1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777994 inlägg · 7967 ämnen
« · 234820 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: AIK, IFKA, IFB & SAIK till Play off
laila: Jag trodde faktiskt att det fanns en ort som heter Rogle. Sorry. Vad galler Brynas sa vill Du val anda inte forneka att det finns en stadsdel i Gavle som heter Brynas? Om det gor det till ortsnamn eller inte kan man i och for sig diskutera.

Varfor heter Rogle Rogle, egentligen?

Sv: Jimmy Lindström till Brynäs???
70 Rodrigues: Goda nyheter om Jimmy Lindstrom! Det ar manga som skrivit mycket om honom de senaste manaderna. Ar sen 33Laitinens uppgifter om Tarvainen korrekta ser det ju annu battre ut. Vi har manga luckar kvar att fylla i laget, men so far so good.

Junior: Du tror jag varit Brynas-supporter i en vecka? Lysande.

Mitt inlagg igar var ett primalskrik over hela den har sasongen och stora delar av forra sasongen ocksa. Vi ar Brynas IF och har lett utvecklingen inom svensk hockey undert langa tider. Vi har varit den klubb spelare sokt sig till for att utvecklas. Vi har varit nationellt ledande och travat SM-pokalerna pa Satraasen. Det ar det arv vi har som privilegium och skyldighet att forvalta. Vart arbete i den har klubben maste ga ut pa att fora oss tillbaka till att standigt vara en serios kandidat till SM-guld. Det har, Jonas, ar en anrik forening. Du forvaxlar gamla foreningar med anrika foreningar. Brynas ar en gammal OCH en anrik foreningar. Rogle har funnits ett tag men anrik ar den banne mig inte.

Att vi spelar mot lag som Rogle i kvalserie till elitserien ar inte sa mycket er framgang som vart gigantiska misslyckande. Vi har inte i den har serien att gora. Hade Brynas IF utvecklats och moderniserats som de flesta andra hockeyklubbar hade vi varit i slutspel just nu. Vi ar--eller bor vara--mycket battre an att spela kvalserie, och vart mal maste vara att komma tillbaka till toppositionen i svensk hockey iogen sa snart som mojligt. Alla vet att det betyder hart arbete men det finns mycket just nu som talar for att vi antligen ar pa ratt vag.

Det var det mitt inlagg handlade om, inget annat.

Sv: Jimmy Lindström till Brynäs???
70 Rodrigues: Jäkla Rodrigues...jag som tänkte vara först med detta :-). Då blir det en Lindström i Bif igen då... Jag hörde att det går tungt för storebror borta i ryssland, vem vet de kanske återförenas...någonstans ;-).

Jimmy Lindström till Brynäs???
Nästa säsong är chansen stor att Lindström spelar i Brynäs, uppgifter till GD-sporten säger att så fort Sundsvall spelat färdigt så anmälde Brynäs sitt intresse för ytterforwarden.Själv vet han inget ännu.-Men det låter självklart jättekul.Jag vill spela i Brynäs säger 26-åringen o då gärna i elitserien förstås!!!

Sv: Rykten
spookyMulder: Tappara!!!

Huge: I vilket lag spelar Tarvainen nu?

Sv: Mot eliten igen
Huge: Han ÄR en elak jävel!!! ;)

Huge: om det blir eliterien ja..men vart står det att han ska till Brynäs??

Bright:
Följ länken så får du lite mer historia + lite gamla bilder.

Som SSK:are måste jag säga att det känns extra skönt att avsluta på hemmaplan, även om det bara är en träningsmatch.

QP: Tycker det är elakt av Melin, om han nu gör som du säger...
Och mot sitt gamla mästarlag och allt.... :(

33Laitinen: Tack för info.
(vi kör lite svenska, så du får träna lite på hjältarnas språk) ;-)

Även om det bara är rykten så känns det iaf positivt att det skrivs ngt runt laget. Verkar intressant på Tarvainen, även om min finska är ganska begränsad, minst sagt. Tung powerforward, rightskytt dessutom. Kan nog bli mumma för oss nästa år.....

Hej på er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Huge: See länktips it`s the same that has been here before, it`s about Tarvainen.

Nothing has been confirmed yet, those are still rumours. I can`t say where did I heard about these. We just have to wait until the playoffs in Finland are over and when we have cleared our kvalserien.

33Laitinen: Could we have some info regarding Tarvainen?
Are these transfers confirmed or are they only rumours?

Rykten
Jussi Tarvainen är klar för Brynäs och Jussi Pekkala är klar för Saipa Lappeenranta. Offcourse Tarvainen doesn`t come if we don`t get through the `kvalserien`

Sorry about two languages.

svedas: Ligger Rögle 3 p före BIF o 2 före LHC, o Rögle möter LHC i sista matchen frågar du vad Melin gör! När Rögle möter BIF så fixar Melin till superförstärkningar från NHL och förser dessa med
andra röglespelares tröjor ex står det R Hansson på ryggen kan det mycket väl vara Foppa som spelar. När Rögle sen möter LHC bjuder Melin på ärtsoppa m kräksjuka så att Rögle för använda sig av J-20 istället. Så åker BIf ur elitenserien!

LÄGG NER MELIN-SNACKET FÖR FAN!

Bright: Jag kan inte besvara på så många av dina frågor (var inte ens född). Men däremot vet jag att Rögle har hetat Rögle BK hela tiden. Det var ju från början en bandy klubb vilket har följt med i namnet genom åren.

Jonas: Haugh OS-keeper, det visste jag förstås inte! Var det i Innsbruck -64 eller Grenoble -68? Kan du inte berätta lite mer om Rögles lag från den där tiden. Rätta mej om jag har fel men hette inte föreningen Rögle SK då? Var inte Anders Nordin, som senare blev landslagsspelare i Modo (VM -man i Sverige -69 eller -70), med i Rögle ett eller annat år då under deras första sejouri högsta serien?

Bright: Tom Haugh hade som specialitet att elda på sitt manskap med att skrika: "TACKLE, TACKLE..." så det dånade i Gavlerinken.
Var själv åsyna vittne åtminstone 1 gång.
Haugh och Des Moroney i Tingsryd var väl bland dom första transatlanterna i Sverige som visade upp sig, föregångare till nutidens "hockeyinvandrare" kan man nog säga....
Haugh var dessutom lite rödlätt och ljus i hyn, en riktig Yankee Redneck. Temperamentet var väl också därefter... :-)

Bright:
Själv var jag inte ens barn på den tiden ;-) Men det går rätt många historier om honom. Visst var han målis och visst var han säkerligen hetlevrad, men han var också en stor "showare" som bjöd en hel del på sig själv. Framför allt bjöd han publiken på en massa minnesvärda matcher, amerikansk OS-målvakt som han var då.

Sv: Sportchefen
Bright: Ja, man längtar efter att det skall bli klart och offentligt.Först efter det så kan föreningen börja arbeta som en ES klubb.

Jonas: Jag var bara barnet på den tiden men jag har ett svagt minne av att den där Tom Haugh var målvakt och en rätt hetlevrad sådan, väl??

Sv: Sportchefen
Sylf: Hur nära de tillförlitliga källorna kring Brynäs står du egentligen, som vet vad som händer när det gäller sportchefsposten? Nåväl, i denna fråga har du tidigare lugnat mej i två avseenden. Först att det blir ett starkt namn som blir sportchef. Sen att det i n t e blir Göran "Flygis". Så nu väntar man, efter din senaste info, intensivt till början på nästa vecka då för att äntligen få veta vem det blir!

Sportchefen
Enligt välinformerade källor så ska sportchefsjobbet nu vara klart.Kommer förmodligen att offentliggöras i början på nästa vecka.Vi får hålla oss till tåls över helgen.

Sv: varför så lååååååååångt uppehåll
Per HApps:
tack :) det hoppas jag med......*nervös*

Jättekul att det gått så bra för Timrå, faktisk fast jag är Brynäsare djupt ner själen ;) Ni vinner i dag lätt...

Bara det kunde gå lite fortare tills kvalserien sätter igång bara..ghhaaaa

Jonas: jag är fullständigt medveten om det också, men det jag svarade på gällde elitserien...

Och jag håller på Leksand, så jag är har bra koll på vilket år ni gick upp (allsvenska finalen mot LIF) ;-)

Sv: Gåta !!!
Svar: Lill-Kenta !!! Han har ju fått en krona "på" huvudet !!!

Mats GBG:
Och för att vara ännu lite petigare så har vi varit uppe i landets högsta serie TVÅ gånger. Första gången 1966 med bl.a. Uffe Sterner, Björn Elvenes och Tom Haugh i laget. 3 säsonger blev det den gången (också).
Vi spöade faktiskt dåtidens giganter, Brynäs, i Ängelholm. Då hade ni lirare som Lillprosten, Virus och Tigern Johansson. Fast det visste ni väl?
Andra gången vi gick upp var som bekant 92.

Gåta !!!
Vilken av slutspelslagens coacher kan titulera sig "KUNGEN" numer ???

Zeke65: Jag kom iallafall ihåg vart Rögle kommer ifrån. :-)

laila: Det är lugnt!! ;-)

Zeke65: Ja ja. Ok. sorry. Dom var uppe ett tag då. SORRY

laila: Rögle var inte bara upp och vände. De spelade 3-4 säsonger i elitserien från ca. -92 och framåt . De gicktill slutspel en gång i alla fall (tror de förllorade mot MIF, påminn dem om det så blir de nog glada ;-))....

laila: Hur vore det att kolla historia lite: "sen har Rögle varit uppe i elitserien och vänt en gång".
Om du kallar 1993-96 för att vara uppe och vända har ju enligt ditt resonemang LHC aldrig varit uppe!!

Jompe: Rögle ett ortsnamn ? nä du. Orten heter Ängelholm. (Brynäs kommer ju inte från orten Brynäs men från orten Gävle) :-D Och sen har Rögle varit uppe i elitserien och vänt en gång. (Minns inte när) Dom hade inte mycket att hämta då men tror dom blir ett svår slaget lag i år. Men jag hoppas på det bästa att Brynäs tar sig upp igen..

Jompe: Det känns som du har stor koll om du inte vet att Rögle är en anrik klubb. Men du kanske har varit BIF supporter i 1vecka?

Jompe:
Börjar sanningen äntligen gå upp för dig ;-)
Förresten så är varken Hammarby eller Rögle några ortsnamn. Man kan ju alltid hoppas att er spelartrupp är av samma uppfattning, att det är matcher mot farmarlag som väntar. Då blir det inte så lätt för er *gg*.

svedas: Hallbygget ligger på is säger dom i dag i GD. Dom ska vänta och se hur det går i kvalet först.
Jag tror ju att en ny hall kan var attraktivt för eventuella nyförvärv.

Mot eliten igen
För min del så är jag mest rädd för löven och Rögle. Det där med rutin har nog mer betydelse än man tror. Löven har ju varit med förr och även Rögle. Dom vet hur det är att gå upp i eliten. För SAIK och Bajen var det alldeles för länge sen. Det liggger säkert och gror någonstans i Saiks och Bajens bakhuvuden att det är Hit men inte längre.

Mitt tips är

Linköping
Brynäs
Löven
Rögle
Saik
Bajen

Förresten tänk om Rögle ligger 3 p före BIF och LHC 2. Och så möts LHC och Rögle, t ex i sista matchen. Vill Melin att LHC ska vinna då??

Sv: varför så lååååååååångt uppehåll
AnnaPanna:
Första slutspelet i Timrå på 28 år.
Nu fattar jag vad vi har gått miste om alla dessa år, det är ju hur kul som helst.
Efter matchen i måndags som slutade 22.45 var man ju helt euforisk överlycklig.

Kvalserien för er kommer säkert åxå att gå bra.

Lycka till

Mygel: Tack för informationen!!

boldten: Arboga - SKAIK 4 - 5
SKAIK - Arboga 3 - 1

Tilläggas kan väl att Arboga är ett bättre lag i år än det var förra året, dock gäller även detta för Skellfteå.

Jompe: Hörde radiointervju i morse på lokalradion att Arbogas tränar tror de har stora chanser att slå Skellefteå. Så Arboga lägger sig inte platt. Är det någon som har kolla hur det gick i Allsvenskan förra året när det mötes?

claesw: ...sen tar man ett steg tillbaka och tittar pa skarmen framfor sig. Ser ortsnamn som Arboga, Skelleftea, Rogle, Hammarby...i Brynas IF:s GB...och man fragar sig sjalv, i ett anfall av nykterhet och klarsyn, "hur i rodaste H***E hamnade vi i den har soppan?? Vi ska spela odesmatcher mot vad som borde vara vara farmarlag...vi borde ju vara i slutspelet...vad ar det som hander med den gamla anrika foreningen...Arboga, Rogle, hur stanger jag av den har B-rullen? Ta mig harifran..."

claesw: Bajen är inte speciellt svåra. Fattar inte varför alla haussar upp dem så mycket. I båda våra möten med dem så har de inte haft mycket att visa upp. I Ängelholm blev de mer eller mindre utspelade och uppe på Hovet lyckades de kvittera då det endast var 2 sekunder kvar, efter det att Rögle hade kontrollerat spelet mestadels av matchen.
Löven o SKAIK däremot, där har vi riktigt bra AS lag. Frågan är hur det ser ut inne i Lövens omklädningsrum. De verkar ha lite problem med vissa spelare och själva lag harmonin. Men oavsett detta så är inga norrlandsmatcher några lätta matcher precis.

claesw: Jovisst blir det tufft borta mot norrlandslagen, om vi antar att de gar vidare. Men glom inte att vi under elitserien slagit bade FBK, Timra och HV borta sa helt under isen ar vi ju anda inte. Jag haller med de som sagt att AS-lagen kommer att vara speciellt ute efter oss (och mojligen Linkoping), men vi har mycket som talar for oss i temer av spelskicklighet och tempo.

Darmed inte sagt att det inte blir nervost...

BlackBay: Jo det vet vi. Mitt tips är Löven och Skellefteå- en tuff uppgift för Brynäs...USCH, speciellt i Norrland blir det tufft- och Bajen på Hovet...Suck!

Hong Kong:
Det BLIR: Löven-AIK och SAIK-Arboga

« · 234820 · »