1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777524 inlägg · 7967 ämnen
« · 185721 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Leksand-Brynäs
70 Rodrigues: Missade ditt inlägg tidigare om Sylf...jaha han åker från Stockholm och ser 2 matcher med det lag han kallar för massa skit med spelare som är Idioter....är det förmildrande för att han bor där och har långt till Gavlerinken ??? Satan beror de på avståndet då kan jag inte ens säga Jäklar vi förlorade eftersom jag har mindre än 5 min gångväg till Gavlerinken,lär flytta så jag hara rätt att sitta o klaga efter att ha åkt på 2 matcher...
Han kanske inte är medgångssuporter men en jävligt dålig suporter som spyr ut sånt om det lag man säger sig älska

Sylf:
GE FAN i att kalla laget ett skitlag och kolla på elitserielagens formkurvor! Byt lag din clown!

Lilljanne: Vi är för närvarande 6 poäng från slutspelsplats. Totalt orealistiskt att ta sig till slutspel? Om resonemanget kommer från en ultrapessimist så vore väl detsamma helt logiskt men man behöver nog inte ens vara ultrapositiv för att tro på lagets förmåga att fixa ett slutspel. Dessutom "endast" 8 poäng upp till sjätteplatsen och mycket kommer att hända innan det hela är klart. Nu var det tydligen masarnas tur att vinna efter att ha förlorat de 2 tidigare mötena knappt. I vanlig ordning så har det gapats och skrikits över grabbarna trots att man inte sett matchen.
Av det lilla som hördes på radiosporten så verkar det ha varit en farfylld och lite hafsig tillställning med mycket derbykaraktär, som väntat med andra ord. Leksand var nog rejält taggat idag efter 5 raka torskar, ngt som förmodligen fällde avgörandet. Motivation slår som bekant klass.
Det enda som ororar mig för tillfället är att vi spelat bra en längre tid, och att en svacka kanske dyker upp, ngt vi definitivt inte behöver i detta läge. Sist vi torskade så vann vi väl på direkten, ngt som gärna får upprepas igen på torsdag.

Bright: Var det inte du som lovade att inte visa dig här innan kvalserien? ;-))

70 Rodrigues: Fy då kan man ju inte titta....då blir man på ännu sämre humör ju

70 Rodrigues: Ja en förlust är inte nog! Dom ska gnida in det oxå he he!

Självklart så ska TV4 visa matchbilder från Leksand-Brynäs

Att det blir förlust idag får vi nog ta! Den mesta besvikelsen är väl för att vi inte tog steget över strecket kan jag tänka mig! Tråkigt att Leksand nollade oss och det hade nog varit bra för Brynäs att få gjort nått mål i alla fall så det kan vändas till nått posetivt! Men så här är det nu och vi får hoppas på vinst mot HV 71! Jag kommer att vara där som vanligt och hoppas på mycket folk!
KOM IGEN NU BRYNÄS

60.00 5 min Brynäs 28. WÅGSTRÖM, Daniel ROUGH
60.00 20 min Brynäs 28. WÅGSTRÖM, Daniel GA-MI

Stämmer detta??Eller menar dem Nr.38 Janne Larsson!!Wågström spelade väl inte???

70 Rodrigues: Synd att Brynäs skall göra en sån "Ankmatch" när så mycket står på spel,hoppas bara nu att det inte är formsvacka på gång igen det har vi ej råd med i denna viktiga månad.

Jag tänker inte ta till ordet Idioter som andra "bad Losers" tar till!!
Eftersom vi inte sett matchen, så är det svårt att bilda sej en uppfattning om matchen, men tydligen hade Brynäs 5-3 lägen och 6-3 lägen och då måste man göra mål.That´s it!!

Hv hemma på Torsdag,burr!!Endast seger gäller för sen Timrå borta på Lördag, inga gratispoäng direkt!!

och till alla som surrar om slutspel: Glöm det!!Nu gäller Elitseriekontraktet!!!

Lilljanne: Okej de såg ut som så ;)

RavenLord: Det menade jag inte heller!

Cricke's tråd
Som vanligt blir alla motståndarmålvakterna superhjältar när de möter Brynäs. Brynäs oförmåga att göra mål är skrämmande i många matcher, näsan alla skott tar nästan jämt mitt på målvakten, har sett alla hemmamatcher. En rejäl skärpning behövs.
Hälften av forwards måste bort nästa säsong

Tabellen är som följer:

1.Frölunda 70 P
2.Timrå 70
3.Färjestad 60
4.HV71 56
5.Djurgården 54
6.Luleå 47
7.Södertälje 47
8.MIF 45
--------------------
9.Leksand 44 + 7
10.MoDo 43 - 23
--------------------
11.Brynäs 39 - 37
12.Linköping 37 - 37

Lilljanne: Du jag har ej kallat nån Brynäsare Idiot

RavenLord: Ingen brynäsare förtjänar att kallas idiot! Morsan och farsan - okej! Men ingen brynäsare! Se´n är det en annan sak att det är totalt orealistiskt att tro att Brynäs skulle vara ett tänkbart slutspelslag. Brynäs modell 02/03 är ett av de sämre brynäsgängen i modern tid. Dom dyra värvningarna (inte Anger alltså) har inte varit dom stjärnor vi kunnat förvänta oss och dom äldre lirarna har, av nå´n anledning, blivit mycket gamla. Och givetvis är det den förbannade ekonomin som är huvudorsaken till årets misär.

Sylf: En fråga...behöver inte svara om du är över 15 för då förstår jag om du skäms..för att va så omogen och över 15 då ska man skämas....men va är din ålder ? ? ?

Bright: just det.

Sylf: Lite svårt att undvika dina inlägg när de kommer i parti och minut... Men allvarligt talat, skriv så mycket du vill - men varför måste du smutskasta laget med en massa fula uttryck gång på gång? Vi andra är också förbannade över situationen för Brynäs - utan att vi för den skull kommer med gränsöverskridande okvädningsord mot laget och spelarna. Du skamfilar dej ju bara själv - och det är bara ditt problem.

Lilljanne: Nja jag tror dom blandade ihop #28 med #38

Sylf: "Om man i en viktig match tillbringar halva tiden i utv båset är man ett idiotlag."

Hur fan kan man kalla sitt lag för idiotlag??????????????????????????????????????????????

Väx upp och byt favoritlag

Jag kände en viss oro inför LIF matchen efter ha varit i Gävle i torsdags och set den totala oförmågan att göra mål. Eller snarare oskärpan framför mål. Hursomhelst, nu gäller det att bita ihop och kämpa sönder HV i nästa.

Har inte nån åsikt ännu mer än att de drar på sig massa utvisningar..men varför de gör de vet jag inte...men tror inte att de är för att de är idioter

Var Wågström med? Matchstraff i slutet enligt swehockey.

RavenLord: Vi har alla olika sätt att uttrycka oss på när vi är besvikna, Sylf gör på sitt sätt och du o jag på vårat sätt! Sylf har varit uppe på dom 2 senaste hemmamatcherna och han som jag bor i Stockholm, det är 80 mil i bil, så någon jävla medgångssupporter är han inte!

RavenLord: Varför sitter vi då här och har åsikter ? ingen av oss har ju sett matchen.

Gissa om jag får det tungt på jobbet i morgon här i Masland. Men jag ger inte "tappt", vi kommer igen m råge till slut!

Idioter är de nog inte....bara jävligt utspelade och hänger inte med ;) Och har man ej sett matchen ska man inte säga så jävla mycket heller

eller så kan sylfen dra dit pepparn växer!

Bright: Kan bara instämma.

RavenLord: Ha ha,du är ju riktigt lustig du :-)

Bright: Om man i en viktig match tillbringar halva tiden i utv båset är man ett idiotlag.Om man är trött på mina inlägg så är det väl bara att låta bli att läsa dom.

Sylf kan man nog inte kalla Brynäs suporter...han är en sån som skämer ut alla riktiga suporters...Så sådana som Sylf klarar vi oss utan.
Jävla medgångs suporter

Sylf: sluta med skitsnacket!! Vi måste vara positiva... många poäng kvar att spela om!

Dom lyckas tydligen inte ens 6 mot 3...

Jompe: Om detta inte är ett skitlag..varför har dom då parkerat på sistaplatsen i månader,och ser ut att bli kvar där ?

Sylf: Du skrev att du är trött på Brynäs. Många är nog trötta på dej också. Kallar man spelarna för "idioter" och laget man säger sig hålla på för "rövlag", då är man verkligen ingen sann supporter, hörru du... Sen har du i och för sig rätt i sak: Brynäs är idag inget bra lag. Med god moral och med krigarhjärta har det blivit en hel del poäng den senaste månaden, men så kan man i längden inte nå riktig framgång. Man måste ha ett eget, konstruktivt spel också. Det har inte Brynäs. Man kan ju knappt göra mål i nån match. Därför är inte laget heller värt bättre än ett kvalspel om ett par-tre månader. Bara att inrikta sig på det...

70 Rodrigues: Oavsett om dom vinner mot HV så är det ändå bara konstgjord andning,man kommer aldrig ikapp.Då gäller det att vinna MÅSTE matcherna och det gör dom inte.

Sylf: Håller inte med Dig. Detta är inget skitlag.

Sylf: Skämtar du med mig eller??????

DanS: Jag tycker det låter som dålig tändning i laget. Leksand har säkert kört på för allt vad tygen håller, men vi har inte hängt med. Skottstatistiken säger en hel del, alla utvisningarna samma sak. Jag tror det här är en reaktion på att det gått så bra på sista tiden. GP sade i förhandssnacket att det här var första matchen när man inte spelade med knvien mot strupen. Ingen vet var han fick det ifrån; läget är precis lika prekärt som tidigare. Med det läge vi har i tabellen är ALLA matcher otroligt viktiga. Andra lag kan tillåta sig att koppla av då och då, vi kan inte unna oss den lyxen efter den miserable första halvan av säsongen.

Leksand verkar ha spelat bra. Vi har haft många juniorer med i laget, det kan ha varit för mycket av det goda i en så viktig match som denna. Jagskulle tro att man gått ner på tre femmor efter första perioden, men det räckte alltså inte. På torsdag mot HV hemma vill jag se ett heltänt Brynäs. Vi kan mycket bättre än så här.

70 Rodrigues: Nu har dom plockat Ram,med 5 kvar !!!!

självklart så är det en gammal tiger som blir utvisad...

Mest besviken är jag på Bergs "toppvärvningar". Dom fyra senaste Brynäsutvisningarna svarar dom för. I SSKs match har deras värvningar gjort alla tre målen.

claesw: Brynäs kommer att få betala för HV:s genomklappnig mot Luleå i kväll är jag rädd! Men å andra sidan så är ju inte jag på plats i Gavlerinken och då brukar dom ju vinna!!!

Det bekräftar bara det som de utan skygglappar sagt sen i oktober.Det är ett skitlag som kommer att få spela i kvalserien.

Fy fan.Inavelsutvisning !!?? vad har hänt ?

Lilljanne: ja där kom vi ner på jorden, som jag var rädd för...3 säkra mot HV dock!

Leksand bäst i powerplay i hela elitserien, Brynäs sämst i boxplay. Ingen kan vara överraskad. Nu gäller det att börja vinna hemma. Vi börjar mot det så kallade topplaget HV.

Sylf: Fast förankrad i träskhelvetet igen.

Och det på Brynäs SJÄTTE raka utvisning.Hur fan kan man tro på nåra poäng då ?

Sylf: 3-0 zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

« · 185721 · »