1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769188 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: Är inne på din linje, isf bra löst av båda parter.
HV har rimligtvis gett Brynäs rimlig kompensation, vi slipper betala Felix lön. Han har kört fast i Brynäs, både mentalt och spelmässigt, så varför ”tvinga” honom att stanna om BZ ändå (och sannolikt) tänker behålla Rautio och ta in en etablerad (topp?)målvakt nästa år.
Sen hoppas och tror man att Fernström kommer att prestera klart bättre med Mikko som stöttning, känns som att både Felix och Fernström har lidit av Peckas splittring i sitt jobb pga det han själv sagt: jag vill hjälpa alla målvakter i föreningen och orkar inte längre fokusera lika hårt på A-laget som tidigare.
Är inte säker heller på att situationen inför play-in och ev fortsatt slutspel hade sett bättre ut på målvaktssidan med en mentalt och ev småskadad Felix som backup istf Fernström.

Snälla inte Brynäs snälla inte Brynäs snälla inte Brynäs

SvennEG:
"Min dröm är att gå till lag 10"?
Eller "Växjö är serieledare och har en bra chans att vinna guld"?

Rodrigo: Precis, tycker det borde vara omöjligt men får fortfarande känslan att de har störst chans att få hem honom om han nu lämnar NA.

{8399}: Ganska underhållande att läsa på flera forum och grupper, vilka teorier det finns gällande Felix övergång, det är ju ändå ingen som exakt vad som finns i kulisserna....jag är fortfarande spänd att se om det händer något till 15 feb :)

{8399}: Att man skulle kallat hem Felix för att ha en målis i frysboxen som bara står och tickar pengar låter dumt i mina öron.

Ponera att Bengtzen inte tänker ha kvar någon utav målvakterna nästa säsong så kan jag köpa att man gör sig av med Felix redan nu, då han är hetare på marknaden. Så slipper man konstnaden för tre målisar. Fernström är garanterat svårsåld så där sitter man på det sura kontraktet han har säsongen ut.

Men Rautio får gärna vara kvar i mina ögon om han kan acceptera att ta rollen som en ”andra” målis.

{8399}: Kanske inte så märkligt om man vet omständigheterna och hur både BZ och Felix resonerat...

{2064}: Det märkliga är att Brynäs släpper honom nu, varför när vi har SHLs sämste andremålvakt.

{2064}: Oavsett så kommer inte Rautio att orka stå alla matcher om så blir fallet att vi går längre än vad någon trott?

SvennEG: Nä, jag tror inte det. Skrev det mest på skämt! Man vet dock aldrig med Växjö, verkar ju ha oändligt med pengar.

mattiask: En kalkylerad risk helt klart. Bra både för Brynäs och Sandström att gå skilda vägar.
Kan tänka mig att Sandströms agent och hans presumtiva NHL arbetet en del i kulisserna på den här lösningen.
Kan också indikera att BZ tänker ta in en renodlad förste keeper nästa säsong.
Men som sagt, blir Rautio skadad så blir det ett kort play in och en tidig försäsong.

Rodrigo: Kan det vara möjligt att ha pengar över till honom också med den trupp de har?
Skulle dock inte förvåna mig alls.

mattiask: Ja kommer det inte in en topp målvakt så är det ju faktiskt skandal.
Skandal ska man inte använda för ofta. Men nu är det dags..
Men vi får lita på att det kommer en.

Men sen har Felix skrivit över nästa säsong oxå.
Kan ge mig fan på att han kommer blomma ut.
Kanske får lite förtroende att stå matcher, och inte bara varannan...

mattiask: Ja man kan ju alltid hoppas på BZ värvar en klassmålvakt men vad vi tycker skiter han förmodligen garanterat i :) Jag är inte säker på något längre när det gäller BZ....jag orkar inte med ett "budget" tänk att vi spar på de vi har och satsar på 5 forwards och en back istället

{8399}: Håller helt med.
Nu fattar ju jag också att Bz måste säga att han känner sig väldigt trygg med Rautio och Linus.
Men allvarligt så kan det vara något av de värsta jag hört Bz säga sedan han kom till klubben.
Jag skiter fullständigt i hur ojämn Felix är och jag skiter fullständigt i hur mycket skit han får ta här i forumet.
Alla ni här inne vet ju om att jag är en som försökt försvara Felix så gott det går.
Visst att Bz ser till Felix utveckling och vad som kanske är bäst för honom.. jag är dock övertygad om att han hade fått minst lika mycket speltid hos oss.

Att vi nu släpper en väldigt duktig målvakt som absolut varit ojämn, men nu när vi dessutom fått in en ny målvaktstränare så skulle det kunna betyda mycket.
För att istället ha kvar Fernström ser jag som ett rejält jävla hån mot framförallt Felix men även mot oss supportrar. Räcker väl att titta på Växjö-matchen.

Nej, jag tycker detta är bedrövligt skött.
Dock ska sägas att jag också fattar fullt ut att Bz antagligen har en klar tanke om vilken målvakt som ska värvas in efter säsongen. En klassmålvakt förhoppningsvis!

Rodrigo: Då menade du och jag exakt samma sak. Konstigt att det skulle ta 10 inlägg innan vi fattade det👍👍😀

Här kommer ett raskt hopp till något helt annat...
Om man har sjukt mycket energi och inte riktigt tycker att det räcker med att gå upp tidigt och titta på OS så har jag kommit på en lösning. Man kan vara uppe på nätterna o titta på juniorhockey!

På tisdag startar nämligen en 5-nationers turnering där Adam Boqvist och Marcus Westfält finns representerade i Sveriges lag. Sverige möter USA natten mot onsdag (kl 01.00 tror jag att det blir). Några av matcherna går dock på lite mer bekväma tider runt 21.30. Jag har snokat rätt på en streamingtjänst som visar matcherna och som jag länkar till nedan där det också finns spelschema. Inga garantier för att det fungerar dock…

KalleTeodor: BZ står ut som årets looser om fönstret stänger med Rautio och Fernström som målvaktspar. Han kunde väl åtminstånde ha kallat hem Felix och satt Fernström i frysboxen?

{8399}: Tycker inte han är tillräckligt bra för att spela förstecenter i Brynäs. Jag skrev det men det föll visst bort.

pjåtor: Han är omtyckt, glimten i ögat och skojar mycket med folk, tycker han gör sig bäst i slutspel precis som Granis

pjåtor: Ja han verkar vara en sån man vill ta en öl med.

Ska bjuda in honom att spela med vårt veterangäng om sisådär 15 år... :)

Om Bengtzén har valt att släppa Felix utan någon som helst ersättning är det TOTALT hål i huvudet från hans sida. Det framgår ingenstans i pressmeddelandet att det ska ha funnits någon övergångssumma utan det som står är att ”vi har lyssnat på vad Felix vill för hans bästa personliga utveckling”.

Ska man skratta eller gråta åt detta?

KalleTeodor: träffade Zanetti i Gävle 2015 och han var supertrevlig .

mustigahjalmar: Lite tråkigt måste man säga dels för att jag gillar Felix och dels för att det är trist med Brynäsare i exil. Sen HV...

Ska man se det positiva i nyheten så är det ändå någonstans ett styrkebesked att spelare som blir ratade av Brynäs går till andra klubbar än tvärtom. Nu har vi t ex Felix, Zanetti, Brodecki, Nörstebö som gått direkt från oss till andra SHL lag. Så länge vi får välja först så borde vi ju tjäna på det, åtminstone i längden...

Ang Zanetti, måste jag passa på att säga, vilken schysst typ han verkar vara!

Hur som helst, Kärlek och lycka till Felix!

Honken: Jag köper inte kommentaren efter Felix övergång man skriver på Brynässidan, något som något inte står rätt till!

Det är något som känns konstigt med hela målvaktshistoren . Hade hellre haft honken eller Felix istället för Fernström ..men men hoppas det blir bra till slut . Önskar Felix all lycka i HV 👊🏼

{8399}: Glad att inte psykfallet är kvar i våran förening!

{2064}: Lasu Nilsson behöver medicin, han mår inte bra i sitt inre! Jag kände en person en gång i tiden i Luleå som var exakt likadan, otrevligt värre!

Rodrigo: Nu verkar media insett vad som hänt och snart kommer de se kopplingen mellan varför en Boden-spelare som inte fanns med i Line-up sänker VIKs poängkung, som Lasu hade en kontrovers med i förra matchen, efter 23 sek.
Det skall inte handla om vad Lasu vill eller inte vill, här handlar det om att förbundet måste agera och stänga av honom för gott. I Rögle fallet så blev det domstol också men där kunde de inte bevisa att Gath hade ”beställt” överfallet. I det här fallet kanske det går.

{2064}: Obegripligt att man kan lära sig så lite av Steve Moore-incidenten också. Det borde ha skakat hockeyvärlden tillräckligt för att något sådant här aldrig ska kunna inträffa. Kan man inte ha kontroll på sitt temperament ska man inte vara tränare. Lasu Nilsson har redan sagt att han ska sluta som tränare 3-4 gånger, dags nu igen kanske.

mustigahjalmar: citat från Felix övergång "-Vi har ett bra målvaktspar i David och Linus som vi känner oss trygga med. ...kan inte kännas ärligt i hjärtat att uttala sig så när det inte är så!

mustigahjalmar: Felix till HV och Rahm till Leksand.... Lite tråkigt med Felix ändå....

Rodrigo: Lehman-överfallet är ännu värre och helt och hållet orkestrerad av Lasu har jag hört från VIK-håll. Galen-Lasus lilla hämnd för en påstådd (bevisad felaktig) filmning från förra mötet där Lasu gick i taket. Hjärnskakning, käkfraktur m.m. på Lehmann, som Paille fast nästan värre.

mk: Intressant att se hur det går för Libor och Andy i deras nya klubbar. Dyra chansningar av klubbar med gott om stålar.

{2064}: Från ljudklippet framstår han ju knappast som en sansad och intelligent människa. Skolgårdsfasoner. Och det blir bara värre av att sådant här kan avsluta karriärer. Man vill ju ofta tro att idiotin att skicka ut spelare för att skada motståndare hade försvunnit.

mk: Nej, skulle helst se att man sparade pengarna och lägger det på nästa säsong. I en annan situation så skulle det inte kännas helt orimligt. Han har producerat bra i sina tidigare SHL-säsonger och ett miljöombyte kanske skulle göra susen.

{8399}: Det värsta är att det ännu mer riggade överfallet på VIKs Niclas Lehmann igår fick ännu värre konsekvenser. En ren Larkin-grej.
Gath-gate en västanfläkt jämfört med Lasu-Nilssons galenskaper.
vad gör hockeyförbundet nu undrar man? Det är i princip deras fel att Lasu-Nilssons torped fick spela mot VIK.

{8399}: Ja du har din åsikt i detta. Jag har min.

Rodrigo: 5 mål 10 ass på 39 matcher.
Är det en kille du skulle vilja ha?
Med tanke på ditt första svar till mig.

Vad jag menade från början, är att Bz ska gå efter spelare som andra lag vill ha. Inte spelare som kickas från ett bottengäng.

mk: Jag har alltid ansett Libor vara en mycket bra spelare, lirar dessutom i landslaget...såklart att han med råge skulle passa i Brynäs. Såklart är han för dyr för Brynäs att ta in men han är en klasspelare.

KulaShaker: Ja som ersättare för Michael Lindqvist.
Kontentan är väl hur det låtit härinne om Bz värvat honom?
Är det någon som skulle vilja att han spelade i Brynäs?

Minns ni Petter "”Skulle kunna mörda” Lasu ? Inte helt stabil den mannen.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/218R5G/ljudinspelningen-avslojar-attacken-var-planerad

mk: Han har inte varit skitkass, faktiskt. Nu vet jag inte om det är något annat som ligger bakom detta men det känns rätt typiskt hur klubbar i panik brukar agera - sparka spelförande spelare som inte nått upp till sin kapacitet för man tror att det ska ge en quick fix.

Lite samma sak som när tränare brukar bänka bästa spelaren för att ”väcka laget”. Även fast man egentligen minskar chanserna att vinna genom att bänka den bästa spelaren.

Jag tror inte att jag skulle vilja ha någon förstärkning öht just nu. Hade Brynäs legat på en mer fördelaktig position så, ja, varför inte.

Rodrigo: Det är skillnad på att värva spelare efter säsong, och spelare som får kicken mitt i säsong för att man är skitkass.
Eller tänker jag fel?
Skulle du vilja ha Hudacek?

mk: Det är en konst att bygga ett lag med inhemska spelare och värvade spelare, kanske en superstjärna på det samt en coach som kan få ut allt ur varje spelare...Växjö som redan har värvat mycket köper Miele för att säkra upp för at gå för Guld, att det kan komma skador och sjukdomar på spelare i ett slutspel...vi har fortfarande spelare som är skadad och nu skickar vi iväg Sandström, Zanetti utlånad...vi värvar Danielsson som inte kommer att spela först i september etc

{8399}: En bra sportchef tar vara på andra sportchefers misstag :)

Rodrigo: se bara på Lakers som tar över Andy Mieles kontrakt från Malmö mitt under säsongen

« · 1870732 · »