1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776488 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
mk: Obestridligt, orubbligt, e dyl
Sov du på svenskalektionerna? 😉

Forsberg 1978: Lår känning.

Drömmen vore ju att vakna upp imorgon till nyheterna:
BZ agerar - Melin får kicken, Sjödda o Larsson tar över tills vidare - Rödin SAMT Dahlén klara för oss. Ren dröm men ack va trevligt det vore.

Jag har nämnt Rönken som ett namn, vad gör Pelle Bäckman nuförtiden?? Kanske kan väcka liv i laget? Känns ju lite som en Bulan typ. Vad finns det mera då? Jooo Uffe Dahlén. Bägge Dahléns och Rödin kanske? ;) ;) Sen får Zanetti och Liljewall foten. TOPPEN. Men det blir nog bara en dröm..

Forsberg 1978: Sträckning efter förra matchen.

Forsberg 1978: Sträckning i låret.

Huge: oomkullrunkeligt faktum

Vad betyder det ordet? Herr magister😀😀

Pettisbif: Varför spelade inte Ikonen idag?

{7800}: Samma källa: Rodin didn't join the team until yesterday due to visa issues, so that's a big part of it

Pettisbif hyllar:
1.Sundqvist - som jag tycker ger allt o lite till. En krigare som fått för mycket skit. Bland annat av mig, skämskudde på!
2.Alcén - Brynäs hjärta just nu. Ingen finlirare precis, men har faktiskt varit våran bästa forward enligt mig!
3.Caporusso - Såg en aning bättre ut idag. Tog kanske petningen på rätt sätt. Krigade på bra och slog en del fina pass. Visade också prov på härlig touch på tennisslag.

Pettisbif dissar:
1. Melin samt Huge. Som är på ren svenska pajaser i sina omdömmen. Melin om hela laget.. och Huge om oss på HS. Om det nu är så illa som Roger säger, så är det ju hans fel. Sluta ta på dig offerkoftan och spela någon slags roll du inte ska ha. Avgå självmant om nu du har det Brynäshjärta som du antyttt. Huge.... kommentarer överflödiga... men man kan ju undra varför du år ut o år in kommenterar och finns med oss här på HS när allt och alla bara gör fel. Du själv kan aldrig se utifrån någon annans perspektiv. Och din härskarmentalitet här på forumet börjar bli ytters drygt.
2.Melin och Sjödda's matchning av backarna, samt matchandet av laget.. Kilas stjälper mer än hjälper laget i PP spelet. Vad ser ni i hans styrkor där?? Oförklarligt.. Zanetti bör INTE spela alls. Lira 6 backar och dom 3 par ni nu har att tillgå. Iaf tills dess Elias o Ersson är hela. Att lira en iskall Paille, en trubbig Mannberg med Micke är ju ett så grovt tjänstefel man bara kan göra. Att sen Paille OCH Alcén O - C - H Kilas får förtroende i PP spelet är om än mer bedrövligt. Visst vi saknade Jensen och Ikonen.. men till och med en sån som Asklöf hade varit ett bättre val. Melins sätt att sätta ihop kedjorna blir mer o mer ett skämt. Palushaj och Clark synkar inte, det ser nog alla. Paille är inte en 1-2 lina spelare. Blomman... när ska han få spelare omkring sej som tänker hockey som han, offensivt. När ska Liljewall få kicken..?
Gör om, gör rätt och sluta klanka ner på spelarna likt en trött och bitter gubbe alá Eldebrink.
3.Pekka's eviga hattande av målvakterna PUNKT

Nästa match (hoppas jag)!
Sandström (Rautio)

Gunderson Bertilsson
Kilström Carlsson
Larsson Sunqvist
Ersson

Clark Jensen Blomqvist
Asklöf Ölund Palushaj
Ikonen Johansson Caporusso
Alcén Granström Paille

Huge: jo jag har sett det mönstret också och allt vad det kan innebär. Men det tar inte udden från vad jag vill förtydliga; sluta förminska andras åsikter och förlöjliga dessa genom dina patetiska inlägg. Det finns andra forum för evigt ältande som är mer lämpade om du prompt känner att du behöver få ut dig massa blaha. Låt människor vara i fred med sina åsikter i detta forum utan att du ifrågasätter dem eller kontrar på något sätt. Ok?

Huge: Jag tolkade bara din text på ett sätt som inte lät så positivt. Å andra sidan påpekar du att du faktiskt menade följande:

"Jag sa att 95% av det som presteras i analysväg av dom mest negativa, överengagerade och okunniga härinne kan man bortse ifrån, om man vill ha en objektiv, kunnig och nyanserad bild av en match."

Att på det lägga nedlåtande kommentarer mot alla som skrev något negativt över kvällens fantastiska insats och dessutom referera till radiosporten blev en aning komiskt. Orkar dock inte fortsätta tjata med dig. En översittare kommer alltid vara en översittare.

Nu håller vi tummar och tår för att Rödin ansluter!

Skrubben: Ja det är väl nåt sånt som skulle behövas i detta läge.

{7800}: Herregud vilken dröm det vore om man vaknar upp imorgon bitti och får läsa att han är klar för oss.

Anton Rödin stod utanför Utica idag. Skumt.

Skrubben: Minst sagt märkligt, Melin verkar inte nå ut till spelarna att han sen hänger ut i mina ögon fel spelare (Om han nu måste hänga ut någon) är ju rätt anmärkningsvärt! Är karln blind?
Nä det behövs en förändring Bengtzen....

mattiask: Tack, fick samma känsla av matchen utifrån det jag snappade på radiosporten.
Vi hade Oskar ifjol, ingen sån i laget just nu.
Plus ett gäng spelare som hade spelat ihop under längre tid med samma tränare, jämfört med förutsättningarna för dagens lag under Melin.
Frågan är om spelare som Caporusso och Palushaj är av rätta virket och/eller kommer att höja sig tillräckligt för att mer långvarigt förstärka laget?
Iaf för tidigt att redan nu konstatera nåt om den saken.

varulf: Jag är nog inte mer överman än de som nedvärderar spelare/ledare genom sina påpekanden om hur okunniga och usla både tränare och spelare är. Konstigt att du missat DET mönstret efter att ha följt HS under en tid...

Skrubben: nja är faktiskt besviken på palushaj hittils utifrån vad jag personlig hade för förväntningar faktiskt

Huge: jag tycker du ska sluta skriva i denna gästbok för du har en tendens att nedvärdera alla andra som skriver sina åsikter här. Efter att ha följt hs under en tid kan jag skönja ett mönster i dina inlägg och tolka dem mellan raderna att du är en mkt osäker person som livnär sig i dessa sammanhang på att leka överman. Sluta med det. Snälla. Jag tror det skulle gynna både dig och gästboken.

pekka85: Du kan ju inte ens läsa innantill.
Jag sa att 95% av det som presteras i analysväg av dom mest negativa, överengagerade och okunniga härinne kan man bortse ifrån, om man vill ha en objektiv, kunnig och nyanserad bild av en match.
Och ja: det kan inte bara SES som en generalisering, det ÄR en generalisering och personlig åsikt från min sida och inget oomkullrunkeligt faktum.
Sen var det även en "matchsammanfattning" utifrån vad marchreferenten i radio såg (vilket jag påpekade) eftersom jag bara såg ytterst sporadiska delar av matchen. Så ev brist på verklighetsförankring får du isf adressera till referenten ifråga.

Huge: Nä, du skrev att 95% var okunniga. Kan nog uppfattas som en generalisering. Kör du på sportradions analys så får vi som sett matchen döma hur vi vill, okunniga och onyanserade som vi är. Kan garantera dig att det bara finns en person här inne som kan skriva en matchsammanfattning som du gjorde. Totalt avsaknad av verklighetsförankring!

Peja: Samma snack kör Eldbrink match efter match. Pressade tränare försöker lägga över pressen från sig själva till spelarna.

Det är helt ofattbart att han ska gå på Palushaj av alla människor i detta lag. Släng fram motorsågen mot Zanetti eller Caporusso om man nu måste. Dom förtjänar åtminstone det.

Skrubben: Kan ju vara ett psykologiskt utspel för att tagga ingång grabbarna? Risk för att det slår tillbaka dock.

Skrubben: Att Melin inte skyddar spelarna kan vara ett tecken på att han känner sig pressad. Tror inte allt det här snacket om hur bra lag Brynäs har och det till synes orealistiska pratet om att man minsann ska vara ett topplag har gynnat laget ett jävla dugg heller. Snarare tvärtom....

Huge: Såg större delar av matchen.
Det som faktiskt avgör denna match är FBKs två snabba mål inom två minuter i andra perioden. Annars tycker jag det är en mycket jämn match som kunnat gå åt vilket håll som helst.
Skottstatistiken säger absolut ingenting i sådana här fall då man trots allt inte vet hur dessa 26 skott varit. Kanske varit rena lyftningar in mot kassen.

Men jag tycker vi gör det bra i stora delar. Men FBK gör det tyvärr ännu bättre.

Det enda lilla som verkligen gör att jag blir orolig är att jag inte tycker vi har en riktig klasspelare likt Lasch, Lindström med flera. En spelare man vet kan göra 2-3 poäng i en match som står och väger.
Där är tyvärr inte Palushaj, Jensen, Clark osv JUST NU.

Men bara upp på hästen igen och ta nya tag.

Vet ni vad som är mest oroande? Att Melin skyller på spelarna, att han inte ens nämner att det är HANS huvudansvar att se till att spelarna är redo. Så här säger han till GD:

”För mig är det oförklarligt att man inte vill vinna mer än vi gjorde idag. Att vi inte är mer engagerade och där, det är väldigt konstigt.”

”Och vi, ja, vi var inte där och ville sätta stopp för det.”

”Jag försökte förmedla min frustration och att jag tyckte det såg bedrövligt ut. Att vi måste ta oss samman på något sätt.”

Sedan börjar han hänga ut enskilda spelare. Extra märkligt att Palushaj ska få skit. Han har gjort en poäng per match och i mitt tycke varit en av våra ledande forwards. Så här säger han om honom: ”Jag håller med, han har varit alldeles för anonym sedan serien startade, men varför, det vet jag inte. Du får fråga honom.”

Du får fråga honom? Jaha? Melin gör alltså inte ett smack för att skydda sina spelare. Snarare vill han skydda sig själv när han uttalar sig på det sättet.

Jävligt märkligt.

Zappaholic: Nu ligger Bulan boys bara 2 poäng före oss inte är kapabla att vinna under ordinarie speltid. Kemi mellan spelare och tränare kan ibland ge guld och ibland bli kval....det är väl en kombination av båda.

Huge: Helt bedrövligt. Vi gjorde så mycket fel så det går knappt att beskriva, säger Roger Melin efter 1-4-förlusten.

Men vad vet han...

Radiosportens utsände tyckte ju att det var en jämn match.
Vem ska man tro på?

Näst sist igen då boys.

mk: Han försökte väcka hela laget. Förstår honom. Vet inte hur Melin är bakom stängda dörrar men i båset är han ju väldigt lugn.

Jag hoppas ha fel, men på nåt vis känns det som om spelarna känner att de kan fuska några procent jämfört med när de hade Bulan.

Där är anledningen till vår knackiga inledning. Antingen går gruppen ihop och visar att den kan ta ansvar och så sköter Melin det taktiska. Eller så sätter Bz in en tränare som är Bulanstyle

Zappaholic: Ja men det var nog inte snälla ord som sades. Man kan förstå frustrationen...

mk: Det var inte det jag skrev. Ledarskapet ser olika ut. Mer så jag menade.

Luxemburgs mittback heter Chris Phillips...

Zappaholic: Då missförstod nog Bulan sin roll förra året....
Det är ett gemensamt jobb.

Rodrigo: Alla är inte okunniga, har jag sagt det?
De som jag anser vara kunniga får jag ut nåt av, gäller dock inte de som jag anser vara okunniga.
Svårare är det inte.
Om du är redigt trött på det så kanske du borde hålla dig borta härifrån och flytta till nåt forum där du bara får medhåll, oavsett vilken åsikt du framför...

{5915}: För att inte tala om vilka gamnackar vi skulle framstå som..

mk: Är inte det lite Blommans roll som lagkapten. När jag lirade fotboll i allsvenskan hade vi en fantastisk pådrivare som lagkapten. Ofta stod vår tränare lite medvetet passiv när vår lagkapten drev på.

Nu säger jag inte det för att försvara Melin, utan mer för att nyansera bilden av hur det kan se ut.

Rodrigo: Huvudsaken är att vi inte är onyanserade. Då har vi klantat oss ordentligt.

Huge: Din inställning är så jävla tröttsam. Vad får du ens ut av att diskutera med andra supportrar om alla ändå är okunniga? Eftersom ingens åsikt här inne inte spelar någon roll så kan du hålla dig borta istället för att fjanta dig sådär hela tiden. Man är redigt trött på det nu. Lägg ner.

Chris Phillips lirar fotboll i Luxemburg. Den såg man inte komma.

{5915}: går Modo upp så lär inte Johan gå till Brynäs !

Clarence: Ta en rejäl grogg :) Jag har fint läge på full pott både på PP, Topptips och Stryktips :)

pjåtor: och Micke Johansson är brynäsare? Sundlöv är ju en guldmakare! Kommer ta upp Modo i SHL.

Alltså kan en lördag bli mera bottenkörd...? Jag bor i Sollentuna, håller på ortens fotbollslag i div 1 norra. Förlorade idag. Jag håller på volleybollklubben. Damerna förlorade dagens elitpremiär. I hockey håller jag på Brynäs. Vad gjorde de idag tro? Vad gör man för ont för att behöva uppleva detta...

{5915}: Johan håller på Modo och vill nog vara kvar där ! Sundlöv ? Nä tack

munkas: En hel Zaborsky hade jag velat haft kvar alla dagar i veckan om han fått spela i rätt kedja. Bröderna W va rju framgångsrika i första delen av fjolårssäsongen, sen vet jag inte, de slutade kriga och slåss om pucken andra hälften av säsongen, men då hade vi iof Lindblom, Clark o Jensen som var dominerande. Svårt att säga nu vad som är bäst för laget. Melin elller spelarna eller kombo Melin och kemi med spelarna?

Huge: Hur kunde man ana att du skulle ha den inställningen?
Jag såg årets första match. Det lär inte bli fler, för kommer Brynäs spela så här dåligt resten av säsongen, så är man ointressant att visa.

Nä. Att det är nått seriöst fel i laget visade Blomman när han fick ett smärre utbrott som inte gick att återge.
Hade han fått det om allt var normalt?
Hade inte fler fått utbrott, om fler varit aktiva ledare?
Nu är man ängslig , osäker och känner att man inte klarar av att spela samma spel som i våras.
Tror inte att Melin kan rädda upp det här. Han får kanske inte kicken iår, men säkert inför nästa.

Zab var nog ljusår dyrare än Capo.

Brynäsgubbe: Han litar på det han hörde via radion!

Frågan är dock om radiokommentatorn är en läktarcoach eller om han har den insyn som krävs för att ha en åsikt.

Pigalle: Brynäsarna Johan Eriksson och Emil Molin har gjort Modos båda mål idag (och passat till båda). Nästa år tar vi hem dom och toppar upp med Sundlöv som sportchef. Då jävlar!

ellis: Kan förstå att BZ värvade Capo om han briljerade i Tyskland, som skrubben var inne på tidigare så har man positiva erfarenheter från Clark etc. Det är alltid svårt att veta om spelare från sämre ligor klarar av att konvertera sitt spel till en bättre liga. Men nu vet vi att han inte gör det, nu gäller det att skeppa och ta in någon ny.
Liljewall är ju också en stor flopp. Han borde spela i Karlskrona, tror inte han platsar i ett spelförande SHL-lag. Ingen dålig spelare men inte tillräckligt bra.

« · 1840296 · »