1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768111 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Fernström ska väl för tusan inte vara kvar...

Skrubben: Tror Jonas Johansson skulle kunna vara en bra tvåa.

Leonardo: Du skämtar hoppas jag. Fernström har inget i SHL eller Brynäs att göra.

Härlig krigarseger idag, kontringshockey och tajt defensiv. Play out eller play in mot Luleå blir spännande att se.

ellis: Nej absolut inte!

Mikko Koskinen och Pavel Francouz kanske :-)

Vet inte, Markus gav mig inte 100% jippi. Typ bara 97.5%
33 är kanske ingen ålder, men det är en målvakt. Och var det inte lite av ett tronskifte för hans del som han lämnar bakom sig?
Men klart mycket intressant - kunde ju va betydligt sämre kort på bordet.

Peja: Absolut inte. JJ platsade knappt i Almtuna och blev snabbt degraderad från AHL till ECHL.
Det måste krävas mer, även av en andrekeeper, än att vara fd talangfull Brynäsjunior.

Peja: Det hade du nog inte tyckt om han inte var fostrad i Brynäs 😉. Bara spelat i ECHL denna säsong.

Sandström hade varit bra som en renodlad back up, men det är tydligen inte något han klarar av då ”förstamålvakten kommer slå undan benen på Felix”, enligt Bengtzén.

Skrubben: Bättre stats än Felix och Fernström i allsvenskan men det är klart att man måste få in en etablerad toppmålvakt som etta. Det måste BZ också ha insett nu.

{2064}: hehe...det blir nog bra det där med allt :)

Chris11: Kan inte riktigt sätta fingret på vad. Får bara en ”dålig” vibb. Kanske är åldern jag hakat upp mig på.

Chanzone: Försök istället "på ett positivt" sätt ta in...detta kan bli skitbra :) We´ll see, maybe? :)

En dag som denna vill jag lägga in en liten hyllning till min absoluta favorit i laget. Johan Alcen har med dagens kasse gjort 8 mål och med det är han 5:e målgladast i laget. Då ska ju tilläggas att han snittar runt 12 min/match och säkert 2-3 min av dessa är i BP. Starkt av JA14.

Forza Brynäs!

{8356}: I Agree with You <3 till en sådan spelare

Carlsson anmäld för crosscheckingen igår.

Inkazar:
Har vi släppt på disciplinen nu?
Nollvisionen gäller inte längre?

{2064}: ”JJ platsade knappt i Almtuna”

JJ var ju rena väggen i Almtuna och klar etta, jag följde honom många matcher via Cmore. Jag skulle gärna se honom som tvåa i Brynäs.

www.gd.se/ishockey/hockeyallsvenskan/brynaslanet-jonas-johansson-gor-succe-i-almtuna-men-vill-bli-annu-battre-det-viktiga-ar-att-hjalpa-laget-vinna

Inkazar: Undrar om Carlsson får stå för begravningskostnader med. Eller just det, han återuppstod ju helt plötsligt.

{8305}: Det kan bli kostsamt det där tilltaget. Får han 5 matcher så missar både han och Sunken play in och vår backsida blir då väldigt tunn. Jag har svårt att se att det blir mindre än tre matcher i alla fall.

{8399}: En ”vägg” som inte var topp 5 i Allsvenskan.... Såg också honom på CMore och visst kunde han vara bra ibland men inte SHL- mässig. Dessutom verkar inte karriären gå uppåt efter flytten till Nordamerika, snarast tvärtom.
Låt något annat lag rädda hans karriär, vi kan inte ta in spelare av nostalgiska skäl.

Auchinleck: Verkar så. Cross checkingen i nacken igår var inte heller speciellt fin. Har boforsandan smugit sig in i väggarna nu?

munkas: Boforsanda? Skitsnack

5 matcher blev det. Hårt straff om ni frågar mig.

Och antagligen det sista vi såg av Carlsson i brynäströjan.

Inkazar: Cross-checking bakifrån i Skellefteå spelarens nacke som inte är puckförande. Är nästan nöjd att de blev 5 matcher, kunde blivit värre.

Inkazar: Håller med. Det ser mer ut som att han trycker bort spelaren än crosscheckar. Plus att spelaren kom tillbaka i matchen. Man brukar ju ha med att spelaren blev skadad som argument i andra fall. Fast visst är det en fel grej, absolut. Men jag tycker att tre matcher hade varit ett mer passande straff.

Inkazar: Grattis Carlsson! För jävla klantigt tilltag! Fem matcher fullt logiskt men är det denna säsongs förbannelse igen att spelarna börjar dra på sig avstängningar lagom till slutspelet...? Lucas behövs ju...

{8356}: Löjligt, kunde räkna till 10-15 hugg av Saik spelarna i ryggen på Brynäsare efter avblåsningar som var betydligt hårdare.
För att inte tala om huggen efter slutsignalen på en liggande Alcen.
Men de är klart, grin Bert har lärt sina banjospelare allt han kan...

{6984}: SAIKaren förstärker å det grövsta, kastar sig framåt neråt, det bör man också ta med i bedömningen. Dock är det inte snyggt av Carlsson och definitivt jävligt onödigt.

Lindström: Fast denna träffar ju i nacken på SAIK spelaren. Tycker tyvärr att den är inget säga någonting om.

Inkazar: Tyvärr så gick chanserna till avancemang till kvarten ned rejält där.

Gunderson-Bertilsson
Kilström-Bogvist
Ersson-Fälh
Larsson

En skada nu så blir det tufft.

bradberry: Lucas behövs absolut.

Jag tycker själva avstängningen är helt korrekt. Klantigt värre.

Men jag tycker 5 matcher är lite väl mycket. 3 hade varit ett mer normalt straff med tanke på att:
1. Djuse var låg
2. Intentionen från Carlsson var mer att checka bort Djuse inte att skada
3. Klubban träffar inte nacken i fart utan trycks nacke mot skaft hela vägen, Dvs ingen slag uppstår med kraft och fart.

{8399}: Du säger att unge Boqvist går före Larsson...

- Hardly! Larsson kommer såklart gå före. Dock en möjlighet för Adam att få vara med å lukta på lite slutspelsatmosfär från bänken...

{8356}: Visst, 1-3 matcher hade vart rimligare.
Helt tyst om det som skedde efter slutsignalen, det är riktigt dåligt.

bradberry: Du har säkert rätt där men vi får se.

Lunkan: Tror inte att SAIK spelaren förstärker faktiskt. Han är helt oförberedd då pucken är långt borta och får en ett slag i nacken. En klubba är hård och sedan chocken vid smällen gör nog att han naturligt går i backen och tar sig i nacken.

{8399}: Finns det nån länk på detta?

munkas:
Två insatser mot huvudet på en vecka. Beklämmande!
10 lök till välgörande ändamål. Alzheimerfonden?

Inkazar: Var väl inte första gången att gjorde något liknande även om det var för ett tag sedan. Tycker ofta han brukar vara lite väl hårdhänt med klubban framför målet och denna blev det för mycket....

Auchinleck: Frustrerade spelare gör dumma saker. Händer i lag med obalans.
Jäkligt korkat var det i vilket fall.

Peja: Ger den 5 matcher?
Då kommer det inte bli några spelare kvar när slutspelet börjar att hetta till😡
Herregud...

SvennEG: Lucas var avstängd 6 matcher för en cross-checking i J-20 och har även varit avstängd 3 matcher i SHL för bentackling..

www.arbetarbladet.se/ishockey/shl/chockbeskedet-lang-avstangning-for-bertilssons-ersattare

Inkazar: kanske är en 3matchers situation, vi får dock inte glömma att detta är Carlssons andra avstängning iår så någon extra match för återfallsförbrytare var att räkna med

{8399}: Ja precis, kanske har lite problem med humöret. Även om den igår inte var meningen att ta så illa.

Så jävla obegåvat av Carlsson!

Charles: nja. Är rätt säker, inte 100, men rätt säker på att för att vara en återfallsförbrytare måste man bli avstängd för liknande saker.
Dvs inte knätackling och sen en huvudtackling.

Axl san: återfallsförbrytare tänkas inom en 2 års period. Hans senaste avstängning i j20 är för länge sedan.

mk: Så det är okej att göra så i slutspelet menar du? Aldrig varit med om det förut iallafall.

Inkazar: Framförallt så riktas inte kraften i stöten vinkelrätt mot nacken, ser mer ut som att det till viss blir lite av en glidande uppåtgående rörelse när Lucas troligen försöker stöta mot översta delen av ryggen.
Som du säger: säkert ingen avsikt att träffa just nacken utan bara ett försök att checka bort en motståndare.
Inte för att det är nåt försvar, men kolla framför målen i såna här lägen och hur det brukar se ut: massor av i stort sett liknande checkningar mot övre ryggdel/nackparti, utan att det händer nåt eller bara blir en tvåa som max.
Här ligger det förmodligen Lucas i fatet att Djuse bedöms vara oförberedd, nåt man iofs kan ifrågasätta. Alla spelare i Djuses läge är nog inte helt oförberedda när dom står framför motståndarkassen.
Hur som: onödigt men sånt som händer när man i slutminuterna och full av adrenalin försöker försvara en uddamålsledning.
Jobbigt läge inför playin, dags för nån av juniorbackarna att göra som Ersson ifjol: kliva in i slutspelet och visa framfötterna....

Forsberg 1978: Håller nog inte riktigt med dig i just de orden du använder, men förstår vad du menar.
Jag är helt inne på Huges linje.
För mig är och blir den ful med tanke på hur den tar på Djuse.
Men för mig är det klart mer olyckshändelse än medvetet. Eller medvetet blir det ju i och med att Carlsson vill trycka bort Djuse från slottet/kassen.
Därav så tar ju smällen trots allt i nacken och det blir fult.
Men för mig är det inte obegåvat då samma typ av tackling/crosschecking sker 10-15 gånger per match. Ren oflyt att Carlssons tar så illa.

Men självklart ska detta rendera i en avstängning då den trots allt är ful och ej hör hemma på en hockeyrink.

Något som är beklämmande är att Larkin fick ett lindrigare straff (inget alls i slutändan) för sitt betydligt grövre överfall.

{8305}: Precis min tanke. Ett skäl nog för att SHL skall bojkotta den pajasturneringen.

« · 1876472 · »