1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768917 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: Allvarligt talat; 2-års kontrakt till Nilsson? Jag brukar inte kommentera värvningar - men det här var väl magstarkt även för mig....Vad kan Nilsson uträtta som ej kan uträttas av valfri junior? Underkänt BZ!

xxx BIF xxx: Var Danielsson så dyr att det bara blir breddspelare nu!?

en annan grej man sitter och grämer och funderar över dessa dagar är också ny tränare, tycker att denna svacka har visat att Sjödin inte riktigt är redo för headcoach i brynäs, skulle vilja se något annat. men den marknaden har jag bedrövligt dålig koll på

xxx BIF xxx: tycker jag också känns därför som att sparkar han inte liljewall och någon till efter säsongen så kan jag börja tycka att Stefan gjort sitt. men tänker inte skriva domedagsprofetior än, försöker hålla mig kall där ;)

Charles: Det fanns bara plats kvar stjärnvärvningar och så värvar han Nilsson - det finns inget vara längre!
Han brännar pengar som håller oss flytande på kvalnivå bara.

ALLVARLIGT - GÅ SAMMAN OCH KALLA TILL EXTRA ÅRSMÖTE NU INNAN HAN FÖRDÄRVAT OSS NÄSTA SÄSONG OCKSÅ.. FORT!!!!

Charles: Sparka BZ NU!
Han har ju NOLL känsla!
På allvar- han sänker BIF!

Skrubben: kollar på laget och kontrakt nu och känner samma sak, och att nu finns det fan bara plats med riktiga toppspelare. Är Bengtzéns största prövning som sportchef nu, Nilsson kanske kan vara okej se bara på Liss men är ingen värvning som känns läglig nu. Danielsson var bra iaf men som sagt är en tunn lina Stefan balanserar på just nu en lina som kan avgöra hans vara eller inte vara i Brynäs?

Är också jävligt tacksam att vi hade en sådan form top i mitten av säsongen, för som spelarna utstrålar trötthet just nu så hade det blivit svårt i en bottenstrid och kval

I och med frälsaren Ludde Nilssons 2-års kontrakt har alltså våran utmärkte sportchef kontrakterat 13 forwards inför nästa säsong och då är inte Ikonen,Palushaj,Clark eller Ölund medräknade.

Av de med kontrakt är följande spelare som bara kan spela i 3:e eller 4:e kedjan.
Alcen
Blomqvist
Liljewall
Granström
Boqvist
Asklöf
Bjurström
Westfält
Ludvig Nilsson
Mannberg

Gott. Då har vi 10 brunkare nästa säsong och då har ju inte den årliga Bofors-värvningen kommit än.
Driver Bengtzen med oss eller vad håller han på med? Jag kaskadspyr när jag ser detta lagbygget som tydligen ska utmana om guldet.

munkas:
Sitt ner i båten är numera utbytt mot sitt ner i fjällstugan.

{8356}: Breddspelare kan man aldrig få för många av. 12 av 15 forwards är väl det nu och det går ju bra....
The more the messier tänkte BZ

Det ser väl fortfarande hyfsat ut på J-sidan för klubben annars känner jag att Brynäs IF står inför en rätt dyster framtid. Fler här som ser det så?

{8356}: håller inte med om alla poäng, mer än 5:orna, men jag håller med om poängen i inlägget.
Sistaminuten och nödläges värvningar är inget som trivs i bengtzens rockärm.
Och han hade den stora stommen kvar från förra årets spelaruppsättning och behövde bara identifiera de större bristerna från då och inkludera vad han tappade för spelare och värva utifrån det med vinstkapital i ryggen.

Kan man misslyckas värre?

Signa palushaj och Clark - kosta vad det kosta vill. De har visat och bevisat sitt värde. Det är inge billigare att köra budgetlösningar, riskera kval var och varannat år, och dra fram skämtsamma rockärms kort.

Charles: Jesus

Charles: Då antar jag att någon annan sopa längre ner i laget får kicken under våren. Alldeles för många breddspelare annars.

{8356}: Nilsson artikeln är på andra raden

Charles: Tänkte på Nilssons 2-års kontrakt

Charles: Ok ursäkta mig ja den kommentaren är VIDRIG!

Charles: Haha du skojar eller?

Charles: Vad var det som var osmakligt att jag skrev att det smakar piss isf ber jag om ursäkt det smakade skit!!!

Charles: Uselt, faktiskt.

Nilsson klar för denna säsong + nästa, let the storm begin

Forsberg 1978: att laget gör det ja, vet att internet är en plats där det inte riktigt finns några riktlinjer men den kommentaren är på tok för osmaklig

munkas: Tycker snarare att någon visar honom var dörren ut är!
HELVETE vad besviken och förbannad jag är, ledig i morgon och laddade upp med några kalla till matchen, ölen smakade bra men BZvärvning och Brynäs insats smakade piss!

Vi saknar en Rödin, någon som är en riktig vinnarskalle och hatar att förlora. Blir fullständigt tokig när jag ser Miller, Granström m fl bara glida till till pucken a la "hoppsan, nu var det visst jag som skulle ta några extra skär för att ta pucken".

Det finns inga spelare med instinkten att "NU JÄKLAR SKA JAG HA PUCKJÄVELN FÖRST NERE I HÖRNET".

Efter ytterligare ett bottennapp tog jag tillfället i akt att summera Stefan Bengtzens alla värvningar som sportchef i Brynäs IF.

Fick fram följande resultat med personlig bedömning av spelarens prestation.
Stefan Bengtzens värvningar till Brynäs IF:

Johan Holmqvist 3
Joel Gistedt 2
Tomas Slovak 2
Emil Lundberg 1
Tim Wallace 2
Jesse Niinimäki 1
Daniel Mannberg 2
Mathias Porseland 1
Jonathan Pudas 3
Anssi Salmela 3
Marc Zanetti 2
Terry Broadhurst 1
Nick Johnson 3
Petr Vrana 1
Ryan Gunderson 5
Elias Fälth 2
Kevin Clark 5
Jonathan Granström 3
Jesper Jensen 3
Jusso Ikonen 3
Tomas Zaborsky 2
Gustaf Thorell 1
Daniel Paille 3
Linus Fernström 1
Henrik Larsson 1
Christopher Liljewall 1
Drew Miller 1
Loui Caporusso 1
Aaron Palushaj 5

Antal värvningar: 29
1:or : 11
2:or: 7
3:or: 8
4:or: 0
5:or: 3

Snittbetyg: 2,20

Auchinleck: Brynäs laddar upp för ett långt slutspel genom att köra några frivilliga träningar i slutspurten samt värva in random Allsvenskanlirare. Bz har ju iofs några timmar på sig att revenschera sig efter Fernström, Miller, Liljewall, Caporusso, Larsson och Melin. Tar han den?

bradberry: Ska man ta guld ska man klara att slå alla lag

bradberry: kan väl höra om vi får möta HV resten av matcherna på bortaplan

Zappaholic: ”Nia eller tia spelar mindre roll.”

- Blir vi 10 får vi möta Växjö i eventuell kvart. Blir vi nia kan vi få Dif eller så... Saksamma kanske...

Charles: Va fan menar han att vi förtjänar att möta samma öde som Jaroslav? Har jag fattat det rätt?

Zappaholic: Ska vara straffslag om man försöker blockera pucken i målområdet, helt ok om man försöker vispa undan den.
Örebro vinner rättvist sett till spelet, även om dom får lite väl turliga mål.
Dom har mer att spela för och är klart hetare överlag, deras tur att ha lite medstuds efter 9 raka förluster, skulle jag tro.
Och det underlättade säkert en del att vi har halva laget borta, blev jobbigt i längden för våra unga ersättare på backsidan.

munkas: Nu åker vi skidor igen.

Rodrigo: Tycker du Blommans prat om att i 3e då skulle det hända grejer.
Var han ens ombytt sista 20?
Lättjan fällde Bif ikväll, avsaknaden av pådrivare och för dålig inställning helt enkelt.

Zappaholic: Saknas en härförare och arbetsmoral och laganda klubbkänsla eller nåt .. Godnatt boys and girls . Sorgband på🖕

Jan Grismöbel: Isf bara bra, storkäftade medgångarfans som du förtjänar väl inget annat än att pissas på....

I pausen i intervjun sa dem att inget var klart med Nilsson utan de var rykten i media

sitter och är förbannad på laget, lite av det släppte när jag fick bli förbannad på den här idioten istället

Forsberg 1978: Ja han pissar på alla Brynäs fans över hela landet . Bara stor i käften .

KulaShaker: Tror vi är rätt safe. Nia eller tia spelar mindre roll.

Säsongen förstördes i september och oktober.

Brynäsgubbe: BZ gör ju något när han värvar frälsaren Nilsson från Almtuna....
Avgå BZ !!!
Finns bara ett ord för detta parodi!!! Utspelade mot Örebro på hemmaplan! Fyfan!!!

Lindström: Inställning och lathet är som vanligt problemen alltså?

Brynäsgubbe: Brynäsandan försvann slutligen med Sundlöv.

Zappaholic: Troligtvis inte, men efter att ha bevittnat detta så undrar jag om vi tar några fler poäng. Men det är klart på en bortaplan långt ifrån Gävle så.

Brynäsgubbe: Var det bara jag som reagerade på att en örebrospelare vispade efter pucken med handsken i målgården på slutet? Vidrörde han den? Har för mig det ska blåsas mål då när det är i slutet på matchen?

Tjurn : Jag har sagt det förr och säger det igen. BZ kommer nästa säsong slutligen att leda BIF UR SHL!

KulaShaker: fruktansvärt skönt om vi kommer på 11e så bz fattar att han e kass å tänker om

Inget driv i åkningen, alla står stilla, Örebro får stå och styra in puckar framför mål helt obehindrat. Fyfan jag är trött på detta!!! Varför har vi spelare som är helt obrydda om de förlorar eller vinner. Fyfan vad jag skäms. FUCKING GÖR NÅGOT.

Lunkan: Varannan damernas med Brynäs

Anders Berg: Längesedan det blev en hemmavinst ..lär väl bli publikrekord mot KHK 😞nytt bottennapp

Hur ska Blomman slingra sig ur den totalt avsaknad av inställning & OK genomförande av matchen.

Bejävladrövligt att förlora mot ett brunkande Örebro enbart för man är för lata

« · 1871920 · »