1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774257 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Skrubben: Ah, det kunde jag tydligen få fram på mitt Com Hem play:) Tackar:)

atilla: Svårt, hoppas man på vinst eller torsk. Ju fler segrar på raken ju närmre kommer man sin första torsk, det känner spelarna också. Så varför inte använda den torsken i CHL så "börjar vi om" i SHL och tar 4-5 nya raka ;)

Hmm någon som vet varför Ikonen inte är med? Han var ju uttagen till finska landslaget men det är väl inte nu dom spelar?

Adam Boqvist i ordinarie backpar med Kilström idag. Bara den anledningen gör att jag kommer kolla på matchen ikväll.

{5915}: Om du anser att Brynäs inte ska delta så borde du inte titta på matcherna heller. Finns intresse för turneringen från fans så deltar såklart Brynäs om man får det men skulle alla supportrar ställa sig emot ett deltagande i turneringen så tror jag knappast att vi kommer vara med kommande år om det ges möjlighet.

{5915}: Matchen börjar 17.00

Skrubben: När börjar matchen?

Spelar Brynäs vill man ju kolla. Hittills har det "bara" kostat skador på Paille, Granström och Boqvist. (Skäl nog att aldrig mer delta.)

Brynäsgubbe: CHL är en pajasturnering för att några direktörer trodde det skulle bli ett ekonomiskt yieeeeha, bara flygresan dit med flyg och buss verkar bökig och slitsam, sen flyg, byta flyg och vidare till Luleå....dom lär vara rätt sega till hemmamatchen på lördag...förmodar jag!

Honken: TV3 sport sänder också. Har du tur så ingår det i ditt vanliga tv-abonnemang.

{6984}: Vad trött man blir av att man inte kan se, kan väl för fan inte ha abonnemang överallt..... Betalar ju 400:-/mån för cmore...... Har även viaplay, men tveksamt om jag kan se sport på det abonnemanget, det lär väl vara nåt extra fanskap antar jag. Så jag får sälla mig till de som förespråkar bojkotta CHL istället:(

Zzz: SVT och Viasat delar. Denna match är det Viasat som sänder.

{6984}: Ok, körde inte Svt CHL? Eller var det enbart gruppspelet?

Brynäsgubbe: hoppas vi spelar med b-laget för att minimera risken för skador i shl-laget. Turneringen är ett skämt i mina ögon. Tänker absolut inte se matchen och fler borde ta efter.

Zzz: den går att se på viaplay

Brynäsgubbe: Ska vi spela matchen så hoppas man väl så klart på seger. Någon som vet om den tv sänds?

Forsberg 1978: Jag hoppas vi torskar. Kunde inte bry mig mindre om CHL, ligan är ett skämt. Ännu mer efter skandalen med Paille. Vill bara att laget fokuserar på SHL.

Vad tror vi om kvällens match? Jag hoppas ju vi vinner men viktigast är att inte få mer skador, detta är jag livrädd för!

bifhjärta: Hört att en sponsor hjälper Almtuna med löneposte. Ca 25% av lönen står Almtuna för.

bifhjärta: Det lär tyvärr inte vara många tusenlappar som Almtuna kan lägga på en rådgivare, men det ser ju i alla fall bra ut för Brynäs att Melin får något att göra.

Inkazar: nej det lär dom ju klart inte göra. Bättre en del av lönen en ingen alls. Skönt o lätta lite på en lönepost .

bifhjärta: lär nog inte ta hela lönen. Men iaf en del av den.

Kul för Melin och bra för både Brynäs och Almtuna.

{5915}: dom tar över lönen bara va? Skönt för honom o kunna pendla 👍

Kul, Roger Melin utlånad till Almtuna. Vad får Brynäs för det?

"Brynäs IF har lånat ut Roger Melin till Almtuna på ett kontrakt fram till sista april 2018."

Peja: Ja, Flyers är nog inte helt nöjda.. Tror oavsett att Felix behöver en ny miljö för att eventuellt ta nästa steg. Vad gäller Rautio så har jag absolut ingen fakta på det men det känns inte som att han trivs riktigt i klubben.. Tror inte att han alls är ok med den matchningen av honom man gjort. Frågan är vad han har för alternativ, känns som att Brynäs kan tänka sig att ha honom kvar.

Har varit inne på det förut; att få hem en Lindbäck, Eriksson, Svedberg eller Läck skulle skicka tydliga signaler - vi går för det! Det tror jag skulle vara bra för truppen och helt klart också ur ett marknadsperspektiv!

moment22: Om Sandström vill vara kvar, eller får det för NHL-klubben, antar jag visserligen att Brynäs fortsätter att satsa på honom i all oändlighet men tror han kommer spela i AHL nästa säsong. Flyers ser nog också att han inte har utvecklats särskilt mycket de senaste åren och bör komma till slutsatsen att AHL-spel kommer gynna honom.

Peja: Jag tar inget för givet, även om det borde stå klart för alla att den här "hoppas att någon tar chansen" -strategin vad gäller målvaktsposten har nått vägs ände.

moment22: Att Brynäs värvar en "riktig" förstamålvakt till nästa säsong tar jag för givet. Borde ha gjorts för längesen men bättre sent än aldrig.

moment22: inför nästa säsong menar jag.

mk: Dif sitter ju också på två förstemålvakter just nu, inte omöjligt att de satsar på Reideborn och släpper Eriksson.

Huge: Man har ju Lindbäck, Läck, och Svedberg ute i världen.
Nog för att DR har gjort det bra, men dessa har allt en nivå till.
Men det är klart, ska man gå efter Niklas D, så lär det kosta flis.
Men det kommer att kosta att inte satsa på en bra målis oxå. Det har ju de senaste säsongerna visat.
Säg, kan man få hem Lindbäck, så är det en att bygga på under lång tid.

Men vi får se hur Bz resonerar.

Auchinleck: Jo, men jag talar inte om drömscenarier utan om vad som känns realistiskt tänkbart. Klart vi annars skulle må bättre med Markan i kassen.
Typ....

Huge:
Nja, Huge. Du får nog snäppa upp "377-analysen" lite. Det finns nån nivå över Rautio som vi skulle må bra av om vi vill gå för Guldet.

mk: En sån game plan tror jag inte har nån realistisk chans att lyckas. Vem eller vilka talar vi isf om och som skulle vara så mkt bättre än DR?
Dessutom känns inte DR som nån backup-målis, ytterligare ett argument mot idén du framför.

bradberry:
Var det tänkt som en annons så är det inte många som nappar på den. Yvig herre det där. Kan ju vara bra ändå... 😃

Huge: Jag tycker man ska försöka knyta upp någon av Brynäs målvakter som är utomlands. Dom är trots allt bättre än DR. Ha hellre DR som backup till denne.

Huge: Rautio kommer inte vara i Brynäs nästa säsong. Det är jag tämligen övertygad om.

Och Felix tror jag kommer hamna i AHL nästa säsong.

dAVydov: Robert P är säkert en kunnig skribent och hans bitterhet grundar sig nog till stor del på hur han blivit bemött av främst de troll på nätet som han själv talar om.
Säger inget om det, det värsta är väl slutklämmen när han drar paralleller mellan parkeringsvakter och bloggtroll.
Att nedvärdera en välbehövlig yrkeskår som försöker stoppa idioter som Pettersson (ja, jag utgår ifrån att han är en sån där egotrippad bilägare som tycker att han borde få parkera var fan som helst, eftersom han betalar skatt bla bla bla...), visar bara på hur korkat och oseriöst han resonerar. Man trodde ju att en vuxen person som P hade lite mer bakom pannbenet än så....

Inkazar: Varför gå över ån efter vatten? Vi har ju redan en riktigt bra förstaspade i Rautio, med Fernström som backup har vi det bra beställt på målvaktssidan.
Ibland är det bara dumt att tänka FÖR mkt, när lösningen finns mitt framför ens näsa..

NRH: Alltså han måste ju slå något slags rekord i bitterhet i den där "krönikan". Man blir ju jävligt sugen på att anställa honom. Vilken energispruta!

Inkazar: Du räknar kallt med att varken Rautio eller Sandström blir kvar?

moment22: visst, jag förstår hur du tänker.

Men jag tänker mig att vi knyter upp Fernström över nästa säsong också för vi behöver 2 målvakter och Linus är som du säger inte speciellt dyr.
Då kan man sedan lägga energi på att hitta en riktigt bra förstaspade tills nästa säsong.

NRH: Känns nästan som ett skämt... Men... Inte en dag för tidigt om det stämmer... Den mest oprofessionella skribent jag skådat i branschen. I samband med SM-slutspelet i våras hamnade jag i en het ordväxling på twitter med denne man. Det sätt han argumenterade på och det språket han använde var förvånande... Synd om honom såklart om detta stämmer och han dessutom inte mår bra men hockeyskribent på en seriös hockeysajt är helt enkelt inte hans grej...

{7720}: Ja. Fast jag tycker nog att om man kan köra med Felix ändå, när han blir frisk. Nyckeln blir att verkligen betona att Rautio är förste och Felix andre så kan man skapa bra förutsättningar för båda. Rautio är förstemålvakt i lugn och ro och Felix kan i sin tur jobba på att komma tillbaka utan att ha någon större press på sig. Och så spar man in Fernströms lön, som förvisso kanske inte är hög men i dessa tider räknas varje krona.

NRH: skönt!

Hoppas på en förlängning med Fernström och utlåning av Felix.
Rautio som första och Linus som andra skulle bli ett bra par

Inkazar:De extremt otrevliga dåren har fått sparken. Och fiskar efter nått att göra. Någon som är sugen på att anställa en person som kan få trivseln på jobbet att sjunka som en sten? www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2017/12/04/pettersson-nu-ar-klockan-slagen-enkelp-ar-free-agent/

Dags att rösta på Rautio!

Skrubben: "Är det bara jag som fått så stor hybris nu att jag på riktigt sitter och räknar hur tabellen kan se ut efter att vi svept Luleå i back to back kommande vecka? 😁"

Ajajaj inte Jinxa....

« · 1855838 · »