1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773720 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Auchinleck: Låter märkligt detta oavsett. Den dutten han fick kan han väl inte fått hjärnskakning av, min första reaktion var att det inte ens skulle varit utvisning, hm....

munkas:
Han kanske kastade hjälmen med huvudet i då. Hjärnskakning officiellt, efter påkörning av gullpojken.

Nu fick jag precis höra samma rykte om Rautio av en arbetskamrat. Förbannad över laguttagning, kasta hjälmen i väggen och drog. Hmmm....

Bertilsson uttagen i landslaget igen... bra att han får chansen men lite olycksbådande är det...

Huge:
Gate closed.
Pecka väljer målvakt inför Adlertag (se länken).

munkas: Nä, men nu har ju du och andra insatta läktarcoacher skrivit om händelsen, så därför måste den ju ha hänt.
Case closed?

mk: Håller med, under förutsättning att Rautio klassas som frisk och spelklar av läkarna.
Känns egentligen som en meningslös diskussion då Rautio uppenbarligen måste vila pga smällen och då är coachningen fullt normal och korrekt.
Låter dessutom osannolikt att man bänkat en frisk Rautio efter insatsen i Göteborg, även om man innan dess kommit överens om att byta målvakt i nästa match.

Huge: Brynäs har ju inte skrivit något om händelsen. Alltså har det inte hänt. Case closed.

Clarence: Jag har framlagt flera tänkbara förklaringar till Rautios påstådda agerande. Allt ifrån skada till dålig målvaktscoachning och med emfas på det mest troliga: skada och sviter efter smällen mot Frölunda.
Om nån tycker att jag därmed försöker försköna nåt i syfte att rädda nåns ansikte så måste man nog vara jävligt enögd och tolka det jag skriver som Fan tolkar bibeln: dvs åt helvete....

Huge: Jag kan nog se varför DR skulle bli förbannad över en petning, även om det är överenskommet.
När nu laget ligger så surt till så vill ju DR spela, när han har en vinst att gå på.
Helt naturligt att tycka så.

ALLA runt laget är nog pressades detta läget.
Då kan jag tycka att det Isf är jättedålig coachning av tränare att byta ett vinnande lag.

Ge varje målvakt tre matcher i rad oavsett resultat. Det är så man bygger kontinuitet. Inte genom att som Pecka gör. ”Titta i ögonen, vem som är hetast”

Och det citatet är från Pecka..
Är det så han väljer målvakt, så undrar man inte bara lite....

Rödin får ny NHL-chans?

Huge: Förskönandets Mästare, det är du det. Ingen hejd på fantasin för att precis alltid rädda Brynäs interna ansikte... Men visst, dina teorier kan vara de sanningsenliga nån gång.

mattiask: Nja, Rautio kan väl som sagt har varit fullt frisk och i eget tycke spelklar, men i besvikelse kastat hjälmen därför att läkarna av säkerhetsskäl beordrat vila. Teorin om att han bänkats pga att man på förhand gjort upp om ett målvaktsbyte faller ju isf på att Rautio i det läget inte har nån anledning att bli förbannad och kasta hjälmen. Varför bli förbannad på nåt han ändå har accepterat, känt till och som man på förhand kommit överens?

mattiask: detta är rykten.

Fakta är att GD fått det bekräftat att Rautio har en hjärnskakning. Så lägg ner skitsnacket.

Kan jag tycka.

Huge: Jag håller med dig fullt ut.
Men om jag istället ställer motfråga på detta vis. Anledningen till att Rautio trots allt enligt rykten slängt sin målvaktshjälm i väggen kan väl endast tyda på att han ej varit vare sig sjuk, krasslig eller småskadad?
Tycker det känns väldigt konstigt oavsett vilket.

bradberry: "det cirkulerar ett rykte om att Rautio blev petad till förmån för Felix efter Frölundainsatsen. Fick tokspel, slängde målvaktshjälten i väggen, drog hem och sjukanmälde sig dagen därpå... "

Ahaa, där har vi förstås förklaringen till varför Felix nu är skadad: han blev slängd i väggen av Rautio.... :-)

För att vara lite allvarliga så finns det ju en hyggligt rimlig förklaring till Rautios ev beteende, som är så god som nån annan:
Läkarna beordrar vila pga smällen han fick, Rautio känner sig kry och vill spela, blir förbannad och slänger hjälmen i väggen. Drar i besvikelsen hem och sjukanmäler sig väl som alla vi andra måste göra när vi inte kan arbeta pga sjukdom....

Honken: Förutsätter att BZ jobbar på båda sakerna och om man ska se nåt positivt på saken så kanske det i första hand inte är så jätteavgörande ifall det blir en ny huvudtränare eller en ersättare för Caporusso. Både en ny tränare och en ersättare kan ju räcka för att ruska om laget och ge en nytändning sas.
Där det optimala förstås vore att vi fick båda sakerna samtidigt.
Måste jag välja så känns ändå en ersättare för Caporusso som viktigast just nu, känns som att det som kan lyfta spelet på isen i dagsläget är en sån och inte en ny huvudtränare som ändå inte kan ändra så oerhört mkt på spelet och det upplägg som Sjödda och JL redan vill se och redan praktiserar.

Peja: j det är en skröna.

Komplett skitsnack. Dessutom Rautio har en hjärnskakning.

mattiask: Hörru, din jävla läktarcoach... ;-))

Även om ryktet skulle stämma så vet vi ju inte vad som isf ligger bakom bänkningen av Rautio efter kanoninsatsen mot Frölunda.
Sjukdom/krasslig/småskadad, planerat målvaktsbyte sen länge osv.
För att bedöma om bänkningen öht känns motiverad eller omotiverad från ett läktarperspektiv så måste man som minimikrav få veta hur tränarna resonerat och hur deras förklaring låter.
Med en vettig förklaring kan ju bänkningen tvärtom framstå som logiks och befogad.
I övrigt håller jag med: om Rautio bänkades enbart på insatsen mot Frölunda så är det självfallet ett felbeslut man tagit.
Utifrån min läktarcoachposition, vill säga... ;-)

Huge: Vi får hoppas det bara är ett rykte utan grund, men jag skulle förstå DR om det är sant, efter den matchen han gjorde......

Nu vill jag ha in en ny tränare och gärna nån riktigt bra anfallare om vi ens ska kunna vända på detta, jag blir mer och mer tveksam så länge det inte händer nåt.

SWEATT: Tja, det spelar väl en jävla roll om man med en fråga som brad ställer försöker påvisa eller antyda att ju fler som hört ett rykte, desto mer sanning kanske det ligger i ryktet.
Lägger ingen som helst värdering i om ryktet stämmer eller inte, pekar bara på att ett rykte inte behöver vara mer trovärdigt bara för att fler personer har hört samma rykte.
Det måste ju rimligtvis ändå ha funnits nåt syfte med brads fråga, eller?
Om syftet nu bara varit att undra om nån annan hört samma rykte, bara för frågandets skull, så förstår jag öht inte poängen med att ställa en sån fråga.

Peja: Låter även lite tveksamt att man bara kan gå hem och sjukskriva sig som elitidrottare... utan t ex lagläkare har något att säga till om. Däremot kan jag förstå irritationen utifrån den match han gjorde mot F.

SWEATT: Det låter som en skröna, finns det någon SHL-målvakt som är mer van att sitta på bänken än Rautio? Men det är klart, kanske är lättare att köpa att man är backup till en bättre målvakt än till någon som gör massa misstag.

Huge: Vad fan spelar det för roll?
Bradberry frågar om någon annan hört samma sak och jag säger att jag har gjort det.

Det här lär väl innebära att Dahlén hamnar i Växjö tillslut.
Som alla trodde från allra första början.

SWEATT: Ja, det gör förstås att ryktet blir mer trovärdigt....

bradberry: Det måste ha varit hjälmen för någon målvaktshjälte att slänga i väggen fanns väl inte att tillgå. Eller var Honken på besök? :-)

bradberry: Har hört samma sak.

bradberry: Slängde målvaktshjälmen i väggen ska det vara... He, he...

bradberry: Låter ju inte helt orimligt. Det har ju varit ett sånt jäkla hattande med målvakterna hittills så varför inte.

bradberry: Hade varit jävligt intressant om det stämde av den enkla anledning att jag personligen aldrig någonsin hade bytt målvakt när min egen målvakt gjort en fantastisk match hållt nollan.
Då ska denne självklart stå nästa match också!

Så om det skulle stämma så anser jag att Pecka, Sjödda, JL har tagit ett kraftig felbeslut oavsett om Huge tycker jag är en läktarcoach! 😀

Vill inte sprida falska (?) rykten men det cirkulerar ett rykte om att Rautio blev petad till förmån för Felix efter Frölundainsatsen. Fick tokspel, slängde målvaktshjälten i väggen, drog hem och sjukanmälde sig dagen därpå... Jag lägger inget värde i sanningshalten. Den jag fick det från har fått uppgifterna från en sk ”initierad källa” men kommer inte alla rykten från initierade källor...? Känns lite skvallerblaska att lägga ut här men såna här forum är ju till för att bl.a. belysa rykten...

Ingen rök utan eld.... Eller...?

Någon annan som hört något åt detta håll...?

{7720}: ”En sån som liljewall ska hellre bänkas då som ännu inte gjort EN bra match.”

- Ett sånt uttalande kräver att man sett SAMTLIGA matcher...

Liljewalls tre, fyra senaste matcher har haft en god trend och mot Frölunda skulle jag vilja säga att han rent av var briljant. Såg du den matchen och fortfarande hävdar han inte gjort en bra match så ifrågasätter jag din ”hockeyhjärna” kraftigt...

Davey85: Precis som jag skrev, de var bra värvningar med sitt facit över fjolårssäsongen. Men har de varit bra hittills den här säsongen? Man måste väl begära att de ska kunna blomstra mer än en säsong?

Rödin står för två assistpoäng i kvällens AHL-match. Kul för Anton men sämre för oss :)

Clarence: Tror vi vinner 🤜🤜

{8356}: nja. TIK har ju en hel del skador och ett kommande JVM tapp i vanlig ordning. Så det behöver inte ligga något i det.

ellis: I min bok så slutar inte spelare som Gunderson,Paille och Clark vara bra värvningar för att det har varit en dålig start på denna säsongen.

Alex Lavoie till Timrå, Dahlén till oss?

Hoppas höjdes nu iallafall!

Steenm: Tyvärr tror jag topp 6 är helkört; Man kan räkna med att det behöv ca. 90 poäng för att vara säker på en topp 6 placering. Detta innebär att vi behöver spela in 67 poäng på 38 matcher, ett poängsnitt på 1,8 poäng/match. I dagsläget snittar vi 0,9 poäng/match. Uttryckt på ett annat sätt så ska vi spela in ca. 26 poäng/återstående 1/4-del av serien. Jag tror inte laget är mäktigt ovanstående prestation som spelet ser ut just nu.......Vi får vara glada om laget lyckas skrapa ihop 70 poäng och med det kanske nå en 10:e plats!

Chanzone: LHC vänder väl sin dåliga trend på torsdag,antar jag...

Enaranger: Tror vi kan ha goda chanser att gå om Luleå. Örebro är ett annat lag. Linköping är ett lag som känns felbyggt, fast dom har en hel del kvalite ändå.

Inkazar: Problemet är att Liljewall är långsam och ligger ofta fel i positionsspelet. Om han hade läst spelet bättre hade han legat närmare motståndarna och kunnat komma in bra i närkamper. Som det är nu ser han bara vilsen ut även om det blivit något bättre på sistone. Tror han har långt kvar till att uppfylla Brynäs förväntningar.

{7720}: allt är inte tacklingar. Mindre och mindre i hockey är tacklingar idag faktiskt.

Det är mer att vinna närkamper och komma ut med pucken. Vilken man sällan gör efter en tackling.

Inkazar: Hård att möta? Karln är 190 cm lång och väger 90 kg och har gjort en bra tackling på hela säsongen för fan.

{8305}: ja men där har ju media både skrivit om mag och ögonoperation?

Clarence: Liljewall har varit den spelare han ska vara den senaste veckan. Bra defensivt, hård att möta och gör skitjobbet.

Det är ju liksom inte en Greg Scott eller Bissett vi värvat där.

Huge: Lite så överallt tycket jag oavsett hur mkt man älskar sitt lag. Jag läser runt på andra klubbars sidor också och det ser ganska lika ut överallt.

Clarence: Väldigt liten sådan. Ska vi fortsätta sparka spelare kommer detta bli ett väldigt dyrt kalas. Tror liljewall stannar. Lyckas man få zanetti till HV så vore det väldigt bra för ekonomin iallafall

{7720}: Liten uppryckning har man kunnat skönja men Liljewall kan nog vara näste man "till rakning"...

« · 1847443 · »