1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768917 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{2064}: Allvarligt talat; 2-års kontrakt till Nilsson? Jag brukar inte kommentera värvningar - men det här var väl magstarkt även för mig....Vad kan Nilsson uträtta som ej kan uträttas av valfri junior? Underkänt BZ!

{8356}: Av de tre 5-poängarna hade min morsa också lyckats med Gunderson. Däremot när Sundlöv tog in honom första gången fanns det inga garantier för framgång.

JanT: Jag är djupt oroad över föreningen nu.

Bratwursten : Danielson behövdes i detta laget. Inte ersätta ev. tapp. Dyr vet jag inget om, men att hatta ovan kvalnivå har bränt hål på brynäs kulpåse historiskt. Det är i slutspelet den växer. Vi kan inte spara oss igenom en framtid.. ..för det är fan inte gratis och lätt att ta sig tillbaka till shl heller...

Charles: du måste skoja ?? Bz går från klarhet till klarhet . Han ska sänka Brynäs If

xxx BIF xxx: Jag ger mig fan på att Brynäs tappar Palushaj, Bertilsson, Gunderson, Carlsson och Boqvist ggr 2.

Jan Grismöbel: skojar inte försöker bara se vad som behöver göras och inte gå 200% åt ett håll, detta forum består till stor del av antingen Huges som är äckligt positiv oavsett om man förlorar med 20-0 och sen en hel del folk som ska sparka varenda jävel så fort en spelare gör en felpass. är inte riktigt så världen fungerar.

{8399}: finns ju inget som skulle locka kvallite spelare till Brynäs .
Det som förvånar mig är hur fan lyckades bz lura ND till att skriva kontrakt med Brynäs .

{8399}: Börjar kännas som om vi kan förväntas gå 15-20 miljoner back i år...

Jan Grismöbel: ND vill varva ned ha barnen i svensk skola och hans fru gillar Gävle?

Bratwursten : Ja dyr var han säkert, men det kommer att kosta att köpa målvakter, centrar, backar och förlänga med dom som har skills iaf om BZ har målsättningen att vara ett topplag i framtiden! En tränare skulle behövas också med krav, tycker många är för lata och klarar Blomqvist av kaptensrollen tycker ni när det blåser motvind? Jag tror Brynäs behöver en renässans !

Leonardo: Ambitionen är ju att behålla Clark och Palushaj. Så visst finns det pengar. Känns ju lagom begåvat att dra kortet att ”nästa säsong blir skit” när det återstår så många ytterligare pjäser att värva in. Och dessutom har vi ingen aning om ett par spelare förhoppningsvis får lämna också. Bengtzén har ju satt ett tydligt mål att nästa säsong ska vi gå för guldet. Han är inte blind utan ser så klart som alla andra att forwardsbesättningen just nu ser skitdålig ut just nu.

Skrubben: Ja visst har du rätt där, jag hoppas att han förlänger med både Clark o Hajen, gärna ta bort spelare som kanske kan passa bättre i ett annat lag...dom får ta en match i sänder av de 7 som är kvar och det blir vad det blir, jag är mest intresserad av att se om de börjar hitta någon form av spel som ser lovande ut lagom till Play In, OS spelas till 24 feb så Gunde o Simon bör ju vara spelklara igen för Brynäs 28 feb om de inte åkt på skador förstås! Jag är helt övertygad att de kommer se bättre ut när de båda o Carlsson, Jensen går in i laget igen!

Leonardo: Jag skulle till att börja med försöka hitta nya klubbar åt Asklöf och Liljewall. Asklöf har knappt tagit en plats i år och har inga riktiga spetsegenskaper som jag ser att vi kommer ha nytta av. Liljewall var en felvärvning från start. Passar inte in i vårt lag och hade inte tagit en plats om vi vore skadefria.

Sedan är det så klart väldigt viktigt att dom nyförvärv vi gör verkligen sitter, vilket var fallet under sillyn 2016. Bengtzén ska tydligen ha varit borta en hel del under januari och scoutat spelare på plats.

Skrubben: men då värvar han väll inte en spelare för en överfylld 3dje och 4de lina nu. Nilsson tar antingen upp plats och skickar fram 3dje linjens spelare till 2dralinjen som skickar fram andra linjens spelar till 1a kedjan, eller gör att någon extra står utanför laget. Klumpig värvning i vilket fall för han är inte en 2kedjanmaterial - om vi skall gå för guld. Det var idiotvärvning rakt av i detta läget.
Hade räckt säsongen ut med möjlighet att förlänga.
Och i början av denna säsong hade han visionen att vara topp 4 utifrån vad han sa själv i cmore.
Inget tyder på att bengtzen gör något rätt i den roll han har just nu utifrån vad han förmedlar... ..flosklernas man anser jag.

Skrubben: Ja och sen får vi se hur många han behåller eller kan behålla i ny kontraktsskrivning, Carlsson också, Ölund...Ikonen mja han e fågel eller fisk, han har ju skills med rätt kedjekamrater, jag vill få få in styrka, fysik bl.a och spelskicklig center, bra puckhållare, ett starkt PP blir ju alltid avgörande i ett slutspel ihop med bra målvakter! Boxplay är ett av de få saker som är riktigt bra denna säsong!

Leonardo: Ja, laget består ju av 95% brunkare så det vore väl fan om inte boxplay funkade... och ikväll fick vi in en till på 2-års kontrakt. Helvete vilket BP vi kommer ha nästa säsong. 23 fäktande boforsare som slåss om att få skicka pucken sarg ut. Forza Brynäs!

Såg att jag missade BZ’s stjärnvärvning Magic Mike i min sammanfattning av Bengtzens jobb i klubben innan. Med han medräknad i beräkningen blir totala snittbetyg 2,16 och en annan intressant aspekt är att snittåldern på spelare BZ värvade är 28,7 år.
Förr i tiden låg vi alltid på typ topp 3 yngst trupper i serien. Nu är vi ju nästan äldst.
Skrattretande är vad de är.

munkas: Jaa gäsp...varit fan vaken sen 7 imorse o sett OS, jag vet inte längre om jag är trött eller i trance...kanske få lura damen till att ha lite bus innan slalom börjar hehe..så man piggnar till! Det blir nog bra det där skall du se...en dag imorgon också .)

Jadu Sjödda det har blivit många "säsongens bottennapp" i år... Rögle... Örebro nu... med flera.

"Vi behöver lite enkla mål för att få momentum, fortsätter Wandell."

Lol. Väl bekomme, hälsar Brynäs...

Skrubben: Oavsett vilka stjärnvärvningar BZ landar så antyder andelen brunkare under kontrakt att nästa års lag inte kommer hålla Växjöklass. Skulle BZ misslyckas lika kapitalt med värvningarna som senaste silly, då snackar vi Örebro-/Karlskronanivå.

God morgon alla brynäs-lovers!

Nog har jag känt besvikelse i samband med brynäs, men att vakna och det första man känner är fördämd ilska var nytt.
Kanske dags att ta ett steg tillbaka och se på situationen från ett annat perspektiv...

...nä det går tamiF-N inte!

Brynäs består antingen av spelare med karriärer påväg utför eller så är de under utveckling, och sedan har vi några trögnötande dödgrävarkämpar som konkurrerar om plats i 4:de linan och med tur får plats 3:dje - (lite överdrivet skrivet) - och så har vi palushaj och Clark.
Så går SB och värvar en lika till, när vi skriker efter spets på alla positioner..

..god morgon BengtZEN! God morgon!

{5915}: tänkte trycka gilla på ditt inlägg, men jag gillar det inte. Dock delar jag det till 100% för vi kommer tillhöra botten nästa år - igen!

xxx BIF xxx: BZ är en dödgrävare på en " mission" . Att begrava Brynäs IF som förening.

Jan Grismöbel: Enligt intervjuer med Danielsson låter det som att det är han som tagit kontakt med Bengtzen och "tjatat" på honom för att få komma till Brynäs. Så det var nog väldigt enkelt för BZ, hopps han lyckades hålla ner lönen.

I den moderna hockeyn vill lag med ambition ha åtminstone 3 kedjor som kan producera för att lyckas komma högt upp i serien. Det jag blir mest besviken på är att våran 3-kedja inte kommer bli bättre än denna säsong. Vi kommer ha två 4-kedjor:

Mannberg - Westfält - Blomqvist
Liljewall - Granström - Nilsson
Alcen, Bjurström eller Asklöf som 13e forward.

Där jag tror att både Bjurström och Asklöf kan komma att bli utlånade. Försvinner Liljewall går det att flytta ner Mannberg och försöka göra den kedjan bättre. Känns som att Westfält kan bli ett utropstecken! Det hade garanterat gått att få bättre spelare på dessa positioner för samma peng men det verkar inte BZ inse.

Sen kan jag inte förstå alla som försvarar BZ och tycker att han är sååå mycket bättre än va Sundlöv var, där det starkaste argumentet är Sundlöv hade tur med en guldgeneration och vann SM-guld. Han trodde på dessa spelare vilket gav en fantastiskt lag med grymma individer. Den enda framgång BZ har haft grundar sig fortfarande i de spelare Sundlöv trodde på som till exempel Bertilsson, Gunderson, Kilström, Blomqvist, Granström och sist men inte minst Lindblom. Lindblom var den största anledningen till finalspel förra säsongen och blev den spelare han är tack vare Brynäs tidigare organisation och inte Bengtzen. Clark var en bra värvning och även Palushaj. Men sådana värvningar har Sundlöv också gjort, bland annat Scott och Sweatt. Sen har väl även Sundlöv gjort många dåliga värvningar likt BZ men han har ändå lyckats mycket bättre totalt.

Det mest positiva med Brynäs lag nästa säsong är Gunderson, Bertilsson och Kilström som gör att Brynäs redan har en stabil grund när det kommer till backarna. Men om någon av dem försvinner ser det väldigt dystert ut. Jensen är nog det störst skavsåret i lagbygget. Han platsar inte som första center och Ölund borde få chansen i andra kedjan om han stannar, vart ska han då ta vägen? Vi måste ha en bättre första center samt en målvakt med stabil lägstanivå borde vara prio 1!

Jag tycker personligen att BZ har gjort sitt i Brynäs. Tränarrekryteringen inför säsongen och den minusaffär det blev måste läggas på honom. Innan Brynäs byter ut Sjödin som tränare bör BZ avgå. Jag vill ha en ung sportchef som brinner för Brynäs och är målinriktad, helst född i Gävle och med en bakgrund som typ scout, en person med lite mer koll som kan vara nyanserad. Inte en BZ som bor i Göteborg och gillar att spela Bofors-hockey. Tycker att alla fans som är av ungefär samma syn som mig borde kräva en avgång redan nu

Jan Grismöbel: Sa en av dom mest okunniga och gnälliga dödgrävarsupportrarna.... 😴

Huge:
BZs bokslut kommer det också. Kontrakt nästa säsong också, va?

Hur jag tycker man borde hantera situationen man suttit sig i inför nästa år

Sparka Liljewall eller hitta ny klubb som kan ta kontraktet
Kan Paille fortsätta eller är karriären slut, tror det kan vara över med tanke på vilka symptom han har

Blomqvist, Alcén, Mannberg, Nilsson, Granström får slåss om fjärdekedjan med juniorerna, om någon överraskar kör dem i tredjekedjan

Jensen kan centra en andralina, Danielsson går ju in som top6 forward linja 1 eller 2 spelar ingen större roll då dem nästan lirar lika mycket. Boqvist tar väll också en plats bland top 6 han kör nog en sista säsong i SHL. då har man 3 platser för top 3 forwards kvar.

1: spelare X - spelare X - Danielsson
2: Boqvist - Jensen - spelare X
3: 4:Huggsexa mellan Blomqvist, Alcén, Mannberg, Nilsson, Granström, Bjurström, Asklöf, Westfelt överflödet lånas ut eller spelar i j20

spelare X kan även vara Clark eller Palushaj etc

Backarna tycker man borde göra sig av med Larsson kanske kan få ett SHL lag att ta honom har var ändå eftertraktat förra året och kanske kan bli bra i annan miljö
drar ingen till KHL eller NHL så ser det okej ut

Bertilsson - Gunderson
Kilström - Ersson
ny spelare - ny spelare (hoppas Carlsson stannar)
7:e back junior, tror Adam sticker blir han draftad tidigt så, oftast så spelar top 5 i draften NHL första året.

och viktigast är en rejäl första målvakt inge jävla okänd finländare eller liknande

sen tar man in en ny tränare och flyttar Sjödin till assisterande igen.

"Jag har sagt det förut och jag säger det igen, min målsättning är att vi ska ha hissat den där fjortonde SM-guld flaggan innan jag lämnar Brynäs IF."
Kontrakt tom 18/19.
Dags för Tf klubbdirektör att förlänga kontraktet?

Charles: Det finns alldeles för många spelare till din "fjärdekedja".

Peja: därför jag förklarar min tanke ovanför. blir då eventuellt 8 spelare som slåss om 6 platser

och vad man kan läsa härinne är det som är det stora problemet för många fjärdelinjare, Blomqvist är en av dem jag tror skulle klara tredjekedjan sålänge han inte har lika begränsade kedjekamrater som han har med Alcen och mannberg

Peja: det är inget fel i att ha konkurrens om botten 6.
16/17 hade vi 15 forwards.

Charles: Jag tror att BZ kommer att satsa på en stor trupp till nästa säsong där det kommer att bli hård konkurrens om platserna framförallt under 1:a och 2:a kedjan. Ingen idé att såga BZ för nästa säsongs bygge ännu.

{8399}: lite det jag är inne på, att det finns hopp men att det är en extremt viktig tid för Brynäs, har inte mycket utrymme för misstag denna silly

{8399}:
De lag han behöver slå för att ta hem det fjortonde guldet har nog tanken om att vässa sina lag och betala så lite det går för bredden. Varje krona som läggs på att bredda är en krona mindre på spets.

{8399}: Att det kommer bli konkurrens i 1:a och 2:a kedjan råder det nog inga tvivel om. Tyvärr ser det ut som det blir 3:e och 4:e kedjespelare/brunkare/boforsare som konkurrerar om dessa platser.

Brynäsgubbe: Se dig i spegeln Tommy Sjödin! Har du gjort allt i din makt för Att få spelarna taggade till tänderna inför den här matchen...???

- Eller har veckan bestått av sk frivilliga träningar och kom om du vill-mentalitet...?

Jag har min uppfattning klar om vad som gjorts fel denna vecka...

bradberry: det är lätt att få fel uppfattning när man inte vet :-)

Man har tränat precis som en vanligt torsdag-lördag vecka den här veckan.

Dvs: obligatorisk träning Måndag-onsdag och frivillig matchvärmning på is.

munkas: I år huserar förra årets 4e lina som vår 3e lina. Nästa år så flyttas de väl upp ytterligare ett snäpp....

Auchinleck: Det går fort i hockey....

{2064}: Saknaden av Westerholms tycker jag är stor i laget. De må ha varit upp och ned under säsongen men de var ju perfekta i en tredjekedja och de hade mycket tid i anfallszon, det har inte årets tredjekedja.

{2064}: förstår inte tanken med att ha Nilsson nästa säsong. Forwardssidan blir svagare och svagare för varje år som går.
Förra säsongen
Lindblom-Jensen-Clark
Westerholm-Westerholm-Zaborsky
Ikonen-Granström-Paille
Alcen-Ölund-Blomqvist

(Johnson mannberg)

Vad fan hände ?? Förra året hade vi råd med flera spetsspelare än i år. Minskade vi spelarbudgeten?

{8399}: håller med, tvillingarna hade en förmåga att bita fast pucken i offensiv zon. Så kunde nästa kedja hoppa in och bygga vidare på det

Chris11: Wow OS Guld i slalom Frida Hansdotter, heja Sverige. Skönt att få glädjas i framgångar :) sorry flika in det bara Chris 11

Chris11: Dessutom så tror jag att Ludvig Nilssons inträde gör att vi kan glömma Ludvig Rensfelt.
Devalveringen fortgår.

{2064}:
Det behövs ett omtag för föreningen. Igen. Samla ihop sig kring ett tydligt gemensamt mål. Den ekonomiska och organisatoriska utmaningen inför och under förra säsongen har följts av spretighet och otydlighet (inkl rekrytering av den mycket viktiga posten klubbdirektör).
Lorenz & Co behöver visa vägen NU!

Auchinleck: Ja en renässans både vad som avser målbild, tränare, spelartyper och organisation och massa pengar som används klokt!

Auchinleck: Ser man på Brynäs lag så är det inte bättre än Örebros eller Rögles spelare för spelare. Båda dessa har bättre anfallssida anser jag, Brynäs kanske har bättre backsida och jämt skägg på målvaktssidan.
Spetsen måste prickas till 100% till nästa säsong om laget skall ens vara en utmanare till topp åtta.

Inkazar: Det som kommer hända blir tyvärr att BZ handplockade "Boforsare" petar talangfulla forwards som skulle kunna utvecklas till nyckelspelare på sikt.

« · 1871920 · »