1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776581 inlägg · 7967 ämnen
« · 165876 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LHF-BIF
65 Selander:

Det ser tungt ut, men än kan något magiskt hända. Jag vägrar ge upp.

observant: Det ser onekligen tungt ut, men chansen finns ännu men den är långt borta. Efter jul så måste det bli åka av när Louvi, Wåger är tillbaka.

Har vi en j-a tur så kanske Berg halkar till och hittar 50mille i garderoben och värvar 1-2st avlagda kanadicker från Tyskland eller liknande.

Om vi klarar av en e v stundande kvalserie eller klarar oss kvar i första läget och ingenting händer efter serien med inköp och utresning utav skadebenägna spelare då måste styrelsen röstas bort om dom inte avgår frivilligt.

Ramlar vi ur så tror jag att Gävle inte mäktar med en sån uppslutning kring Brynäs för att ta dom tillbaka till finrummet igen.

Ja då är det bara att börja knapra Cipromil!

/En nykter men ångestfylld Selander inför det som stundar

Huge: Kalle Anka partiet har nått framgångar här i Trollhättan,vad faan Huge är du överallt o rör till det???Ärligt talat jag orkar inte läsa dina inlägg här för dom är inte relevanta längre.Jag sa ju för 2dar sen upp till bevis BIF mot Luleå!!Det gäller att vinna mot lagen närmast BIF o just dom matcherna ska BIF spela som om det vore finalmatcher.Men inte ens det klarar dom av o sen det eviga tjatet "att det är ju halva serien kvar"ja just det huga mig eller kanske HUGE mig vad pinsamt det kommer bli o läsa tabellen.Det var ju det med skosnören o iq för dom som inte fattar att det går åt helvete o då tar jag inte ens i!!!Suck suck o åter suck.Det går bara inte försvara detta längre o jag orkar inte kritisera heller snart för det gör andra så bra här att jag avstår stora sågen för vi har sagt det 50 11 gånger förut!!BEDRÖVLIGT O SORLIGT O SE!!GODNATT BRYNÄS!!!!

70 Rodrigues: Vinner dom med 5-1 så får du besöksförbud - efter att bara varit på förlustmatcher (iofs lätt att inte missa) så har jag gett mig själv detsamma (åtminstone tills en lååång svit på vinster kommer) efter det att dom vann och jag inte var på plats!

munkas: Jag kommenterar inte svammel....
Eller rättare sagt, det är det jag tvingas göra alltför ofta, tyvärr....

Cusken: Fakta är att det är 27 omgångar kvar och det är inte kört, även om det ser tufft ut. "Jag tycker inte att du är rätt person att referera till det citatet". Här gällde det ju ngt som jag trodde var självklart men som Sylf tydligen inte ansåg, därav mitt citat. Tydligen har du samma åsikt som Sylf i detta och det förvånar mig en aning. Så gott som samtliga lag vi mött efter uppehållet har ansett att vår tabellposition inte motsvarar vad vi presterat efter detsamma.
ES sämsta lag? Enligt tabellen, Ja. I realiteten, nej.
Så är det. Det VET jag....(och många med mig)

Kontraktsläget
Kanske är bäst att börja diskutera kontraktsläget inför nästa säsong om vi hänger kvar. Eller är det lite för tidigt kanske. Jag lägger in det i alla fall. Det kanske finns någon som undrar vilka spelare vi måste dras med nästa säsong.

Brynäs-Kontrakt Inför Säsongen 2002-2003

Målvakter
1 Jamie Ram 1-År
25 Johan Asplund 1-År
30 Joakim Lundström Jr-Kontr.

Backar
2 Henrik Petré 1-År
3 Daniel Johansson 1-År
4 Pär Djoos 1+1År
5 Jussi Pekkala 1-År
7 Tommy Sjödin 2-År
8 Henrik Rehnberg 1-År
14 Adam Andersson 1-År
33 Veli-Pekka Laitinen 2-År

Forwards
9 Kristoffer Jobs 1-År
10 Jonas Soling 2-År
11 Nicklas Danielsson Jr-Kontr.
12 Jonas Floberg 1-År
13 Kyösti Karjalainen 1-År
17 Patrik Rönnqvist Jr-Kontr.
18 Peter Nylander 1-ÅR
19 Simon Östlund 2-År
20 Roger Kyrö 3-År
21 Ove Molin 4-År
22 Mikko Luovi 1-År
23 Björn Danielsson 1-År
24 Tommie Miettinen 2-År
27 Niklas Anger 2-År
28 Daniel Wågström 1-År
29 Jim Engström Jr-Kontr.
32 Kenneth Bergqvist 1-År
38 Jan Larsson 1-År

Huge: Verkar som de flesta lagen i elitserien är i form i så fall......För att vinna över brynäs behöver man faktiskt inte alls vara i form. Faktum är att man knappt behöver vara på isen! Ram verkar ju kunna kasta in puckarna bakom sig på egen hand. Ett fall framåt igen kanske???

Jag lider..
Ena dagen förhoppningsfull för att nästa dag vilja gräva ner sig någonstans. Men mitt nya positiva jag ger inte upp så lätt. Vi kommer igen likt musiken som dånar i öronen på mig just nu (Irländsk folkmusik) som försöker glömma den aktuella sitsen vi alla Brynäsare befinner oss i just nu. Snart kommer det segrar i en oförglömlig svit!

Dags att knyta sig, ännu en sömnlös natt väntar fylld med grubblerier. Go´natt tappra Brynäsfans.

70 Rodrigues: Hockeykväll unnade oss inte ens att se Brynäs tröstmål, vi finns inte längre *suck*

Cusken: Just det! Nu slapp jag förklara!!!!

70 Rodrigues: Touche´iofs men ändå ingen motivation....

70 Rodrigues: Nej just det.

Huge: Dito till din kommentar till Sylf, "Det är int´lönt å förklar´för en som int´begrip´". Jag tycker inte att du är rätt person att referera till det citatet.

Asså.. hoppas kan man ju och i här läget kan det förstås inte bli värre men du borde inse fakta. Fakta, som jag ser det, är att det här Brynäslaget har väldiga begränsingar. Truppen är för tunn, spelarmaterialet är för dåligt och laget förtjänar helt enkelt att ligga där de ligger. Jag vet att vi är oeniga om allt det där men ärligt talat Huge - Brynäs är inte mycket bättre än vad tabellen visar.

Allt motstånd är i princip övermäktigt för Brynäs. Visst, de tar någon poäng ibland och spelar hyggligt till och från men är ändå Elitseriens sämsta lag. Så är det.

Huge: Det är int lönt å förklar för en som int begrip....

70 Rodrigues: Bergis gjorde Hento en jättematch också ? Att vi aldrig får möta målisar som är ur form :-) som (kul)Ram.

70 Rodrigues: Du behöver inte göra varken eller, det räcker om du svarar på vad i mitt inlägg som var så felaktigt, och motivera gärna....

Cusken: När laget gett upp, då ger jag också upp. Förstår att det måste kännas jobbigt för dig att höra mina ord, van som du troligen är, att omge dig med dystergökar hela tiden....
Kan jag tolka ditt "dito" tidigare som att du också anser det vara bättre att möta ett lag i form än ett dito ur form, speciellt i en match som idag, dvs en s.k 6-poängsmatch?

Aftonbladet skriver: Brynäs visade stort hjärta men förvaltade inte sina chanser. Tommy Sjödin, Niklas Anger, Roger Kyrö, Kyösti Karjalainen hade alla GYLLENE TILLFÄLLEN att göra mål, men fick inte in pucken! Känns scenariot igen???

Huge: Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt ditt inlägg???

Huge: Ge dig nu.

70 Rodrigues: Det finns alltid ngt positivt att hitta, det gäller bara att leta....
Helt klart en tung förlust, en vinst idag och Luleå hade också varit indraget ordentligt i striden därnere. Det var man nog likaväl som oss medvetna om och tändningen var nog maximal även där.
Grabbarna verkar i alla fall ha stått upp bra och inte vikt ner sig efter att ha kommit i 0-4underläge, alltid ngt att ta med sig.
Verkar som om Luleå, Leksand och även vi (Frölunda går utom toton just nu..) för tillfället är de formstarkaste lagen.
Tyvärr har vi heller inget flyt med de övriga resultaten. De lag som tidigare spelat bra och som vi nu hade hoppats skulle kunna ge en liten hjälpande hand, darrar helt plötsligt på manschetterna.
Nu gäller det att ladda om för en ny viktig match på lördag.
För att spetsa till det ännu mer så verkar ju även MoDo ha hittat formen. Upp till ladan och stötta nu, dom som kan.
Inte du, 70, för faan..... ;-)

Sv: Tabellen ser hemsk ut!!!!
70 Rodrigues: Inte ens flygvapnets optimistkonsulenter svarar längre när Brynäs ringer !

Tabellen ser hemsk ut!!!!
Tabellen är som följer:

1.Frölunda 52 P
2.Färjestad 43 P
3.Timrå 42 P
4.HV71 39 P
5.Djurgården 36 P
6.MoDo 33 P
7.Leksand 32 P
8.MIF 31 P
----------------------
9.Södertälje 31 P
10.Luleå 30 P
11.Linköping 27 P
12.BRYNÄS 18 P

Linköping-HV71 pågår, förhoppningsvis vinner HV71!

Huge: Tror du helt ärligt att Brynäs fortfarande kommer att reda ut detta och undvika kvalserien????

Huge: Ett nytt fall framåt för Brynäs idag. Du måste vara nöjd och belåten.

rafalski: Tänkte inte på det!

70 Rodrigues: Ja, det kunde ju blivit 6-2 !

70 Rodrigues:
Ja, Ove gjorde mål...

70 Rodrigues: Ursäkten godtages !

Sv: LÖNER !
Frasse99:
Det missade jag, Men Mikko är ändå ruskigt överbetald...
Kyösti lär väl inte tjäna dom slantarna i BIF...

Kul att se förklaringen varför Robert Nilsson blev kvar i Leksand, han var ju klar för DIF, men som vanligt money talks!
Fint för stämningen i laget när en "fjortis" tjänar nästan 3 gånger mer än vad stöttespelarna tjänar...

Finns det något positivt att säga om kvällens debacel???

rafalski: Sorry! Mitt tips att Anger skulle reducera till 4-3 sket sig rätt rejält, jag ber så hemskt mycket om ursäkt!

Cusken: Dito på vad?

Huge: Dito.

Sylf: Jag säger som Stenis: "Det är int´lönt å förklar´för en som int´begrip´"...

70 Rodrigues:Och vad får man tillbaka,,,,knappt ett mål framåt.

Huge: Och oturen fortsätter dessvärre, Modo, MIF, Modo och DIF väntar de närmaste omgångarna. SEN möter vi FBK den 10/12, måtte deras nedgång hålla i sig till dess.

Sylf: Precis! Det är ju inte gratis att dra till Gävle, med bensin, hotell, biljetter och kröka så går det loss på 2.500-3.000 spänn!

70 Rodrigues: Skönt för dig.Det är ändå inte värt att åka upp.LITE vill man ha för sina resor,men icke.

Huge: Det spelar väl för fan ingen roll när och hur man möter vissa lag.Alla möter alla och det är bara att vinna om man skall hänga med.Dessutom vänder ALLA lag sina negativa trender mot just BIF.

Huge: Alla lag är i form när dom möter Brynäs!

Sylf: Fast dom lär väl vinna på lördag eftersom inte jag ska dit då, fick inte för kärringen, hon tyckte att jag skulle stanna hemma för att våran dotter fyller 7 år, visst fan är det orättvist? Så man får väl tacka vargen för att hon håller mig hemma och att Brynäs vinner med 5-1 på lördag, dom brukar ju göra det när jag inte är på plats!

rafalski: Optimism? Jag bara konstaterar att det är lite otur att vi just NU får möta ett Luleå i form. Men du kanske hellre tar ett toppat och taggat lag än ett på nedgång.
Då är ju chansen att vinna större, eller hur....?

3-1 till masarna nu..dom får inte nån hjälp direkt,fast det ska dom inte ha heller,spelar dom som arsel får dom fan reda ut det själv.

70 Rodrigues: Ja, vilka jävla pessimister ! det är efter jul som det gäller.

70 Rodrigues: Ja,frågan är om inte detta var dödsstöten.Lite kuriosa,LIF har spelat BP 18 min ikväll...0 mål,så ligger dom där dom ligger också.

Sylf: På sportradion säger dom att det ser illa ut för Brynäs, vad menar dom med det????

Sylf: Nu är det kört! Kvalserien here we come! Fy fan säger ja!

70 Rodrigues: Hur många har BIF släppt in i BP ? 600 ?

« · 165876 · »