1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773673 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{7510}: hemma från Karlstad , hade inte så stora förhoppningar direkt , men surt med förlust. Tycker Fernholm gjorde det bra

{7510}: Jag klassar vissa skribenter härinne som okunniga och inkompetenta, baserat på vad dom skriver i allmänhet.
Vad det har med Penneborn och hans kompetens att göra, är fortfarande en gåta.
Min ståndpunkt står fast: en tränare som Pennborn är klart bättre på att analysera saker och ting än vad gemene läktarcoach härinne är.
Det räcker väl med att exemplifiera med vad som en tränare säger efter en match och vad gapande fans på såna här forum säger: oftast två helt olika versioner när det gäller laginsats osv.
I det läget kan man ju fråga sig vem som känns mest trovärdig: läktarcoachen eller tränaren.
Iofs brukar läktarcoachen i det läget försvara sig med att tränaren minsann bara ljuger och försöker försköna allting, vilket naturligtvis är rent nonsens för den som begriper vad det handlar om.

Huge: jag tror jag hade kunnat analysera likvärdigt med många bra tränare om jag haft tillgång till samma information, men jag tror inte jag är en lika bra tränare som dom för det. Finns många andra aspekter som gör helheten också.

Huge: Vad du säger Huge är totalt irrelevant din fjant ;)

Enaranger: Topp 6! Finns det någon här inne som på allvar fortfarande tror att vi ska kunna nå dit!?

Nu gäller det bara att undvika kval, allt annat är en fruktansvärd bonus.

Bratwursten : Ja, "Fernholm" såg riktigt bra ut, lugn och säker. ;-))
Synbarligen inte den Sperrle eller Korhonen som vissa har oroat sig för, även om det är lite för tidigt att sia om.
FBK ser ju ut som solklara guldfavoriter om dom fortsätter så här. Ingen skam att förlora idag, vi gör ändå ett bra försök och med lite av samma flyt i avsluten som vi hade i Göteborg, hade vi kunnat sno med oss nån pinne hem. Inget fel på arbetsinsatsen men idag förlorar vi helt enkelt mot ett bättre lag som dessutom har självförtroende i massor.

Huge: ok, sluta nedvärdera alla andras åsikter hela tiden och hävda att det beror på deras inkompetens då.
Tycker det är fantastiskt kul att ni som skriver nästan dagligen orkar köra på men din nedlåtande attityd mot folk gör ju att man ofta ( fast de har intressant innehåll) scrollar förbi dina inlägg.
Jag vet att det är upp till var och en att läsa men som jag skrev kan det vara intressant men formuleringen gör att man skiter i att läsa det.

Chanzone: Jag tror på topp sex fortfarande.

Chanzone: Jag vet en som tror det iaf.
Spelarna jobbar ju lika hårt som förra året och gör det lika bra. Målvakterna gör det bra. Melin gjorde det bra och nu även Sjödda och Janne. Nyförvärven är bra. Den enda anledningen till att det gått så in i helvete dåligt är att spelarna har missflyt med studsarna och har lite stukat självförtroende. Det finns inte en enda person inom Brynäs IF som gjort ett dåligt jobb inför årets säsong, inklusive spelarna. Alla är proffs ut i fingerspetsarna och kan inte ta fel beslut. Det här vänder vi, allt pekar på det. Ge det mer tid bara, det är fortfarande 127...124...öhmm, 117 poäng kvar att spela om.

munkas: Jösses ett sånt tramsigt inlägg. Kan du verkligen inte skriva ett enda inlägg utan att raljera och ironisera.

Så tråkigt, munkas.

Zappaholic: klart de vänder kan ju inte vara så här hela tiden kommer ordna upp sig fast nån topp 6 blir de inte

Tjurn : Man tänker ju med hjärtat kring Brynäs och då hoppas jag fortfarande på topp sex.

Hjärnan säger annat men det struntar jag i än så länge...

Zappaholic: BZ?

Zappaholic: klart man kan hoppas säg så här att vi tar lhc på torsdag å mora på lördag då är vi med sen väntar uppehåll alla tillbaka å vi får lite flyt vid omstart då kan de bli hyfsat såg väl Malmö förra året går att hanka sig fram kan inte lägga oss å dö nu vi blir starka tror ja

{5915}: Vad menar du med BZ?

Zappaholic: Sparken väl, för vi leder inte serien... Är ju majoritetens åsikt verkar det som...

{7510}: Det tycker i alla fall inte jag. Har fortfarande tillit till honom även om några nyförvärv i år inte föll ut väl. Men så är det för de flesta sportchefer.

Zappaholic: BZ, disco i Sthlm på 90-talet. Där kunde man kröka loss å glömma skiten i vardagen.

Är du BZ, vår sportchef? Han tycks också hoppas på det bästa. Oavsett vad hjärnan säger. Inte vad Brynäs behöver idag.

Zappaholic: Är på samma linje som dig.
Förra året blev allt han gjorde till guld, går inte att få till varje år. Tycker han, utifrån sett, verkar noggran. Nyförvärven i år har sett bra ut på förhand men tyvärr inte levererat vad man hoppats.
Färjestad verkar dragit jackpotten i år med Virtanen, Axelsson, Melart (som jag önskat till Brynäs i flera år) och Lindqvist.

{7510}: Psycho-Melart till Brynäs? Nej tack. Bortsett från att hockey är jävligt trist just nu, alltså en förlust är en förlust, men när glöden saknas. Ja bortsett från det alltså, så bör vi ha ett bra lag. Det är dock något som saknas, en bra ledare. Dags att kuka upp nu för fan. Sen alla dessa jävla skador, hur är det ens möjligt? Jag lever fortfarande på hoppet, att vi reder ut det här, men det är tungt idag. Skål Brynäs, från vaggan till graven.

{7510}: Bra skrivet. Tror att transatlanter i vissa fall underskattar SHL och hur disciplinerade lagen är i jämförelse med ex övriga europeiska ligor, där dom oftast hämtas ifrån. Vare sig Palushaj eller Caporusso har så här långt inte levt upp till kanske och iof lite för högt ställda förväntningar.
Lägg till att även Melin kanske hade lite för höga förväntningar på att laget snabbt skulle funka smärtfritt trots lite nya idéer som skulle utveckla spelet ytterligare och underskattade svårigheterna för spelarna som sen skulle praktisera upplägget.
Är nog ingen slump att de FBK-spelare du nämner redan visste vad som krävdes när dom skrev på.
Dom håller ju dessutom erkänt hög klass och har inte varit några frågetecken sas.
Både Melart och Lindqvist hade säkert anbud från BZ men vi kunde uppenbarligen och av olika skäl inte matcha konkurrenterna.
BZ värvade Bulan, förmodligen den mest lyckade och viktigaste värvningen sett till läge och tidpunkt. Utfallet hittills den här säsongen har tyvärr inte varit lika lyckosamt. You win some, you lose some....

{5915}: Till skillnad från BZ så har jag privilegiet att just använda bara hjärtat och hoppas på det bästa. Jag kan inte göra något annat.

Lika lite kan du göra åt saken, förutom att hoppas på det bästa.

Sen kan vi vara överens i att säsongen verkar braka åt helvete. Men att sluta hoppas? Nej, det tycker jag är för tidigt. Det säger mitt brynäshjärta i alla fall.

Zappaholic: det är bara mesar som lägger sig och ger upp. Jag står upp och tror på laget. Jag tar mitt ansvar och stöttar. Nu blickar vi framåt.

Rumpelstiltskin: Jag är med dig!!

Rumpelstiltskin: är med jag å

Zappaholic: Som supporter kan jag göra en jävla massa. Att hoppas är en bisyssla. Vår huvudsyssla är att bidra med stöd, ekonomiskt och jävligt ljudligt. Något brynäsare tycks vara lika kassa på som BZ är på att hitta rätt spelare och tränare till laget. Gå på matcherna för helvete!

Rumpelstiltskin: "Jag tar mitt ansvar och stöttar. Nu blickar vi framåt."

Allt det där låter skitbra. Förutsatt att du går på matcherna och köper din matchtröja.

{5915}: Jag tror att du ungefär vet vad jag menar, så missförstå inte med flit.

Jag är medlem, jag bidrar ekonomiskt, jag går på en handfull matcher per år. Det är vad jag hinner med. Köper brynäsprylar till mig själv och mina kids.

För helvete!

Tänk att vi inför säsongen tänkte att vi skulle bli ett topplag med guldchans. Nu sitter vi här i slutet av oktober utan chans på topp 6 och med topp 10 som långsamt försvinner utom räckhåll. Och på toppen av det har vi Linus Fernström som bästa brynäsare idag

Godnatt

SWEATT: hemskt... allt såg så himla bra ut innan laget kom ut på isen...

Några tankar:

– Fernström såg bra ut. Kanske en och annan onödig retur, men jag är försiktigt positiv. Kan inte bli värre mellan stolparna än vad det varit tidigare.
– Paille förtjänar inte all den speltid han fick idag. Han är verkligen en skugga av sitt forna jag, riktigt trist att se.
– Väntar fortfarande på att Ölund och Blomman ska blomma ut. Alldeles för trubbigt.
– Vi skapar på tok för lite framåt, både i 5m5 och 5m4. Visst måste vi tänka på defensiven, men lönlöst när det offensiva spelet tar så pass stor skada.
– Mannberg är ett plus denna säsong, han förtjänar beröm efter all skit han fått.
– Palushaj får gärna sluta slasha målvakterna nu.
– JJ är alltjämt seriens störste målsumpare, inga nyheter där.
– Kilas var riktigt bra, vår bäste back i höst.
– Nej, topp 6 är inte kört som vissa här inne slår fast. Ni beter er som om ni aldrig följt en SHL-säsong tidigare – det kan gå snabbt uppåt när/om det vänder. Till att börja med får gärna Gävleborna börja stötta sitt lag på plats i arenan, det är inte bara spelarna som måste tro på en vändning. Jag ska då ta mig till Linköping på torsdag och sjunga för mitt lag.

Steenm: "Till att börja med får gärna Gävleborna börja stötta sitt lag på plats i arenan, det är inte bara spelarna som måste tro på en vändning."

- Om detta är förutsättning nummer 1 så har vi uppförsbacke... Hönan å ägget! Bättre hockey, vinnande lag, fler åskådare... Så funkar det i 90% av alla arenor och Gävle är ett av de tydligaste exemplen på det...

Håller med om det mesta du skriver men tycker faktiskt Jörgen Sundqvist varit vassare än Kilström och definitivt en jätteöverraskning i positiv bemärkelse...

bradberry: Jag tycker nog allt runt om kring matchen utvecklas åt fel håll i Gavlerinken. Dålig spelförståelse hos många där. Vissa grejer som är nya för de senaste åren förstör upplevelsen mer än de hjälper.

Peja: ’Vissa grejer som är nya för de senaste åren förstör upplevelsen mer än de hjälper.’

- Vilka ”grejer” tänker du på i första hand...?

...förutom avstängning av etage 3. Det är ett misslyckande...

bradberry: Tänker tex på att en av Brynäs mediagubbar rabblar upp random fakta om matchen mellan intro och nedsläpp. Sjukt dålig spelförståelse att lägga det just då.

Lotterinämden kommer med beslut under dagen.
Inget på Kilas eller Granis tack & lov..

Peja:
Det var ju bestämt av ligan att publiken skulle fylla arenorna till bristningsgränsen när nationalsång, förlängning och straffavgörande infördes. Sedan slog man en rejäl spik i publikkistan när man mot alla protester tog bort tempohöjaren nationalsång innan nedsläpp. Nu väntar man bara på att de skall tömma arenorna helt och hållet genom att låta matcherna sluta oavgjort i grundserien.

bradberry: Fast det är väl bevisat sedan tidigare att publiken är jävligt kräsna, vare sig vi ligger femma eller tolva. Nu är det dock sämre än någonsin. Men jag tror det är en kombo, kommer "vi" på matcherna och skapar schysst stämning så ökar det förhoppningsvis lagets pepp på hemmais.

Ang. Sunken - ja, han har varit bra! Ärligt talat trodde jag att han var körd på denna nivå. Största överraskningen, absolut, men inte bäst.

Steenm: Tror det är tvärtom jag. Spelarna har ju uppträtt ruskigt nervöst inför hemmapubliken och spelet ser ut som en påse skit. Hårda grepp om klubborna och passningar på juniornivå. Felix darrar ju som ett asplöv varje gång han kommer in i Gavlerinken. Sen tror jag nog inte spelarna blir särskilt peppade när spridda burop börjar höras efter nån period eller två, vilket varit fallet de senaste matcherna. Tydligen så blir folk besvikna när de spenderat en tusenlapp på en match som är avgjord efter 23 minuter och får se spelare i hemmalaget som glider runt och ger 80%. Töm rinken istället och ge dem den tystnad de behöver. Årets trupp är ju uppenbarligen väldigt skör.

munkas: Ja, hemmaspelet är ju sämre någonsin och publiksiffrorna en konsekvens av det. Tror det mest förödande är när matcherna avgörs tidigt, det är många som inte kommer tillbaka på ett tag efter de matcherna. Om man ändå kan bortse från andra halvan av matchen är tv ett mycket mer praktiskt alternativ. Det fanns ju tex överhuvudtaget ingen spänning i senaste hemmamatchen mot Färjestad.

munkas:
Nytänk, munkas, nytänk. Vi budgeterar bara med intäkter från TV-avtalet. Se till att så många som möjligt sitter hemma och betalar dyrt. Stäng av alla etage och kör publikljud modell avgörande finalmatch.

Peja: Bara se vad Dif kan åstadkomma med en medioker trupp.
Inga snigelspår där, utan full fart ända in i kaklet.

Tydligt vad en tränaren som kräver inställning och fart kan göra underverk......

Lindström: Exakt. Med rätt kravbild och förväntningar kan man komma långt. Det är därför jag fortfarande tror på den här truppen och det här laget.

Men inte med Sjödin och Larsson dom huvudansvariga...

Lindström: Mm, den här försäsongen ser ut att ha spenderats på golfbanan tillsammans med silvermedaljen och skumpan. Mannberg kommer in i laget efter några veckor i Almtuna med en energi och skridskoåkning man inte sett röken av tidigare. Skumt.

munkas: Det där är bara skitsnack. Tycker det är löjligt att kasta ur sig insinuationer på det där viset.

Zappaholic: En simpel medgångare som försöker dölja sin okunnighet och svartmålande bakom nåt som ska föreställa ironi.
Vimlar som sagt av dom på nätet...

Zappaholic: Mycket tjafs i denna grupp ! Det enda gemensamma vi har är väl att vi Älskar Brynäs oavsett!? Vissa är ständigt negativa och en del mittemellan och andra överdrivet positiva. Jag personligen pendlar mycket beroende på hur min dagsform är precis som spelarna säkert också gör ..Just nu är det tungt men jag ska försöka vakta min tunga för det blir varken bättre eller sämre av att jag spyr ur mig galla över laget men jag kan förstå dom som gör det men det blir tröttsamt i längden .Tur att man kan scrolla . Ha en bra dag Brynäsvänner kämpa 💪💪💪

Lindström: "Tydligt vad en tränaren som kräver inställning och fart kan göra underverk......"

Isf jävligt konstigt att inte Melin gjorde underverk med vårt lag?
Jag menar, hela hans grundfilosofi (iaf enligt egen utsago) har ju gått ut på att spelarna ska jobba hårt och underkasta sig systemet i 60min, jobba för laget och inte för sig själv. Gör man sen lite misstag på vägen så är det Ok, man måste få göra misstag för att i längden utvecklas.
Skillnaden mellan oss och Djurgården är att dom kryddat stora delar av fjolårets trupp med bra och lyckade nyförvärv. Dom har behållit sin tränare och kunnat jobba vidare i lugn och ro. I grunden har dom alltid varit ett hårt jobbande lag, vi spelade likadant under Bulan och var också jobbiga att möta.
Mismatchen med Melin, ett par mindre lyckade nyförvärv och en fullt naturligt kräftgång i spelet som följd, där har du anledningarna till skillnaden mellan de båda lagen just nu.

Zappaholic: 3matcher för melart

Hmm, tre matcher för Melart... Undrar hur de bedömer situationerna med tanke på vad Ölund fick för som dutt i ryggen..?

« · 1847177 · »