1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 767204 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{7981}: Knappast. Inte efter den här avslutningen..

Nu är det bevisat att Brynäs bedöms efter en annan skala än de andra lagen.
Ingen avstängning för bentacklingen mot Gunderson alltså.

pjåtor: Knappast. Tror inte Brynäs har vunnit med CZ defensiva hockey. Tommy hade stor offensiv talang till sitt förfogande men han implementerade också en spelidé som passade de väldigt väl. Perfekt tränare till det laget.

Honken: vilken coach som helst hade vunnit med vårat lag också 2012

Anders Berg: Blackberry Smoke 👍

Anders Berg:
De sågas med all rätt.

Brynäs sågas friskt i Gefle Dagblad. ”Haverikommission”, efterlyser Stisse.

Brynäsgubbe:
"Ludvig Nilsson var en plusvariant denna kväll. Han bidrog med energi och jobbade och slet. Därmed får han högsta betyget i hemmalaget i den här matchen."
(brynas.se)

Brunkarnas IF.

Honken: Helt rätt. De dominerade med Forsberg och de fortsatte att dominera med Wallson. Det laget var ett självgående tåg som var bättre än något annat lag i SHL. De hade fått bygga på sin spelidé med samma lag redan i ett antal säsonger och det kulminerade i två raka SM-Guld.

För mig känns Brynäs IF som en vilsen förening inför framtiden. Med en organisation som i nuläget inte riktigt vet vilka knappar man ska trycka på. Allt såg i alla delar så rätt och lätt ut för bara ett knappt år sen, men idag sitter klubbledningen där åter med en bister realitet i famnen. Och säkert finns det många frågor som flyger omkring. Varför gick allt så snett och fel den här gången då?

Leonardo: Wallson, vad har han egentligen bevisat, många tjatar om honom, men för mig hade skaik vunnit oavsett vem som stått i båset, så bra lag hade de då, så jag är inte övertygad om hans storhet.

Chanzone: Usch sprid inte det på nätet "då får ju alla som kallar Brynäs för "lallarförening" vatten på kvarn, ruggigt dåligt varumärke isåfall! :(

Bratwursten : Wallson :)

{7981}: Jag tror Palushaj e på väg bort från Brynäs, men har jag fel så är det väl bra för Brynäs :) Jag hoppas Liljewall, Larsson, Miller, Sunken , Fernström har annat för sig nästa säsong...å kanske några till.vi behöver en ny modern tränare och satsa ännu mera på våra unga lovande juniorer direkt till nästa säsong ...målvakter..ja det är alla här överens om....sen får vi se, vi kanske skulle rädda Simon mera än Palushaj kvar....

Har någon från Brynäs uttalat sig om kvällens match? Brynäs eller media måste börja intervjua spelarna efter matcher som man gör i NHL.

Istället lämnas vi bara efter matchen i ett enda stort "Jahapp"... Hur tänker de? Jag vill ju veta hur Brynäs resonerar om sånt här. Känns som fans börjar bli redigt trötta på att ha ett förlorande lag 9 år av 10. Förutom Huge förstås. Men majoriteten...

{7981}: möjligt om laget överraskar i slutspelet annars blir det nej tack från Hajen, det är vad jag tror.

Bratwursten : och några kotrakt måste nog brytas och nästa säsongs värvningar måste majoriteten vara lyckade.
Tror ni BZ lyckas behålla Hajjen?

{7981}: Ja, det skulle kanske behövas. Känns ju som Brynäs svackor är längre och jobbigare än alla andras. Dessutom borde man värva några vinnarskallar som vägrar förlora fler än två matcher i rad, typ.

pjåtor: sant

Bratwursten : ta in en leksing så de blir respass!!!

{7981}: Tror att nästa tränare ska vara helt utan Brynäskopplingar faktiskt

Chanzone: Har samma känsla! Man måste börja om med tydlig krav. Sedan behövs nog en mental coach att ta in i svackorna. Då de alltid kommer och man måste försöka få dem så kort som möjligt.

Davey85: ja tycker att de säger en hel del om truppen att inte klara av att ha Melin som tränare sparkas i arslet Varför? Dom ska göra sitt , ja är ivf helt övertygad om att hade Melin fått va kvar hade skutan vänt, å då hade vi varit med på ett annat vis . Nu är de bara upp ner upp ner .grejen är att vi har en ganska bra trupp som inte klarar av självdisiplin inte självgående nån stans å där är Sjödin allt annat än bra . Bygga ett lag av de man har de har gått riktigt åt helvete i år kolla på hajen han vågar inte ens passa pucken till sina polare för att dom e för dåliga, hur kan de tolereras av trojkan i båset , sjödda ingen headcoatch bara utfyllnad

Enaranger: Åker vi direkt i åttondel är det bara att kicka ut Sjödin, går vi längre kan man börja diskutera nästa år.

Det kommer nog aldrig hända och de flesta hade varit strikt emot det, men en sån som Bert Robertsson hade nog kunnat vara bra för Brynäs..... Förlåt om jag svär i kyrkan

{7981}: Känslan jag får är att kravbilden är alldeles för vek. Spelare tillåts glida in till byten. Fuskar i det defensiva jobbet. Man pratar om det i möten, men inget händer. Sprattlar till och gör en eller två matcher sen faller man tillbaks i gamla synder.

Det känns dom det är något som inte stämmer i gruppen. Vissa matcher får de till det och sedan helt fel i några matcher. Känns som det blev fel med Melin och det har hängt kvar och Sjödin inte riktigt når fram till laget. Har laget vänt ett underläge och vunnit? Tredje perioden som var en styrka förra säsongen nu en svaghet.
Måste in med en stark och driven huvudtränare.

xxx BIF xxx: Helt sant, hade samma känsla när jag satt bakom båset idag, han är ung och har noll självförtroende, tyckte oxå lite synd om honom faktiskt.

Tjurn : Jadu.. om man visste. Så jäkla tröttsamt ibland bara, varför måste vi alltid haverera när vi haft en bra säsong? Man krävde ju inte Sm-final back to back, bara någon slags bibehållen nivå.

Var på plats ikväll. Den enda som får godkänt är Nilsson. Resten borde ha straffats med ”idioten”’direkt efter matchen. Ok att man inte har något att spela för, men det sitter faktiskt folk på läktaren som har betalat dyra pengar. Har man ingen yrkesstolthet alls? Ungefär som jag skulle dyka upp i tofflor till jobbet imorn. Då jobbar jag inom stålindustrin.

Styrelsen borde ta sig en allvarlig funderare på om Bengtzen ska vara kvar. Eller ännu bättre om han själv ställer sin plats till förfogande direkt efter säsongen är över.

Davey85: håller med dig en 8del kan vi ta men att ta Växjö 1match = bragdguldet. Hur fan kan Jensen,granis,ikonen,Öhlund,Gunde,fälth, va så in i helvete jävla dåliga?

Zappaholic: Ja man är ju dum i huvudet så man kommer ju att sitta där nervös. Man vet ju hur man är😀😀

Huge: Ja nu är jag inte 12 utan 50. Och jag är ingen medgångare.
Men det måste vara skönt att vara så gammal som du är. För vad har du att förlora. Du är ju närmare döden än livet.

Det sista är bara en reaktion på att du ALLTID ska hacka på folk med nedlåtande kommentarer.
Så det är inte menat. Bara ett svar på hur du svarar folk.

Sitter mest och tänker på nästa säsong, en match som den ikväll gör att man vill se lagbygget ändras om rejält.

Jag utesluter inte att vi kan göra en bra åttondel, men fan vad den här säsongen har varit jobbig. Bz har en hel del att rätta till.

Huge: Ja lite om och men.
Där kom dom😀😀

Vilkens spelare tycker du var bäst idag?
Vilken visade vägen?

Så du menar att den bästa vägen för att få självförtroende innan slutspel är att förlora de sista matcherna stort?
Fan vilket genidrag!!!
Att inte de andra lagen har fattat det. Så korkade de måste vara som lägger massa energi på att vinna matcher nu som inget betyder.

Men det är gott att du finner ett lugn i lagets spel. Det måste vara skönt att alltid kunna se det positiva.
Jag är verkligen ingen pessimist, men nu räcker set fan.

mk: Ja, inte lätt att vara 12 år och medgångare.
Minns själv hur det kändes på 60-talet när Brynäs hade förlorat en match.
Men krya på dig i sjuksängen iaf...

Enaranger: Men byta tränare till nästa säsong. Dock är jag faktiskt en sån som förespråkar att ge tränare överlag längre tid och tror det finns andra lösningar än att bara sparka än tränare. Jag hade lätt kunnat ha Sjödin som tränare nästa säsong om vi byter sportchef.

Huge: hur jävla svårt ska de va att förstå att man kan inte prestera som nå jävla knatte dom håvar ju för fan in pengar. Hur fan kan du försvara något dylikt ? Inte en jävla spelare får godkänt jo Nilsson gör allt han kan men inte nån annan inte nån

mk: Spotta upp dig lite nu. Brynäs i medgång och motgång. Åk dit och skrik dig hes

Huge: Haha. Som bäst när vi är uträknade. Vad grundar du det på? Förra slutspelet? Dom gånger Brynäs varit såhär uträknade inför slutspelet har man oftast åkt ut direkt i kvarten. Men jag förstår att det är kul med klyschor.

Luddf:

Tränarbytet för Brynäs och Rögle har
ju fått båda lagen att avancera lika
många placeringar i tabellen.

Men du nan ju börja hålla på Rögle
i stället om du tycker det känns som
att de har en ljusare framtid. Eller
varför inte Växjö. Och sen kan du
byta favoritlag när de börjar förlora.

mattiask: Perfekt uppladdning inför åttondelen, vi är som bäst när vi är uträknade av både fans och motståndare. Konstig match idag ändå, vi bör göra minst 2 mål i första men dom gör istället första målet efter taffligt backspel och en passiv Rautio. Sen får LHC leka hockey utan att bli nämnvärt störda, nåt som ett så pass spelskickligt lag inte är sena att utnyttja.
Omedvetet är nog spelarna redan i playintankar, hur mkt man än försöker "lura" sig att en sån här match trots allt är viktig inför playin.
Förlorar vi där så tror jag inte det är viljan och inställningen det kommer att bero på, isf mer att vi kanske inte riktigt räcker till rent spelmässigt.
Spelar vi som mot SAIK så är vi svårslagna och spelarna kan ju knappast ha glömt bort hur man gör sen dess.

Lindström: Ingen fara. Snart kommer Huge in och förklarar att det var nära. Lite otur på vissa studsar bara. Kunde gått åt vilket håll som helst.
Ofta slår motivation klass. Och annan valfri jättefloskel.

Min dotter överraskade min syster med en match med Brynäs när hon fyllde i julas. Såg fram mot det då. Det är inte lika kul nu.
Så på lördag ska jag till Göteborg och se på eländet.
Ska man ta med regnstället? För man lär ju bli nerpissad.
Fan va man ångrar att behöva åka dit.
Blir nog tvungen att sjukskriva mig nästa vecka😡

Luddf:

Varför skulle man sparka tränaren nu?
Ett panikbeslut i slutet på säsongen.
Betalar du den nya tränarens lön
i så fall? Eller tar du hand om lönen
till Melin nästa säsong?

Luddf: de värsta är hur fan man kan sitta å swisha pengar till en förening som inte har ett rätt för tillfället .kan någon tala om för mig vad jag har för sjukdom?

Luddf:
Jag fyller i en insamling för BZ avgång direkt - vart kan jag signa?

Lindström: nu är det namninsamling eller att alla fans mailar styrelse/klubbdirektör om att sparka sportchef och tränare. Dåligt för ekonomin men se på Rögle som vågade satsa på förändringar trots stor ekonomiskt förlust. Ingen kommer vilja se detta lag spela och det kan kost mycket mer än att betala extra lön

Syns ju skillnad på inställningen, LHC leder med 5-1 och samtliga åker i full fart hemmåt med 14 s kvar.

Bara att inse att Sjödda klarade av det troligt satta målet, att slippa kval.
För handen på hjärtat så måste spelarna skita helt i vad han säger.

Lunkan: Alla vet ju redan hur dåliga vi är 😂

Skrubben: gick ju mycket bättre nu för laget när Larsson och liljewall inte spelade? Eller? Våra andra stjärnspelare levererar😆

Avgå alla iaf BZ!!!!

« · 1878216 · »