1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778304 inlägg · 7967 ämnen
« · 249216 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF-Hammarby IF
70 Rodrigues: Hammarby kommer med ordinarie lag och Brynäs har en hel femma borta. Så här har det sett ut två säsonger i rad nu. Vad gör vi för fel?

Alla tycks ha en övertro på juniorerna. N. Danielsson är en bra junior men inte är det han som kommer att ta Brynäs till Elitserien. Inte ens Foppa klev direkt in i Elitserien och dominerade. Om inte dom etablerade spelarna kommer upp i nåt som liknar elitserienivå snart kommer det här sluta illa. Nu har jag väntat 50+2 matcher på att Brynäs spel ska lossna. Fan vet om det gör det nu med 8 matcher kvar av tidernas skitsäsong.

Brynäs har nog köpt den bästa målvakt man kan få för dom pengar man har. Vill man köpa en riktigt bra målis får man skaffa större plånbok.

Ove Molin är definitivt borta från kvällens match, han har ett uttänjt ledband i knät, det är också ytterst tveksamt ifall Karjalainen kommer till spel om inte så går N Danielsson in på "Kösas" plats o B Danielsson på Molins plats! Det känns om att det kommer att bli mycket tungt att möta Bajen i em, usch!!!

Sv: Nån som inte ger upp....
Ram har väl vad jag hört räddat Brynäs i två matcher nu vilket är bra, men jag tycker att det är helt rätt att inte ge honom nytt kontrakt, det tråkiga är att det förmodligen blir Asplund/Lundström nästa år om inte Honken är sugen på att komma tillbaka.
Tyckte att Ram var ett dåligt nyförvärv redan från början, tråkigt att det sprack med Nurminen, då hade det nog sett annorlunda ut idag.
Hur kommer det att gå idag?
Har lite på känn att det lossnar idag, men det har jag haft 20-30 gånger den här säsongen så det är inte direkt tillförlitligt...
Hoppas på det bästa och att Janne och N.Danielsson finner varandra.

Sv: Tillbaka?
Lilljanne: Så vitt jag såg närvarande på hovet var det Sjödin o Aik,s målvakt som räddade Brynäs 3 poäng. Även en blind höna kan stå ivägen ibland. Nästa säsong hoppas jag på en bättre målvakt i Bif,s kasse och att försvaret också höjer sig. Resten av matcherna nu behövs en topptändning av hela laget annars kommer det inte att gå vägen och jag har nog Brynäs i mitt hjärta så det räcker o blir över men jag är inte annat än realist men går det vägen med tur hela tiden så inte mej emot men hjärtat ska inte behöva sitta på utsidan 90% av matcherna.

tRAMpolinen
Kan inte komma ifrån känslan som infann sig i seriesarten i höstas.
Två skitmatcher (BIF-Gauthier, och BIF-Sandberg) slutade med 6 poäng efter två katastrofala mv insatser från nämnda mv.
Brynäs kapacitet var låg. Sedan började helvetet (i och för sig redan från de två-tre sista träningsmatcherna)...
Studsmattan RAM skapade stor förvirring i försvarsspelet eftersom ingen någonsin kunde veta vart puckade studsade.
Studs, studs, mål...

Kvalserien.
Två allt annat än bra insatser från Brynäs. J Persson kastade in den avgörande pucken mot AIK. 5 poäng. 4 gjorda mål och 2 insläppta.Har på känn att Bajens inledning kommer att göra dem heta idag, det är deras sista chans. Kan Ram jonglera puckarna utanför kassen en match till eller blir det 1-7 eller något liknande?
Det är frågan.
Nästan så att man är inställd på ett debacle i eftermiddag :-(

Sportchefsjobbet.
Sjödin eller Larsson.
Det är ungefär lika logiskt som att Berg utnämnde sig själv till klubbdirektör.
Då är det fan tom bättre att nuvarande sportkommitté sitter kvar.
Usch.
Tror att de gubbar som jobbar med uppdraget att rekrytera en ny sportchef har större kompetens och visioner än så...
Sedan skall ju förstås mupp-styrelsen säga sitt också, och där är jag inte lika säker på att man kan få till en bra lösning.
En mer inkompetent Brynäs-styrelse har aldrig skådats.
Korpen.

Brynäs tappar lovande junior???
- Jag vill inte lägga mig det beslutet, men mina grejer var i alla fall borta från omklädningsrummet. Därför känns det extra skönt att jag får chansen igen, säger Danielsson.
Rykten har gjort gällande att 18-åringen också skulle vara på väg bort från Brynäs, men det förnekar han bestämt.

Brynäs vinner säkert mot Bajen...jag tippar 3-1..!!

BRYNÄS IF E DOM BÄSTA....heja..heja...heja

Fan va roligt det ska bli att få se Hammarby i Gavlerinken! Har aldrig sett dom och hoppas Brynäs klarar sin uppgift!. Sjödins mål var otroligt viktigt känns det som och Brynäs måste lyfta sig 2 snäpp än sist mot Linköping (har bara sett den).

Någon som har koll på om det kommer en stor klack med Hammarby fans?

Sv: Bajenmatchen
lindberg: Jo det har du rätt i. Det vore kul om Timrå kunde ta guldet och visa för FBK och VF att det inte bara är att plocka ihop de dyraste spelarna och tro att man ska vinna på det.

Knät: Ram har räddat laget två matcher i rad. Vid Aik:s mål tappade två backar markeringen på Jämtin som bara hade att lägga in pucken.

Född brynäsare, lever som brynäsare, dör brynäsare.

Knät: Visst han kanske bjöd på deras mål, men faktum är att han har varit bra. 2 insläppta mål på 2 matcher anser jag att är bra.
54 skott mot sig och 2 insläppta ger en räddingsprocent på 96,30.

Tillbaka?
Hej på er. Var på Hovet igår och får nog säga att när Bif kom ut på isen till träningen före matchen så syntes det redan att det inte fanns nån gnista hos dom. Aik var ju rena motsatsen och det märktes ju under matchen också. Skall vi tillbaka till Elitserien så måste tränaren tända laget till 1000% hela tiden och Ram får sluta simma på isen. Aik,s kvittering bjöd han en del på då han låg på knä i fel hörn innan pucken passades till målgöraren.
Mvh Brynäsare sedan 1962.

70 Rodrigues: ja dom lär ju inte göra annat...en föryngring skulle inte skada efter alla dessa år

70 Rodrigues: ja dom lär ju inte göra annat...en föryngring skulle inte skada efter alla dessa år

Hoppas biffarna fått lite inspiration av FBK och DIF och hittar lite fart till morgondagens match och kör ifrån Bajen!

Påminner inte Timrås säsong lite om Brynäs årgång -99, tät defensiv, bra på att kontra och mycket bra målvakt, kanske det räcker hela vägen...

Puffen: Är övertygad om att dom kommer att köra med Asplund o Lundström nästa säsong!!!!

Nån som inte ger upp....
Är det nån som har hört nått om nåra nya "players" i tigertröjan nästa år.
En målvakt behövs ju iallafall Ram får ju inget nytt kontrakt

Brynäs IF-Hammarby IF
Enligt hemsidan så är det osäkert med Molins o "Kösas" medverkan i morgondagens match mot Bajen!!!!! Kul att N Danielsson är med i laget igen!

Nicklas Danielsson är i alla fall med i truppen mot Hammarby enligt Brynäs hemsida. Alltid något att glädjas åt.

Sv: AIK-BRYNÄS IF
Huge: ja skulle bara säga tt på hockeymagasinet så står det att det är klart att Jamie ram lämnar Brynäs inför nästa säsong......

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
nanne: Sanslöst! Vore du supporter till ett annat lag skulle jag inte säga nåt men som sskfan ska du nog kolla in ditt lags historia innan du kritiserar Brynäs för att satsa på gamlingar före juniorer.
1) Finns väl inget lag som klantat bort så många lovande juniorer som ssk. Under alla år har man köpt in etablerade 30-åringar (från Sura-Pelles till Popovichs dagar) och satt juniorer på bänken. Ett köpelag långt före mif.
2) Vore Brynäs lika fullsketet med pengar som ssk vann vi Elitserien varje år.
3) Hur faan kan man bo i Gävles närhet och hålla på ssk av alla lag?
4) Lunkans fråga kräver ett svar.

Kahn: Det jäkliga är att juniorerna säkert kommer att matchas sparsamt nästa år också eftersom vi kommer att spela lika många "kniven-på-strupenmatcher" nästa säsong.

Bajenmatchen
Tippar att det blir ca 5400 i rinken och att Bif chockar med att kunna göra mer än två mål i en match : 4 - 1 till Bif.

Håller med Rodrigues: in med Danielsson d.y och Rönnqvist.

Förstår ej vad GP ser i Floberg och Danielsson d.ä. Bör bänkas enligt mig.

Sv: Rykten
Lilljanne:
Han har absolut noll pondus. Han skulle förmodligen be om ursäkt för att han hör av sig till spelare. Han är en tystlåten, tillbakadragen person till karaktären. Absolut ingen " doer".

Kahn: Det blir ingen sportchef iår. En tillfällig lösning för nästa säsong och sedan blir det T.Sjödin allt enligt inside info.

Janne har inte den pondusen att bli sportchef, tycker jag.

Tack för igår till alla som var med före och under match mot Gnaget.

Igår blev det bevisat! Gud är också brynäsare. Hoppas han har tecknat medlemsskap för hela kvalserien.

Kahn: Varför skulle Janne vara sämre än t.ex. Virus?

Sv: Landsortslort
Kahn: För min del räcker det om Gävle (91276 invånare) kan uppbringa samma förutsättningar för elithockey som, typ, Leksand (15301 inv.) eller Timrå (17784 inv.). Eller att 6000 av dom 91276 brinner tillräckligt mycket för Brynäs att dom orkar sätta sej på nån buss och slanta upp 150 spänn på söndag.

Får lov att åter gratta till en kassaskåpssäker seger.

Kämpa Brynäs!

Ja det verkar ligga i Gävlebornas natur att vara pessimistiska småsinta griniga idioter som ska klaga klaga och åter klaga säsongerna igenom oavsett om vi ligger i topp eller botten..nått lär man ju klaga över för inte fan kan man gå och va nöjd.Därav dras alla pessimister i övriga landet sig till att bli BIF supporters..och i sverige finns det gott om klagande idioter så därav mycke supporters runt om i landet men få som tillför nått
Om spelarna väljer lag efter supporters får vi vara glada om Molin,Larsson,Sjödin,Kyrö kan spela 10 år till...och de 10 åren kanske vore bäst att lira i div 5 så att en ny generation Brynäsare hinner växa upp och uppskatta när vi kämpat oss upp och lirar i Elitserien och även kan göra sig hörda i hallen...
Fy fan va skönt att man kan säga att man inte är uppväxt i GÄVLE och långt ifrån har Gästrikeblod i sina ådror...

Huge: Du har inte speciellt höga krav på laget när du skriver att dom spelade hyggligt fram tills kvitteringen, dom spelade katastrofalt dålig t.o.m sämre än mot Linköping o det säger väl det mesta! Gårdagens match var ett riktigt bottenapp trots 3 poäng(tur).

70 Rodrigues:
Jag litar på det!

Rykten
Varför dröjer det så med sportchefsutnämningen?

Jo, det senaste ryktet på skoterfiket gör gällande att det är allas våran rullatorlirare Janne Larsson som skall bli sportchef.

Om så är fallet river jag mitt medlemskort i Bif.

En utnämning av Janne till sportchef vore ytterligare ett tecken på denna ryggdunkarmentalitet och navelskådande inskränkthet som jag tycker har lett Bif till den situation vi är idag.

Vi skulle alltså få tränarens kompis som sportchef. Tror någon på att GP inte skulle få automatiskt förlängt med sitt optionsår? Skulle Janne kunna peta Djoosen ? Absolut inte!

Janne skulle inte ens ha haft rollen som försäljningschef!

Detta får bara inte vara sant!

Ultrapessimisten

Kahn: Jag älskar Gävle o kommer alltid att göra det!!!!

Landsortslort
Till alla Gävlehatare bland alla härliga Brynäsfans vill jag föreslå följande: Brynäs och alla andra landsortslag i ES flyttas från vischan till Stockholm alternativt Göteborg ( lotten avgör ) , Malmö är inget alternativ för de danskarna förstår inte svenska dialekter. Detta sker eftersom det ju torde vara så att det i storstäderna bor flest supportrar till respektive lag och för att landsortsmupparna inte fattar vad som är bäst för sina respektive lag och för Bif i synnerhet. Ett ytterligare plus i sammanhanget är ju de suveräna kommunikationerna man får fördel av och att man ju sedan slipper åka skoter den sista biten till rinken på l.o (som ju är fallet vid Gavlerinken ). Vidare så ökar ju möjligheterna för alla lag och i synnerhet för Bif att få en bättre sponsorsida. Vi Gävlebor är ju absolut de sämsta i Sverige ( varför inte vara ärliga och säga Europa , minst ) på att stödja vårat s.k hemmalag. Det ter sig som ett mirakel att inte Bif:s styrelse har som första lag i ES föreslagit att man som i NHL kan flytta ett helt lag till en annan ort.

OBS ! OBS ! OBS !
Ovanstående KAN vara ironi !

Lunkan: Man får verkligen hoppas att han har bättre koll på spelarna än vi här på HS, men ibland så börjar man ju undra.Tycker fortfarande att N Danielsson o Rönnqvist ska vara ordinarie i laget.

70 Rodrigues: Problemet är att juniorerna INTE är så bra som vi tycks tro. Man var helt ordinarie mot AIK i kvarten och torskade mot AIK i två raka. Hade vi ställt A-laget mot AIK J20 då tror iaf inte jag att dom torskat. Vilka gör målen ja inte är det Floberg och co iaf. Det är bara att inse att GP har bättre koll på spelarna än vi här på HS han ser alla träningar jag tror inte han tar ut dom som är sämst är det nån annan som tror det?

Matchen igår var riktigt usel bäst förrutom Ram var J.Larsson han är inte purung direkt.

I morgon tror jag på islossning åker hoppfull till Gefle!

Huge: Det enda man kan vara nöjd med är att dom har 5 poäng, något annat finns inte att vara nöjd med. Hade man haft ett eget spel så hade det känts lättare men inte ens det har dom. Om man gjort 2-0 i båda matcherna, vadå om??? OM Brynäsledningen hade gjort sitt jobb från början så hade vi sluppit den här skiten som vi nu befinner oss i! Maken till slapphet får man leta efter.Fan vad arg o besviken jag är på Brynäs IF.

Huge: Är idag alldeles för trött för att orka skriva några längre inlägg, väljer därför att hålla med dig i din analys.
Tack för hjälpen :-)

Kom igen nu alla dysterkvistar. Vi tog 3p med lite tur och halvknackigt spel. Någon som trott att det skulle bli lätt, med taggade motståndare och egna nerver utanpå skjortan?
Gårdagens match var också den första "riktiga" mot ett allsvenskt lag, LHC kände vi sedan tidigare och vi visste vad som gällde där.
Eftersom marginalerna som bekant är mkt små, så kunde vi lika gärna ha haft 0p efter 2 omgångar. Gläds istället åt att vi har 5p, törs inte tänka på hur snacket gått här om det första alternativet hade gällt.
Håller annars med gordo om att förlängingen av GP:s kontrakt kanske var lite förhastad. Frågan är dock ganska komplicerad tycker jag. GP har trots allt gjort ett bra jobb med de förutsättningar han hade vid tillträdet. Att i höstas ha kastat in en helt ny tränare utifrån kan nog istället ha förvärrat läget.
Ekonomin spelar naturligtvis också in i det hela. Vi vet ju heller inte vad GP kan göra med ett lag som har de förutsättningar som Esko hade innan säsongen. Om man haft "is i magen" och väntat med besked till GP, hade detta samtidigt gett signal om att man inte litar fullt ut på sin nye tränare. Som sagt, frågan är inte helt lätt att handskas med när man har alla faktorer att ta hänsyn till.

Ny match i morgon mot Hammarby som sänds på ComHem.
Mot LHC spelade vi bra fram till 1-1, sedan kom nerverna och rädslan att gå bort sig in i bilden. Igår spelade vi hyggligt fram till deras kvittering. Samma scenarior således i de båda matcherna.
Med en dåres envishet hävdar jag att om vi fått 2-0 i de båda matcherna, chanserna till detta saknades sannerligen inte, så hade matchbilderna blivit helt annorlunda. Men som sagt, kvalspel är kvalspel, namnet antyder väl vad spelarna genomgår just nu....

Brynäs VS Hammarby
Tja!
I morgon är de "Bajen" på hemmaplan.
Jag vill se: Blåstället på, kämpartakter och Gavlerinken fullpackad!
Inte att förglömma: Ståplats ska visa att BIF spelar hemma.

Mitt tips: 5-2 till BIF.

ALLA RIKTIGA BRYNÄSARE GÅ PÅ MATCHEN!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

70 Rodrigues:
Ja, det är just det som är problemet med nuvarande sportkommitté. De har inte is i magen.
"Bäst att göra något så att vi visar handlingskraft". Signar Persson på 1 + 1. Å, vad bra.
Det ger en signal om en taskig bedömning av situationen.
Håller han laget kvar i Elitserien så skall han ha en eloge för det.
Men faktum kvarstår han är en andretränare och Sundlöv är på sin höjd målvaktstränare.
Vad fan säger den nya psortchefen om GP som tränare.
Nya kvastar sopa bäst, typ...
Men vad kan man vänta sig av denna sportkommitté.
Usch.

gordo: Så fegt av Persson, inte lär det bli bättre nästa säsong eftersom karln ska fortsätta träna laget.Hade helst sett en helt ny tränare.

70 Rodrigues:
Glöm det, det är bara ev skador som kommer att göra det möjligt för "ungdomarna" att spela.
GP har mer än en gång konstaterat att det är de äldre spelarna som skall göra DET.
Tyvärr hade laget inte varit i kvalserien om de yngre spelarna tillåtits spela in sig redan från seriestart alternativt från november.
Men då hade Gunnar behövt varit lite elak mot några av de mer etablerade spelarna och det är jobbigt naturligtvis.
Det hade dock haft en kureffekt på laget.
Livet är bra förutsägbart ibland...

Sundlöv:Juniorerna är redan flygfärdiga o ska enligt min mening finnas med i varenda match som återstår i kvalserien!!!

En liten tanke bara:
OM Brynäs nu klarar det här, vad är det som säger att det blir bättre nästa år? Kommer t.ex. Molin att bli sig själv eller är han slut nu? Kyrö? Självfötroendet kommer väl inte av sig själv under sommarträningen?
Jag tycker att det känns som att Brynäs kommer att vara ett bottenlag (om det blir spel i ES alltså) i några säsonger innan alla duktiga juniorer vuxit till sig.
Tycker inte att att det var rätt beslut att låta Gunnar Persson vara kvar som huvudtränare nästa år, de skulle satsa på någon helt ny, ung, lovande tränare istället, samt några lovande allsvenska spelare och något tyngre namn, Dackell eller Wahlberg.

Blir ganska orolig när de spelar dåligt i 2 matcher och ändå tar poäng, får de självförtroende med poängen eller invaggas de i falsk säkerhet ("det här fixar vi lätt..")?

Ska i alla fall bli skönt när säsongen är över hur det än går och försöka ta nya tag till nästa säsong.

70 Rodrigues:
Jorå, men det gäller ju en hel del.
Konstigt att det finns så dåligt intresse att man inte ens vill se dessa avgörande matcher live...

gordo: Försår att det inte kommer mer folk om man får se så dålig hockey spelas! Bengt Persson på Arbetarbladet analyserar matchen klockrent!

70 Rodrigues:
Varför bara 4870 på matchen?

AIK skulle ha vunnit, Brynäs uppträdde som ett gäng juniorer, den ende som får godkänt är Ram han räddade oss mer än en gång.Pinsam uppvisning av Brynäs, ska dom fortsätta att spela så här så torskar dom elitseriplatsen. In med Danielsson d.y o Rönnqvist till matchen i morgon...

« · 249216 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Peja: han finnen har väl ett par nhl-säsonger i närtid när han producerat bättre än Kempny gjorde i Ahl, är åtta år yngre och har 20 poäng på sista 24 matcherna.

Han kan ju suga ändå men det är rätt högt ställda krav om man inte tycker att han är en klar uppgradering
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)