1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768185 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Emil Larsson har typ 27% i skottprocent så hans siffror är rätt dopade.

Auchinleck: Trodde på vinst igår, varit på sju raka förluster nu..

{8399} mfl:

Hört talas om Morgondagens Brynäsare? = )
Innan BZ devalverade den satsningen för att värva från Karlskoga istället?
Spelare med potential som lämnar juniorerna lånas ut till Allsvenskan för att kunna komma tillbaka till A-laget.
Inte ALLA, utan de med potential. Individuell uppföljning och träning med Molin. Ledande koncept i svensk hockey när Mormor/Thelin lanserade det.

Nu tar vi in (bredd-) spelare utifrån istället, till vilken nytta?
Spelare man haft i föreningen känner man till och tvärtom.

Identitet. Varumärke. Vinnare.

Men vi rullar på i kön istället.

xxx BIF xxx: Håller med. Skulle vi anställt alla våra juniorer som nu spelar i andra svenska lag skulle vi antagligen inte spela i SHL längre. Sen har ju många av dem en tendens att blomma ut så fort de lämnar föreningen. Se på Molin tex, hur jävla länge försökte man inte spela in honom i laget?

xxx BIF xxx: Kanske Brynäs skulle ta in dessa ex-junioer när de utvecklats i tex HA och är redo för SHL istället för att köra med Rautio, Mannberg, Nilsson, Fernström, Liljewall men i övrigt är det svårt att få in så många fler ex-juniorer i laget.

xxx BIF xxx: Bra skrivet. Du tog orden ur min mun.

Jag förstår inte den här diskussionen om att junisar som gör bra ifrån sig i andra klubbar.

Ska vi spara och avlöna 5-6 junisar som blir för gamla för J20 varje år för de har potential?
Eller vi kanske ska spara hela j20 laget så inte den som är sämst rankad blommar ut i något annat lag. Och hur länge skall vi vänta innan vi inser att de sämre inte kommer att blomma ut?
Och hur skall vi spara och avlöna dem? Ge dem plats i A-laget?

Och idag - vad ska vi göra med de junisar i j20 som blir för gamla nästa år - ska vi pula in en 5-6 st av dem i vårt a-lag på 10de plats för att se om de är redo för shl?

Zappaholic: Ansvar för sin egen axel typ...

Zappaholic: 4 matcher skulle inte förvåna mig och det skulle antagligen betyda att vi sett Sunken för sista gången i Brynäs-tröjan.

{8399}: Han får ta sitt straff helt enkelt. Som jag skrivit tidigare är Sunken en genomärlig och renhårig spelare och har varit det under hela sin karriär. Uppsåtet finns inte men nu blev det huvudskada och då köper jag avstängning.

luckyluke: Vi förlorade mot dom sist och med en Larsson i högform så blir det nog ingen lätt match om vi får dom.

{8399}:
Kilströms manöver är omöjlig att räkna in för Sunken som jag ser det. Sunken tar fart för att komma ut ur situationen och så möter han ett Frölundahuvud på väg ner efter Kilströms handpåläggning. Illa, men utan uppsåt.

Hur fan gör vi med nollvisionen nu? Tydlighet, Sjödda!

Peja: Sånt här är som vanligt förbannat svårt att ta ställning till och ju fler repriser man ser desto mer kluven blir man. Ett par, tre matcher kan väl Sunken få och det är väl ok med tanke på att spelaren blev skadad.
Det ser ut som att Sunken tittar på puck och kör in i låg spelare och inte använder armbågen så uppsåt saknas nog helt här men visst borde Sunken ha sett Roseli och haft tid att undvika tacklingen?
Svårt som vanligt att inte vara färgad i sådana här situationer men en smäll i huvudet är en smäll i huvudet trots allt.

Man blir fan lessen när man läser om hur brynäsfostrade spelare gör succé i andra klubbar. Sundlöv hade aldrig tillåtit Larsson eller Molin att slå igenom nån annanstans än i Brynäs. Och hade valt Honken/Sandström som backup bakom Rautio. Brynäs är inte inne i en bra loop just nu.

Lesky: Tycker situationen är jämförbar med aktionen som skadade Bertilsson i förra säsongens slutspel. Det blev väl ingenting?

Leonardo: Ja, Larsson levererar verkligen uppe i Luleå. Riktigt bra av deras ungdomsverksamhet att få fram en så bra spelare!

Har funderat på detta med Sandström där kommer vi nog aldrig få reda på sanningen om hans klubbyte/skador, jag tycker Brynäs gjort mer än nödvändigt för honom och om han nu lyckas ta nästa kliv i sin utveckling så fine men lite surt skulle det ju vara med tanke på att han fått chans på chans på chans hos oss! Jag tror inte han var skadad det sista i brynäs jag tror snarare han bröt ihop (obs rena spekulationer)

{8399}:
Att åka ut mot HV och Sandström vore väl värt ett ironipris i den högre skolan...

Auchinleck: 30 räddade av 31 skott för Felix, succé. Ska vi tro att han sänker oss i åttondelen?

Lesky:
Kilströms roll i det hela "stjälper till". Han trycker ner huvudet på RO och bidrar till att Sunken träffar lågt. Bara att hoppas att RO klarar sig.

Jag friar Sunken efter att ha sett repiserna. Han tittar inte ens mot killen han smäller in i, så det finns absolut ingen intention att skada. Och han tar inte för många skär eller rör armen i huvudtaget förrän efter smällen. Det är en skuldra mot huvudet, olyckligt. Men knappast värt avstängning. Nej, jag känner inget agg mot Sunken alls faktiskt. Shit happens.

Huge: klumpigt är tycker jag ett mimt ord! Han sätter Bif på pottkanten med ett felbeslut! Det har mer varit tur attt detta inte har hönt förut när det gäller vår nr 22! Han är en känpe men numera för långsam och svag på klubban och ofta sen in i situationerna! Sen tycker jag att du inte riktigt har klart för dig hur de 5 min tar på ett antal spelare i 5 min Vf får parkera ofta i vår zon och får det sk momentum psykologiskt övertag! De skördar sen frukterna av det återstoden av tiden! Det som är gott att se är att vi känpar i 60 min att Rautio är bra att Granström är pain in the ass! Andra linan pigg Ikonens bästa på länge! Orolig för Miller fälth Jensen Blomman De måste upp massor!

luckyluke: Luleå skulle vara bra men Larsson är grym nu, tror vi har lika stor chans mot HV....men vi får se nu vad Rögle gör mot KHK i två raka matcher, 6 p där så flåsar de oss i nacken o det vore bra för då skärper vi oss o tar 4 raka ;)

JanT: Har vi lite flyt så kanske tabellen står sig som den är nu och då får vi Luleå i play-in spelet. Är det något lag vi alltid lyckas vinna mot så är det ju dom

Zappaholic: Hursomhelst lär 10:e platsen vara spikad nu....

{5915}: Han kan bli bra i rätt lag om han blir lite starkare i kroppen, tror jag men han har haft det stressigt i flera matcher...men ibland har han varit okej!

SnowKing: Håller med dig. Det är för jävligt att en del försöker se det positiva. De borde veta bättre. Härinne gäller det att vara så raljant och gnällig som möjligt. Då är man en äkta supporter.

Många kan dra åt helvete. Ingen nämnd. Ingen glömd.

Huge: Det vart lite för mkt "hjärta" för sitt lag där i smällen men sådana smällar hände faktiskt regelbundet i SHL, matchstraff solklart i mina ögon, synd att det vart den där piken att precis klarat av 5 minuter uppoffrande försvarsspel och sen kommer efterdyningen av den smarta passningen från Olofsson till Mursak, den satt ju precis ovanför vänstra axeln på Rautio...synd annars hade vi klarat matchen tror jag med viljespel, det vart liksom panik sen efter 1-2 målet, meen vi hade ju en del chanser att kunna göra lite fler mål själva också...idrott är inte alltid rättvist :)

mk: Tja, han sa ju själv att han är sjukt trött.
Iaf som jag uppfattar hans egna ord.
Annars får han uttrycka sig lite klarare, min läsförståelse för dagen kanske sviktar en aning...

Pimpel
Visst är det fruktansvärt med positiva Brynäsfans... Men viss tröst fick jag häromdagen när nån standupwannabe formulerade ett raljant hån om Brynäs verksamhet... O med fina rim dessutom. Mera sånt! (obs ironi)

Huge: Huge och Kalle Teodor och nån till, lämna detta forum så får dom riktiga fansen=) härja som dom vill här!

Jag lämnar iallafall dessa folk, många bra här med och fortsätt stötta Brynäs i med och motgångar!

Kör hårt boys

Huge: Hur vet du att han är trött och sjuk?

Passa dig nu Huge så att du inte blir anmäld.
Du har börjat gå närmare och närmare den kanten nu.
Sen är det ingen smart kommentar av Pimpel heller.
Det måste vara en rookie på HS som inte vet hur du fungerar...

{8302}: Han var pigg igår Fälth men idag såg han seg ut i benen, han e ju 36 och sliten, fick tips på en lya igår som hans flickvän skall göra sig av med för flytt så inte vet jag, kanske Fälth e på väg hem till Sthlm igen, han e väl fostrad i Huddinge han! Spekulationer skall dock tilläggas av mig :)

Sjödin måste ta time-out efter 1-2 målet, verkligen märkligt att han inte gör det. 2 mål bakåt på 2 minuter och underläge istället för ledning. Verkligen läge att samla tankarna inför resten av matchen.

{8302}:
ASG

Zappaholic: Ja, tyvärr allt för fort för vår gamla trotjänare. Kilas knuff sätter Rosseli i obalans och då kommer Sunkens träff. Armbågsrörelsen ser iofs medveten ut vilket ökar skaderisken och han bör bli avstängd ett antal matcher. Men huvudproblemet är att han inte har något där att göra, han måste hålla sin position framför kassen. Galet felbeslut.
Bertilssons markeringsmiss på ettan och Rautios tavla är det som avgör det närmaste en perfekt taktisk match givet vad denna trupp kan prestera.
Extrem fokus på defensiven och hoppas på kontringar o pp, det kommer kosta i längden.
Den korta filtens tidevarv är tillbaka...

Pimpel: He, he ja det finns väl en sådan funktion här också som på FB om du vill välja det!

Chanzone: Fälth har varit dålig länge, speciellt i egen zon. Jensen ska dem leta efter i nästa "Spårlöst"

Går det att blocka Huge från forumet? Är sjukt trött på att han/hon aldrig kan komma med en realistisk kommentar. Är starkt fundersam på om Huge mottager gratis plåtar till matcherna för alla gulliga kommentarer om Brynäs..

Huge: Tycker Fälth var sämre än Sunken ikväll. Nonchalant och omständig.

mattiask: Helt Ok, även seriösa bedömare kan ju vara oense ibland... ;-)
Eftersom Sunken aldrig varit nån som medvetet sätter in fula tacklingar så går jag på min teori i det här fallet, men vem fan vet utom han själv?
Tur i oturen är väl isf att det var Sunken, av våra backar, som förmodligen åker på en längre avstängning, känns ju som att han är den back som i första hand går att undvara i ett par matcher för tillfället.

xxx BIF xxx: Är Henke Larsson en av årets värvningar?

Chanzone: Fick in ML spel på FBK o DIF också, tycker det låg i luften...jaja men då är det bara att köpa en din wirre imon...analysera matchen får andra göra hehe

mk: Sunken gör den inte medvetet. Inte fan vill han dra på sig en femminutare där. Han tar ett felbeslut. Går fort därute.

Jaken: Utan att ha sett matchen.
Så kan ju genomförandet vara bra, utan att resultatet blir bra. Som det va ikväll verkade det vara individuella misstag som avgjorde.
Men lik förbannat en sur förlust.

mattiask: En helt okej insats, Frölunda var ju också riktigt dåliga i stora delar av den här matchen. Tycker de visar samma ojämna tendenser som Brynäs. Trist att Rautio släppte in 1-2-målet när han gör en i övrigt bra match.

Angående tacklingen, tror Sunkan hade bestämt sig för hur han skulle utföra den innan han såg ut låg Frölunda-spelaren var och sedan väljer han ändå att fullfölja (därmed är det fult) när han ser hur spelaren är positionerad.

Leonardo: Snyggt! Tänkte ju oxå betta en slant på det, men glömde bort det under kvällen.

Huge: Kolla på AB, och återkom om du tycker att den är olycklig.
Den var fanimig det dummaste jag sett av en Brynäsare iår😡😡😡

« · 1875614 · »