1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777214 inlägg · 7967 ämnen
« · 173797 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Gunnar-humor
"Det är en otroligt viktig match i morgon så det är som Sundlöv säger:
Man ska inte KRINGLA till det mot Södertälje."

På gränsen till det patetiska... men det funkar!
Lysande Gunnar... :-)

Sv: BIF-SSK
westerlind: Jo det är ju jävligt glest här i centrala Sundsvall, annat är det i Gävle...
Men det har bubblat i perioder sen vår gästbok startade, och det var under ökenvandringens dagar. Det stärker supporterandan, nåt som märks under match, du får höra den 28:e.

orion:

Ääh, vi skriver bara när vi har något att säga. Men visst skulle det vara kul om det alltid var samma aktivitet som i en del andra gästböcker. Märkligt det där, ju längre norrut man kommer desto pratgladare skribenter. Har du någon förklaring? Jag gissar att om de är borta i granngården (om det finns någon) så pratar man av sig på internet istället.

sista inlägg i gästboken före mitt:
18,40...
ni behöver nog ner i ettan ett tag.
Har ni inte supportrar som är vakna efter sju så har ni problem!
Kanske dags att göra en Leksandsresa i tolv månader.

Bissett: Synd, skönspel är ju hockeyns själ.
Krutov, Larionov och Makarov...eller plocka ihop en egen kombination av gamla Brynäsare, ryggsäck var ett okänt begrepp i BIF förr.

Sv: Derbyn mot valbo :)
Maw: nej det gjorde jag inte.....men valbo och skutskär gör nästan inga dåliga matcher :P

Sv: Derbyn mot valbo :)
Zcootah: HA HA....du såg inte matchen igår!

Derbyn mot valbo :)
snart får ni lira mot Valbo och Skutskär :) ni får passa er för jocke hellström då :) kanske en förstärkning för er om ni skulle få över han ? han är iof 34 år...men ni har ju äldre spelare och han har spelsinne

Bissett: För säsongen bara. Jag tolkar det som han kanske måste lägga av helt.

Saxat ur Hockeyligans puckprat:

Brynäs är obesegrade under ordinarie matchtid i de fem senaste
omgångarna.
- Vi spelar väl inget skönspel precis, men titta på laguppställningen och titta på tabellen. Vi gör så gott vi kan med våra begränsade resurser, säger tränaren Gunnar Persson. Ove Molin var feberfri under onsdagen och Gunnar räknar med att Ove är tillbaka mot Södertälje. Däremot saknas fortfarande Mikko Luovi som har ständiga problem med sina bihålor. I värsta fall kan det vara färdigspelat för hans del. Johan Asplund får givetvis nytt förtroende i målet.
- Jag har sagt till grabbarna att vi måste fortsätta att kämpa. Ingen får vika ner sig i sista matchen före uppehållet, berättar Gunnar Persson.

Mikko Luovi kan alltså vara borta för resten av säsongen,Illa Illa!!
Mitt tips imorrn: BIF-SSk 4-4

RavenLord: Japp det ska jag! Ska in och hämta min biljett nu och kommer sitta bredvid klacken! Jag hoppas att Brynäs fortsätter att bygga på sitt stabila spel och förhoppningsvis leder det till 3 poäng till oss! GO BRYNÄS

Sv: Aspen i mål ?
Ford Prefect: Ford Prefect: Det hela var från början ett inlägg som kan läsas i tråden Divor som nobbar Tre kronor (finns i gästboken Tre Kronor) Jag skrev om det och att Jönsson börjat bli gnällig nu när de går tungt för FBK Thats it
Men skitsama nu är de SSK matchen som ska diskuteras
Hög nivå Hmmmmm ja de skulle kunnat varit om man fått en riktig diskusion om de mitt inlägg från början tog upp...nu har det blivit riktigt lågt men hoppas det här är de sista raderna som skrivs om detta ämne...

RavenLord: Somliga har tydligen svårt att förstå... Inlägg tas bort därför att de inte handlar om hockey, utan bara är gnäll om gamla inlägg som tagits bort i FBK:s gästbok. Sånt kommer att fortsätta tas bort också eftersom det inte är ett ämne som jag tycker ska diskuteras här. Om det gör mig till en diktator, so be it. Men jag tycker vi kan hålla diskussionsnivån hyfsat högt här. Prata hockey, skämta och flamsa om ni känner för det. Men gnäll om hur andra gästböcker sköts kommer även fortsättningsvis att tas bort. Även inlägg som innehåller nedsättande uttryck om motståndarlag eller spelare kommer att tas bort.

M V H

/Diktator-Ford

RavenLord: Läste Aftobladet nu.. (länk) och håller med. Tycker det är tråkigt att dom inte vill ställa upp i en "liten turnering" men kan ställa upp när det gäller dom större. Nä.. Dom borde inte få en förfrågan igen...

BIF-SSK
Så ska ni gå på matchen imorgon och stödja BIF eller ????
Och vad tror ni om matchen??
Börjar ju bli dags att ladda inför den nu

laila: Han borde få stå efter den insatsen mot FBK
Ser att FBK diktatorn BJ har rensat bort dina inlägg hä
Vi får nog va tysta nu och inte skriva nå nedsättande om FBK eller Jönsson nu för de är inskrivet i Sverige rikes lag nu mera.
Har du läst Aftonbladet ??? Att Jonas.Bergqvist vågar säga nå sådant...*viskar* jag håller med honom och det Pär Bäckman sade tidigare om att vissa spelare *vågar ej nämna det heliga namnet här på en av dem* borde bli murare och plåtslagare

Bissett: Tycker jag också. Men det beror ju på hur GP tänker. Det vet man ju inte.. :-)

laila: Konstigt vore det ju annars........!!!

Aspen i mål ?
Någon som vet om Aspen kommer att stå i morgon ? I GD står det inget säkert. Någon som vet ?

Sv: FBK-BIF
RavenLord: ojoj blev stora bokstäver och inte många rätt i stavningen ser jag för mig

westerlind: JAG KLAGAR INTE LÄNGRE PÅ jÖNSSON UTAN DE FAKTUM ATT MA NINTE FICK KLAGA PÅ HONOM OCH DRESSUTOM VA DE INTE SÅ MYCKET OM ATT HAN ÄR EN GNÄLLIG KÄRRING UTAN ATT HAN ÄR ÖVERSKATTAD OCH TACKAR NET TILL TRE KRONOR OCH TROR HAN ÄR GIVEN DÄR

laila, RavenLord m fl:

Det var ett j-la tjat om Jörgen Jönsson - Hur länge tänker ni tröska på med det här tröttsamma gnället? Gå ut och sparka på sandlådan eller säg BLÄ-BLÄ-BLÄH på Lunarstorm om ni så gärna vill hålla den nivån. Visst är det förskräckligt att spelare i andra lag kan vara stygga och säga elaka saker, men jag vet tyvärr inte hur vi ska förhindra såna här chockerande uttalanden i framtiden.

Själv är jag glad: Brynäs fortsätter att övertyga och vi fick en poäng - trots att Ove Molin var sjuk.

claesw: :-( För dom förlorade 2poängen ;-) för den vunna poängen.Sammanfattningsvis jag blev imponerad av Aspen igår,han darrade aldrig till vilket var en oväntad överraskning.Han var Bäst i BIF med Tommy Sjödin,isens Kung igen vilken KANON han avfyrade,Walliheinheimo eller vad fan han heter hade inte en chans han hann inte ens reagera.Anger var lite osynlig men blixtrade till när det som bäst behövdes ;-) Janne Larsson nja han har nog gjort sitt bästa men överlag var det en mycket bra insats av BIF igår,javisst dominerade FBK en stund men BIF kom oväntad starkt tillbaka när FBK gjorde 2-1 å andra sidan drog väl FBK hemåt o skulle försvara sin ledning.Kexchokladen(Jönsson) jag har aldrig förstått hur han har lyckats ta en landslagsplats för det är en mycket överreklamerad hockeyspelare,jag tycker att han aldrig någonsin ens har varit bra!!Men det är vad jag tycker,det finns det ju säkert delade åsikter om.MEN STJÄRNA PÅ KANTEN ÅT TOMMY SJÖDIN!!!!Aspen borde få chansen igen imorgon!!Imorgon ska vi förbi LINKÖPING till att börja med.(Jag räknar kallt med att linköping förlorar sin match)fortsätter BIF i den här stilen så är i alla fall inte jag längre orolig,ok vi ska inte glömma hur det har varit i höst o att det kan svänga fort i hockeyn men fortsätt i den här stilen så kan vi knipa sista slutspelsplatsen!!Tack för ordet!!!!

DanS: Är själv väldigtvidskepliga så mitt råd till dig: Stanna hemma och skicka pengarna på posten så kanske BIF vinner nästa viktiga match.

Blir det någon insamling?

Mot Framtida Segrar.

rafalski:

Tja, det har du nog rätt i :) MEN å andra sidan - trender är till för att brytas.

DanS: Åk upp och pröjsa inträde, pengarna behövs. Dilemmat är dock att poängen är ännu viktigare så med ditt facit bör du åka hem:-)

BIF-SSK
HeHe, planerar att åka upp på BIF-SSK, problemet är att jag inte har lyckats pricka in en enda poäng i år på de matcher jag har gått på. 7 st!! Så det vore väl fan nu då rå. Eller borde jag stanna hemma?? ;)

65 Selander: Så då kommer inte du vara sjuk det närmaste halvåret.

Det var länge sedan man läste något om hur suveräna Lindköping och SSK är på att värva stjärnor till laget.

claesw: Orkar inte läsa bakåt ännu men jag bifogar länken till FBK's referat om matchen och vad jag kan läsa och förstå så har Brynäs pela bra igår och Aspen spealt bra.

Hade tyvärr inte fördelen att följa matchen igår eftersom jag v ar på en sju j-a bjudmiddag från våran antivirusleverantör.

Beezer66:
Underbart, trots många gubbar borta, vågar killarna hålla i pucken i många moment på isen! Powerplay var stundtals riktigt bra faktiskt, vi skulle ju ha avgjort i sudden, just i P.P

Nio poäng upp till parkeringsplats (tiondeplats) när omstarten inleddes efter 17 rundor. Nu efter 28 omgångar är det sju poäng upp till tiondeplatsen. Vid omgång 72 är vi uppe på parkeringsplats. Här går det undan.

Åter igen godkänt Brynäs!
En ny stabil insats från Brynäs sida och ett poäng mot FBK. Det känns helt ok. Inget vidare skönspel förvisso men det var inte heller att förvänta med flera spelare borta eller ännu mer med tanke på motståndet. Starkt hur som helst. Smart framför allt.

Gunnar Persson verkar ha bättre koll på spelarnas kvalitéer och begränsningar än vad Esko Nokelainen hade. Ställs man mot ett klart bättre lag är det bara taktikspela som gäller, och med det lyckas Brynäs bra för tillfället. Det har faktiskt sett ganska skapligt ut i flera matcher nu och det är roligt. Jag tror de kan luska fram fler poäng allt eftersom och jag kan nästan tänka mig att ändra mitt klara kvaltips till något annat. Nästan.

Brynäs har i alla fall hittat formen och tre poäng mot Södertälje på torsdag känns överkomligt. (För övrigt gick mitt 2-2 tips in igår.)

Sv: Keb!
BJ: Sorry då är det där de inte kan räkna.

Sovgott nu!

Lev länge och väl.

Tuvok:

Den är tagen från swehockey.se vilket är den officiella.

Tuvok: jasså de räknar fel med :)

RavenLord: Jag var just in och läste matchrapporten på FBK´s hemsida de kan inte räkna där heller. Räddningsprocenten stämer inte.

Lev länge och väl

Tuvok: Ja då har du tur sån diktatur de verkar ha där...

RavenLord: Efter 5 minuter är jag kvar i deras Gästbok iallafall.

Godnatt brynäsare var ni än är.

RavenLord:

Nej, det blir han inte, då han inte använder en otrevlig ton.

Tuvok: Nämn inte det i Färjestads Gästbok för så blir du nog avstängd som jag :)

Keb!
JAg läste just Keb´s krönika på GD´s hemsida och vill bara bjuda på ett litet citat:

"Om Sjödin var isens kung så var det närmast pinsamt att höra Jörgen Jönssons periodsnack i rutan och bortförklaringar till att Brynäs inte kunde spelas ut.
Jörgen har gjort en svag säsong, verkar helt ur balans inte bara på isen utan även vid sidan. Skönt att han tackat nej till landslagsspel i Baltica Cup. Han förtjänar inte en blågul plats just nu.
För snacket om att Brynäsarna tog till brottargrepp för att freda sig, var enbart pinsamt att höra"

Keb klockren som vanligt.

Lev länge och väl

Hemkommen från O´Learys med klara symptom på passiv rökförgiftning (host, host) är man ändå rätt nöjd med 1 pinne idag.
Kunde med lite tur varit 2 då vi fick spelade 4 mot 3 i två minuter under sudden. Aspen mkt bra, FBK:s andra en otagbar styrning.
Kan förstå Jönssons frustration då vi genomför en mkt bra match taktiskt sett. Klokt att backa hem och täppa till i mittzon när vi för tillfället har så många skador. Vet inte vad som hände med Molin, kanske han kunde ha spelat, men isf bättre att spara honom till torsdagens viktiga match.
Nåja, vi tog trots allt in 1 pinne på Malmö, MoDo, LHC och Luleå,
alltid ngt, som Fan sa när han såg Åmål.....
Maxladdning på torsdag och 3 pinnar, sen kan man börja studera Brynäs souvenirkatalog för att hitta ngt lämpligt objekt att önska sig till jul. Soling är tydligen årets mannekäng, kanske en överraskande tidig comeback kunde vara ngt för tomten att överraska oss med i år.... :-))

rafalski: Va är de jag hör
En som har nå emot röskorven Jönsson
Han som är så bra och behöver inte ens spela sig in i tre kronor han är ju given där ändå..de är bara tacka nej och sen gå före i kön när VM och OS ska avgöras....en sån fjolla som han som vek ner sig totalt i NHL och kom hem med svansen mellan benen,men de är klart de är lätt att säga att de va för familjens skull när man ej klarara av det

laila: Ettusenett, ettusentvå, ettusentre, ja nu börjar det släppa. Har lite svårt för rött just nu (tomten är varnad).

Sv: STÖD ISTÄLLET FÖR ATT KLAGA!!!
RavenLord: Ja ja.. 08:a lag som 08:a lag.. :-)

Sv: STÖD ISTÄLLET FÖR ATT KLAGA!!!
laila: Ankan är AIK:are

prosten: Han ville ringa sin brottarpolare Eddy Bengtsson för han tyckte att Brynäs spelade ryggsäckshockey. Jävla skit nu börjar jag tänka på karln igen.

Sv: ??????
laila: Precis!!!De är griniga och spelar fult. Dessutom tycker jag att de är diviga och kaxiga

Sv: ??????
Frölunda85: Håller med.. Dom hade en allt för lätt förra säsong. Nu får dom motstånd. Dom är inte bäst längre och då blir dom griniga...

Sylf: Kan nån berätta för mig vad Jönsson uttalande gällde ?

« · 173797 · »