedan och det som behövs enligt dem är inget "hokus-pokus" utan att någon kan förklara vad som händer och sker i gruppen. Strukturering, förklaring av processer och fria kommunaktionsvägar.
Men, och det betonades, det krävs en fortgående diskussion om det skall ge resultat...

Jag är lite bekymrad på just den punkten. Man läser om att spelarna behöver vila kropp och knopp på egen hand i några dagar innan hårdkörningen tar vid.
Det räcker inte att kämpa.

Ta in externt stöd innan knoppen och kroppen vilas för att ge bästa möjliga förutsättningar att ladda batterierna inför avslutningen av säsongen!

Det ar varken holiday eller ice for min del, gordo.

Du kan ha ratt ang. GP:s formaga att halla i den mentala biten. Vill minnas att han sjalv sade for inte sa lange sedan att det mentala var han bra pa. Men det har varit nagra genomklappningar pa senare tid som inte antytt att sa ar faktiskt fallet. fast snart har man val tappat rakningen pa alla orsaker till att detta varit en d***a sasong fran borjan till slut.

Brynäs IF-Frölunda
Jag undrar varför dom inte låter Lundström stå ikväll??? Kul att dom andra junisarna får spela i alla fall!

Jompe:

Jag visste väl att det fanns en hockey-koppling tom i Hong Kong.

Nä, visst har du rätt om Kvalserien. Det gäller "bara" att balansera Brynäs förmåga, inre och yttre förväntingar och respekten för motståndarna på ett bra sätt.
Kalla det "TRYCKET"!
Bäst när det gäller...

Tyvärr tror jag inte att brandman Persson och assistent Sundlöv klarar av att hantera den kraftfulla processen på egen hand.
De har ju inte fått laget att prestera bra i de viktiga streckmatcherna under säsongen...
Ta in externt stöd under Kvalserien!

Nu blir det lite mer fokusering på vinna och FÖRLORA för den gamla damen.
Noggrann förberedelse i det mentala spelet är ett måste.
Lär av Leksand och Timrå som har kvalerfarenhet i närtid.

Är skridskorna med?
Holiday on Ice...

gordo: OK, so shoot me men jag ar optimist vad galler KS. Det kommer at finnas skickliga lag i den serien, det ar klart, men lat oss inte helt tappa perspektiv pa vad vi ar och vad vi kan.

Lysande id'e att skicka hit laget, Gordo. Det finns en gigantisk shopping mall inte langt ifran dar jag jobbar som stoltserar med--en hockeyrink med europeiska matt. Mitt bland shoppande damer och lunchatande kineser kan man alltsa sitta och titta pa HK-borna gora tappra men fafanga forsok att spela hockey eller prova konstakning. It's not pretty...

Jompe:
Lättillgänglig rökelse i Hong Kong, eller :-)
Men det kanske räcker med lite distansering från Gävle för att inse att det bara är en lek att spela i Elitserien?
Att skicka laget till Hong Kong kanske är en briljant idé?

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:
Så länge det finns liv finns det hopp...

65 Selander: Jag tror att vinst ikvall mot Frolunda blir svart, tyvarr. Man kan saga att varken vi eller de har mycket att spela om, men tro fordenskull inte att de kommer att satta in roren pa isen och se vad som hander. Kul att junisarna far en egen kedja!

Daremot har jag efter langa funderingar kommit fram til att vi kommer att klara KS alldeles utmarkt. De andra lagen ar sakert motiverade och taggade, men det lar val vi ocksa vara? Dessutom har vi ES-tempo i benen vilket inte de har. Vi kan sakert forlora en eller tva matcher, men nytt ES-kontrakt utgar jag ifran.

Ny ES-sasong med en i stora drag fornyad trupp, med en forhoppningsvis klyftig sportchef och en organisation under modernisering ska bli riktigt kul.

Zeke65: Man får tacka.

Skulle vara kul att få se Ängelholm och deras kokande hall
i Gävle är det endast kaffepannan samt en och annan kokare.

Tänk om ni skulle gå upp med oss till ES, snacka om derby mellan
er och MIF ;)

Om jag inte mins fel så spöade väl ni MIF på försäsongen?

Lycka till på onsdag

westerlind: Schhhhh, nämn inte hans namn.
Tror nämligen att dom andra lagen har glömt att han lirar i Brynäs.
Kan bli ett jäkla bra hemligt vapen.

prosten:

Jag hoppas också att juniorerna får chansen och som många andra att Soling ska hinna vara med på slutet - om han är helt återställd.

65 Selander: Kan inte låta bli att kommentera lite.
Det är synd för ES att man riskerar att bli ett klassiskt lag mindre och jag hoppas att ni klarar er kvar...tillsammans med Rögle.
Nu är det ju inte riktigt klart ännu om RBK går direkt till kvalserien med man måste vara optimist.
På tal om att hålla igång på läktaren...om RBK nu tar sig till KS får ni komma ner till Ängelholm...här är det ett j-vla bra tryck på läktaren. Nu tar hallen endast in 4600 pers men jag lovar att ni kommer få rysningar längs ryggraden..maken till tryck får man leta efter.

Än en gång: Hoppas BIF tar sig tillbaka!! Ni behövs i ES.

gordo:
Angående juniorsatsningen: inte fan vågar man tro att dom ska få lira KS, men hoppas kan man väl få göra...

prosten:
Synd att föreningens "vilda" juniorsatsning stannade två matcher före serien och startade igen sista matchen i serien.
Någon som ser ironin i det hela...
GENERATIONSVÄXLING.
Brist på mod.
"Att göra en Leksand"!
Onödigt.

Någonting säger mig att den här "vilda" juniorsatningen börjar i match 50 och slutar före Kvalserien...
Någon som vågar hävda motsatsen?
Moooaahahahah.

Och så Ram igen.
Moooaahahahah...

lucky luke:
Säg så här, lucky...
Det är inte speciellt stor idé att köra fram ett antal namn till styrelsen innan man vet vad den nya styrelsen skall åstadkomma.
Skall den fortsätta förvalta (gud förbjude) kan den nuvarande styrelsen sitta kvar med några kompletterande nyval för några trevliga och förvaltande personer.

Det behövs en STORSTÄDNING.
Typ Björnbusarna... en engångsföreteelse.

Men inte städning för städningens skull... utan för att det skall bli rent och snyggt inför framtiden!

Då uppkommer frågan:
VAD, HUR, VART är framtiden för Brynäs IF?
Det är inte lika klart.

1. Bestäm färdriktning
2. Bestäm styrelse
3. Bestäm budget
4. Årsmöte
5. Jävligt hårt arbete för att nå till punkt 1

Men Lennart Ahlgren kan säkert öppna en eller ett par dörrar i näringslivet.
Om inte Percy vore i karantän så...

Janne?
Vad vill han själv?

Lunkan: att BIF "spelar" säsongens skulle det vara

prosten: Tänk om det skulle visa sig att BIF säsongens bästa hockey i morgon och gör en 6-7 mål. Nån mer än jag som kommer ifrågasätta tidigare laguttagningar då månne?

Lunkan: Bara att hoppas att du har rätt!

65 Selander: Vid närmare eftertanke kommer nog BIF dra fullt hus på samtliga sina bortamatcher i KS liksom LIF gjorde i fjol. Vi är inte mindre popupära att älska/hata än LIF. BIF väcker samma känslor. Hoppas bara på fina publiksiffror i G-rinken också det kan behövas...

Lilljanne: Är du medlem i supporterklubben så har du biljetter där
annars så brukar Ticnet (Biljettdirekt) sälja via nätet.

Ang BIF's hemsida så borde det nog stå säsongens sista ES match!

Apropå trådens namn: Någon efterlyste ju namn till styrelsen, dom enda namn som hitills synts här i spalten eller i tidningarna är väl, Lennart Ahlgren, Kent-Åke Eriksson, Leif Ekström, Lennart Hovelius, Anders Feltenmark...? gordo, du hade väl nå´t förslag på några som du tyckte kunde vara kvar, några nya?
Ett sätt att se till att det inte bara rullar på som tidigare, förutom att maila förslag till valberedningen, är kanske att besöka årsmötet och rösta nej till frågan om ansvarsfrihet - då tvingas nå´nting radikalt att hända!
Vad sägs om Janne Larsson som sportchef? Han har väl inte sämre förutsättningar än "Masken" för denna arbetsuppgift, tror dessutom att detta passar honom bättre än marknadsjobbet som han är tjänstledig ifrån (iofs har han ju aldrig arbetat heltid på marknad, därav kanske det klena resultatet). Jag vill ett marknadsproffs på plats då detta blir den kanske viktigaste arbetsuppgiften som det verkar.

« · 223417 · »