1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776479 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Gusten: "VILL du att jag slutar tippa förlust? Va? VA? VAAA? Vad tror du händer då? Jag vågar helt enkelt inte :)"

Du skulle bara våga,gör du det så schka du få schmaka på Jûrgen;)

Bissett19: "Du skulle bara våga,gör du det så schka du få schmaka på Jûrgen;)"

Spännande! Kanske slänger in en seger mot LHC nästa helg ;)

GävleLasse: "Risken att problemen överväger fördelarna med att ha kvar Boork som tränare uppkommer.

Man får inte stirra sig blind på nuläget, kom ihåg att Brynäs satsar långsiktigt... Eller har du glömt det i din glädjeyra?"

Ja, den här frågan har vi ju varit inne på tidigare, och jag håller med Tony om att det nog kan ligga ngt i skriverierna. Men jag säger "nog", för det kan lika gärna vara en uppförstorad grej som man fått nys om. En eller ett par spelare som dels känner att dom blivit lite väl styvmoderligt behandlade av Boork och dels för att dom även kanske har lite svårt med hans ledarstil rent generellt. Man ska komma ihåg att Boork aldrig spelat hockey själv och därmed kanske agerar lite annorlunda gentemot spelarna, jämfört med en tränare som själv spelat på elitnivå.
Här har ju isf tränare som LillKenta och Lückner en klar fördel.
Det som även talar för att det rör sig om en uppförstorad småsak är ju också, som nån var inne på, att det iaf utåt sett ser alldeles för harmoniskt ut i laget för att schismteorin ska stämma.
Men som sagt: ingen rök utan eld brukar man ju säga och Boork både är och har varit en kontroversiell och karismatisk tränare.

Grundtips: uppförstorad mediagrej.
Gardera med: vänta och se....

Gusten: "VILL du att jag slutar tippa förlust? Va? VA? VAAA? Vad tror du händer då? Jag vågar helt enkelt inte :)"

Du skulle bara våga,gör du det så schka du få schmaka på Jûrgen;)

För att inte tala om Murarn, Dockan och Slobodan..

Huge håller med Tony.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

51 Roger: Ja DÄR har Aftonbladet årets scoop..

Huge: Det finns ju även en tredje aspekt på det hela. Vem ersätter?

Jag menar jag behåller hellre Boork än är med om en chansning typ Tomas Jonsson eller nåt i den stilen.

Hur som helst så tycker jag att ett lag är ett lag och det inkluderar BÅDE ledare och spelare. En tränare med en "My way or the highway" mentalitet kan få ett positivt genomslag kortsiktigt men långsiktigt är det inte att rekommendera. Visst skall en tränare ställa höga krav på sina spelare men inte in absurdum.

Jag kommer inte att skapa mig en uppfattning om detta är bra eller dåligt, OM det nu ens är aktuellt. Kvällspressen brukar ju kunna göra en höna av en fjäder. Det intressanta i det hela är att supportrar brukar välja vad de vill tro på. Nyheter som stöder ens egna åsikter brukar ju lättare tas på allvar.
Jag kan inte påminna mig att det var någon större mängd som påstod "nyheten" om att Brynäs skulle göra en mångmiljonvinst i år skulle vara lika påhittad. Ej heller andra "positiva" nyheter.

Nej, jag avvaktar och ser vad som händer... Något säger mig att det blir en intressant vår och sommar :)

GävleLasse:
"Hur som helst så tycker jag att ett lag är ett lag och det inkluderar BÅDE ledare och spelare. En tränare med en "My way or the highway" mentalitet kan få ett positivt genomslag kortsiktigt men långsiktigt är det inte att rekommendera. Visst skall en tränare ställa höga krav på sina spelare men inte in absurdum"

Håller med dig där Lasse.

Jag tror att Sundlöf co har lärt sig läxan iochmed Jonssonhistorien, att satsa på säkra kort. Jag ser gärna Pelle Mårts i kabyssen nästa säsong om inte Boorken blir kvar.

Fundamentals: Nja, jag har aldrig gillat honom. Då ser jag hellre Kenta men som det verkar så är ju han den troliga ersättaren för Mårts. Båda lagen gick ju ut med nyheten samtidigt så det känns som att de har en muntlig överenskommelse redan.

GävleLasse: Håller med, Mårts känns lite för "svag" och är inte den lagbyggare som Kenta Johansson är. Lückner är också mkt intressant
men han verkar föredra utlandet. Så då har vi Boork kvar ett år till alltså.

Fundamentals: Pelle Mårts??!! Hellre en trasdocka i båset.

Huss: Tråkigt, jag gillar Boork, men, In med Lückner eller Kenta så är det väl OK.

Forza Sundlöv;]

Det finns många bra tränare. Man bör dock tänka på att tränaren bör ha en stark personlighet och ge bra PR till klubben.

Wayne Fleming hade rent spontant varit bra, vet inte vad han gör nuförtiden.

Bendelin gillar jag inte men alla andra verkar göra.

Under uppehållet går vi kanske vår viktigaste match. Vilka förlänger sina kontrakt? Boork? Angell? Molin? Sjödin?

Go Sundlöv Go Go

Gusten: "Under uppehållet går vi kanske vår viktigaste match. Vilka förlänger sina kontrakt?"

DJ!!!! 24 år:-)

sylf: "En viktig pusselbit har fallit på plats" :)

Gusten: DJ får vi tyvärr dras med i ytterligare en säsong :-(

70 Rodrigues: Minst

Gusten: Det är bra det,vi behöver stora tuffa backar som smäller på.

Bissett19: Precis!

Bissett19: Jo tjena, vi såg ju alla hur han använde kroppen o proppade Frölundaspelare i lördags :-)

70 Rodrigues: Jo Frölundakillarna satt som frimärken i sargen.Nä D.J skulle man inte vilja möta i en mörk gränd;)

Bissett19: Jo, det är precis det jag skulle vilja göra :-)

Bissett19: Brynäs har tecknat ett 5-års avtal. Se länk

70 Rodrigues: Åh jag som trodde det gällde DJ. ;-)

65selander:
Varför finns landslaget...vad segt att vänta i drygt en vecka...blääää

70 Rodrigues: Visar att Brynäs börjar få in foten i marknade och höjts i värde... Undrar vad Brynäs får ut av det? Gratis kompositklubbor skulle sitta finfint

claesw: LG-Games suger fett.
AD: Finns väl ingen som har råd att sponsra kompisitklubbor. Dom är ju skörare än en tändsticka

65selander: Det är bara Molin det är ordning på. Han kör fortfarande med gamla hederliga träklubbor.

Förövrigt så kör han ju även med skridskor som var omoderna redan vid SM-guldet -93

GävleLasse:
Han kanske borde byta så han sätter chanserna?

65selander: Haha, Ja det är ju sant. har själv kört med kompoSKIT men bytte till trä, det är mkt mer känsla i trä. Nu kanske inte ni vill veta det men..:P

lillovechkin:
Nää... ;)

Angående resonemanget kring Almtorp, så tycker jag att han INTE ska få förlängt, då han mest tillbringar sin tid i utvisningsbåset. Har tröttnat på den killen, och skulle hemskt gärna se en ersättare. Tyckte grymt mycket bättre om Malmström, en Almtorp. Någon mer som gör det?

Dessutom tycker jag att Boork kan ändra lite kring kedjan med Bäckström, tror en förändring i hans kedja, skulle göra att han vaknar till. Varför inte sätta Spets med Bäckis? Spets skulle ge honom väldiga ytor tror jag, dem 2 tillsammans med någon som hittar nätet... Bicek eller Hermansson.

Jonte321: Hittar nätet Bicek och Hermansson?

Jonte321: Almtorp sitter inte bara i utv.båset.
Dom matcher jag sett , så skapar han endel fast det inte alltid kommer med i målprotokollet. Men, visst kan jag hålla med om att det finns spelare som gör det jobbet som också gör mål .

Trada Almtorp;)

Varför inte köra ihop Bäckis med Månsson och Herman igen?

Jag tycker iofs att Brynäs fjärde femma med Almis, Herman och Widing varit BIF bästa kedja tillsammans med Dackes kedja dom sista 10 matcherna. Dom skapar riktigt mycket chanser.

Almtorp är en kille som gör mycket i det så kallade: tysta.. han är viktig och jag tror att han får förlängt..

Jag skulle iofs vilja se Bäckis med Salle och Månsson, då Salle är ett rivjärn som också kan göra mål.. Månsson och Bäckis vet vi spelar bra ihop!

lillovechkin: Ja Sundlöv får ringa till General Managern i Edmonton och be dem trada iväg honom.. ;)

Han är nämligen endast utlånad till Brynäs den här säsongen...

mattiaskarlgren: "Varför inte köra ihop Bäckis med Månsson och Herman igen?"

Boork har ju försökt att köra den trion i PP några gånger utan resultat. Nej Bänka Bäckis ett par matcher så han får hungern tillbaka, Månsson kan må gott av att harva i fjärdelinan ett tag.

GävleLasse: Bäckis behöver inte bänkas han kommer att spela sig i form.

Eller ska han bli Bänkis?

Nu är han Urformis.

GävleLasse: Jo det är sant.. Vad vet jag, vilken omgivning som är bäst.. Tror det enda rätta är att bänka honom ett par matcher om Boork vågar det?

Om inte Rahimi drar över till Nordamerika till nästa säsong bör vi absolut vara med och hugga. Imponerade i JVM och precis en sådan back vi skriker efter. Stor och elak.

Kan för övrigt kolla in honom på SportExpressen nu när Leksand - Björklöven visas.

mattiaskarlgren: Tja offensivt så har han ju blixtrat till lite då och då. Problemet ligger främst i det defensiva arbetet och även i Powerplay där han är för långsam med puck. Som det har sett ut i PP så lämnar motståndarna Bäckis ifred numera istället för att jaga honom som de gjorde i början av säsongen. Istället så fokuserar de på att markera bort passningsalternativen och skära av passningsvägar detta gör att spelet blir för statiskt.

Detta kombinerat med att backarna skjuter på tok för lite, ja, ALLA skjuter för lite och man är inte heta nog framför motståndarkassen. Ser man på hur merparten av Brynäs mål kommer till så är det genom snabba spelvändningar. Så jag tror att detta är precis den medicin som skall till. Fler avslut rakt på mål utan att krångla till det med en massa extrapassningar.

P: Har inte Rahimi redan kontrakt med Vancouver, eller minns jag fel?

GävleLasse: Klockrent. Kunde inte skrivit det bättre själv. Men jag tycker fortfarande att Bäckis ska bänkas/vila ett par matcher eftersom han också nu är med i LG.. Han kommer ju inte bli piggare tror ja ej :) Så varför inte låta honom vila då han sett mycket trött och osäker ut det senaste..

mattiaskarlgren: Vill se Månsson - Bäckis - Bicek igen. Påminner mycket om succékedjan från början av 90-talet med Huss - Larsson - Karjalainen!

Paddan: Kan mycket väl vara så. Samma situation som med Almtorp med andra ord. Brynäs behöver dock en stor elak defensiv back.

P: Chris Philips?

mattiaskarlgren: jag skulle hellre se en stor spelskicklig back med både offensiva och defensiva egenskaper.

Titta bara på Sjödda tex. djäkligt spelskicklig och offensiv utan att för den skull vara inne på en massa baklängesmål. Kompletta backar som kan hålla i pucken är vad vi ska satsa på och inga biffar som drar på sig en massa utvisningar och skapar noll i offensiven.

« · 819864 · »