1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773616 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{7510}: hemma från Karlstad , hade inte så stora förhoppningar direkt , men surt med förlust. Tycker Fernholm gjorde det bra

Huge: Vad Penneborn har med detta att göra är ju att han enligt dig borde klassas som inkompetent. Han har ju bara varit assisterande i SHL en säsong. Enligt dig är man ju okunnig läktarcoach då... U-16 är väl inget som gör dig till en kompetent SHL-tränare eller? Så brukar det ju inte låta från dig. Har du ändrat ståndpunkt eller?
Du ska ju ha ett CV som Scotty Bowman för att inte bli klassad som läktarcoach av dig annars. Penneborn är ett undantag då...

Leonardo: "jag skulle hata mig själv om jag åkte omkring och lallade för 200 000 i månaden"

Och jag skulle hata mig själv om jag lallade omkring härinne som en magsur och uppgiven supporter, även om jag bara hade 20.000 i månaden.
Vilken tur då, att jag iaf tjänar lite mer än så och är en boren optimist som tror på den vändning som alltid kommer i såna här lägen...

Peja: Ja i CHL mått ja som är klappkass turnering...lägg ner den. Utan KHL lagen är CHL ett jävla skämt

Peja: de enda frågetecknen jag hade inför säsongen var Melin och Liljewall.
Att Melin inte passade för vårt lag visade sig sätta ett alltför stort avtryck på spelet och inställningen.
Han lyckades inte sätta spelet under försäsongen, det var största misslyckandet...

ellis: Men BIF är inte riktigt bra i anfallsspelet..dom kan ju inte slå 3 passningar i rad utan att tappa puck...alldeles för dåligt..dom är ju inte konstruktiva..dom behöver kliva upp mycket mera i det spelet och våga göra fel...för det blir mer fel när man spelar på ett sätt att inte våga..det finns ju skills i laget men det är mkt få som presterar sen får de prata tränarkris o skador mycket som helst...Brynäs behöver en renässans i coachning, målvaktstränare och hur man skall bygga upp ett lag med både finess, speed och tyngd..just nu känns det som våra spelare är 20 kg lättare än alla andra lags spelare...jag skulle hata mig själv om jag åkte omkring och lallade för 200 000 i månaden

Huge:
Bara att inse, Huge, it is the end.

Enaranger: "Nästa hemmamatch mot Mora kommer vara en av de viktigaste
matcherna vi spelat på många år. Noll eller en poäng där.
Och det kommer vara kört att ha Mora bakom oss."

Lyssna på dom orden: om vi förlorar mot Mora så ligger vi 6p bakom med 37 matcher kvar och 111p kvar att spela om.
Dom 6p är det alltså kört att hämta in och gå förbi Mora i tabellen, om vi förlorar matchen.
Vore isf kul om vi kunde vinna den matchen, då passerar vi Mora i tabellen och det kommer att vara kört för Mora att ha Brynäs bakom sig.

Huge: Alla de som tyckte allt såg så himla bra ut inför säsongen kanske också borde syssla med självrannsakan?

Clarence: " Vore klädsamt även från dig,"

Med ordet "även" antyder du alltså att du själv redan idkat nån form av självrannsakan. Hittills har jag inte sett ett spår av den varan, men jag kanske begär för mkt här....

Clarence: Alla kan säkert rannsaka sig på forumet. Jag, Huge och du också.

Du spyr ut galla i med- och motgång över föreningen du påstår dig supporta.

Unket.

{7510}: "Du tror ju att alla som inte tränar ett elitlag eller spelar är helt okunniga."

Inte alls. Jag tror även att det finns många kunniga skribenter på nätet och att dessa ibland har tränat eller spelat själva eller öht saknar nån större praktisk eller teoretisk kontakt med sporten.
Vad det har med Penneborn att göra har jag dock svårt att se.

Ilari Melart fick till och med dubbla matchstraff då han fick 5+20 för tacklingen - och 5+20 för bråket med Kilas.
Tomtefan skulle efter det efter första tacklingen så hade inte ena den andra incidenten inträffat.

Huge: Nu har jag roligare saker för mig denna lördag än att involvera mig i nån sorts pingpong-polemik med dig. Men får jag bara avsluta med ett råd: Självrannsakan, Huge. Självrannsakan. Vore klädsamt även från dig, men troligen för mycket begärt.

Chansen till topp 6 är ju redan borta.

Nu är vi där uppe i ett snitt på 1,92 - 1,97 poäng
per återstående matcher. Det snitt som krävs höjs
hela tiden.

Nu lutar mycket på att chansen till topp 10
också mer eller mindre är borta.

Så nu måste allt vara inriktat på att undvika kval.
Det är nog tolfteplatsen vi får hoppas på. Mora
ser ju ut att vara för bra på hemmaplan, för att vi
ska kunna komma före dem. De är klart bättre
hemma än vad vi är borta. Vilket är normalt.
Men de är också bättre borta än vad vi är hemma.
Vilket är det som sänker oss.

Det är inte förluster som i dag, mot topplag på bortaplan,
som skickar oss till kval.

Med tanke på vilka vi mött borta hittills, så är den
poängutdelning vi haft borta klart godkänt.

Vi har på bortaplan hittills mött:
Färjestad x 2
Växjö
Skellefteå
Frölunda
Örebro
Malmö

Det är spelet hemma som sänkt oss. Och som kommer
att skicka oss till kval, om det inte förbättras avsevärt.
Det vore ju bra om publiken inser allvaret också, och
stöttar laget hemma. Genom att gå på matcherna.
Och inte "straffa" laget genom att utebli från matcherna.
I någon märklig förhoppning om att det ska få laget
att spela bättre hemma.

Vi har bara vunnit 2 (!!!) av 21 perioder hemma.
Vi har lyckats spela oavgjort i 8 av 21 perioder där.
Och förlorat hela 11 av 21 perioder.

Att få ordning på hemmaspelet är prioritet ett, två och tre.
För lyckas inte det. Ja då blir det kval med 95% säkerhet.

Nästa hemmamatch mot Mora kommer vara en av de viktigaste
matcherna vi spelat på många år. Noll eller en poäng där.
Och det kommer vara kört att ha Mora bakom oss. För poängen
mot de största konkurrenterna är extremt viktiga i en tabell.

Clarence: Och vi är nog många som också vant oss vid ditt och andras eviga klankande och nedvärderande av laget/spelarna och föreningen man påstår sig supporta.
Har för egen del aldrig försökt framhäva nån som helst förträfflighet i synpunkter och åsikter om Brynäs, det är din personliga tolkning bara för att jag har synpunkter på andras synpunkter och åsikter.

bradberry: Ja Dan Paille verkar tyvärr inte vara nån klippa att luta sig mot när stormen bryter. Jättetrist.

bradberry:
Det går snabbt när det vänder. Åt båda hållen.
Kan vara bra att komma ihåg det i dalar likväl som i toppar.
Lite klarhet i tränarfrågan skadar nog inte...

Andy Tiger: Mot Mora såg det fullt acceptabelt ut, ibland förlorar man såna matcher pga dålig utdelning trots spelövertag.
Som Sjödda säger: svårare i vårt pressade läge att slappna av och försöka föra matcherna som ifjol, särskilt hemma. Sammantaget ändå en tuff serie matcher vi har bakom oss mot seriens förmodat 3 bästa lag just nu.

{5504}: Bra analys! Paille är det bänkläge på. Sämst i laget och sänder fel signaler med sitt sätt att inte driva på och inte fullfölja situationerna. Kanske läge att bryta kontraktet för jag tror han längtar hem.... Jacke är väldigt kantig i spelet. Saknar allt vad självförtroende står för på isen.

Rödin, Rödin, Rödin!

Huge: Vi har nog vant oss vid och faktiskt vid det här laget gett upp ditt nedvärderande klankande på många av oss. Men om du ändå kunde upphöra med den där andra delen - att framhålla din egen förträfflighet i synpunkter och åsikter om Brynäs.

Huge: Du tror ju att alla som inte tränar ett elitlag eller spelar är helt okunniga.
Enligt dig är inte Penneborn kompetent nog att träna ett SHL-lag... Han kom från U-16 för två år sedan... Hur kan dom leda serien med en sån huvudcoach?

ellis: kanske läge att läsa på om Brynäs Idrottsförening?
(”Google is your friend”)

Clarence: Ja, jag säger som det är: nätet vimlar av gaphalsar som tror att dom kan hockey men i själva verket inte kan speciellt mkt. Överengagerade personer som i de flesta fall och själva aldrig spelat eller i övrigt haft nån närmare kontakt med sporten än att framför teven eller från läktaren gnälla när det går dåligt och hylla när det går bra.

Huge: Ja

Tufft matchschema? Äh, vi har mött två bottenkollegor också och ställs mot ett av dem igen nästa helg.

Huge: Håller med on att det är ett tufft schema, men att spela så osannolikt dåligt hemma, särskilt mot de andra bottenlagen. Det är inte acceptabelt...

{5915}: Är det nån naturlag som garanterar framgång bara man använder EN ledare i båset?
Intressant att du har den insyn i laget som krävs för att kunna påstå att våra spelare saknar förtroende för våra tränare.

ellis: Jag förutsätter att du tar ditt ansvar som brynäsare och går på matcherna, betalar medlemskap, sätter in pengar till Fansens värvning osv. Det är VÅRT ansvar.

{5504}: Visst ser jag att det måste vara nåt som inte stämmer med Paille, förutom att omgivningen också måste bidra. Skadad eller nåt personligt utanför isen som stör?
Blomman försöker nog så gott han kan och jag har själv framhållit det du säger: vi behöver en utpräglad frontfigur och murbräcka med hög klass för att lyfta laget bättre. Vi hade Oskar ifjol, Blomman håller inte den klassen.
Man måste ändå ha i åtanke att förutom Rögle och Mora så har vi mött SAIK och FBK två gånger och Frölunda borta dom senaste 6 matcherna.
Tufft upplägg för vilket annat lag som helst.

{5915}: Händer väl nåt här också - när allt är försent...

ellis: Alla lag behöver en ledare man har förtroende för. SSK och LIF löste det under brinnande säsong. Brynäs?

Leonardo: Allt är en gåta. Vad har hänt över sommaren med i stort alla spelare? Har de fått sina löner sänkta eller varför denna genanta tamhet?

Huge: Den bär förstås du på?

Clarence: Men är vi så jävla uselt fattiga så vi inte kan göra något ? De flesta andra klubbar värvar, lånar, byter ut...finns det inget vi kan göra då kan vi lägga ner hela verksamheten tycker jag...det finns "alltid" något man kan göra oavsett om det inte blir effekt av det så måste man prova...ingen håller klass riktigt just nu,de flesta stjärnorna så att säga åker mest omkring och flinar och det gör mig förbannad!

{5915}: Kanske infiltrerad i klubben av Färjestad...? Nej nu var jag elak...

Clarence: Ja, det finns tyvärr för få som vill och vågar säga sanningen....

Huge: Visst ser väl du att Pialle åker undan och är otroligt bekväm? Han åker ju inte in på en retur eller ger sig in i nån kamp alls. Bedrövlig helt enkelt för laget.

Sen är ju Blomqvist riktigt kall och inget vidare C nu som ska visa vägen med både inställning men även skicklighet, nu syns ju inget av det, absolut inte skicklig eller drivande i spelet.

Jag tror det som kan höja alla är att Anton Rödin kommer och tar C och drar med sig Jensen Ölund, Gunderson och några till, plus att powerplay som ser riktigt kasst ut skulle bli betydligt vassare.

Clarence: Hans uppgift är att förvalta arvet från sina framgångsrika företrädare (motsvarande). Inte bli den första sportsligt ansvariga som skickar ner A-laget i en lägre division. Han har samma resurser som FBK, DIF mfl och betydligt bättre förutsättningar än Mora, Rögle och Karlskrona. Han har misslyckats fullständigt.

Känner inte spelarna själva att de blir överkörda, misshandlade match efter match rent fysiskt.
Vill de inte själv ha en murbräcka eller ett par större spelare i laget ?!

Huge: Däremot finns få typer som dig.

Clarence: Seriösa bedömare skrattar bara åt såna som du och Forsberg, jag lovar.
Nätet vimlar av er typ, nåt som är både charmen och förbannelsen med internet....

pjåtor: Ja 11-12 -plats vore himmelriket...

Leonardo: Frågan är vad Bengtzén kan göra? Byta ut hela laget. Finns nog bara undergången att vänta på.

Leonardo: Plats 11 och 12 hamnar väl i ingenmansland eller ? Får rikta in oss på nytt kontrakt det är tyvärr känslan ! Eller ett mirakel

Leonardo: Huge kan väl instruera dem. Kan väl golf lika bra som hockey...

Clarence: Känns som om Paille, Ölund, Blomqvist m.fl vill att säsongen skall var över o få spela golf...så jävla usel krigaranda så man häpnar.....sen kan man prata domarnivå i all evighet, vi är inte bättre, och vi får det oerhört svårt att få till distinkta avslut....SB agera, agera, agera.....

Huge: Nu va jag på plats och såg bedrövelsen och inte framför text tv:n som du så kryp under din sten igen!!!

Huge: Säger han som kan "allt". Tål du detta, Forsberg?!

Forsberg 1978: Den kommentaren säger inte bara mer utan allt om dina obefintliga hockeykunskaper...

« · 1847177 · »