1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769758 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{5504}: Ja du, vettefan hur han ska få ihop det här nästa säsong. Just nu har vi en ganska sorglig mix av dyra importspelare som inte levererar, unga lovande spelare som går åt fel håll i utvecklingen och de lojala brunkarna och kaptenerna som sällan sticker ut. Om jag ska lyfta fram tre spelare i årets trupp som väldigt sällan får energidippar så blir det Palushaj, Gunde och Mannberg.

Huge: Jag ville bara påpeka att du hade fel, that´s it.

Huge: Fernström är ju en målis som jag tycker ger noll förtroende, han tittar och letar ofta efter pucken och ser ut att ha noll koll ganska ofta.

Sen måste ni väl fundera vad en sån som Miller är för värvning? Det är ju för dåligt att kosta på sig en sån spelare som ju ser loj och faktiskt rätt ointresserad ut och skills finns ju inte.

En fråga till dig Huge och andra Brynäsare här..Jag har gillat Bengtzen och gör det än men visst har det blivit mycket bommar nu?
Lite så här känner jag.

Miller är en väldigt stor miss, man får inte ta in en import som inte tillför mer än en junior, det påverkar hela gruppen negativt. En junior blir ju ofta bättre och bättre med

Larson, Liljewall, Caporusso...Ja Liljewall Caporusso är ju såna missar så man undrar hur dom tänkt? Nu ser ju Bengtzen saker inte jag ser men va tusan ser han i Liljewall som passar Brynäs 2017?
Larsson är ju verkligen ingen succé än men han tror jag kommer bli en bra SHL back, men tyvärr har det kosta för mycket på isen med han denna säsong.

Fernström, det här är ju typ att han va ledig så han tar vi in.
M.Johansson, bra spelare men hela laget va under isen denna tiden men hände för lite iallafall.

Sen tror jag förlängningarna med Jensen Blomqvist, Alcen vart ??? nu.
Jensen förlängde ju när han hade gjort sina 5 bästa månader som spelare så det vart nog säkert dyrt, han tillför för lite och är ju iskall att ha i power play just nu.

Algen ska ju vara jobbig men är ju för sent inne i situationerna och då tillför han ju ingenting tyvärr, en skön profil dock.

Blomqvist tycker jag är både snabb och är otroligt bra men för sällan.
Nu ser han ju för dålig ut med puck och far runt utan tanke ser det ut som.

Gnäller inte på förlängningarna men som det ser ut nu så kostar dom mer än vad dom ger nu.

Vad tycker ni? Jag säger inte att allt jag skriver är rätt men min känsla är att Bengtzen har helt enkelt misslyckas nu och ca ett år bakåt.

{8399}: Och innan dess?
Den enstaka matchen lindrade knappast ringrosten nämnvärt...

Huge: "Ingen enkel uppgift för Fernström heller, ringrostig efter 10 matcher på bänken."

Inte länge sedan Fernström var inne lirade (mot Djurgården). 4 matcher på bänken sedan sist.

Huss: Jag missade nog den konversationen mellan pettisbif och Huge så jag kan inte uttala mig om det. Jag tolkade det som att Stefan R 63 ironiserade och raljerade och det skulle bara sätta igång världens längsta diskussion med meterlånga inlägg. Men det verkar som det inte blir så, så jag hade nog fel.

Stefan R 63: Nä, jag tog inte illa upp. Ville bara slippa en låååååång diskussion. Tolkade det som du endast skrev inlägget för att vara spydig men jag hade nog fel där. Sorry.

{2064}: Ingen enkel uppgift för Fernström heller, ringrostig efter 10 matcher på bänken. Sen kändes det som att mer skott än vanligt gick igenom gröten spelare framför kassen, både egna och deras.
Som karlgren säger: tvåan ser billig ut, i övrigt inte mkt att göra. Vi förlorar återigen mest pga usel effektivitet i PP och enkla misstag i defensiven.

JanT: Helt sant, men vilken prestation av laget att ens vara med och fightas om topp 6 efter den inledningen. Vi får inte glömma att topp 6 hade krävt att laget tågade på och inte dippade något mer under grundserien och det var inte rimligt. Hellre en dipp nu och återkomma med bättre form och som en obehaglig överraskning i ett slutspel.

Nu gäller det att spela ihop laget inför play in och försöka hitta roller för slutspelsmatcher.
Det känns trots allt som att Brynäs visat att man kan slå alla lag och att det finns en högsta nivå som väl matchar topplagen.
Det kan mycket väl bli respass i play in, men får man ihop det och har lite tur så kan det räcka till semi.

mattiask: Du har helt rätt i din analys av målen. Problemet var bara att Fernström spred returer som en vattenspridare. Det var ett antal ”near misses” där det var ren tur att Rögle inte var hetare på mål (eller tack vare bra rensningar av backarna).

Huge: Brukar lag som kämpar för att slippa kvalserien vinna mer över bättre lag? Jag menar, är det ett vanligt fenomen? Eller är det bara ett löst antagande? Skulle gärna vilja ha fler exempel på det här fenomenet.

Har återigen bara sett highlightsen.
Förstår inte alls er som kastar massa skit på Fernström efter matchen.
Han bör ta Rögles 2-1 mål. Det är ett för enkelt skott, men jag personligen tycker han bör försöka få det skottet i magtrakten om han förflyttar sig.

1-1 målet är bara för dåligt försvarsspel och 3-2 målet kan man inte lasta Linus för.
Där täcker han så mycket som han kan/ska göra av målet, att deras lirare sedan sätter pucken på 10x10 cm är ju bara att gratulera.

JanT: Ja men exakt så är det. Och nu jar man lugnat sig lite iaf. Men jisses vad arg och besviken man blir under matchen..

Nu krävs det troligen att vi tar 9 trepoängare på de 11 matcher som återstår, för att nå topp-6. Men att försöka komma topp-8 kan bli nog så viktigt. Om vi skulle
ta en trepoängare i hängmatchen mot Örebro så är det inte helt omöjligt att nå topp-8.

OveForShow: Playin nästa är så det kommer att bli - vi kommer att landa någonstans runt 75-80 poäng och plats 8-10. Topp 6-placeringen förlorar vi inte nu, det gjorde vi i seriens inledning.

bradberry: Vi har ju jävligt många skribenter härinne som ständigt är inne i en supportermässig svacka, så varför skulle inte laget då få unna sig en eller två svackor under en säsong....😉

Huge: jo jag håller med! Och tycker nog att de borde ruska om mer i kedjor nu o ett nytt pp!

Stefan R 63: Jag ser att vi är i en svacka just nu, och då har iaf JAG förståelse för att spelet blir därefter. Och inte blir det lättare att vinna när motståndet jobbar hårt och har KS-spöket hängande över axeln. Den motivationen brukar räcka för att besegra på papperet bättre lag.
Är det här nåt som bara JAG ser, vad tror du?

Ser att många hänger ut enskilda spelare som vart dåliga och anser att det är den stora nyckeln till att spelet suger för tillfället, och det kan mycket väl vara så.

Men som jag ser det så är den stora anledningen till att vi inte vinner matcher just nu att vi inte spelar som ett lag. Det offensiva spelet är nästan enbart individuella attacker när en spelare ensam ska bära in pucken i offensiv zon, vilket i bästa fall slutar med att vi får lite snurr i sarghörnet en stund. För att ens skapa en målchans krävs det individuella prestationer och i detta lag är det inte många som har talangen nog att skapa det på egen hand.

I defensiven är det också mycket "enmansattacker", där man inte sätter press i samlad trupp utan oftast går på med en gubbe medans resten står och kollar på. Samma problem gäller även i PP där det oftast är den med pucken som förväntas göra någonting medan resten av spelarna är passiva. Börja röra på er och visa er för den som har pucken, sätt lite fart på passningsspelet så kommer det att komma mål. Spelarmaterialet finns ju definitivt för att ha ett bra PP.

Om Brynäs skulle börja spela mer synkat med hela laget så skulle allt se mycket bättre ut, då skulle man få ut mer av spelare som inte klarar av att skapa lägen på egen hand och målvakterna skulle få en uppsving av att inte få lika många klara målchanser emot sig. Tänk er hur det skulle se ut om vi kunde spela med ett bra passningspel och faktiskt dra nytta av den snabbhet som finns i truppens toppkedjor, då skulle det inte spela någon roll om vi möter ett fysiskt spelande lag (som alltid brukar vara ett problem). Om kollektivet väl skulle börja stämma så ser jag Brynäs som en outsider till SM-guldet, vi har trots allt ett lag som är alltid växer i slutspelet.

mk: Brynäs måste kunna komma tillbaka i matcherna och inte vara så känsliga så fort det blir underläge...det gäller ju att alltid ha förmåga att ta sig tillbaka i matcherna, som ifjol..då var vi en lagenhet och egentligen inte bättre på papperet som lag och många spydde ju galla över målvakter då också periodvis....det Brynäs saknar är att behålla spelare det e klass på någon längre period men iof hade jag varit stjärna så hade jag också velat spela "over there" också med enorm publik och pengar....

Stefan R 63: Spöken?

Zappaholicjag ber om ursäkt om du tog illa upp! Poängen är inte att sätta åt Huge utan höra om han mitt i allt elände kan se bra saker och ha förståelse för spelet! Han ser saker som inte andra ser

Zappaholic: Var det inte på just det sättet som Huge gjorde visavi Petisbif?
Rätt ofta dyker en viss Monty Python sketch om argumentering och motsägelse upp när den gode Huge går i svaromål.

Stefan R 63: Jag kan ta den för Huge.
Just nu ser det för djävligt ut. Laget spelar som jävla sopor. Matchen idag hade garanterat sett annorlunda ut om #23 satt 2-0.
Men går det emot så gör det det rejält.
Bara att bryta ihop och komma igen.

FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️

Rodrigo: Glöm inte att vi för ganska precis ett år sedan hade en riktig monstersvacka och torskade mot vilket motstånd som helst och ändå nådde SM-final i slutändan...

Stefan R 63: Kan du vara snäll och föra diskussionen med Huge i PM så slipper vi andra läsa pajkastning dagarna i ända.

Så kontraproduktivt att du vill ha en matchanalys av Huge när du ändå alltid tycker tvärtemot och inte håller med om nåt han skriver. Vad är poängen????

Pigalle: En klassiker och förmodligen det mest korkade resonemang jag hört.
Varför känns det som vi är tillbaka på ruta 1?

Vadå kollade ni klart efter att Rögle gjorde 2-1????
Man känner Brynäs vid det här laget. När man kör över dom och inte avgör efter första perioden så håller det inte. Samma sak emot Malmö. Det bara är så..
Va vart skotten emot Malmö? 33-16??
Och nu hör jag tydligen att det är PoffePogge som räddar dom.. Man känner av det under matchen att man inte vinner, det studsar inte rätt.

Sen:
Är det bara jag som tycker Miller blir 1 år äldre för varje vecka?

Har Jeppe J Betalat Sjödda gratis åk kort på Köpenhamns tivoli för att va första styrman i PP??

Är det bara jag som är lite smått gring varje tis, tor och lör? Playin nästa så är det bara.

Clarence: supporterskap när det är som bäst!

Clarence: Nu känner man sig som en rynkig gubbpung, tar vi Vxäjö på lördag som vi dock har + på i år :) Skål

Stefan R 63: Allt är frid och fröjd och tränarna har total kontroll över situationen.

Skulle jag gissa.

Huge: kan man få din analys av denna match och förra matchen och vad du tycker om laget som helhet?

Lunkan: Klart det blir en vana och tradition som detta Brynäs beter sig år från år, med -17 som unikt undantag. Adjösss!

Clarence: vilken gång i ordningen?

Clarence: So long, medgångare. Välkommen tillbaka till hösten!!

1 februari. Datumet och kvällen jag la ned säsongen. So long, boys...

Lindström: De spelar nog medvetet lite dåligt! Som de gjorde när de ville bli av med Melin! De är nog inte nöjda med Sjödda! Obs ironi

{5915}: Ja det är ju inte många som säger emot att Bengtzen gjort en riktigt dålig silly, när det redan va dålig silly så smäller han in Miller som vilken junior som helst hade kunna gjort hans jobb.

Ska man värva sån som Miller så ska han ju höja laget och va en topp 3-4 forward och inte som nu kanske kanske lite bättre än Westerfelt osv

Växjö hemma på lördag dom lär förnedra oss där gäller det att hålla nere siffrorna !
Tips 1-7 Om Rautio står
0-12 om slipsen står!

Titta på tabellen och nyförvärven ink.tränare. Pinsamt!

Forsberg 1978: Olle Liss.... Han måste gått fordon på gymnasiet...

Rodrigo: Tveksamt. Risken är ju att "om man tar in en så bra målvakt som Jocke Eriksson slår man nästan undan fötterna på en ung målvakt som Felix." #mellanmjölkskadetvarafattasbara

Mellansäsong. Har hänt förut. BZ måste göra en bättre silly.

#94 har -5 på två matcher. Har Brynäs råd med såna backar?

Stefan R 63: av 27 möjliga poäng mot Mora Örebrp o Rögle så har vi alltså tagit 13 och motståndarna 14 ! Vi tappar alltså mot 3 av seriens sämsta lag!

Blir svårt att vinna mot vilket SHL-lag som helst när man är så totalt uddlösa i PP som vi är. PP har ju gått från dåligt till katastrof.

Tyvärr så har vi lite för många som borde uträtta mer på isen.

Ikonen är inte ens en skugga av det han visade i slutspelet. Carlsson..briljant ibland, men väldigt ojämn tyvärr. Miller och Blomman mfl brunkar på och gör det ok, men det händer ingenting framåt där.

För få offensiva hot, jättedåligt pp och en Rautio ur form. Där är vi just nu.

Uppehåll vore skönt.

Skämms Brynäs fan ta er! Fernström är en slips Rautio är bra ibland Sandström är en slips men det görs INTE ETT FÖRBANNAT SKIT!!!!

Inkazar: Sitter på jobbet och missade tack och lov kvällens match... Den enda frågan jag har är varför i helvete Fernström stod i kassen?! Stod han från start?

Haha Zanetti gjorde en Zanetti för HV. 2-3 med 22 sekunder kvar.

Inkazar: Håller med. Tycker Bengtzen har skött sig rätt bra.

bifhjärta: starkt, ett mål från SM-guld till detta.. Over and out fakirer.

Inkazar: spyr..ett tag va topp 6 i sikte idag. Nu är det kört. Fyfan så dåligt.

« · 1867743 · »