Nyförvärv 2010/2011
Vill ju inte bli anklagad för gubbsjuka.... ;-))
Sen har man hört så många olika varianter om deras resp potential.
Ena dan är det Limpan som har dom största utvecklingsmöjligheterna, nästa dag är det Eriksson.
Vete fan vem man ska tro på......
Läckage å läckage.. Tycker läck har varit helt okej iår ;)
Det är ju inte elitseriens sämsta målvakt han kämpar mot direkt ^^
GP GPI MIP SOG GA GAA SVS SVS%
Läck:
35 12 690:11 348 30 2,61 318 91,38
Lindbäck:
35 27 1631:00 768 70 2,58 698 90,89
Lindbäck förra säsongen:
49 24 1332:27 675 57 2,57 618 91,56
Eriksson:
33 27 1634:36 917 64 2,35 853 93,02
Redigerad kommentar
Läck har inte spelat så många matcher men gjort det riktigt bra då han fått spela. Tror han kan utvecklas till en av de bättre målvakterna i ES om han får mycket matcher. Jag kan ha helt fel men det är vad jag tror.
Svårt val, helt klart...
Läck är en bra målvakt, precis som Limpan. Mitt val blir ändå Läck/Jocke till nästa år, om nu inte Jakob tar sitt förnuft till fånga och stannar ett par tre, sju år.......:-)
Det har inte blivit jättesiffror när det gäller insläppta mål med Läck i mål, men med Lindbäck kunde det bli det. och blir. Lincbäck har högre högsta nivå, men även lägre lägsta nivå enligt min mening
Jag köper Sylfs förslag men vill vända på det och köra Jocke/Läck...
Fick han en ärlig chans att lyckas i Leksand då? :P
Dem lät ju belfour stå i kvalserien, bara en sån sak..
Så det där tycker inte riktigt ja stämmer..
Venom:
Laraque har tydligen börjat skicka personliga mail till AIK fansen enligt nån AIK snubbe och dessutom har han ju deklarerat förut att han vill återvända till AIK.
Härligt Brynäs!! Precis vad man hoppades på..
Brynäs Officiella Facebooksida är källan.
Man kan lugnt konstatera att;
- Ett av ES svagaste försvar släpper in minst mål
- Att ett defensivt dödgrävargäng börjar göra mål
- Att ES sämsta sportchef hänger in den ena kalasvärvningen efter den andra
- Att Allsvenska spelaren Sebastian Lauritzen hänger med i toppen på den interna poängligan
- Att vi vinner matcher trots att "frälsaren och kungen av J20" Anton Rödin snittar 5 min/match
Visst är det kul med hockey! ;-))
Slutligen; Återigen en stor eloge till mormor som ånyo visar var skåpet skall stå!
Kul att han uppskattar och väger in att det faktiskt är Brynäs förtjänst att han kunnat slå igenom.
Ja, Lauritzen är en nyttig, kämpande spelare, vi behöver alla typer. mixen på laget just nu känns inte helt olikt -99...
sylf: Beror väl på HUR man tittar.
Nog fan går det att se paralleller till -99 även om det är omöjligt att jämföra olika generationer.
Djoos = Jonsson
Bissett = Somervuori
Molin = Molin
Janne L = Nordquist/Järnkrook
Kyrö = Dixon
Bra om man förlänger med Lauritzen och helst med flera vars kontrakt går ut. Att byta för bytandets skulle känns meningslöst om det inte dyker upp nåt jätteintressant som samtidigt är en lika klar jätteförstärkning.
Exakt!
Djoos = Jonsson= Kokko= Skadad
Bissett = Somervuori= Näe
Molin = Molin= inte en chans
Janne L = Nordquist/Järnkrook=Näe, inte än
Kyrö = Dixon= Ja, kanske det
Nu lär vi väl tappa Sunken också som lär lockas av lite KHL och Rubel....:(
Skulle välja Dixon framför Kyrö (tack för målet mot MoDo -99) alla dar i veckan.
Fan fan fan..
sylf: beror ju på vilka klubbar det är. Finns säkerligen klubbar som har varningsflagg på sig. Fast är de stora klubbarna så är han nog borta innan vårisen sticker.
Jag tyckte nästan att jag en sekvens 1999- spel mot Rögle borta, där Eero sköt ett direktskott a´la Bissett på en sidledspassning .
Mer av den varan tack!
Gör man det smart så har klubben en nettointäkt trots att Sunken fått en rejäl lönehöjning från Brynäs. Skapar också utrymme för ett förvärv som spelmässigt är bättre än honom.
sylf:
Du menar Pavel "med ett kroppsråk som liknade spöregn" eller vad Boorken kallade honom...? = )