1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777929 inlägg · 7967 ämnen
« · 225611 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kvalserien
Gust: Rutinen och spelskickligheten är det som främst talar för Brynäs!

nek97raj: Tillbaka efter promenaden, Soling, Djoos, Luovi och Wågström är väl skadorna du tänker på. Av dom är det väl bara Wågström som med säkerhet är tillgänglig i kvalserien, ingen kanonlirare direkt :( ...jävlar promenaden hjälpte inte mot mina negativa tankar, jag försöker med en dusch :) Nånting som talar för Brynäs i kvalserien är däremot att dom allsvenska lagen är så pass jämna att dom förhoppningsvis slår varandra inbördes.

Gust: Laget har ju varit extremt skadedrabbat, vilket torde förklara merparten av de klena resultaten.
Hoppas att promenaden är uppfriskande.

nek97raj: Som sagt jag håller tummarna, men tycker att det är oroande att så fort Brynäs har spelat en måste match så har dom klappat ihop och måltorkan varit total. Nä nu ska jag ta en promenad och tänka positiva tankar.

Gust: Efter tränarbytet hade ju Brynäs en lång svit av bra matcher, och faktiskt även före detsamma. Klasspelarna som Molin och Larsson torde stiga fram nu.

nek97raj: Vill inte vara pessimistisk men vilket spel? Menar du det dom hade på försäsongen så ger jag inte så mycket för det. Ok dom har gjort en del bra matcher i år men nu krävs det 10 matcher där en svacka kan vara ödesdiger. Men jag hoppas du får rätt så klart :)

Gust: om Brynäs spelar sitt spel hänger inget av de övriga kvalserielagen med, så är det bara.

nek97raj: Klasskillnad mellan Brynäs och LHC? Lite väl optimistiskt kanske...det är sånt man lätt kan få äta upp.

nek97raj: Jo jag hoppas och måste tro att det går! Men det går inte att bara ställa ut skridskorna! Det är full diciplin från början!

Tomas HOCKEY: en smula logik finns det nog, och med den klasskillnad som råder mellan lag av Brynäs kaliber och de allsvenska lagen + LHC, torde alla Brynäs-anhängare kunna sova lugnt.

nek97raj: Jo håller med men reserverar mig lite med följande motivering : Det finns absolut noll logik i en Kvalserie!

Tomas HOCKEY: har svårt att se att något av lagen i kvalserien ska kunna rubba Brynäs. LHC däremot kan få avsevärda problem.

Sv: sista omgången i SA
Hardmen: Borde stå:
Med Melin mot ELITSERIEN, nån gång... ;-))

Kom igen!!!
Kom igen Brynäs!! Ni behövs i elitserien! Lycka till i kvalet. Gör inte som vi gjorde! MVH Leksingen i fjollträsk

Lunkan: Allt beror ju på vilket perspektiv man sätter på den här frågan om favoriter! Men helt klart i form av Elitserielag ska vi ha den stämpeln på oss och vi måste klara av att hantera det på ett bra sätt!

Det blir hårda bud i KS men får vi i gång vårat spel så är det inga problem!

Lagen kommer nog att attackera oss fullt ut från start skulle jag tro, då gäller det att vi är med diciplinerat försvarsspel över hela banan.

Vi kommer att skapa kaos i deras försvarszon om vi spelar vårat anfallsspel med inövade varianter blandat med fantasi och SPELGLÄDJE!

Vi måste komma till KS med SPELGLÄDJE! Att det ska bli roligt att anta den utmaning som ligger framför oss, både som lag och suportrar!

Sv: Rädda Brynäs !
Lilljanne: Man blir ju inte direkt förvånad över deras pengahantering, det är ju inte 1:a gången dom fipplar med sina stålar!!!!

Brynäs hantering av budget och ekonomi är märklig. Enligt GD måste Brynäs nu betala sammanlagt 300 000 kr till Strömsbro för spelarna Engström, Lundström och Rönnqvist. Tre juniorer som inte platsar än. Det måste vara en unik gävlelösning att ett gävlelag bidrar till att ett annat gävlelag åker ur högsta serien. I det ekonomiska och sportsliga läge Brynäs är måste man självklart hitta en annan lösning.

Lunkan: Hoppas inte spelarna läser Wennman. Är det något vi kan åka dit på så är det underskattnng. Känns som att majoriteten av bedömare innehar samma åsikt...

Sv: Silly season!
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är Daniel Johansson högaktuell för MIF Redhawks till nästa säsong, nu står det även på Hockeymagasinets transfersida!!!

Lunkan: Så här skriver Daniel Berglund i Expressen: Är det något lag som ska kunna slå Brynäs o linköping så är det Hammarby.För Hammarby har nu vunnit både AS och Superallsvenskan, och i spelet finns en konsekvens och hårdhet som de andra AS-lagen bara kan tala om och se på med en djupare sortens avundsjuka.Oavsett utmaning, oavsett bakslag, har Hammarby dess-utom en imponerande karaktär, inget annat än slutsignalen kan få dom och sluta spela sin ishockey.

Tomas HOCKEY: Och så här skriver Wennman i AB :

Brynäs och Linköping är ändå storfavroiter i kvalserien.
Brynäs borde rinna genom serien utan några som helst problem med sina stjärnor och sin rutin. Linköping är också klart bättre än alla utmanare - på papperet.

Då möts vi snart, ska bli väldigt roligt och se var vi står gentemot elitserielagen. Hoppas ni klarar er.

Rögle o Brynäs mot elitserien 2003/2004!!!

Sv: SSK-LIF
Clarence: Försök att se utanför att det var LIF som fick målet. BIF kan få ett sånt mål närsomhelst när förutsättningarna för det finns - kanske redan i KS... ;-)

Straff utan målvakt hade jag kunnat acceptera. Nån gång måste ju Forslund få göra mål igen... *LOL*

gordo och Huge: Bra att vi ar overens om att Petr'e bor spela powerforward. De fa ganger han spelat forward har har tryckt pa otroligt bra framfor mal. Vi har ett stort behov av en spelare som kan gora de insatserna framfor mal.

Spelet i KS kommer i hog grad att handla om motivation och installning. Jag vet att det later konstigt, men det finns en risk att Brynas underskattar lag som Bofors och Hammarby. Det galler, som nagon skrev tidigare, att jobba otroligt mycket med installning och attityd.

D Johansson till Mif? Jag tycker han fortjanar battre an sa. Han ar pa min lista over spelare vi bor fornya kontrakt med.

gordo: VIK klarade inte av Troja borta och förlorade med 3-2
Så det blir Arboga som skall slåss om KS plats efter att ha spöat Hammers med 7-2 hemma.

Huge: Clarence vill kanske att straff skall utdömas utan att målvakten får tas in? ;))

Clarence: När man skapat reglerna i hockey utgår jag ifrån att man har velat ge domarna instrument för att rättvisa ska skipas, så långt det nu är möjligt. Förmodar att de flesta håller med om detta. Tycker därför att det är lite underligt att du anser regeln vara både märklig och felaktig.
Hakas man bakifrån, och därmed hindras att slå pucken i öppet mål, så anser jag nog att det mest rättvisa är att döma mål.
Alternativet - straffslag, ger ju motståndaren chansen att rädda det givna målet. Observera att det döms mål endast om man blir hakad bakifrån. Att åka ikapp motståndaren och haka denna framifrån eller från sidan resulterar alltså inte i att det döms mål.

prosten: information från Brooklyn Tigers kommer på deras hemsida

brooklyntigers.com/

Sv: Se upp för Rögle!
Bright: Bajen blir tuffa de också.

Clarence: Tveksamt... *flin*
Jag tycker den är bra.. annars chansar backarna för mycket, river ner spelaren och tjänar oerhört mycket på det även om det blir straff.

Clarence: Jag håller med dig, Clarence, att det är en märklig regel. Alltså pucken var ju inte ens nära att gå mot mål. Men regler är regler...

Tycho: Jag vet, jag vet, jag vet att det står i reglementet - men det är en märklig och felaktig regel. Tycker jag, alltså. Får jag tycka det?

Clarence: Det står solklart i regelboken och det har faktiskt hänt en gång tidigare under denna säsong. Detta mellan Luleå och Timrå i Coop Arena då en luling kastade klubban och stötte bort pucken för Mackan Mathiasson. Mål och 3 säkra poäng för timrå!

Se upp för Rögle!
Rögle blir hyperfarligt i kvalet. Det är nog det lag jag är mest skraj för.

gripen66: Straff? Ja! Mål utan att pucken varit inne? Nej!

Sv: Brynäs IF-Frölunda
Tor Karlström: Daniel har väl varit tillräckligt bra i år för att kunna få en mer välbetald tjänst. Det gäller att Brynäs håller Nylander och Kösa på gott humör så att dom kan tänka sej att skriva på för ett år till. Kan funka om inte Mora eller Västerås börjar bjuda.

Tycker inte att det är dags för den där "rest in peace" tråden ännu!

Ovanstående slogan gäller.

Hur blir det med klacken till KS? Finns det några planer från BT?

Tja!
Så var Elitserien slut,de var en skitmatch.

Enligt hockeymagasinet.com är Daniel Johansson på väg till Malmö och Jamie Ram är på väg bort,oklart vart.
Se länktips.

Snart börjar uppladdningen för kvalserien...

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

svedas: Mot lillebror? Låter ju som en säker moralhöjare... ;-)

Huge: Va, har Brynäs hjälpt Leksand till slutspel??? Har jag ingen känsla av. Snarare var det nästan ert fel att vi missade. Om vi hade haft lika lätt att ta poäng av er som de andra lagen, så... ;-)

Clarence: Tror du Niklas missat mål utan att ha SSK:aren som ryggsäck då? Han försöker göra mål i tom bur och hindras med oschyssta medel - inga andra spelare än han och SSK-aren är i närheten. Då är det straff egentligen (ungefär som neddragning i friläge) - men då resonerar regelmakarna att det laget som gör så skulle få orättvis hjälp om målvakten fick chans att komma in och ta straffen.

Fullkomligt logiskt...

Kvalserien
Så här säger Conny Evensson i Aftonbladet chat om Brynäs läge:

niklas18 säger: hej hej! tror du att både brynäs och linköping kommer att klara sig kvar i elitserien eller tror du det kommer upp något annat lag från superallsvenskan?
Conny Evensson säger: En kvalserie är väldigt chansartad. Där gäller det att få en bra start, kan Brynäs och Linköping hålla uppe sitt elitserietempo till 19 mars tror jag det finns stora möjligheter.

Jag håller helt med! Det måste till ruskigt bra träningar kombinerat med vila och rätt matchande!

Inget får lämnas till slumpen utan allt måste finslipas och ältas till det sitter!

Vilan är så viktig för Brynäs, så nu måste alla runt och i laget förbereda sig till 150%!

KOM IGEN NU BRYNÄS!!!!

gripen66: Jo, om en puck inte ens har riktningen in mellan målstolparna och det ändå döms mål - då tycker jag att regeln är knasig!

Huge: Mitt tips är att Brynäs har råd att förlora 2 matcher men inte mer för att kvalserien ska sluta lyckligt.

gordo: JA, ja. Jag var mest egoistisk och såg till hur långt jag skulle behöva åka för att få se Brynäs. Umeå och Skelleftåe är lite väl långt...

Har samma åsikt som dig angående VIK. Stod i Örebros klack på 80-talet och skrek hackad gurka. Det rådder hatkärlek mellan Västerås och Örebro.

boldten:
Tanken på att krossa VIK gör mig glad.
Arboga ser jag mest som en pinsam match...

Huge:
Ja, jag vet... :-)

P3 är intensiv och orädd, jag saknar dock mer ilska och fler känsloyttringar och förmågan att ta med sig minst en motståndare ut i båset på andra sidan...

Det behövs i Brynäs-apatins tidevarv.

Har Brynäs någonsin haft ett mer profillöst och apatiskt lag?
Usch.

Hockeyspecial
Lyssna på studentradion 102,7 mellan 17.00 och 19.00. Det blir en hockeyspecialsändning!!!!

KungMartin: Lite ytterligare info om insamlingen så att ni inte börjar misströsta.
Förening är bildad och väntar på reg nr hos skattemyndighet. När det är klart kommer vi avisera det därefter öppnade PG-numret både här och media. Det kommer vara så transparant som möjligt utan att det blir ett heltidjobb.
Vi kommer skicka kontoinfo till av Brynäs utsedd kontrollperson så att alla vet att pengarna går dit de skall.
För att det hela skall fungera så går det inte att villkora bidragen (typ "pengarna betalas in för räkning Dackell").
Hoppas ni har tålamod men det tar tid att säkerställa så att allt skall fungera så fyll spargrisarna under tiden !

Sv: Brynäs R.I.P
TV4 Plus sänder från KS men Brynäs och andra lag får ej ersättning för ev Publikbortfall...låter ju sjukt
Men nog ska väll Gavlerinken fyllas trots det :)

« · 225611 · »