1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778017 inlägg · 7967 ämnen
« · 239276 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs - Södertälje
Lilljanne: Bra jobbat!!!

Lilljanne: Vad tippar vi på för publiksiffra idag? 3500?!?!

70 Rodrigues: Nu har jag åkt hem tidigare från jobbet för att ryktet säger att du ska leverera matchrapporter. Och nu kör vi!

7 min till nedsläpp!

Sv: Ta chansen
Sylf: Nä nu ska vi inte vara så negativa. Kvalet kommer vara vårat. Vi kommer att fixa det här.

Sylf: Härligt!

70 Rodrigues: Haschar som fan.

Sylf: Sitter du o krökar nu igen???

70 Rodrigues: Det blir 12-0 ikväll.Realistiskt med tanke på att det inte gäller nåt.Nästa onsdag däremot,blir det en uddamålstorsk.

70 Rodrigues: Det finns ett stort intresse från en stackare som sitter 38 mil söder om Gavlerinken.

70 Rodrigues: Kan du hoppa upp och sätta dig på att det finns.

Har precis fått klart med telefonkontakt från Gavlerinken ikväll, så jag kommer att skriva inlägg om mål och målskyttar under kvällens gång, om det finns intresse vill säga.......:-)?

70 Rodrigues: Härligt Jobbat ! Jag visste att jag kunde lita på DIG !

Hong Kong: Evighet är bara förnamnet!!!

70 Rodrigues: Åja..så lätt glömmer du väl inte. Det är inte mer än två år sen vi spelade semi. Men jag kan hålla med om att det känns som en evighet.

Hong Kong: Stackarna! Då var det länge sedan dom va i Gavlerinken!!!

70 Rodrigues: Ja du Tony...måste du komma med så komplicerade frågor när hjärnan är fullt upptagen av att få positiva vibbar inför KS.

Men som ex. Dom som bara behagar att gå till Gavlerinken när det spelas semi eller final.

Hong Kong: Vad är egentligen en medgångssupporter???

Ta chansen
Det är nu du har chansen och vara stolt. När alla medgångssupportrar står och skriker hur underbart det är med sm-guld i slutet av nästa säsong, så kan du ställa dig stolt upp och säga: Jamen jag var med och skrek dom kvar i elitserien...ta chansen den kanske aldrig kommer igen.

Sv: Rykten
Bright: Ja precis men det är ett byte tror jag mot Gällstedt

Sv: Johan "Honken" Holmqvist til
Samen: Om du drar på dig en LHC tröja då bussar jag Gardet på dig ;)

Sv: Rykten
svedas: Ja, kanske lika bra att köra dit hela gänget i klump...

BIF-SSK
Nu drar jag till Gavlerinken. Får se om man är glad då man kommer hem igen..

Rykten
Jag hörde att Brynäs är på gång till Leksand:)

Bright: Jag pessimist???......:-)

70 Rodrigues: Pessimist där...

Bright: 3-4

Det blir 3-3 ikväll.

Lilljanne: Du glömde Karjalainen.... Men vi kanske får tillbaks Johnsson och Dackell när inga andra vill ha dom eller är det inte så. Vad säger Kyösti?

Makkan: Ska försöka ordna så att jag får sms från Gavlerinken ikväll som jag givetvis vidarebefodrar hit till GB:n!!!

Sv: Silly silly
70 Rodrigues: Snart är det lika många finska spelare som svenska i elitserien.

Magoo70: Du verkar göra det ,för om du inte gjorde det så hadde du inte svarat

Det har skrivits om att Tarvainen skulle vara på väg till Brynäs, men jag tror nog vi kan glömma honom pga att Luleå också är ute efter honom och Luleå har nog lite mer att erbjuda än vad Brynäs har, Som vanligt alltså!!!

Fan vad jag älskar Masken:) Om det blir en resa från Dalarna till er i Kvalserien mot Linköping så kan ni vara lugna. Jag tänker dra på mig en Linköpingmatchtröja var så säkra.

En vecka kvar...
Nästa onsdag börjar allvaret. Uj, uj...

RavenLord: ...jag förstår dig! Vad jag däremot inte förstår är hur du någon gång önskat "stars ´n scars" tillbaka till ES! Ok, visst är det underbart att spöa brögänget men de skall hållas korta...

De må ha hur många fans som helst, men i ES hör de INTE hemma.Orsaken till all support det laget fått stavas M-E-D-I-A! Tv och tidningar har rullat ut mattan för dem i åratal och naturligtvis påverkas sponsorer och gemene man av det.

För några år sedan träffade jag en inbiten leksing från stockholm. Detta var under mästarcupen i Norrtälje. Efter lite prat fram och tillbaka så bad jag vederbörande peka ut Leksand på en karta vi stod brevid. Bara så ni vet det alla leksingar, om ni skall se ert lags hemmamatcher så får ni åka till trakterna av särna...för där ligger tydligen leksand enligt den "inbitne" supporten.

Med detta vill jag säga att många av "stars n´scars" "supportrar" är fast i mediahypen... devet för sjutton inte ens vart Leksand ligger! Men va fan, det pratas ju om dem så då vill jag ju oxå hänga på...

Brynäs - Södertälje
Är det någon som vet om det finns någon målservice mellan BIF-SSK ikväll ? Eller blir det en privat variant här på Hockeysnack ? J20 matchen finns ju som vanligt på Swehockey med start kl 19:00.

Sv: Om Honken
Angående "Honken" så kanske vi ändå inte ska överdriva hans storhet. Min fråga är: Kan han verkligen vara en lika bra målvakt idag som han var de där åren -98,-99, -00 i Brynäs? Jag tror faktiskt inte det. Och det är den otrygga, osäkra tillvaron i USA som hämmat hans utveckling. Med all respekt för den stenhårda konkurrensen så tycker jag att "Honkens" tillkortakommande i NHL visar att han inte riktigt håller den superklass som många kanske menar.

Sv: Framtiden
Huge: Efter lite depp så kommer ju en sol också och den dök upp och då jag såg ved jag skrev åt dig kännde jag att jag var lite elak med dig!

Hur ser det ut i truppen är det fullhuggning eller är det kvalfyld spänning??

Alisandali: Åhå... Jag visste inte ens vem som var andramålvakt i SAIK så jag var tvungen att gå dit och kika först. Sen trodde jag att den av mig mest kända var förstamålis... Fel av mig...

Nå, jag tror inte på honom heller. Fast som andramålis är det väl inte mindre otroligt än nåt annat. Ung och utvecklingsbar verkar han vara iaf...

gripen66: Mats ,det är Johan Backlund som är förste målis i SAIK

Kahn: Va, pengar är väl inget problem för oss. Det säger ni ju själva... Hur kan du tycka det är oväntat då? ;-)

Skämt åsido - Ville Koivula tror vi INTE på... ;-)

F ö är det mer strul om kontraktets längd än reda pengar. Han vill ha ett långt kontrakt och verkar inte få det...

Silly silly
I dessa stunder av rykten vill jag redovisa ett definitivt sant klubbyte. Leksand har skrivit kontrakt med Skellefteås förstemålvakt. Detta har Lif:s målvaktstränare berättat. Sean Gauthier har man problem med att komma överrens om pengarna med ( inte oväntat precis! ). Frågan är då hur mycket "billigare" "Honken" skulle vara att kontraktera för Lif ?

Skulle Lif lyckas sno "Honken" då tänker jag bli aktiv medlem i föreningen " Ner med Leksand ".

Sv: Om Honken
LillHonken32: Skulle ju personligen vilja ha tbx honken i brynäs, men anser väl att det e bättre att Minnesota Wild tar honom än att leksand tar honom...

Sen så kanske en framtida idé om att honken spelar ett tag i Minnesota, blir ruskigt bra som målvakt, men sen får plötslig hemlängtan och flyttar tbx hem till kära brynäs för att bli den nya målisen där...

Föga troligt framtidsscenario, men man får väl drömma lite... ;)

Sv: "Sparring" mot "tälje!
Tor Karlström:
Jompe i styrelsen och Huge kvar på HS som support när det börjar gnällas på styrelsen m.fl..... Vilket vinnande lag!!

Kommer Jompe hem från HongKong med ngn kinesmiljardär som konverterat till den enda sanna läran (Brynäsläran), då går han direkt in på ordförandeposten, helt klart. Henning vill kanske dockl ha ett ord med i laget, vem vet vad han har undanstoppat i madrassen....

Skämt åsido, Tor, din ide ang Jompe är inte så dum.
Klart värd att diskuteras.....

Sv: Framtiden
NallePhu: Häromda´n var du inte så intresserad av vår "pansionärshockey", som du uttryckte det.
Vadan detta plötsliga intresse? ;-))

"Sparring" mot "tälje!
Tja!
Vill först TACKA!!!: Jompe och Huge de är ni som ser till att standarden är fortsatt hög på forumet. Jag tycker att Jompe skulle kunna var ett lämpligt namn i Brynäs framtida styrelse. Någon som inte håller med?!

Idag är det "sparring" mot Södertälje,alla Brynäsare som har möjlighet gå på matchen SKA GÖRA DET!!!

Grabbarna i laget behöver vårat stöd NU!!!

Mitt tips:5-2 till Brynäs!!!!

Fritt inträde så fyll Gavlerinken!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Sv: Det rör VISST på sig....
Beezer66: Det var ju trevligt att du anser mig ha rätt ibland. Eftersom du följt debatten länge borde du kanske också ha noterat att jag endast försöker balansera upp en debatt som oftast fått en slagsida, enligt min mening.
Du häpnar över min positivitet men tycks inte häpna ett dugg över all negativitet som förekommer här på sidan. Denna är, med några undantag, monumental. Det är denna monumentala negativitet jag vänder mig emot.

Angående att stryka pessimister medhårs så har du en poäng. Jag har nog en tendens att vara "kärringen mot strömmen", på gott och ont. Man kan ju vända på det hela: Antag att alla/flesta inlägg vore översvallande positiva. Då hade du nog fått se en negativ Huge, jag lovar.... :-)

Angående kommentarer om enstaka matcher så är min grundinställning den att man väntar med att såga laget (det är väl det som det för det mesta handlat om i år) tills man sett eller alternativt fått rapport om densamma.
Den senaste debatten om Sportchefsjobbet är väl ett lysande exempel på ovanstående.

Jag avstår att ställa ngn diagnos rörande din egen mentala status.
Kan bara kort konstatera att du verkar vara en saklig och nykter person. Synd att du inte hörs mer här på sidan, det hade behövts.
Din status skulle isf vara: Hyfsat begåvad, men lat... ;-)

Ang hemvändarna så håller jag med Jompe, det var mest en känsla jag hade att det skulle vara ungefär lika med de övriga lagen.
Sjödin och Molin har ju iaf återvänt direkt. Djoos, Larsson och Christer Olsson har ju också återvänt och gjort mkt nytta för laget, även om man gått en liten omväg innan hemkomsten. I Djoos fall var väl dessutom omvägen försumbar, ett fåtal matcher i Frölunda samt likadant i SSK. Med dessa exempel så är skillnaden mot de övriga lagen ändå inte så stor som många vill göra gällande, även om en jämförelse utfaller till vår nackdel.
Av din lista kan man utläsa att de flesta spelare som återvänt, har tidigare skolats och spelat i sina resp lag sedan ungdomen.
Detta tillsammans med pengarna har nog avgjort i de flesta fall...

« · 239276 · »