1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768243 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
dAVydov: 5-1 nu till Luleå o tredje av Emil Larsson, då går publiken..

dAVydov: Möjligt det, å andra sidan spelar KHK inte bra hockey, det vara bara det att vi spelade ännu sämre förra matchen! Lassinanti däremot varit bra i Luleå

ellis: Tror helt ärligt inte att Honken hade varit en så stor uppgradering jämfört med Fernström. Vi måste sikta högre än så vad gäller målvaktsspel.

mk:
På allmän begäran... 😃
Uppladdat:

500x0-thumb2560_1.jpg

ellis: Ja han har släppt in några mål nu och fler tror jag Luleå gör, Emil Larsson vass i Luleå, synd att vi inte har han hemma i Gävle :)

KHK-Luleå 1-4 halvvägs...Bara vi som klappar igenom mot Karlskrona, precis som nån mycket riktigt skrev under eller efter matchen i lördags...

Auchinleck: Växlar lite mellan matcherna i HA o SHL, imponeras över Leksands Filip Johansson född 2000, vilken talang och framtid han går emot, kul att se :) Honken håller tätt än så länge mot Luleå...Växjö kör över Rögle spelmässigt och har 3-0, bra för Rögle skulle ju vid vinst vara 8 p efter BIF, där släppte Honken in ett mål från blå dock!

mk: Nä färdig blir man aldrig oavsett vad man har för gebit, det är därför livet fortfarande är spännande och se en ny nivå hela tiden ;)

Det visar sig vad som händer för nästa säsong till att börja med och många supporters vill nog se både ny sportchef, tränare, spelare och spelidé.....

Tidigare idag fanns det en bild på en banderoll i omklädningsrummet.

Det är dags att Brynäs sätter sig ner och skapar ett nytt tema/ ledord.
Komma med ett ord som vinnarkultur, man blir ju bara provocerad.
FBK, SAIK Växjö de lagen har en vinnarkultur att prata om. Vad Brynäs gjorde för 40 års sen är helt idiotiskt att prata om.
Det är sådana texter som drar laget bakåt.

TITTA FRAMÅT !!!!!
Inte bakåt.

Peja hade en åsikt i höstas om laget. Att det inte var vidareutvecklat, utan bara bevarat.
Jag tyckte nog inte att han var helt rätt ute, men fan va fel jag hade.
Nu ser Vi resultatet av bevarandet av truppen.
Eller egentligen inte. Det försvann ganska många spelare plus Bulan.
Men man var inte tillräckligt nykter i sin analys om vad varje spelare hade fått ut av sin säsong.
Nu ser vi ju vad en tränare kunde göra med Alcén, Blomma och Granis.

Det är mer Bz:s uttalande om att man var nöjd att fått behålla så många spelare som satte laget i skiten. Det fanns mig veterligen inget uttalande om hur man skulle vidareutveckla laget.
Bara bevara..

Jag i mitt jobb som målare letar fortfarande efter 30 år efter snabbaste vägen för att bli färdig.
För att vidareutveckla.

Den dan man sitter nöjd. Ja då...

Auchinleck: Nä det känns inte Brynäs för mig heller, jag vill se jävlar anamma och ett lag som både krigar i 60 minuter, speciellt \"viktiga\" måste matcher och kan komma tillbaka i matcher när man ligger under!.

Skellefteå har ju fått ut mycket av de flesta av sina spelare de senast 7 säsongerna för det dom kostat. Ja Pens har satsat hårt i NHL men det är flera lag som gör, synd att Flyers har lite samma problem som Brynäs,dom faller på målvakter och en defense som inte håller riktigt, även om deras forwards är av högsta klass (just nu levererar dom bra dock)

Jag hoppas på ett offensivt tänk och bra avvägningar som skall passa Brynäs som lag.

Leonardo:
Finns inga garantier i den här branschen. Men man kan ju göra allt som står i ens makt att göra så bra som möjligt med de förutsättningar man har och de fördelar man kan skaffa sig.
Tycker nog att Skellefteås finalstreak, Penguins två raka guld (och kanske tom MFFs position i svensk fotboll) ger en aning om möjligheterna som finns där om man ligger rätt i sin verksamhet. Men man behöver tro på det... och inte nöja sig med mindre än att man överträffar förväntningarna.

Annars kan man ju rulla på med lite mysfaktor och hoppas på det bästa.
Känns dock inte som Brynäs för mig...

KalleTeodor: Klart tror och hoppas på seger varje match, jag tänker såhär, Brynäs har insett att Top 6 är borta och nu tränar de ner sig rejält för att vara på topp i Play In, sen kör vi över Växjö i kvarten ;)

Auchinleck: Ja det där med ekonomi och hur man satsar långsiktigt eller det "får bära eller brista". Alla lag kan ju inte vara topplag som gör att de får klasspelare, det måste ju finnas spelare som vill vara med i ett lagbygge för att de just vill spela med Brynäs och vara delaktigt att föra vårt lag mot höga höjder. Bara köpa och köpa är ju ingen garanti för Guld, kanske vinna serien några år men det är ju inte samma sak som att vinna själva Guldet!

Tänk tanken att Växjö bjuder högre på spelare vi själva jagar och så får dom dessa spelare men Inte vinner SM-Guld, det måste ju kännas som en käftsmäll. Ifjol var Växjö lika överlägsna i serieledning och åkte mot Malmö i kvarten!

Men visst det vore ju kul om Brynäs vågade göra lite djärva satsningar på spets och en målvakt av rang!

Leonardo:
Grejen är att det hela tiden handlar om en bedömning om hur mycket "pang vi får för pengarna" för varje spelare och lagdel. Då är det risk att Andersen är för dyr för den roll han skall spela. Eller inte. Det är den bedömningen som är så viktig och som Brynäs uppenbarligen ofta har problem med, delvis beroende på riskpremien för att få spelare till ett mittenlag (i snitt) som inte räknas till guldfavoriterna per automatik.
Sen är det ju spelet. Suck. Man kan brunka för att inte åka ur. Men man brunkar sig inte till guld. Ribban sätter just nu Växjö.
Det vore "roooligt" om Brynäs siktar en bit över den ribban...

Stefan R 63: Högt i tak är bra tycker jag. Då bör man dock komma ihåg att det just nu är Huge (och jag en smula) som går mot strömmen och kritiserar den nattsvarta mentalitet som stundtals dominerar detta forum. Det finns ju faktiskt skribenter här (dit räknar jag inte dig) som verkar må som bäst när laget inte vinner. Som inte kan vänta att ropa "vad var det jag sa" när vi förlorar.

Nu är ju sporten konstruerad så att de som är pessimister oftast får rätt. Vi kommer inte att vinna guld varje år. Kan vi göra det vart fjärde år får man nog vara väldigt nöjd och det innebär ändå att pessimister enligt deras världsåskådning får rätt till 75 %.

För övrigt så kan jag försäkra att jag inte är nöjd med en 10-plats. Jag blir besviken, på gränsen till deprimerad, vid varje förlust. Jag blir besviken på tränarna som inte fick igång laget, på spelare som inte gjorde sitt jobb osv.
Men jag laddar om, när nästa match spelas så tror jag på laget, på att spelarna ska göra det. Jag vägrar sätta mig i en position när jag kan säga.
- Vad var det jag sa, "Sjödda är värdelös" eller "Felix släpper in allt" eller annat i stil med det.

När det är match så tror jag alltid på seger. Nu försöker jag jobba fram en känsla att tro på guld. Inte helt lätt men om inte fansen tror på det. Vilka ska då göra det?

Man är väl ganska uppgiven efter alla förluster,och förluster kan jag ta även förlust fast med bra spel men som Brynäs har lirat på slutet så är bara bittert

Leonardo: Andersén är ju en skicklig back och det behöver vi fler av och jag vill gärna se Carlsson kvar, Ersson är lovande back. Fälth är 36 och Sunken 35, kan i bra stunder leverera men frågan är hur slitna kroppar de har Tycker Granis ser också sliten ut på forwardssidan, men han vaknar nog till när Play In börjar :)

xxx BIF xxx: " tycker inte andra som jag så skall jag iaf få dem provocerad..

Låter ju F som en potentionell ny Breivik.."

Precis.
Bedrövligt att såna som munkas och mylingen ska få sitta härinne och provocera oss andra positiva fans som inte gnäller eller raljerar.
Håller med; dom låter faktiskt som potentiella Breivikare...

Leonardo: Lite sura miner där ett tag men så är det i den här branschen. BZ blev förstås lack men Andersén lär ha fått ett " once in a lifetime" erbjudande utan betänketid.

{8399}: Ja gillas, frågan är hur Andersén gillas av BZ eller tvärtom ?

{7981}: Hoppas! Ja en bra kandidat också.

{8399}: Tror ni N. Andersen kommer tillbaka nästa säsong? Bra kandidat för C?

Leonardo: När Blomman gick ut och sa att hela laget fuskat under Melin så blev han för mig en mycket sämre kapten och jag vill se ett byte till nästa säsong. Gunderson är min favorit till att bli kapten.

Leonardo: Önskar vi hade en härförare i laget, en kapten som slänger svarta och missnöjda blickar efter lagkamraterna om de inte gör sitt jobb på match och träning, speciellt för dom yngre att ha någon att se upp till.

Jag tycker om Blomman som person, men vet inte riktigt om han är rätt man för kaptensrollen, om han har egenskapen att få resten av laget att höja sig på isen?

Stefan R 63:
Det här har passerat pinsamt med råge för länge sedan...

Tänk om alla hade en medmänsklig inställning som sa: tycker inte andra som jag så skall jag iaf få dem provocerad..

Låter ju F som en potentionell ny Breivik..

Huge: Paketeringen behövs inte faktiskt, fans är fans, så enkelt är det.

Brynäsgubbe: Älskar denna videosnutt, jävla inställning och vilja vinna mentalitet...Brynäs!!

Huge: Jag tror ingen i laget sänks av att man uttrycker sig i frustration. Hockeyspelare förstår hur fansen fungerar. Du som är så kritisk mot mina yttringar i stridens hetta borde väl samtidigt vara den första att erkänna hur positiv jag kan vara kring laget efter en bra insats också? Även spelare som jag kritiserat ger jag beröm om de gjort en bra match, som t ex Felix. Bra spel förtjänar beröm, dåligt spel förtjänar att kritiseras.

KalleTeodor: Tar vi bara oss igenom åttondelen så tar vi oss hela vägen till final ;) Heja Brynäs

Huge: nä men man är ingen riktig supporter om han utrycker negativ kritik flåt negativ kritik som du tycker är riktig!
Sen är det ju intressant att höra vad du menar med ett lyckat uppdrag!

{2064}: Att hata att förlora är en vinnaregenskap i sig, hur ofta såg man inte Lars Göran Nilsson smula sönder sina klubbor mot sargen vid förlust..ibland :)

Stefan R 63: Ingen har såvitt jag vet förbjudit nån att uttrycka sig härinne, vare sig det gäller i med- eller motgång.
Och om jag nu lyckas provocera dom jag inte anser vara riktiga supportrar, så har iaf en del av mitt uppdrag lyckats....

Får jag bjuda på en nostalgisk tillbakablick kanske?

Huge: eftersom de flesta av oss nog är medlemmar så har vi alla en röst och en rätt att uttrycka sig i med eller motgång! Att det är någon i absurdum försvarar fel provocerar och jag har väl förstått att det är ditt uppdrag på denna sida!

{5504}: Ja, lyckas man inte med nåt annat som engagerar en så kan man ju alltid försöka visa framfötterna och bli en förebild inom medgångarskrået....😉

Brynäsgubbe: Förstår att du skäms över egna supportrar som är positiva och aldrig sänker sitt lag med gnäll och skitsnack när det går tungt.
Men så är du ju en medgångare av hög klass också, vilket förklarar hur du tänker....

Huge: Huge, riktiga supportrar stiger ju fram i motgång och Munkas å Myling och nån till stiger ju verkligen bara fram i motgång!=)
När Brynäs vann i några veckor i streck så försvann dom för att nu kliva fram med full kraft, det är riktiga fans=)

Så var tror ni, tre poäng till Brynäs på Hovet eller?

Huge: Du är verkligen en stereotypisk DIF/AIKare som konstant brölar om "riktiga supportrar", "äkta fans", blablabla... förutom att du hejar på Brynäs. Så skämmigt. Orkar inte med denna mentalitet. Blir man glad när Brynäs vinner så är man en riktig supporter.

Huge:
"Riktiga supportrar"... klafs klafs i kvicksanden..

KalleTeodor: Riktiga supportrar skrattar ju bara åt såna som munkas och mylingen m.fl.
Dom är ju iaf engagerade, alltid nåt.
BZ hade ju rätt när han sa att deras engagemang är viktigt men när det gäller drivandet av en sån här förening så vet dom oftast inte vad dom talar om.
Klockrent! 👊😀

munkas: Han har haft en del rejäla dikeskörningar på sistone så jag måste nog steppa in för support här.
Periodpauserna var bra, spelaravbrotten likaså, Sjöddas tuggummikonsumtion fortsatt högklassig, Jannes omställning från videoteori till IRL skapar pannrynkningar i världsklass, för att nämna några.
Det gäller att se detaljerna liksom 👍🏻

Stefan R 63: Nä, om man skall sitta och diskutera ljusglimtar ifrån lördagens match kommer det bli ganska tyst härinne. Då blir det one-man-show från busschauffören..

KalleTeodor: Eller precis tvärtom, riktiga vinnarskallar är aldrig nöjda med motgång.

KalleTeodor: Kultur är ju ofta någonting gammalt och mossigt så att kalla Brynäs tidigare segertåg runt om i landet för vinnarkultur är på intet sätt felaktigt. Bara för att Brynäs slutar att vinna så innebär det ju inte att föreningens vinnarkultur försvinner.

KalleTeodor: Att ha högt i tak! Att kunna få vara kritsk är A o O i en idrottsförening eller på en väl fungerande arbetsplats! Hur ofta har du inte hört efter en tid av dåligt spel och förluster att ett lag stänger in sig att de rensar luften och för att göra ett nytt avstamp! Tror inte de sitter och håller varandra i händerna och sjunger we shall overcome! Just nu är Bifs spel under all kritik! Endast Huge som är halvnöjd med en 10 plats! För ett antal veckor sen nosade de på en top 6 placering och som var en utalad målsättnibg bland alla! Att nu sitta och va nöjd med ett play in efter en dålig start är dålig mentalitet ! Vi var som sagt endast några poäng borta från top 6 sen tappar vi massor av viktiga poäng i slutet av jan och början av februari och de tappen kan vi inte lasta Melin för utan det beror på inställning och och otillräckliga spelare! BIF ska aldrig va nöjda med play in! Att då inte kunna få kritisera bz och spelare som inte ger allt är tycker jag väldigt befogat! Bif är ingen socialverksamhet!

Huge: Helt rätt Huge. Jag och Mylingen snodde den devisen från Brynäs omklädningsrum efter matchen i lördags.

Huge:
BRYNÄS IF Stolthet, hunger, engagemang och gemenskap sedan 1912

Räkna med reaktioner?

Huge: Heja Huge! :)
Att läsa detta forum när det går emot laget är som att sänka sig ner i ett gruvhål. Ett tilltagande mörker sänker sig och luften känns syrefattig och tung att andas.

Jag tycker fortfarande att det är kul att titta på när Brynäs spelar. Jag tror fortfarande att det finns mer kapacitet hos många spelare. Jag ser fortfarande fram emot ett slutspel. Det har pratats mycket om loosermentalitet i Brynäs men ingenstans är den större hos de futtiga supporters som älskar att gnälla när det går dåligt.

{8399}: Och härinne sitter tyvärr medgångarkulturen i alltför hög grad i väggarna.
Undrar vilken devis som munkas och mylingen spikat upp på väggen hemma i sina resp pojkrum?
Nåt sånt här, typ:

”Grina - Gnäll - Ge upp!!”

Medgångarnas klassiska motto med dom tre G:na.
Episkt.... 😀

« · 1874852 · »