1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776510 inlägg · 7967 ämnen
« · 162452 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Grattis!
lindberg: Lik förbannat torsk!

Chief: Misstänkte att det stod fel ja. Men hoppet är det sista som överger en, och det är väl det enda vi har nu. ;)

Sv: Var gör Berg och Bäckström av pengarna?
gordo: Hur kan ekonomin vara flera miljoner back efter mindre än halva säsongen?! Eller är det någon fuffens på gång, redan på årsmötet tabbade man väl sig med någon form av redovisning som inte fanns tillgänglig och det hela slutade med att årsmötet fick genomföras vid en senare tidpunkt..

Var gör Berg och Bäckström av pengarna?
Läser med stor förvåning dagens Aftonblad. Berg och hans styrelse och Bäckström och hans sportmuppar skall nog vara glada att det inte finns någon "Firma" i Brynäs IF...

KÖPSTOPP
Brynäs har inte råd att köpa sig ur krisläget
Sorry alla Brynäs-fans.
Det blir inga nya spelare.
- Vi har inte råd. Ekonomin är back flera miljoner kronor just nu, säger Håkan Berg, klubbdirektör.
Det är kris i Brynäs.
Laget är hjälplöst sist i elitserien.
I torsdags föll laget med 3-0 mot Malmö och är nio poäng från en tiondeplats och säker mark i elitserien.
Och när andra elitserieklubbar köper och säljer spelare kan Brynäs bara stå vid sidan om och titta på.
Orsak: Pengarna är slut.
- Vi har beslutat att fortsätta med oförändrad spelartrupp. Ekonomin tillåter inga nya spelare, säger klubbdirektör Håkan Berg.
Brynäs har pratat med banker om att utöka lånen, men fått nej.
Även sponsorer har kontaktats men svaret har varit detsamma.
- Vi gjorde en satsning inför säsongen och köpte Jamie Ram, Tommie Miettinen och Veli-Pekka Laitinen. Det kostade oss ungefär fyra miljoner kronor extra. Vi kan helt enkelt inte utöka vår kostnadskostym något mer, säger Håkan Berg.

Chockbesked
För alla supportrar till Brynäs kommer beskedet om att spelartruppen blir oförändrad som en chock. De längtar efter en målskytt som kan rädda laget kvar i elitserien. Hittills har laget bara gjort 33 mål på 20 matcher - sämst i elitserien och alldeles för dåligt.
- Skulle vi värva en riktigt bra målskytt så skulle det kosta oss en miljon kronor. Lönerna har stigit kraftigt de senaste åren och det hämmar oss rejält, säger Håkan Berg.

Kan sluta i kaos
Nu får Brynäs hoppas på att spelartruppen tar sig samman och får igång spelet. Annars väntar en oviss och jobbig kvalserie som mycket väl kan sluta i kaos för den hockeytokiga staden Gävle.
- Jag tycker vi har så pass bra lag att vi ska kunna hålla oss kvar. Efter tränarförändringen när Gunnar Persson kom in så har det blivit mer go i laget. De tre senaste matcherna har spelet sett bättre ut, säger Håkan Berg.
(Aftonbladet 021123)

70 Rodrigues: Positivt med dagens match:
1. Man gjorde mer än ett mål
2. Man hämtade upp ett 2-måls underläge.
3. Ove Molin 1+2 poäng (plus mål i straffläggningen).
Förlust i strafflotteriet men är det så att Molin börjar komma igång då ser framtiden betydligt ljusare ut.

Sylf: 1 poäng är ok! Synd att Luleå vann!

Ford Prefect:

Har inte full koll på just den regeln, men har mig veteligen aldrig sett samma kille slå fler än en av de "ordinarie" straffarna. Att samma kille slagit resterande "extra" straffar däremot...

Grattis till poängen, den behövde ni. I stort så var väl ett oavgjort resultat ganska rättvist med tanke på hur matchen gestaltade sig. Ni såg ovanligt starka ut i tredje perioden.

Kämpa Brynäs.

Ford Prefect: Hallin, lind och Nordgren. Du hoppades allt där ett tag ;-)

nyz: Apropå Swehockey så står det att Niklas Nordgren slagit Timrås första OCH sista straff. Får samma kille slå fler än en av de ordinarie tre straffarna, eller står det helt enkelt fel? Annars kanske man kan protestera och få matchen skriven till 5-0 istället. ;)

Bara att inse att när Ram håller tätt så gör inte brynäs mål, och när brynäs äntligen hittar luckorna så släpper Ram in en massa mål. :P

Hoppas detta förstärkte Molins självförtroende som inte har varit på topp i år.

Sv: Timrå IK - Brynäs IF
Gust: Instämmer. Varför får Larsson slå en straff? Har nån nånsin sett honom sätta en? Varför inte låta de som gjort mål i matchen slå dem? Men nej, Larsson och Danielsson. För mig är det helt obegripligt.

Sylf:

ooops... *rodnar*

gick in på swehockey och läste gamewinning goal 0-1 Ove Molin... I ren glädje slog det slint i huvet på mig, sorry!

Grattis till 1 poäng iaf!

Sylf: En jävla skandal! Enda anledningen måste ju vara att Kösa är skadad.

nyz: 2 ???

Tjänstefel tammefan.

Grattis!
Vad skönt att det blev poäng... hela 2 st.!!!

Kom igen och låt det bli en positiv trend!

VARFÖR INTE KÖSA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nike89: Jävla lotteri !

Härligt Ove.0-1 i straffar.

Sylf: Håller med. Och nu sätter Molin 5-4 i PP

Gust: Enl radion så har dom varit bra idag,så även om det blir torsk idag så är detta ändå lite positivt,DET HÄR är nåt att ta med sig till nästa match.

Sylf: Hur ofta vinner Brynäs i sudden el. straffar?? 0% i år. Men vem vet...Molin är ju het nu!

LHC vann.Lika bra BIF också gör det.

Hääärligt Molin 3 po. Brynässeger idag och det vänder... det är jag säker på

Sylf: Dom kan tom. ta aal pinnar, FBK loja på tv

Gust: Ja, helt klart positivt.

Sylf: 1+2 av Molin ikväll, DET är något som dom kan ta med sig.

Lulaå tar minst en pinne...

Sylf: Porslin scores! det var inte igår!!!!!!!!!!!!

Gust: Ska BIF vinna nåra matcher MÅSTE han vara som i fornstora dar.

Kors i taket, nu målar Molin igen....hoppas han får blodad tand!

Yes !!

Nu är det väl ändå dags för ett mål i pp

Spiken i kistan snart då...BP

hur lång tid kvar?

pp nu.sätt en puckjävel då !!

Huge: Brynäs har alltså släppt in 4 mål på ingenting ?

Nicke IF:
Jag undrar bara

hur kan alla, samtliga
precis samtliga
även allsvenska lagen ha fixat så de har råd att förstärka under säsongen
Till och med VIK letar backförstärkning
ok
pengarna är väl inte lika mycket i allsvenskan mot ES

Men skellefteås värvningar kostar nog

Men inte Brynäs
finns det inga som kan kräva en ny ledning
allt är ju ett stort misslyckande
att man inte kan förstärka
håller ni med?

70 Rodrigues: Tycker det är synd att förstöra den fina stämningen som du och Sylf alltid skapar här på sidan under matcherna....

För övriga som är intresserade av lite fakta kan jag konstatera efter 2 perioders tittande på en ryckig webtv att vi spelar riktigt bra i början på andra men tyvärr efter ett PP kommer Krykov ut från uvisningsbåset, får pucken på bladet och sätter 3-2. Så långt från rättvist man kan komma i detta läge men ganska typiskt.
4-2 i snyggt PP av Timrå, annars har Timrå i stort sett ingenting.
Kom igen nu Brynäs i sista, det långt ifrån kört ännu....
Jaaa...3-4 Kyrö!

4-3 eft 27 sek

70 rodriguez: svär inte jag är 9 år! kom igen brynäs

Huge: Kan inte du skriva ett uppiggande inlägg om hur positivt allting är trots allt?

70 Rodrigues: Förstod det.. Var lite ironisk jag också... :-/

laila: Det är väl klart som fan att dom inte är bra, jag försöker vara ironisk i mina inlägg!

70 Rodrigues: Bra spel och bara 0-2 i arslet den här perioden.YES !!!

70 Rodrigues: "man får inga skönhetspoäng i hockey, det är målen som räknas" , citat från en snubbe på radiosporten.
Personligen hoppas jag ni tvålar dit timrå.

70 Rodrigues: Gör dom ? Från utvisningsbåset då eller ?

Nicke IF: Jo! När det gäller Brynäs så är 2 mål jävligt mycket!

laila: ja,även om man amputerat nåt finger räcker det.

« · 162452 · »