1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777685 inlägg · 7967 ämnen
« · 192225 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Man har 13 matcher på sej att komma i form. Det är bara att hoppas att ett Brynäs i kanonform räcker.

För övrigt tror jag att dom 5-6 sista lagen i Elitserien skulle kunna åka ur om dom hamnade i kvalserien. Elitserien är sämre än någonsin och dom bästa allsvenska lagen har kommit närmare. Det är inte så konstigt eftersom Elitseriens toppar försvinner varje år och ersätts av hockeyarbetare. Där har ni förklaringen till Timrås förvandling. Nästa år ger jag mej fan på att Oskarshamn ligger i topp i Elitserien.

Natten: Känns ändå som om att kan man inte fixa det här skiten själva, utan att behöva lita på andra lag hela tiden så kan man gott lira i kvalserien.Jävla soplag är vad det är.

Det är ju tragiskt!!Hur kan det vara så viljelöst i en sån viktig match?det är en gåta för mej,nu är det väl så att Luleå är för bra för Brynäs,det är klassskillnad mellan lagen,så den här förlusten låg väl ganska klart i luften,men att det är så viljelöst det är oroande!!

Nu gäller det att ta sej ur svackan fort som fan,LHC hemma på Lördag,allt annat än vinst=Fiasko!!!

Jag vet inte vad man skall säga eller skriva. Känner bara att det är bra tråkigt att följa Brynäs just nu. Skalman dömmer ut dem i de få inslag som de får medverka i. Publiken buar ut dem mm, mfl. Tigrarna spelar inte bra!! Det är bara o konstatera..Men än ger jag inte upp. Chansen finnes ännu trots dessa SKRALA insatser på sistone!!.. Perkeeleee

70 Rodrigues: Dom andra resultaten gick våran väg iaf förutom Modo då.

Sylf: Får jag läsa ett enda jävla positivt inlägg efter den här matchen vet jag inte vad jag gör??? Det kan omöjligt finnas något positivt att säga om kvällens förbannade debacel!

70 Rodrigues: Precis som Brithen förutspådde.Dom är ett bottenlag och kommer så att förbli.Dom är inte värda annat heller med det dom presterar på isen.

Sylf: HV har vänt 0-4 till 5-4 otroligt! Brynäs har nu 8 mållösa matcher denna säsong, fy fan vad dåligt! Lysande med en formsvacka just nu!

Sylf: Jaha, bara att kissa och gå och lägga sig antar jag, f--n jag orkar inte detta....

70 Rodrigues: Ett riktigt dynglag är det.Att inte bjuda till ens på hemmaplan och när en elitserieplats står på spel är skandal.Inte ens ett mål gör dom.Fy fan !!

Sylf: *Yieppie* 0-3..vad fan är det som händer?

0-3 nu,,fy fan va jävla uselt.

Sylf: 0-3 i öppen kasse! Jävla skitlag!

70 Rodrigues: Modo tar sig i kragen och börjar vinna borta,HV vänder 0-4 till 4-4,LHC pressar DIF i globen,man börjar nästan gråta när man ser vad Brynäs presterar.

Sylf: HV har kvitterat mot SSK, otroligt starkt att komma igen efter ett 0-4 underläge, såna vändningar finns inte på Brynäskartan! Fy fan!

Sylf: Man måste ju kunna hockeyns alla språk för att kunna kalla sig ett riktigt hockeyorakel

Huss: Det här att man viker ner sej när det gäller känns inte alls bra inför kvalserien. Pallar man inte trycket där, då slutar det illa. En avgörande match i en fullsatt ishall i Skellefteå. Fy faan!

Sylf: Det buas från hemmapubliken, Brynäs bjuder inte till enligt Wahlman!

Brynäs buas ut hemma,för att man inte bjuder upp och skapar nåt !! hur fan är det möjligt att agera på det viset ??

Bedrövelse, i en av säsongen viktigaste matcher klarar man inte ens att göra ett endast mål. Vem var det som påstod att Brynäs hade ett bra anfallsspel ?
Kvalserien nästa....

Sylf: Det buas från hemmapubliken, Brynäs bjuder inte till enligt Wahlman!

sopimus: 1+1 v. betyder kontraktets längd.

Sylf: Om Brynäs går mållösa från den här matchen så är det den 8:e mållösamatchen för Brynäs den här säsongen, det måste vara elitserierekord eller????

ruppe: Först ska jag bli kärnfysiker och lära mig ryska,sen kanske jag kan lära mig finska.

In me trissan nu då!!!

Sv: ang. Tommi Santala
70 Rodrigues: Man SKA göra mål 5-3 i över 1 minut...kalkon!!

sylf: du kanske kan gissa dig till saker o ting!

Snart är LHC ikapp också,dom håller på att vända 0-3 mot DIF borta.Brynäs kan inte ens vända 0-1 hemma.

Sylf: Linköping kryper närmare Djurgården 3-2 nu!

ruppe: Alla kan inte finska !!

ruppe: "sopimus: 1+1 v". Det är fan inte dåligt!

70 Rodrigues: Är det bra eller dåligt att få planera för kvalet i tid?

70 Rodrigues: Ja,står sig resultaten idag så är det nog den bistra sanningen,inte ens den mest positive människan på jorden kan väl se nån ljusning i det här.

Sylf: Det är bara inse att det är kört nu!!! Vi får rikta in oss på kvalserien som kommer att bli en rysare, hua!

ruppe: Är han målskytt behövs han nu!

ehhh,minuter alltså.

70 Rodrigues: Dom är verkligen usla.2 man mer i nästan 2 perioder SKA vara mål.Brynäs har svårt att komma in i zon.

Sylf: Klarar man inte av att göra mål med 2 man mer på isen så är det fan skandalöst dåligt!!!

lilljanne: ingen aning men förmodligen till nästa...

nu buar dom åt dom,kommer inte in i zon ens

ruppe: 5 mot 3 nu i 1,45...detta är sista chansen.

ruppe: Till den här säsongen?

ang. Tommi Santala
fick reda på att brynäs spelar scout åkte till finland idag för att kolla på en spelare som spelar i samma lag som Tuulola.
Han skulle oxå vara 1,90 och 95kg tung.
Den enda som stämmer in är Tommi Santala i HPK som förövrigt vann med 5-0 idag.

Sylf: 14-12

Lilljanne: Nu har dom kört igång 3:e...visa oss lite jävlaranamma nu då för helvete.

Sylf: Har du skotten i 2:a???

lindberg: Den här säsongen handlar bara om att härda ut, ungefär som -96. Efter 37 omgångar kan väl ingen längre tro att det finns dolda kvaliteter i årets brynäsupplaga. Det har jag accepterat dom senaste 20 omgångarna. Skillnaden mot -96 är att då hade vi ett kanongäng. Ännu större anledning att stötta laget nu. I kvalserien måste vi sluta upp som en man och visa vem man jävlas med. Vem tar med trumman?

Sylf: Lite fakta om ryktesmannen Tommi Santala:

Född 1979, han är 190 cm och 95 kg tung, förra säsongen så gjorde han 6 mål och 16 ass på 17 matcher +20 i +/- och satt utv 14 min! Han är center! Om ryktena stämmer så kanske det är en ersättare för Larsson, vem vet?

70 Rodrigues: Va, börjar du tvivla?

Äh, ett mål var tredje minut så är vi hemma. Men blir det bara fyra eller inte ens fler än tre, så kan jag ta det.

Nu hoppas vi på att det hänt något magiskt i periodpausen.

« · 192225 · »