1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 771887 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zappaholic: Om extratvåan kom pga att Widerström råkade nudda Rautio med sin klubba, ja då lär det dömas ca 200 tvåor för slashing i den här matchen.
Bara att tacka och ta emot....😊

bifhjärta: Än så länge stör det inte mig att frölunda har mer puck, de får ta halvkassa avslut och vi kan gå på omställning. En passande matchbild...

Leonardo: Bra att flytta ner Miller till tredje. Det är där han hör hemma. Två mål på i princip våra första skott och Rautio gör ett par grymma räddningar.
Ser bra ut i målvaktsmatchen.
Att Fälth och Larsson är våra mest fysiska backar känns lite underligt...

Boqvist och Clark nästa radarpar??

Zappaholic: riktigt bra spelvändning

bifhjärta: Underbar start! Larsson gör sina bästa 10min i Brynäs, han är som en liten stridsvagn!

Älskar Boquist sätt att spela bra fart på rören å inget kladd in å skjut bara

Herregud!

Hade vår målvakt släppt två såna här puckar så hade HS-drevet rullat på högvarv kan jag lova...:)

bifhjärta: YEEEEEEEEEEEEEES Boqvist

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

bifhjärta: BOQVIST!!!!

bradberry: Måååååål Clark 1-0 :)

.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA

bradberry: mmm, ser sisådär ut..

bradberry: Helt sönderlästa och spelar med alldeles för dålig fart.

Måååååååål

bradberry: CLARK!!!

Men varför fick vi PP?? Slashade han Rautio?

Vi har svårt att få ner djupa puckar. Frölunda stoppar oss effektivt i mittzon än så länge....

För helvete Sunken....

Såg förresten att Sandström hade nära 95 % och vinst mot Västervik igår. Kul för honom att starta med 2 vinster och lite positiv trend. Det är nog vara en bra medicin att få dominera lite i allsvenskan.

Skrubben: Tänkte inte på den vinkeln. Rätt vettigt när du säger det, faktiskt.

Skrubben: Vart läste du det

Rodrigo: Håller med. Samtidigt förstår man varför Sjödda gör den uttagningen med tanke på deras relation som spelare. Även om en tränare ska vara professionell så tror jag det är oundvikligt att inte lägga känslorna åt sidan. Dessutom tror jag det skapas vissa problem i en grupp om en spelare av Sunkens status får vara bänkad 10-15 matcher på raken. Men det problemet slipper vi nästa säsong när hans kontrakt går ut och vi kan lägga pengarna på något vettigare.

Rodrigo: Ska dom ge Sunken möjligheten att spela till sig ett sista kontrakt...

Idag är det blåstället som måste fram om det ska bli några poäng, svara upp med fart och fysik.
Lallar dom på som sist mot mögleså blir det en svidande torsk..

Tror på 3-2

Skrubben: Bra förändringar!

Dock går Sundqvist fortfarande före Ersson. Totalt obegripligt. Förstår inte överhuvudtaget. Ersson har fysiken och är dessutom rörligare och kan till skillnad från Sundqvist faktiskt göra något med pucken.

Skrubben: Bra! Tycker Miller var riktigt seg i Ängelholm sist. Gick dock ett sus varje gång Boqvist tog fart!

Breaking news: Boqvist går in i förstakedjan och Miller går ner i tredje med Alcén och Blomqvist.

mattiask: Intressant åsikt Mattias. Jag håller med om att Henrik L har många bra kvaliteter för att på sikt spela i PP.
Poängen med mitt tidigare inlägg är att jag inte tycker vi har råd med att ha två spelare som som ska styra spelet som inte är ett hot.
Sen Gunderson blev skadad har spelet i PP varit tamt och en back som har gjort 1 poäng på 31 matcher inger inte direkt fruktan hos våra motståndare. Jörgen Sundqvist har t ex dubbelt så många poäng på 10 färre matcher...

Jag tycker Lucas förtjänar chansen i Gundersons frånvaro!

PS. Adam Boqvist är inte längre utlånad utan spelar J20. Ds

GAME DAY!! Nu kör vi älskade Brynäs!

Game day!!!! VINN BRYNÄS!!!

KalleTeodor: Det är ju också lite vad man vill komma åt vad gäller PP-spelet.
Varför ens styra från den sidan?
Visst nu har vi ingen spelare som är högerskytt och har de egenskaperna att styra i PP. Därför känns trots allt Jensen ganska given på sin kant.
Sen ska han inte heller vara den som tar avslut utan det ska antingen Gunderson alternativt Palushaj göra.
Sen tycker jag dock att Jensen är en aning för seg i PP och söker nästan hela tiden Clark i mitten istället för att försöka söka Palushaj.
Som du också skriver.
Antingen får man försöka hitta en spelare rakt ner vid offensiv stolpen (Ölund tex) som i sin tur försöker att få till en passning till Palushaj. Det är ju ett spel som många andra lag också kör med.

Däremot håller jag inte alls med om pratet angående Larsson kontra Carlsson och Boqvist.
Boqvist har vi alla sett nu under ett gäng matcher att han är extremt lovande MEN att han också måste få den chansen att spela kontinuerligt.
Men som det är nu får han inte det och då är det klart bättre att ha honom utlånad.
Carlsson har som du beskriver ett jättebra skott och vore intressant att testa i det pp:et.
Däremot tycker jag att Larsson börjat komma igång ganska bra senaste matcherna trots att poängen inte trillat in.
Känns som att han är den som ska lira på den positionen i första pp men att man ev testar Carlsson i andra som point.
För Fälth tycker jag är en aning för seg och endast skjutglad.
Känns inte som en given PP-back.

Rodrigo: Du förstår inte. Han ska bytas ut mot en bra förstacenter så fort kontraktet går ut.

Tjurn : Varför skulle han bli bättre av att bänkas? Det är totalt orimligt.

Skrubben: nu får du väl ge dig granis är här för att grisa å vara bra å viktig i slutspelet + en bra tekare, jensen har hög istid spelar pp jämt men får inte ut ett ett skit nu han har ju den viktigaste positionen i ppt så inte direkt konstigt att vårat pp hackar! Nä han behöver nog bänken ett tag för att steppa upp några hack

Skrubben: Det är ju prrcis ett sånt här tänk som gör att Brynäs blir lite mellanmjölk ibland! Ingen kravbild på spelare låt dem göra samma misstag igen o igen! Det som tog oss ur krisen var ju att minimera misstagen i defensiven och som har fått laget att höja sig men då kan vi väl för böveln ställa samma krav i det offensiva spelet o i pp! Vi förlorar ett antal mål ett antal poäng pga detta men det är ju tydligen du och vissa andra nöjda med här! Det kan va brukar va den stora skillnaden i ett skutspel ett bra pp ett bra boxplay en mv på över 93 % och tekningar i anfall o försvar!

Petrov: Jag tycker att har två problem med vårt PP som gör att vi nu inte kan vara ett topplag i spelformen. Utgångspunkten för att få spela i pp är att varje spelare i sig ska kunna vara ett hot.

1. Gunderson är borta och ersättaren Henrik L har hittills stått för 1 ass på 31 matcher. Jag kan köpa att Henrik är hyfsat lik i spelstil och därmed passar rätt bra i backpar med Bertilsson men i dagsläget är han inte tillräckligt bra för 1:a pp. Helt obegripligt att man inte använder Lucas Carlsson som framförallt är ett hot genom sitt skott. Ett annat alternativ vore förstås att låta Adam Boqvist få prova att spela i pp. Har man en av världens mest lovande offensiva backar i organisationen samtidigt som 1:a backen är skadad är det ett bra läge att vara lite djärv.

2. Jensen har många bra egenskaper men har ett för svagt avslut för att vara en förstklassig spelare i pp. Jämför med Jocke Lindström eller Elias Petterson i samma position. Han har dessutom slagit bort väl många passningar även om han har sett bättre ut på slutet. Här skulle man kunna prova Jesper Boqvist som har ett något bättre skott och hög passnings%. Väger man samman alla egenskaper är nog ändå Jensen ett bättre alternativ ännu så länge främst beroende på rutin och fysik.

Men lägger man ihop ett och två så blir summan av kardemumman att vi blir lättlästa och stereotypa. Från 2 positioner är vi i princip ofarliga och då återstår skott från Palushaj eller korta inspel framför mål med Clark eller Miller.

Enaranger: det var som Sjödin sa:

-Det är en solklar utvisning, men jag tror inte det hade ändrat våra ingångsvärden i spelet iallafall.

Fick de två domarna en första- och adraassist på Rögles första mål igår?

Clarence: nix. Brynäs har alltid hetat ?idrottsförening? på samma sätt som Rögle alltid hetat Bandyklubb.

Clarence: För den som håller på traditioner och inte vill framstå som historielös så rimmar det inte alls illa, tvärtom.
Sen vet jag inte om det i alla lägen och hos alla verkligen betraktas som ”out of date” att bibehålla ett ursprungligt namn oavsett om det inte på ett strikt och logiskt sätt visar exakt vad man sysslar med.
Många tycker nog att det är högst ”up to date” att
hedra klubben och klubbmärket genom att bibehålla ett gammalt och inarbetat klubbnamn.
Men men, smaken är som bekant delad...

Inkazar: Jo men så har Brynäs ändrat sitt namn också, eller hur?

Huge: De får heta vad de vill. Tycker bara det rimmar lite illa och är ganska out of date att kalla sig bandyklubb när det i nuet är hockey "allt" handlar om för Rögle.

Bratwursten : Tyvärr, jag åker till Gävle via Stockholm på torsdag för att se dubbelmötet mot DIF....sen kommer jag att vara i Gävle sista tre veckorna i februari :)

Qvarre: För mitt vidkommande kan Rögle och KHK försvinna från SHL, jag har mycket hellre AIK och Leksand där, närmare för Brynäs och mer intäkter i publik och förmodligen fler huvudmatcher i Cmore med Brynäs ;)

Bratwursten : Jag åker upp från Linköping! Ska bli så jävla kul!

Bratwursten : jag åker dit imorgon 😁

Bratwursten : Håller med om att det är riktigt steriotypt och lätt att läsa och att istället för att använda det ytor som finns kryper vi ihop nära boxen vilket jag tycker det gör det svårt för ev kantspelar bl.a. Jensen att få igenom passnigar. Tror detta är ett moment som vi måste förbättra oss på för att ha en chans att gå långt.

Qvarre: Blir en häftig match imorgon, funderar på att åka upp, någon som ska dit ?

Petrov: Tycker PP är riktigt svagt just nu

honken21: Är inte Brynäs PP överlag rätt stereotypt och därmed lättläst? Får dessutom känslan att man är svagare än många andra lag på att ta returer i PP. Ett missat skott och sen får man börja om i egen zon. Speciellt retsamt med puckar som slås i rundeln och ut. En del lag har alltid nån som vaktar blålinjen vid sargen känns det som. Kanske det där med grannens gräs osv men det är känslan jag får i alla fall.

« · 1862941 · »