1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 767184 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lindström: Bolla gris med Boqvist

Here we go!!!

Kanon BP, avd stirra puck. Snyggt av sjödda att köra dom tunga backarna vi har.

1-0 FBK direkt, Sandström chanslös.

Leonardo: Jag tror på 3-1 till Brynäs idag!!

Lindström: Kom igen nu Brynäs ge Roger ett red face nu efter matchen...lite vilja vill jag se :)

Forsberg 1978: Mer spännande att se lagen vi kommer möta. FBK-HV och Rögle-Luleå kommer jag se på.

mattiask: Inte fan var det bromsspår efter LHC spelarna ivf.

Vi får den glasögonprydde skitkommentatorn i em igen. Cmore hatar oss...

Vilken ointressant match det är idag och man vet på förhand att vi kommer bli manglade och överkörda men lik förbannat sitter man och väntar på att skiten ska börja!

mattiask: Ja nu är man på plats. Ångesten är på plats oxå😱😱😨

Lindström: Men det här är ju återigen en väldigt skev bild av matchen senast.
Okej att Brynäs vann skotten överlägset, men du kan ju knappast tycka att LHC var så pass mycket bättre?
Över 60 minuter så har LHC i mina ögon enbart klart högre effektivitet. Tycker inte att LHC är så pass mycket bättre.

Ove Myling: Värvningsmässigt både tränarpost samt spelare (bortser från Palushaj) så är den biten ett monumentalt fiasko.
Tittar man på prestationen över 52 matcher så vetifan om man med nuvarande trupp kan begära så mycket mer? Om man tittar på klubbarna som tex ligger på playin så håller jag nog faktiskt Brynäs trupp som den "sämsta" av alla de fyra tex, överlag så att säga.
Och givetvis har topp sex i mina ögon bättre trupper.

Möjligtvis med ett bättre grundspel, samt en bättre defensiv med en klart starkare förstamålvakt så kanske vi hade haft någon bättre placering, men i mina ögon är en playin-plats precis vad jag räknat med inför säsongen.

Ove Myling: För 5-åringar som inte fått det lördagsgodis som pappa lovat så är hela veckan ett monumentalt fiasko.
Obs! Liknelse med hur många har det härinne...

Ove Myling: Huge tyckte Bif sista match var kanon! Från text teven så såg han ju att Bif vann skotten....

Huge: undra hur lång tid det tar innan du tar av skygglapparna och ser säsongen för vad deb är: ett monumentalt fiasko.
Obs! Retorisk fråga. Det kommer aldrig att hända

Peja:
Våra "stålkillar" behöver en Jurzinov...

mattiask: Tyckte jag såg honom grina illa vid ett tillfälle förra matchen.

Läser längre ner att Palushaj har problem med knät.. När hände detta och några rapporter på hur illa det är?

Lindström: Undrar hur många sekunder det tar efter nedsläpp idag då, innan du börjar med dina sedvanliga gnälloneliners?
40, 50, 60 sek?

Vuollerim: Du är allt över hövan snäll mot laget om du vill påskina att det presterade "en fantastisk period på 25-30 matcher". Dra i från hälften, säger jag så kommer du eventuellt sanningen närmast.

Skrubben: Jag tycker nog fortfarande att tränarfrågan är olöst. Det har blivit bättre än under Melin men Sjödda verkar inte kunna få spelarna att leverera helgjutna arbetsinsatser i match efter match och även efter matcher som varit snudd på betydelselösa har han angett "anspänning..." som en orsak bakom de insatserna. Om Sjödda inte kan få bort anspänningen i omgång 45 kan man ju undra vad som hade skett i verkligt betydelsefulla matcher.

Skrubben: 1:an och 2:an köper jag men inte 3:an och 4:an

Brynäs kommer bli det första laget att vinna sm-guld via play-in.

Bratwursten :
Gavlerinken? Kör de nåt i restaurangen?

Vuollerim: Lite förenklat kan man ge följande förklaring:
1)Svackan i första delen av säsongen berodde på att tränaren och spelarna inte klickade.

2)Sjödda tog över och lyfte laget markant.

3)Brynäs hade chans på topp 6 och låg väl bara ett par poäng under det strecket ett tag. I den vevan började båda våra målvakter klappa ihop. Detta gjorde att vi förlorade ett antal matcher som vi egentligen borde vunnit.

4) Vi började tappa mark mot topp 6 samtidigt som vi i praktiken redan var klara för play in. Vi hamnade i ett läge där matcherna inte började betyda någonting egentligen. Luften gick ur spelarna och där är vi idag.

Stefan R 63: Någon med tips på ställe i Gävle att se matchen idag på med andra Brynäsfrälsta?

Jaken: vet inte om man ska tycka synd om en företagsledare som har ett kapital till sitt förfogande och misslyckas så kapitalt! Nu är ju även palushaj tveksam i sitt spel? På väg bort?

Peja: Absolut värt att nämna, Bara att fylla på. Vestfält har ett kontrakt men han har inte direkt mång minuters speltid. Han ersätter väl Miller nu kan man säga.

Auchinleck: I 10-15 matcher såg det ut som dom fått valium som frukost, lunch & middag.
För att sedan 10-15 matcher se ut som det vart taggtråd på menyn.

Minst sagt svajigt i prestationerna...

Vuollerim:
Intressanta tankar! Man kan också tänka på prestationen över tid. Hur mycket kan det (får det?) variera mellan säsonger för att det skall kännas ok i Tigerhjärtat?

Undrar vilka tennissiffror som Bif bjuder på ikväll då..
6-1, 6-2?!

Peja:
Många tankar i boken just nu om allt som gått fel denna säsong. Det spekuleras och diskuteras om allt från misslyckade värvningar till insatserna på isen.
För egen del måste jag säga att det är en av de mest märkliga säsongerna på senare år (Har uppnått en sådan ålder att minnet inte räcker så långt ;)
Det jag skriver nu har jag inte kollat fakta på riktigt men är det inte så att om vi lyfter bort de första och sista ca 11 omgångarna så har vi väl egentligen däremellan gjort en riktigt bra prestation? Missförstå mig rätt men vi hade en, som jag minns det, fantastisk period på ca 25-30 matcher där vi plockade mycket poäng och toppade formtabellen...?
Är den perioden en tillfällighet eller finns det faktisk kapacitet i laget? Vad är det i så fall som gör att det kommer en lång dipp på 11 matcher i slutet av säsongen med enstaka bra prestationer?
Det finns nog inte bara en anledning till att det är som det är utan det är troligen en serie omständigheter som gör att vi är där vi är.

Det blir självklart tufft att vända detta till ett positivt slutspel. Men hoppet överger inte och så länge det finns lever drömmen. I eftermiddag är det wigwamen i götet som besöks och låt oss hoppas att vändningen startar där. Jag minns fortfarande med välbehag förra årets sista match i Scandinavium.
Heja Brynäs!

{8399}: När man läser detta så förstår man vilket, högst troligt, helt omöjligt uppdrag BZ har. Och det främst pga hans egna kapacitet. Hoppas nån hjälper honom. Inge Hammarström tex. Dags att svälja stoltheten och ringa honom. Fast det lär väl inte hända.

{8399}: Westfälts 4-årskontrakt inte värt att nämna heller?

Peja: Förre Red Wings spelaren, Tomas Holmström hade rekommenderat Miller för Bengtzen.

Peja: Osäker på Bjurström. Angående klubbdirektören så räknar jag inte med honom då han börjar sin anställning efter säsongen.

bradberry: Ja, BZ scouting vid Miller-värvningen är ett stort frågetecken. Kan inte tänka mig att BZ scoutade honom på plats förra säsongen och att han skulle ha lärt känna honom "på djupet" är orealistiskt.

{8399}: Gick Brynäs verkligen in i säsongen med Bjurström? Han fick kontrakt under säsongen och lånades därefter ut. Du har ju medvetet valt att inte räkna in juniorer som fått kontrakt under säsongen.

Och ny klubbdirektör är rekryterad även om denne inte är installerad än.

bradberry:
Inte nog att Brynäs gick in i säsongen med ett sämre lag än förra säsongen, ändringarna under säsongen har knappast gjort läget bättre.

Roger Melin -ersatt av Sjödin
Felix Sandström - ersatt av Fernström
Marc Zanetti - ej ersatt
Louis Caporusso - ej ersatt
Mikael Johansson - ersatt av Boqvist
Drew Miller - ersatt av Ludvig Nilsson kan vi säga
Alexander Bjurström -ej ersatt
Daniel Paille - ersatt av Drew Miller
Pekka Alcen - ersatt av Fredrik Mikko på deltid
Johan Stark - ej ersatt
Sjödda andretränare -ersatt av Larsson
Videocoach Janne Larsson - ej ersatt

bradberry:
Annars är det väl med Boforsbrunkare kassaskåpssäkert. Det är de där Stanley Cup-vinnarna man inte är säker på... lärdomen av det drar nog BZ också...? Videotransatlanter, tvi tvi...

Auchinleck: Uppenbarligen...#lexmiller

bradberry:
Säkrast att hålla sig till "hårt arbetande". Men det kan ju bli fel det också...

{8305}: Vad ger vi då för Bengtzéns noggrannhet vid värvningar vad gäller karaktär, passa in i gruppen etc.? Sånt som det går alldeles utmärkt att stoltsera med när det går bra men nu visar sig bara vara gallimatias...

{8399}: Har hört samma saker från personer i hans närhet. Noll energi och motivation.

{8399}: Tja baserat på intervjuer, hans uppträdande på isen och på att han strax efter att hans fru och barn åkte hem blir hemskickad så är jag nog inte helt ute och cyklar.

Zzz: Jadu, med BSG vet man aldrig. Helt virrig text som är helt obegriplig.

Borta från A-laget, ledningen.
Roger Melin
Felix Sandström
Marc Zanetti
Louis Caporusso
Mikael Johansson
Drew Miller
Alexander Bjurström
Daniel Paille
Pekka Alcen.
Johan Stark

Sen är frågan om den knäskadade Palushaj äterkommer mer denna säsong.

{8399}: Vad vet du om det?

Scerban: Miller ville bara hem och lägga grillarna på hyllan det var tydligt, förmodligen tydligt även för Sjödin och laget att han önskade att säsongen skulle ta slut.

« · 1878727 · »