« Föregående · 253061 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Pekkela klar för SaiPa
Från hockeymagasinet:
Jussi Pekala lämnar Brynäs för SaiPa
Det blir ingen fortsättning i Brynäs för finske backen Jussi Pekkala. Kvalserien blir det sista i svensk hockey för 28-åringen.
Nästa säsong flyttar han hem till Finland och spelar med SaiPa, samma klubb som han lämnade för tre år sedan för att spela med först österrikiska Lustenau och sedan Brynäs.
Pekkala har gjort 4 mål och 14 assist på 87 matcher för Brynäs i Elitserien. Tidigare har han gjort fem säsonger i SaiPa, varav fyra av dom i SM-Liiga.
Jussi Pekala lämnar Brynäs för SaiPa
Det blir ingen fortsättning i Brynäs för finske backen Jussi Pekkala. Kvalserien blir det sista i svensk hockey för 28-åringen.
Nästa säsong flyttar han hem till Finland och spelar med SaiPa, samma klubb som han lämnade för tre år sedan för att spela med först österrikiska Lustenau och sedan Brynäs.
Pekkala har gjort 4 mål och 14 assist på 87 matcher för Brynäs i Elitserien. Tidigare har han gjort fem säsonger i SaiPa, varav fyra av dom i SM-Liiga.
Sv: Linköping kan - men inte Brynäs...
keriks: Är det på gång att hissa upp Jannes tröja? Det är han i så fall värd. Fin trio i taket då med Lundström, Huss och Larsson.
gojoh:
Allt för att glädja dig, Håkan.
Hur går det förresten med det nya jobbet i Stockholm?
Allt för att glädja dig, Håkan.
Hur går det förresten med det nya jobbet i Stockholm?
Sv: Silly Season
Köp dina egna Brynässpelare på www.sportspel.nu! Tävlingen börjar fr.o.m kvällens match.
NallePhu: Ok då kanske J.P är något för BIF i alla fall då. om vi klarar oss, kan förresten också upplysa dig om att Tapparas Lasse Jämsen ryktas till Luleå liksom förstås Tuuka Mäntylä. Samma klubb jagar även eran Fredrik Svensson liksom några andra finska klubbar.
BrynäsTorBjörne: Pardavy är inte aktuell för Luleå dom dom jagar Richard Lintner från NHL att fylla den sista icke eu platsen i truppen!
BrynäsTorBjörne:
Gråter inga krokodiltårar över Pekkala.
Läget känns lite hopplöst inför nästa säsong, blir vi kvar i eliten måste mycket, mycket , mycket göras åt spelartruppen! Vartifrån skall pengarna tas ? Satsa nej spara ja är BIFs melodi och det är en melodi jag tröttnat på.
Gråter inga krokodiltårar över Pekkala.
Läget känns lite hopplöst inför nästa säsong, blir vi kvar i eliten måste mycket, mycket , mycket göras åt spelartruppen! Vartifrån skall pengarna tas ? Satsa nej spara ja är BIFs melodi och det är en melodi jag tröttnat på.
Silly Season
Jussi Pekkala gör troligen sina sista matcher i Brynäs. Enligt en finsk ryktessida är en övergång till SaiPa fyrstjärnig (i en betygskala där 5 * betyder färdig övergång). Det är den enda spelare som ryktas till eller från BIF. Jan Pardavy ryktas gå till Luleå (1 *) och Tarvainen till Linköping (3 *), dessutom Tommi Santala (3 *) samt Tuulola (1 *) till NHL.
Sv: Brynäs - Skelefteå
claesw:
Instämmer. Anger har farten, målsinnet och kämpaglöden precis som Ove hade förut.
Instämmer. Anger har farten, målsinnet och kämpaglöden precis som Ove hade förut.
Makkan: Anger är väl det enda orosmomentet, även om jag fortfarande tror stenhårt på Ove!
Matchen idag kanns som en av de dar matcherna dar motstandarna har allt att vinna och inget att forlora. Skelleftea kan spela ganska avslappat; de "bor" inte sla oss, framfor allt inte i Gavlerinken. Spelar de bra i ovrigt--och det gor dom--sa kan de alltsa tillata sig att forlora borta mot oss och anda ga upp i elitserien.
Ar inte det precis den sortens matcher vi tenderar att ha storst problem med? Har den dar sunkiga kanslan i magen jag brukar ha infor ett kommande nederlag, och min mage brukar vara ratt bra pa att forutsaga matchresultat. Jag misstanker att Brynas kommer att forsoka aka sonder Skelleftea. En alternativ, och betydligt grisigare, strategi ar att vanta ut dem, mota dem stenhart vid egen bla och kontraspela ut dem. Jag ar ratt saker pa att vart grisspel ar battre an deras anfallsspel.
Men sa kommer det forstas inte att bli. GP beordrar full fart framat, och vi andra kan bara hoppas att det gar vagen.
Ar inte det precis den sortens matcher vi tenderar att ha storst problem med? Har den dar sunkiga kanslan i magen jag brukar ha infor ett kommande nederlag, och min mage brukar vara ratt bra pa att forutsaga matchresultat. Jag misstanker att Brynas kommer att forsoka aka sonder Skelleftea. En alternativ, och betydligt grisigare, strategi ar att vanta ut dem, mota dem stenhart vid egen bla och kontraspela ut dem. Jag ar ratt saker pa att vart grisspel ar battre an deras anfallsspel.
Men sa kommer det forstas inte att bli. GP beordrar full fart framat, och vi andra kan bara hoppas att det gar vagen.
Tja!
Match idag mot Skellefteå AIK , ett möte mellan två RIKTIGA hockeylag. Tradition och hockeykultur. Är de vi snackar om.
Jag vill se blåstället på och ett "jävla krig!" på isen.
ALLA SOM ÄR RIKTIGA Brynäsare SKA GÅ PÅ MATCHEN. Gunnar & Grabbarna behöver vårat stöd NU!!!
Så FYLL Gavlerinken IKVÄLL!!!
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Match idag mot Skellefteå AIK , ett möte mellan två RIKTIGA hockeylag. Tradition och hockeykultur. Är de vi snackar om.
Jag vill se blåstället på och ett "jävla krig!" på isen.
ALLA SOM ÄR RIKTIGA Brynäsare SKA GÅ PÅ MATCHEN. Gunnar & Grabbarna behöver vårat stöd NU!!!
Så FYLL Gavlerinken IKVÄLL!!!
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Länkar:
http://svenskafans.com
http://svenskafans.com
Makkan:
Anger r vl ingenting att avvara *S*
Det är bättre att han r borta istllet för Sjödin och Larsson som r mest rutinerade...
Anger ger jag inte mycket för :-)
Anger r vl ingenting att avvara *S*
Det är bättre att han r borta istllet för Sjödin och Larsson som r mest rutinerade...
Anger ger jag inte mycket för :-)
Brynäs - Skelefteå
Gefle Dagblad`s mindre roliga rapport inför kvällens match.
"Frågetecknen kring Ove Molin och Kyösti Karjalainen står kvar.
Dessutom har då Niklas Anger haft en släng av magsjukan och där måste man också avvakta sjukdomsförloppet."
Om vi måste avvara Anger kan det bli jobbigt.
"Frågetecknen kring Ove Molin och Kyösti Karjalainen står kvar.
Dessutom har då Niklas Anger haft en släng av magsjukan och där måste man också avvakta sjukdomsförloppet."
Om vi måste avvara Anger kan det bli jobbigt.
oki... kan vara så...
Mmen trodde inte att Sjödda hade dom egenskaperna.. utan att han skulle spela även nästa år. Men kan man ta en f.d. målvakt utan tränarutb enligt hockeyförbundets steg utb, till andretränare och stöd till Gunnar P i analysen av det taktiska arbetet i båset. Så är väl detta bara en fortsättning på den fantastiska förmågan till kreativa lösningar som präglat klubben det senaste året. Nu fattas det bara att klubben skall tacka av Håkan Berg i Gavlerinken innan den sista mars. Eller varför inte hissa upp honom i taket bredvid Janne Larsson tröja när den nu hissas upp bredvid klubbens hjältar.
Mmen trodde inte att Sjödda hade dom egenskaperna.. utan att han skulle spela även nästa år. Men kan man ta en f.d. målvakt utan tränarutb enligt hockeyförbundets steg utb, till andretränare och stöd till Gunnar P i analysen av det taktiska arbetet i båset. Så är väl detta bara en fortsättning på den fantastiska förmågan till kreativa lösningar som präglat klubben det senaste året. Nu fattas det bara att klubben skall tacka av Håkan Berg i Gavlerinken innan den sista mars. Eller varför inte hissa upp honom i taket bredvid Janne Larsson tröja när den nu hissas upp bredvid klubbens hjältar.
Sv: Final
Sylf: eftersom jag inte kan med FBK hoppas jag att Frölunda vinner, skulle också vara kul om juniorsatsningen kunde slå ihopköpet av norrmän, österrikare, schweizare, finnar och vad det nu är...Underhållningsmässigt får vi nöja oss med kvalserien när Brynäs spelar klapp-klapp spel och vinner serien..=)
keriks: Har sagt det förr och säger det igen.Sportchefen som kommer att presenteras heter Tommy Sjödin.
Ett stalltips... som diskuteras är... Flygis som en av juniortränarna... samt... håll i dig ! Wikegård... som sportchef... Lägg märke till den tidigare tidsplaneringen...*ler*
den passade mot SM-slutspelet..... Men undrar var en sådan lösning slutar med.
den passade mot SM-slutspelet..... Men undrar var en sådan lösning slutar med.
Huge: Så ja, så ja... Roland Henning får gärna fortsätta som Brynäs-ordförande. Det primära jag, och säkert andra, begär är att han framöver företräder den framåtsträvande, hårdsatsande linje vi vill se Brynäs IF kännetecknas av och inte den här defensiva, anonyma stilen som präglat klubben och dess ledning så länge nu. Och jag upprepar mej en gång till: Jag känner inte till Roland Hennings bakgrund idrottsligt sett, men har han de kvalifikationer du tydligen borgar för så jättebra!
gordo: Skönt att se att knäppgökarnas chefsideolog har varvat upp igen. Jag var lite orolig ett tag...:-)
En bakterie vid namn Kung luleå
Är det någon annan som har råkat ut för ovannämnde illbatting i sina brevlådor??
Huge: Andretränare bakom Melin.
Ett rent lotteri. Ingen ska ju tro att Timrås modell upprepas varje år. Kanske en gång på hundra år. Jag föredrar Linköpingsmodellen: du kan vara hur klantig som helst men bara fortsätter köpa och studsar tillbaka till Elitserien varje gång ändå.
Ett rent lotteri. Ingen ska ju tro att Timrås modell upprepas varje år. Kanske en gång på hundra år. Jag föredrar Linköpingsmodellen: du kan vara hur klantig som helst men bara fortsätter köpa och studsar tillbaka till Elitserien varje gång ändå.
Lilljanne: I hastigheten fick jag för mig att SSK:s andretränare
(Hemlin) gått till Rögle, men det var ju helt fel. Gick han till Hv?
Men håll isf med om att utmaningen blir intressant med dessa förutsättningar. Vi får väl göra en "Timrå" nästa säsong... :-)
(Hemlin) gått till Rögle, men det var ju helt fel. Gick han till Hv?
Men håll isf med om att utmaningen blir intressant med dessa förutsättningar. Vi får väl göra en "Timrå" nästa säsong... :-)
Huge: Waltin andretränare i ssk?
"Intressant planering inför nästa säsong." Jorå! Enl. Brynäs ledning gör vi ett minusresultat i år. 5 miljoner sa man i december. Det betyder att vi har en skuld på 2 milj med oss in i nästa säsong. För att få nästa års budget i balans måste vi först skära bort 5 milj och för att bli av med skulden måste vi kapa ytterligare 2 mille. Utgå från årets trupp och ta bort lönekostnader på 7 miljoner och gissa vilken spelartrupp vi har nästa säsong. Det enda som kan rucka på den slutsatsen är att Brynäs hittar nya, större intäkter nånstans. Är det bara jag som tycker att det är rekordmycket reklam i Gavlerinken just nu?
"Intressant planering inför nästa säsong." Jorå! Enl. Brynäs ledning gör vi ett minusresultat i år. 5 miljoner sa man i december. Det betyder att vi har en skuld på 2 milj med oss in i nästa säsong. För att få nästa års budget i balans måste vi först skära bort 5 milj och för att bli av med skulden måste vi kapa ytterligare 2 mille. Utgå från årets trupp och ta bort lönekostnader på 7 miljoner och gissa vilken spelartrupp vi har nästa säsong. Det enda som kan rucka på den slutsatsen är att Brynäs hittar nya, större intäkter nånstans. Är det bara jag som tycker att det är rekordmycket reklam i Gavlerinken just nu?
lindberg: HM väljer att inte sätta upp Tarvainen som rykte till LHC eftersom klausulen om att kontraktet bryts vid degradering finns.
På hockeymagasinet står Tarvainen som rykte till Leksand, HV, SSK och Luleå, inte brynäs (givetvis), och inte LHC, men han kanske hamnar där ändå..
RESA TILL RÖGLE
DET FINNS PLATSER KVAR TILL RÖGLE PÅ SÖNDAG
ÄNMÄLAN TILL TORD RESA GÅR ÖVER STOCKHOLM
KOMMIHÅG ATT DET BLIR SOMMAR TID PÅ SÖNDAG
brooklyntigers.com/resor2002.htm
ÄNMÄLAN TILL TORD RESA GÅR ÖVER STOCKHOLM
KOMMIHÅG ATT DET BLIR SOMMAR TID PÅ SÖNDAG
brooklyntigers.com/resor2002.htm
gordo:
Moooahhahaha. Jag är glad för detta av er myntade uttrycket!!!!
Det säger allt, måste jag skriva.............
I övrigt har du väl rätt, verkar insatt
Moooahhahaha. Jag är glad för detta av er myntade uttrycket!!!!
Det säger allt, måste jag skriva.............
I övrigt har du väl rätt, verkar insatt
Clarence: Du skrev i ditt inlägg:
"Huge: Vad jag menar är att Brynäs även på Roland Hennings plats behöver en mera etablerad hockeymänniska".
Detta tolkar jag som att du anser Henning vara diskvalificerad för posten.
Jag kanske har uppfattat det hela fel, men på mig verkar det som att du först sågar Henning på ordförandeposten, sedan kommer du med förslag på kvalifikationer som innehavaren borde ha, och sedan visar det sig att den du sågat faktiskt uppfyller de kvalifikationer du ställt.
Vore jag du i detta läge, skulle jag iaf blivit en aning, om inte chockad, så iaf snopen....
"Huge: Vad jag menar är att Brynäs även på Roland Hennings plats behöver en mera etablerad hockeymänniska".
Detta tolkar jag som att du anser Henning vara diskvalificerad för posten.
Jag kanske har uppfattat det hela fel, men på mig verkar det som att du först sågar Henning på ordförandeposten, sedan kommer du med förslag på kvalifikationer som innehavaren borde ha, och sedan visar det sig att den du sågat faktiskt uppfyller de kvalifikationer du ställt.
Vore jag du i detta läge, skulle jag iaf blivit en aning, om inte chockad, så iaf snopen....
Huge: Nej, jag vet inget om Hennings bakgrund Det var därför jag undrade om nån visste. Sen undrar jag varför jag skulle få en "smärre chock" om han är just den man jag söker. Det låter lite motstridigt, om man säger så. Har han de sportmeriter jag helst ser hos en ordförande skulle jag bli belåten, inte chockad...
Gust: De kunde du väl ha listat ut innan, det e klart att det måste vara ett 08-lag med. Det kommer att bli 80% 08- matcher sen får vi ta smulorna. (Om vi har tur)
Canal digitals webbmaster har inget datakörkort tror jag, fanimej den rörigaste och sämsta hemsidan i Sverige.
Sv: Peter Nolander
Fredd: Han ser val ratt intressant ut. Vi lar ju behova forstarkning pa backsidan infor nasta sasong, milt uttryckt. Pekkala lar inte vara kvar, Johansson kan vara pa vag bort (hoppas innerligt att sa inte ar fallet), Djoos lar inte vara aktuell och hade jag fatt min vilja igenom hade Petr'e skolats om till centerforward.
Paminner mig om att en sak vi borde ha en mer langsiktig strategi kring galler vart forhallande till AS-klubbar (jag utgar nu alltsa ifran att vi sjalva inte spelar i AS nasta sasong...). Samarbetet med Tierp har valt varit OK, men vi kunde behova ett fastare samarbete med nagra tunga AS-klubbar. Bade vi och de skulle kunna ha mycket att vinna pa det. Det var tal om ett samarbete med Rogle (Melin-axeln); vi far se hur landet ligger efter kvalserien.
Paminner mig om att en sak vi borde ha en mer langsiktig strategi kring galler vart forhallande till AS-klubbar (jag utgar nu alltsa ifran att vi sjalva inte spelar i AS nasta sasong...). Samarbetet med Tierp har valt varit OK, men vi kunde behova ett fastare samarbete med nagra tunga AS-klubbar. Bade vi och de skulle kunna ha mycket att vinna pa det. Det var tal om ett samarbete med Rogle (Melin-axeln); vi far se hur landet ligger efter kvalserien.
Huge:
Berg är/var auktoritär.. och det gillar ingen. Härska och söndra.
Det är det som är så beklämmande.
Vad är det för blöjgossar han sett till att omge sig med som bara vågade säga: Ja, Håkan. Bra, Håkan. Spännande, Håkan, Du är så duktig, Håkan...?
Svaret på den frågan är att det i Brynäs styrelse för närvarande sitter för många människor som vill vara med... för det är ju BRYNÄS.
Status=hög... tror man.
Integritet=0.
Usch.
De få som vågade opponera sig blev utfrysta å det grövsta.
Det kan man bara å Brynäs IF:s räkning be om ursäkt för.
Det kastar dock en fråga tillbaka till medlemmarna :-(
Hur i hela friden har dessa personer kunnat bli invalda i styrelsen i Brynäs IF?
Henning står upp och tar skit för vad andra (inkl han själv) skapat (ja, eller inte skapat, om man skall vara helt korrekt).
Det är uppmuntrande.
Tänk om fler följde hans exempel.
Jag skulle vilja se de styrelsemedlemmar som har ett år på mandatet trots detta försöka sitta kvar i denna lama styrelse.
Utsiktslöst.
Stenbäck opponerade sig mot Berg och blev radikalt utfryst.
Honnör åt Stenbäck.
Heselius samma sak och han avsade sig uppdraget.
Credit till Heselius.
Men resten.
Moooahhahaha.
Berg är/var auktoritär.. och det gillar ingen. Härska och söndra.
Det är det som är så beklämmande.
Vad är det för blöjgossar han sett till att omge sig med som bara vågade säga: Ja, Håkan. Bra, Håkan. Spännande, Håkan, Du är så duktig, Håkan...?
Svaret på den frågan är att det i Brynäs styrelse för närvarande sitter för många människor som vill vara med... för det är ju BRYNÄS.
Status=hög... tror man.
Integritet=0.
Usch.
De få som vågade opponera sig blev utfrysta å det grövsta.
Det kan man bara å Brynäs IF:s räkning be om ursäkt för.
Det kastar dock en fråga tillbaka till medlemmarna :-(
Hur i hela friden har dessa personer kunnat bli invalda i styrelsen i Brynäs IF?
Henning står upp och tar skit för vad andra (inkl han själv) skapat (ja, eller inte skapat, om man skall vara helt korrekt).
Det är uppmuntrande.
Tänk om fler följde hans exempel.
Jag skulle vilja se de styrelsemedlemmar som har ett år på mandatet trots detta försöka sitta kvar i denna lama styrelse.
Utsiktslöst.
Stenbäck opponerade sig mot Berg och blev radikalt utfryst.
Honnör åt Stenbäck.
Heselius samma sak och han avsade sig uppdraget.
Credit till Heselius.
Men resten.
Moooahhahaha.
« Föregående · 253061 · Nästa »