« Föregående · 251348 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Linköping kan - men inte Brynäs...
Egentligen ska man väl inte vara överraskad, men Linköping förmår alltså kontraktera spelare som finske Tarvainen trots att man inte vet i vilken serie man spelar nästa säsong. Låt vara att Tarvainen inte blir LHC´s om de åker ur. Jag tycker ändå det är rätt agerat av Linköping att inte sitta med armarna i kors när det gäller spelarinköp. Så borde också Brynäs jobba, trots det ovissa läget. Men javisst ja, pengarna finns ju inte! Kan nån tro att dessa finns då om en, två eller tre månader..??
Sv: Usch.
Huge:
Käre Huge.
Gäller tillsättningen, om det nu är så, att få nån som kan ryta. Ja, då har man satsat helt rätt. MEN ishockeyträning på B-juniornivå är den viktigaste, det är där du formar de blivande spelarna. Därtill behövs en människa som kan uttrycka sig bättre än "slafs och djävla skit" om allt och alla.
Käre Huge.
Gäller tillsättningen, om det nu är så, att få nån som kan ryta. Ja, då har man satsat helt rätt. MEN ishockeyträning på B-juniornivå är den viktigaste, det är där du formar de blivande spelarna. Därtill behövs en människa som kan uttrycka sig bättre än "slafs och djävla skit" om allt och alla.
Sv: Vecka 15 - Virus?
P J Davydjoos:
Du har skippat Bergkvist, vilket hedrar dig enormt. TA BORT!!
Din fjärdekedja ser farligare ut för Brynäs än motståndaren.
Kösa kan fortsätta med att vara småskadad och sätt i Floberg där i stället.
Du har skippat Bergkvist, vilket hedrar dig enormt. TA BORT!!
Din fjärdekedja ser farligare ut för Brynäs än motståndaren.
Kösa kan fortsätta med att vara småskadad och sätt i Floberg där i stället.
Sv: Gott och blandat
Tor Karlström:
Du har HELT RÄTT Tor. Det ENDA intressanta just nu, vad spelet i A-laget anbelangar, är POÄNG. Skönspel kan vänta. Vi har å andra sidan väntat i 50 omgångar, så vi står gärna ut i 10 till.
Du har HELT RÄTT Tor. Det ENDA intressanta just nu, vad spelet i A-laget anbelangar, är POÄNG. Skönspel kan vänta. Vi har å andra sidan väntat i 50 omgångar, så vi står gärna ut i 10 till.
Huge:
Virus är kandidat nr 1.
Flygis?
Flygis.
Ryta till ibland... he he, Huge. He he...
Flygis. Juniortränare. I Brynäs.
He he.
Mooaahahaha.
Från Sportchef i Godtemplarna till B-juntränare i Brynäs.
Moooooahahaha.
Säg så här:
Engagerad. Jo.
Kommunikativ. Moooahahaha.
Pedagog. Moooooahahhahaha.
Instruktör. Moooahahhaha...
Spotta och skälla. Jo.
Eller:
Flygis.
Herrejävlar.
Usch.
Virus är kandidat nr 1.
Flygis?
Flygis.
Ryta till ibland... he he, Huge. He he...
Flygis. Juniortränare. I Brynäs.
He he.
Mooaahahaha.
Från Sportchef i Godtemplarna till B-juntränare i Brynäs.
Moooooahahaha.
Säg så här:
Engagerad. Jo.
Kommunikativ. Moooahahaha.
Pedagog. Moooooahahhahaha.
Instruktör. Moooahahhaha...
Spotta och skälla. Jo.
Eller:
Flygis.
Herrejävlar.
Usch.
gordo: Om Näslund är på tapeten så skulle jag nog bli lite förvånad. Verkar som om han har tappat intresse för hockey och mest ägnat sig åt sina fyrfota vänner på Jägersro.
Det är bara att hålla tummarna för att det blir Virus. Det som kan antyda ngt åt det hållet är väl att han i ett tidigt skede påstått sig inte varit kontaktad av ngn ansvarig. Därefter har det varit ganska tyst om honom.
Varför så avog mot Flygis som juniortränare?
Dom kanske behöver ngn som kan ryta i lite ibland, när dom börjar slöa till....
Skämt åsido, har jag rätt när jag tror att du avser förbundets avsikter att satsa mer på välutbildade juniortränare?
(Boustedts hjärtebarn)
Kanske Flygis inte går in under denna kategori, vad vet jag....
Det är bara att hålla tummarna för att det blir Virus. Det som kan antyda ngt åt det hållet är väl att han i ett tidigt skede påstått sig inte varit kontaktad av ngn ansvarig. Därefter har det varit ganska tyst om honom.
Varför så avog mot Flygis som juniortränare?
Dom kanske behöver ngn som kan ryta i lite ibland, när dom börjar slöa till....
Skämt åsido, har jag rätt när jag tror att du avser förbundets avsikter att satsa mer på välutbildade juniortränare?
(Boustedts hjärtebarn)
Kanske Flygis inte går in under denna kategori, vad vet jag....
Sv: Rögle BK—Brynäs IF
Nu är det klart att resan går via Stockholm till Ängelholm nu på
söndag.
Avresa från Sthlm ca 0715-0745 från Telefonplan/motorvägen
söndag.
Avresa från Sthlm ca 0715-0745 från Telefonplan/motorvägen
Gott och blandat
Tja!
Var på A-lagsträningen idag , dessa deltog: Ram, Lundström, Sjödin, Petre, Johansson, Rehnberg, Andersson, Pekkala, Laitinen, Swanbom, Mattson, Kyrö, Larsson, Anger, Miettinen, Björn Danielsson, Niklas Danielsson, Nylander, Bergqvist, Floberg och Jobs.
Ove Molin och Jonas Soling körde individuell skott och skridskoträning.
Gunnar ville ha fart och tajming i spelet. Grabbarna såg ut och att ha kul.
Enligt dagens Arbeterblad såg ska Henning, Björn Dahlgren och Wille Löfqvist bilda en ledningsgrupp som ska sköta dom sysslor en klubbdirktör skulle ha.
Mina reaktion: Helt rätt med Dahlgren och Wille, men Roland Henning försvinner förmodlingen ur Brynäs på Årsmötet om medlemarna tänker på Brynäs bästa.
Valberedningen snackar med Lennart Ahlgren de är bra , Lennart vill jag ha i Brynäs.
Henning säger att dom tänker offentlig göra vem som kommer bli sportchef vecka 15 , Brynäsare som den här klubben skötts så ta inte Hennings ordbokstavligt. De kan dröja längre och Brynäs har tur om man kan skaffa någon sportchef överhuvudtaget.
Jag håller med många andra att spelet kan förbättras avsevärt , men...
EN UPPMANING:
Brynäs lirar i kvalserien nu , de handlar om överlevnad. Då kan man inte spela snyggt , att ta poäng är de ända som gäller.
Så när vi väl vinner nu , glädjs då åt segrana. Istället för att klaga på spelet. Snälla!!!
Spelare i Skellefteå att se upp med:
Johan Backlund målvakt, född 81.
Vikt: 91 kg
Längd: 186 cm
Moderklubb: Skellefteå AIK
styrkor : kombinationen av storlek och kvickhet . Är mycket effektiv i räddningar på närskott och övrigt spel runt kassen.
Svagheter:Hans största svaghet är troligen orutin och kanske att han är lite darrig på långskott.
Johan"Kung Åkerman"Åkerman back , född 72.
Vikt:86 kg
Längd:180 cm
Moderklubb: Traneberg
18 gjorda mål och 29 gjorda assits så här långt.(Norra allsvenska, Superallsvenska och KS inräknade.
styrkor:Lagets offensivt bästa back med det mest välriktade skottet. Har även ett spelsinne som han gärna utnyttjar i powerplay.
svagheter: Johans svaghet finns i det defensiva spelet där han ibland kan gå bort sig och också dra på sig onödiga utvisningar.
Daniel Ström back , född 80.
Vikt: 85kg
längd: 182 cm
Moderklubb: Alingsås
12 mål och 9 assits gjorda den här säsongen.
styrkor: står upp bra i närkamper och ger allt. Utvecklades otroligt under förra säsongen och bör gå vidare i marschen mot sin profilering som totalback.
svagheter: kan kanske hetsa upp sig ibland.
Fredrik Näsvall
Inga uppgifter gällande längd,vikt,födelse år eller moderklubb fanns.
23 mål och 30 assits gjorda den här säsongen.
Styrkor: Ettrig spelartyp som under sin förra sejour i Skellefteå spelade i lagets förstafemma med Ekholm och Mikaelsson.
svagheter: ibland råkar oskyldiga offer ut för jordfräsar.
Faktan är hämtad från Skellefteåsidan på svenskafans.com
Återkommer ikväll med ytterliggare Skellefteå spelare att se upp med.
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Var på A-lagsträningen idag , dessa deltog: Ram, Lundström, Sjödin, Petre, Johansson, Rehnberg, Andersson, Pekkala, Laitinen, Swanbom, Mattson, Kyrö, Larsson, Anger, Miettinen, Björn Danielsson, Niklas Danielsson, Nylander, Bergqvist, Floberg och Jobs.
Ove Molin och Jonas Soling körde individuell skott och skridskoträning.
Gunnar ville ha fart och tajming i spelet. Grabbarna såg ut och att ha kul.
Enligt dagens Arbeterblad såg ska Henning, Björn Dahlgren och Wille Löfqvist bilda en ledningsgrupp som ska sköta dom sysslor en klubbdirktör skulle ha.
Mina reaktion: Helt rätt med Dahlgren och Wille, men Roland Henning försvinner förmodlingen ur Brynäs på Årsmötet om medlemarna tänker på Brynäs bästa.
Valberedningen snackar med Lennart Ahlgren de är bra , Lennart vill jag ha i Brynäs.
Henning säger att dom tänker offentlig göra vem som kommer bli sportchef vecka 15 , Brynäsare som den här klubben skötts så ta inte Hennings ordbokstavligt. De kan dröja längre och Brynäs har tur om man kan skaffa någon sportchef överhuvudtaget.
Jag håller med många andra att spelet kan förbättras avsevärt , men...
EN UPPMANING:
Brynäs lirar i kvalserien nu , de handlar om överlevnad. Då kan man inte spela snyggt , att ta poäng är de ända som gäller.
Så när vi väl vinner nu , glädjs då åt segrana. Istället för att klaga på spelet. Snälla!!!
Spelare i Skellefteå att se upp med:
Johan Backlund målvakt, född 81.
Vikt: 91 kg
Längd: 186 cm
Moderklubb: Skellefteå AIK
styrkor : kombinationen av storlek och kvickhet . Är mycket effektiv i räddningar på närskott och övrigt spel runt kassen.
Svagheter:Hans största svaghet är troligen orutin och kanske att han är lite darrig på långskott.
Johan"Kung Åkerman"Åkerman back , född 72.
Vikt:86 kg
Längd:180 cm
Moderklubb: Traneberg
18 gjorda mål och 29 gjorda assits så här långt.(Norra allsvenska, Superallsvenska och KS inräknade.
styrkor:Lagets offensivt bästa back med det mest välriktade skottet. Har även ett spelsinne som han gärna utnyttjar i powerplay.
svagheter: Johans svaghet finns i det defensiva spelet där han ibland kan gå bort sig och också dra på sig onödiga utvisningar.
Daniel Ström back , född 80.
Vikt: 85kg
längd: 182 cm
Moderklubb: Alingsås
12 mål och 9 assits gjorda den här säsongen.
styrkor: står upp bra i närkamper och ger allt. Utvecklades otroligt under förra säsongen och bör gå vidare i marschen mot sin profilering som totalback.
svagheter: kan kanske hetsa upp sig ibland.
Fredrik Näsvall
Inga uppgifter gällande längd,vikt,födelse år eller moderklubb fanns.
23 mål och 30 assits gjorda den här säsongen.
Styrkor: Ettrig spelartyp som under sin förra sejour i Skellefteå spelade i lagets förstafemma med Ekholm och Mikaelsson.
svagheter: ibland råkar oskyldiga offer ut för jordfräsar.
Faktan är hämtad från Skellefteåsidan på svenskafans.com
Återkommer ikväll med ytterliggare Skellefteå spelare att se upp med.
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Länkar:
http://svenskafans.com
http://svenskafans.com
Sv: Brynäs-Skellefte
65 Selander: Nej, det var inte Slungan själv som beslutade det. Han trivdes väldigt bra och producerade ju verkligen mycket poäng.
Hans Sambo ville däremot bo närmare sina föräldrar och Avesta tyvärr.
Hans Sambo ville däremot bo närmare sina föräldrar och Avesta tyvärr.
Åkerman: 4-2 till Brynäs blir det efter ett mål i öppen kasse 18:56 i 3:e.
Ang "Slungan" var det han själv som ville till Västerås eller?
Ang "Slungan" var det han själv som ville till Västerås eller?
nanne: Ja, om det tippas inför matchen så får jag väl lägga mig i debatten.
2-2
Brynäs mål av Anger båda två. Skellefteås av Åkerman och Petterström.
Tipset dock lite mer med hjärtat än hjärnan. Visst inser jag att SAIK kommer att få stora problem med ett lag som släppte Slungan Lundqvist frivilligt...
Men en god start och allt är möjligt.
2-2
Brynäs mål av Anger båda två. Skellefteås av Åkerman och Petterström.
Tipset dock lite mer med hjärtat än hjärnan. Visst inser jag att SAIK kommer att få stora problem med ett lag som släppte Slungan Lundqvist frivilligt...
Men en god start och allt är möjligt.
Sv: Rögle BK—Brynäs IF
För alla i Sthlm så håller transportledaren på att diskutera att resan mot Rögle kommer att gå via Sthlm istället
för Sala/Västerås.
Observera att inget är 100% klart ännu!
Läs mera ang resan i inlägget från våran kalenderbitare Uffe lindgren (07.00:22) som även är styrelsemedlem i Brooklyn Tigers.
Kan även nämna att våra vänner i BSKV siktar på 3st bussar till Ängelholm, så varför inte åka ner till "kontinenten" och heja på
Brynäs.
för Sala/Västerås.
Observera att inget är 100% klart ännu!
Läs mera ang resan i inlägget från våran kalenderbitare Uffe lindgren (07.00:22) som även är styrelsemedlem i Brooklyn Tigers.
Kan även nämna att våra vänner i BSKV siktar på 3st bussar till Ängelholm, så varför inte åka ner till "kontinenten" och heja på
Brynäs.
65 Selander: Härligt! :-)
1. Finns det några jackor kvar i shopen?
2. När åker vi?
1. Finns det några jackor kvar i shopen?
2. När åker vi?
P J Davydjoos: V315 kommer att bli en lång väntan tills dom släpper namnet på sportchefen, tror nog att det blir en från det egna ledet.
Matchen på torsdag blir tuff men jag tror att hemmaplanen kommer att ge oss fördel. Värre blir det borta i en fullsatt hall med fanatiska supportrar och vissa med åldern innne för att ha kvar Brynäshatet i blodet.
En välkänt ansikte från Lycksele (Göran) berättade att när man är i Skellefteå i en Brynäs jacka så får man räkna med att man får lite knuffar på sig när man möter folk i trängseln, alltid en axel som trycker till lite extra.
Matchen på torsdag blir tuff men jag tror att hemmaplanen kommer att ge oss fördel. Värre blir det borta i en fullsatt hall med fanatiska supportrar och vissa med åldern innne för att ha kvar Brynäshatet i blodet.
En välkänt ansikte från Lycksele (Göran) berättade att när man är i Skellefteå i en Brynäs jacka så får man räkna med att man får lite knuffar på sig när man möter folk i trängseln, alltid en axel som trycker till lite extra.
Rögle BK—Brynäs IF
Ishockey är inte bara att sitta vid skärmen och tangentbordet utan även att vidga sina vyer med att uppleva nya gamla ishallar. Ett sådant tillfälle dyker upp på söndag när Brooklyn Tigers gör säsongens längsta resa; till Ängelholm. Resa exklusive matchbiljett är nedsatt till folkligt acceptabla 200 kr. Avresa från Gavlerinken 05.00. LUNDSTRÖM 6 berättar när vi anländer till din ort... Anmäl er till 026-613708 eller [email protected]!
Icke medlem ännu? Du slipper tilläggsavgiften i Kvalserien! Välkommen på 2*68 mil nöjesresa!
Icke medlem ännu? Du slipper tilläggsavgiften i Kvalserien! Välkommen på 2*68 mil nöjesresa!
Vecka 15 - Virus?
Enligt länktipset, i sista delen av artikeln, så får man äntligen höra något om sportchefs-jobbet. Det sägs att det bara är detaljer som återstår med det namn som har varit nummer ett hela tiden, och eftersom de flesta inklusive undertecknad sätter "virus" som etta, så kan vi ju hoppas att det är honom dom signar, isåfall skulle jag genast se ljusare på framtiden...
Det gäller dock också att få in rätt folk på rätt plats, för att återfå förtroendet bland folk i allmänhet och sponsorer i synnerhet för att kunna resa sig och ha råd att driva föreningen framåt organisatoriskt, ekonomiskt, visionärt och sportsligt.
Jag hoppas jag i framtiden slipper ha så här pass lågt förtroende för klubbens ledning, att alla inblandade har lärt sig en läxa och att vi inte behöver sjunka lägre än vi redan gjort, nu gäller det att resa sig på alla plan.
Och nu till det sportsliga, det blir en tuff utmaning på torsdag, att hitta spelet och spela ut och ge allt mot seriens hitills mest stabila och homogena lag, iallafall offensivt. Och det blir väl det som Brynäs måste uttnyttja, SKAIKS gladhockey lär göra dom sårbara bakåt, låt Danielsson*2 forsätta kampera ihop med Janne, och försök på lite snabba spelvändningar, och täta till bakåt, men att samtidigt försöka att föra spelet så mycket som möjligt...
Vad sägs om 4 kedjor? Utnyttja bredden...
typ följande:
1:a : P3-Miettinen-Anger
2:a : B.Danielsson-Janne-N.Danielsson
3:e : Rönnqvist-Kyrö-Molin
4:e : Nylander-Wågen-Karjalainen
Det gäller dock också att få in rätt folk på rätt plats, för att återfå förtroendet bland folk i allmänhet och sponsorer i synnerhet för att kunna resa sig och ha råd att driva föreningen framåt organisatoriskt, ekonomiskt, visionärt och sportsligt.
Jag hoppas jag i framtiden slipper ha så här pass lågt förtroende för klubbens ledning, att alla inblandade har lärt sig en läxa och att vi inte behöver sjunka lägre än vi redan gjort, nu gäller det att resa sig på alla plan.
Och nu till det sportsliga, det blir en tuff utmaning på torsdag, att hitta spelet och spela ut och ge allt mot seriens hitills mest stabila och homogena lag, iallafall offensivt. Och det blir väl det som Brynäs måste uttnyttja, SKAIKS gladhockey lär göra dom sårbara bakåt, låt Danielsson*2 forsätta kampera ihop med Janne, och försök på lite snabba spelvändningar, och täta till bakåt, men att samtidigt försöka att föra spelet så mycket som möjligt...
Vad sägs om 4 kedjor? Utnyttja bredden...
typ följande:
1:a : P3-Miettinen-Anger
2:a : B.Danielsson-Janne-N.Danielsson
3:e : Rönnqvist-Kyrö-Molin
4:e : Nylander-Wågen-Karjalainen
Jaha gott folk. På torsdag ska jag sitta som en neutral gubbe och se på Brynäs-Skellefteå i Gavlerinken. Farsan är Brynäsare, och min svåger är SKAIK'are. Jag får nog sitta mellan dom som den neutrala Södertälje supporter jag är för att hålla dom i schack.....hehehe......
Tips: 4-3 e.fl
Tips: 4-3 e.fl
Länkar:
http://www.synvinkel.net/ssk
http://www.synvinkel.net/ssk
Sv: Brynäs IF-Hammarby IF
Roberth: Men slutade på 95%. Så han har väl runt 95-96% efter tre matcher..rätt så bra, det får vi vara nöjda, med. Är även nöjd med att vi slapp mycket av musiken i Gavlerinken i söndags.
RavenLord:
eran kanadikk hade ju NÅLL i räddnings procent (till en början)
eran kanadikk hade ju NÅLL i räddnings procent (till en början)
svedas: Lite otippat årets understatement!
Nån som har koll på om matchen BIF.SAIK visas på nån TV kanal?
Nån som har koll på om matchen BIF.SAIK visas på nån TV kanal?
Brynäs-Skellefte
4-2 på torsdag enligt mitt gamla tips. men eftersom jag hade tippat att dom skulle ha gjort fler mål i de andra matcherna så får jag väl lägga till några i denna istället.
7-2 blir det då. Enligt min fakta. =)
Matchvinnare blir lite otippat Wågström med 3 mål
7-2 blir det då. Enligt min fakta. =)
Matchvinnare blir lite otippat Wågström med 3 mål
Bright: Klart dom inte drabbas av liknande motgångar som Brynäs, klubben sköts ju näst intill oklanderligt, bortsett från Junis verksamheten!!! Tycker att Brynäs ska se o lära av FBK, men visst fan är det irriterande att dom nästan jämt o ständigt är i final o vinner guld. FBK, DIF, Frölunda och HV71 det är dom klubbarna som har ryckt ifrån dom övriga och leder svensk hockey.Skulle vara roligare om klubbarna hade ungefär samma förutsättningar.
Bright: Ja, hur man kan hålla på ett gäng halvnorskar är för mej obegripligt. Uschaa för Värmland.
Bright: Rödskallen Jönsson är den värste av dom alla,filmade åt sig utv vid segermålet.Vore jag Wikegård skulle jag köra över honom med Rolban.
Sylf: De tror att de är oövervinnerliga, FBK. Den klubben har så gott som aldrig stött på några rejäla motgångar, som alla andra. De tror att allt jämt ska gå deras väg. Det är därför jag inte gillar Färjestad.
Bright: Exakt !!
Ser att Fjollorna från Karlstad inte förnekar sig.Filmar och gnäller åt sig utv hela tiden,och domarn går på det hela tiden.Heder åt DIF som försöker stå på benen och lira hockey.
Ser att Fjollorna från Karlstad inte förnekar sig.Filmar och gnäller åt sig utv hela tiden,och domarn går på det hela tiden.Heder åt DIF som försöker stå på benen och lira hockey.
RavenLord: Men snälla nån, de är tydligen inte riktigt kloka. Det är ju inte direkt rätt sätt att visa sin sympatie för det lag man håller på... Ja, vad säger man - ruskar mest på huvudet
Sylf: Känslomässigt befinner vi oss nog på ungefär samma nivå då. Det finns nog, tror jag, bara en sanning när det gäller den här sportchefsaffären: Ingen vill ha posten...
boldten: Ja VSK slog ju sönder Edsbyns spelarbuss och nån supporterbuss när de fick stryk i kvarten och åkte ut..så bombhotade dom tydligen oss SAIK:are i Elitserien när vi skulle möta dem borta...men de är väll ett gäng slödder som förstör för alla.
RavenLord: Oops, det visste jag inte. Fast igår var det inte så illa. Förrutom när Rehnberg blev skadad. Då uppförde de sig illa... Ska hälsa en jobbarkompis till mig som är VSK:are att de är riktiga busar...
boldten: Jo de låter mycket men precis som i bandyn är de mycket hata hit och dit oxå...men man har sluppit massa omogna inlägg här åtminstonde...SAIK:s GB var full med skit från 1 av bandyns största supporters drägg ihop med VSK...sämre supporters är dessa 2 har lär ej finnas...slår sönder spelarbussar och supporterbussar och bombhotar andra supporters
« Föregående · 251348 · Nästa »