1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776521 inlägg · 7967 ämnen
« · 162843 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Money money
Huge: Herr Berg var helt kategorisk att det inte skulle bli något nyförvärv, fast han rimligtvis hade hört om fansens initiativ. Det kallar jag att underskatta fansen. Klubbdirektören kan inte ha ett uns av tvekan inför vad fansen vill.

Vi vet ju alla i vilket knä du sitter.....

Sv: Money money
Kahn: Enligt tidningsuppgifter häromveckan blev väl Berg informerad om att det skulle startas en supporterinsamling och hans reaktion var naturligtvis enbart positiv. Att det inte blir några
nyförvärv i dagsläget är väl snarare baserat på ekonomin i just dagsläget. Pengarna måste ju först ligga på bordet innan man kan agera och det kan ju ta lite tid, han kan ju inte gå ut och lova nyförvärv när det de facto inte finns några pengar. Kan förstå att det tar emot en del hos vilken klubbdirektör som helst, att som första åtgärd när det börjar ta emot ekonomiskt, gå ut och begära hjälp av supportrarna. Ett sånt här intitiativ skall ju komma från just supportrarna för att man vill visa sitt stöd.

Sv: Tommy Westlund på väg tillbaka ...?
Förlåt!
Jag skrev fel adress, de ska vara arbetarbladet.se

Tommy Westlund på väg tillbaka ...?
Enligt arbeterbldet.se kan Tommy Westlund tänka sig att flytta tillbaka till Sverige till nästa säsong och då är Brynäs ett intressant altenativ . Anledningen till att Tommy vill flytta hem är att han harvar i Carolinas farmalag .

Styrelsen,Håkan Berg och Sportkommiten RING Tommy OMEDLBART!!!
Tommy SKA HEM!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Sv: Timrå IK - Brynäs IF
Tja!
Jag stödjer Brynäs IF oavsett hur de går med de sportsliga .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

claesw's tråd
Orkar inte ge mig in i ordbajseriet här, utan konstaterar att vi skjuter 38 skott på bortplan- MYCKET bra!!

Nu tar vi HV på tisdag, de har skadeproblem så nu har vi chansen på en 3-poängare... 5-2!

Money money
När BT hade träff med Berg i veckan borde de ha fått Berg att inse att fansen är beredda att samla in pengar för spelarvärvning. OM han sen har tagit kontakt med sponsorer och fått nekande svar och därefter går ut och säger att det inte kommer att bli något/några nyförvärv så tycker jag att han grovt underskattar fansen. Jag tycker han nedvärderar fansen.

På måndag har jag riksdalerna, vart ska jag skicka dem?

Sv: Slut på pengarna?!
Sylf: Läget som det ser ut spelar roll såtillvida att det är jobbigt och tråkigt, javisst, det tycker vi väl alla. Vad som hänt kan vi inte påverka, däremot vad som kommer att hända. Om det inte spelar ngn roll hur vi spelat före eller efter uppehållet måste det innebära att du tycker att vi lika gärna kan fortsätta spela lika dåligt som före detsamma. Tycker du isf att detta ger oss en större chans att klara upp det hela?

Huge: Va fan spelar det för roll hur vi spelet efter eller före uppehåll.Det är väl läget som det ser ut som spelar roll,Hur fucking jävla sist som helst och det är skit.Lucky luke: skitbra inlägg.

Sv: Grattis!
westerlind: Håller med,Molins uppgång är det mest glädjande just nu,han är ett måste.

lindberg: Du sammanfattade matchen på ett lysande sätt:

"Positivt med dagens match:
1. Man gjorde mer än ett mål
2. Man hämtade upp ett 2-måls underläge.
3. Ove Molin 1+2 poäng (plus mål i straffläggningen).
Förlust i strafflotteriet men är det så att Molin börjar komma igång då ser framtiden betydligt ljusare ut."

Själv sätter jag Molins återfödelse på första plats. Underbart att se att Ove verkar ha tänt till och gör både mål och målpass.

kenne: Så du menar att med det spel vi visat upp efter uppehållet så har vi inte en chans att förbättra vårt läge?
Tabelläget ger helt klart en indikation på lagets status och ser vi till spelet innan uppehållet så förtjänar vi att ligga där vi ligger.
Ser man dock till spelet efter uppehållet så är vi inte sämre än ngt annat lag anser jag, möjligtvis med undantag för Frölunda och FBK.
Att man dragit över budgeten med ett par miljoner tyder väl knappast på att man som enda ambition haft att visa goda siffror.
Detta tyder väl snarare på att man varit benägna att ta en ekonomisk risk(?) för att förbättra laget. Med din logik så skulle det isf innebära att om man försöker visa enbart dåliga siffror
(underskott) så skulle detta vara rätt väg att gå. Nu visar man ju dåliga siffror, alltså är man på rätt väg. Eller....?

Huge:
Det är patetiskt att ni inte inser att vi är inte bättre än vad tabellen visar. Nu har vi haft 21 omgångar på oss att visa motsatsen men vi ligger där under isen och hyperventilerar.
Så länge vi har en styrelse och klubbdirektör som bara vill visa goda siffror kommer vi att vara kvar där nere.
Kort sagt: om man tror att man har dåliga element i huset så är det mest troligt att det faktiskt är skit i ledningen.

riffraff: Det är väl på G i en eller annan form, vad jag kan förstå...

Huge: Om jag har begripit det rätt, skulle Brynäs behöva ca en mille för att införskaffa en riktig målfarlig forward. Vi som är medlemmar är ju ca 6- 7000 stycken. Jag skulle mer än gärna donera ett par hundra spänn till min förening som jag lever och kommer dö för! Håkan Berg, Ge klartecknet!!

jorka: Allsvenskan??........Ursäkta, jag hörde inte..*host host*
Nästa fråga!! ;-)

Lilljanne: Man kan också se det som att det är 90 poäng kvar att spela om och i det perspektivet är en 11-poängsupphämtning väl inte orealistisk, speciellt inte med tanke på 3-poängssystemet...

Huge: Nja men även om dom hamnar i allsvenskan så är det väl änå gammla fina Brynäs ....

Om vi skall snacka strikt ekonomi så har jag en del funderingar som tål att tänka på. Ledningen har säkert gjort en del missar bl.a vad gäller sponsorsbiten men man jobbar tydligen på det hela och allt kan göras bättre. Efter ett par års kraftiga underskott, mest pga skatteaffärerna lyckades man äntligen med att få ekonomin någorlunda i balans, dvs ungefär plusminus noll. Inför detta år har man för att kunna hänga med i lönekarusellen och få hit bra spelare antagligen sett sig tvungna att till viss del skuldsätta sig med lån. En gissning är att ca 75% av de 4 miljonerna är lån, resten eget kapital. När man snackar om att det inte finns pengar till nya spelare är det dessa lån som lägger hinder ivägen. Pengar finns naturligtvis men dessa måste väl användas till de löpande utgifterna (löner, planhyra, administration etc). Nu är jag ingen expert på den här biten utan detta är min egen lekmannabedömning. Rätta mig gärna om jag är helt snett ute.
Finns det belägg för att Berg m.fl har skott sig själva så skall det naturligtvis utredas men jag har svårt för att tro på dessa konspirationsteorier.

Sylf: Visserligen tappade vi nån pinne gentemot de lag som vi främst krigar med men det kan vi ju inte göra så mycket åt tyvärr, även om man skulle vilja. Det enda vi kan göra är att koncentrera oss på vårt eget spel och hoppas att resten går vår väg ibland...

jorka: blir det nån diskusition eller ???

Lilljanne: sant men fiflas det med pengar så måste det ju vara nåt snett.Sorry jag är utböling har intr hängt med...(men hjärtat klappar för bif)

lucky luke: Dina frågor är helt berättigade. Men man måste komma ihåg att Berg ledde skutan 99 också och var i högsta grad medansvarig till guldet. Han måste få en ärlig chans att förklara Brynäs uppgång och fall. Vi medlemmar ska ställa frågorna och under tiden leta rätt på alternativ till dagens styrelse. Jag är mest nyfiken på varför ekonomin aldrig är i balans. Vi måste begära korten på bordet och det kan bara göras på lång sikt. Årets säsong är redan "förlorad". Det gäller bara att rädda vad som räddas kan.

Med en dåres envishet kommer åter mitt krav på att Berg skall ta sitt pack och dra!
Med ett guld 99 borde det inte ha varit svårt att skaffa en bra ekonomi, sponsorer borde ha varit lättbearbetade osv!
Vi fick ju läsa att utdelningen från NHL skulle bli bra i år då inte så många europeer försvann dit, alltså måste Mårtensson gett ett kapitaltillskott! Utbildningsbidragen för Olsson, Rudslätt gav väl också något!
Sanningen är att Brynäs är misskött till den milda grad vad jag kan förstå. Det måste ligga en gravad hund nå´nstans - hur mycket pengar har gått till Berg Management, vilken lön har Berg, med alla konstuerade funktioner, idag (hur ser fallskärmen ut?, nu har han ju anställt sig själv och smitit undan från en vald position), hur mycket har arenaprojektet egentligen kostat (det bidde ju inte ens en tummetott), vad kostade den vidriga behandlingen av Bisset i anseende och sponsorbortfall? Frågorna är många, vart skall dom ställas - Berg besvarar inte brev, vet jag av egen erfarenhet, nye ordf har väl hört till skaran anpasslingar annars hade väl inte Berg godkänt honom som efterträdare, så det lär väl inte gå att hoppas på några ändrade attityder där.
Situationen i Brynäs är krisartad, det krävs rejäla tag och nyordning för att leda den gamla damen rätt.
Tänk så framsynt Anders Feltenmark var som ville ha bort Berg i tidigt skede, när han misslyckades med detta, startade den kris som vi så tydligt och smärtsamt får uppleva idag.
Jag kan bara instämma med Tony R att något måste göras om inte förr så på årsmötet, men det är ju för fa´n ett drygt halvår bort. Finns det inte samma sponsormakt i Brynäs som i Enköping där sponsorerna tvingade styrelsen att avskeda klubbdirektören - inse fakta, med den här ledningen blir det inget sponsorstöd, förtroendekapitalet är lika tomt som Brynäs börs!

diverse Brynäs Fans..oroa er inte, fortsätter BIF att spela som dom gjorde mot TIK så kommer ni att klättra i tabellen.

Huge: Jag påstår att du blandar ihop vad som är realistiskt att tro med vad vi alla hoppas på. Vinner Leksand imorron är vi 11 poäng under kvalstrecket. Trots att BIF spelat skitbra de senaste matcherna.

Huge: Jag håller med idag var det inge fel på spelet men är man i motvind så är man. Spelar materialet är jävligt bra men det funkar alldeles för sällan tillsamans hoppas dom hittar receptet annars blir det en tung väg å gå.....

Huge: Vi halkade ju efter idag ? bottenlagen vann sina matcher och vi torskade.Även om jag fortfarande tycker att 1 pinne är mer än vad jag hade räknat med kl 15,00

Lilljanne: Knappast en realistisk bedömning....ännu.
Om det däremot visar sig att vi innan juluppehållet inte kommit närmare eller till och med halkat ännu mer efter, då kan vi börja snacka om ev realistiska bedömningar. Vi har många viktiga matcher före jul mot förmodade konkurrenter i de nedre regionerna. Vinster mot dessa och samtidigt en och annan dito mot övriga lag och vi är med i bilden igen.

Huge: Visst får du det!

70 Rodrigues: Jag får väl kontra med: Suck!!

Huge: Här får du en realistisk bedömning daterad 2002-11-23: Brynäs spelar i kvalserien våren 2003 och klarar på håret nytt kontrakt - OM laget börjar fungera och vinner 10-15 matcher före kvalserien. Fortsätter man slå bottenrekord i olika tabeller och spela bra utan att vinna då är chansen stor att det blir allsvenskan nästa säsong.

Sv: Var gör Berg och Bäckström av pengarna?
Vad har "kontorsmännen" för lön?
För mig går inte ekvationen heller ihop.

Huge: Absolut inte, eftersom det inte var sanningen.Sanningen är den att du är en liten patetisk figur med huvudet i sanden och blundar för den solklara verkligheten! Vad måste egentligen hända för att du ska fatta hur jävla skitdåligt läget är???? Vi ligger sist, det finns inga pengar kvar i klubben och vi förlorar match efter match! Men det är väl alldeles lysande, för laget spelar ju bra! Visst, jag gnäller och kritiserar som fan, men åker ändå upp och till Gävle och gapar o skriker för att heja fram laget, men det börjar bli jävligt jobbigt när man inte får ett skit tillbaka, på dom matcher jag varit uppe så har dom lyckats producera 1 enda mål! Vad gör du för klubben, förutom att sitta här på HS och flumma?

Björn VII: Ja, är inte avgifterna medräknade får man halvera lönekostnaden för att se vad spelarna får i näven. Det betyder att Berg tror att han fått världsspelare som spelar för 50 tusen i månaden. Då är det lättare att tycka att vi har fått vad vi betalar för. Det är inte konstigt vi harvar i botten.

70 Rodrigues: Var det jobbigt att höra sanningen?

Huge: Suck!!!!

70 Rodrigues: Om målsättningen är att enbart hänga kvar i ES, vilket vi för tillfället får anse vara mest realistiskt, så är det inte ens kört om vi skulle få möta AIK i SA. Men eftersom du redan verkar ha gett upp så förstår jag inte varför du bekymrar dig?
Kört är det när det inte ens finns en teoretisk chans att klara av det man föresatt sig, i praktiken kanske lite tidigare...

VARFÖR ÄR DET INGEN......
Ursäkta att jag lägger mig i debatten, men är det ingen som reagerar på spelarlönerna och talar om vad man tycker?
Om nu snittlönerna ligger på 100.000/mån så bör man väl kunna kräva mer av resp. spelare, annar får dom väl sänka sin lön så man kan förstärka klubben med dessa pengar istället.
Inför prestationslön i E.S. Ge klubbarna bättre möjlighet att byta spelare med varandra, en del kan få en nytändning med annan omgivning etc etc. Handelsvara, ja tyvärr men så är verkligheten eller hur?

Lilljanne:

110 000/månad?
Arbetsgivaravgifter?

Sv: Kvartssamtal
RavenLord: Förändringar håller på att ske i detta nu!

Kvartssamtal
Kanske skulle behövas några kvartssamtal typ firman AIK med personer i styrelsen om va de gör med pengarna och hur dom ser på Brynäs framtid hehe

Huge: Och när är det verkligen kört, är det när vi möter AIK i allsvenskan?

70 Rodrigues: Jaa, mig veterligt är det väl första gången jag har den önskningen, möjligtvis att jag hade förhoppningar även efter SSK-matchen. Men som bekant, den som väntar på ngt gott osv...
Med din inställning så förstår jag att "haja läget" är detsamma som att kasta in handduken. Skillnaden mellan oss båda är väl den att jag kastar in min när det VERKLIGEN är kört, medans du verkar ha kastat in din för länge sedan....

Lilljanne:Nä, jag vet, han har aldrig svarat mig heller, oavsett stämnings innehållet på mailet! Karljäveln har väl slut på alla argument! Skulle jag vara Berg så skulle jag skaka av rädsla, för på nästa årsmöte kommer det att hända grejer, just wait and see!

70 Rodrigues: Jag vill inte skriva till Berg, han svarar inte i alla fall (bara det!). Finns det inte nån allmän Brynäsadress?

Huge: Hur många matcher har du önskat tappen ur tunnan egentligen, hur många matcher till måste det gå för att du ska haja läget?

Klanteriet vid årsmötet var mest pinsamt men är givetvis ett tecken på att dom ansvariga inte har full koll på verksamheten.

Jag kan inte fatta att Brynäs fått så lite för pengarna och ändå blöder ekonomiskt. Berg säger att Miettinen, Ram och Laitinen kostade 4 miljoner. Betyder att dom i snitt tjänar drygt 110 tusen/månad. Minns jag rätt hade finländarna gjort högst sporadiska inhopp i landslaget och Ram hade varit båsöppnare vid Sweden hockey games för Kanada förutom att han var reservmålis i Jokerit. Låter som ett kraftigt överpris både med tanke på meriter och vad dom hittills har presterat. Christer Olsson och Bissett låg antagligen i samma prisklass vilket betyder att ytterligare ett par hundra tusen per månad kunnat omfördelas till nya spelare. Lägg till kompensationen för Tony M så är det obegripligt att inte antingen ekonomin är lysande eller att Brynäs förfogar över några världsspelare. Det här måste Brynäs förklara.

Är det nån som har mailadressen till Brynäs? Hemsidan har ju säckat (den också).

lindberg: 3 mycket bra synpunkter. Synd att man inte får med sig åtminstone 2 poäng idag, det var man helt klart värda. Det verkar annars vara uppochnervända världen här på HS för tillfället.
Sylf m.fl är nöjda med 1 pinne medans jag är besviken....
Sett till hela matchen tycker jag vi var det bättre laget. Nu såg jag inte 1:a perioden men Timrås kvittering till 2-2 var tydligen ett skitmål, en puck som försmädligt glider in under Ramen. Iofs har Timrå 14-6 i skott i andra men förutom målen tycker jag inte att man skapar så väldigt farliga chanser. Tycker att grabbarna visar en underbar inställning när man kommer i tvåmålsunderläge, trots bra spel men ingen utdelning (börjar det låta bekant...?) Flygvapnet verkar ha gjort ett bra jobb....
Tycker för övrigt också att det var konstigt att Kösa inte fick slå ngn straff. Om det var pga skada är det väl förståeligt men man får väl hoppas att det finns ngt annat godtagbart skäl.
Kan vi hoppas på tappen ur tunnan i nästa match?

lindberg: Jag frågade mig samma sak tidigare idag. Jag får inte ihop det helt enkelt.

« · 162843 · »