1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759508 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Jajjen: Värvar dom Nyllet x2 och inte någon mer så är det dags för tvångströja på ledningen med Sundlöv i spetsen om det blir så så lär jag inte sponsra med en jävla krona i form av matcher, medlemsavgift och shoppenprylar ja allt!

Kahn: mm men tror inte Nylander kräver mycket pengar, bara vissa krav på speltid och chans i powerplay m.m. Personligen vill jag se fyra till forwards i Brynäs. Nylander, rödin(lär väl värvas) och två Ahl spetslirare. Finns fortfarande ett tiotal såna kvar. Hensick, pare, mancari, foutaine osv osv. Vid ett sådant läge har man 14 forwards på kontrakt.

Kahn: Enligt media ska Brynäs ha in två forwards till. Handlar det om Nylander x 2 lär nog Brynäs bli allas kvalseriefavorit. Vart tog pengarna vägen?

Linus Wickman: Hoppas att Nylanders inte är i den positionen att de kan ställa några större krav till MS. Hoppas vi hellre lägger pengar på säkrare spelare, spelare för lina 1 och 2.

Jajjen: Jag jämför bara med O.Lindblom. För min del så tycker jag att BIF skall tacka nej till geniet och talangen. Satsa på Lindblom.

Kahn: Tvivlar inte på att W. Nylander kan ta en plats i ett Elitserielag redan i vinter. Riktigt sevärd och ett hot i anfallszon. Defensivt har han mycket kvar att lära, som de flesta valpar. Sen påstår ryktet att han har ett stort ego men det kommer han säkert att slipa ner så småningom.

Men det kan inte vara spelare för 3:e- och 4:e-linan som Sundlöv ska lägga krut på. Brynäs sista halva av senaste säsongen skvallrar om att det är i de två första femmorna som det saknas spelare. Eller menar du att William redan nu är redo för en bärande roll i Brynäs?

Redigerad kommentar

Kahn: tror absolut kraven från Nylander är att han ska få en plats i a-laget, medan Sundlöv nog snarare ser han som en spelare som endast breddar laget och man är villig och ge han några chanser när skador uppkommer.

HappyX3: Vi får se.

Peja: Sonen Nylander är ju alldeles för ung. Han kan inte ges en plats i A-truppen. Man kan ju inte spela i ES om man är för ung ( se Lander och Pääjärvi ). Ska absolut inte prövas om man är 16 år så där. ( Ironi) Vet att sonen Nylander är så mycket äldre.

Ska se på en BIF -träning på Gunder Hägg-stadion för att se om Oskar är med. Oskar är en måltjuv (snajper), han dominerar inte.

Lindblom kommer få en roll i J20 nästa år (om han inte skadar sig, avstannar helt i utvecklingen). så Nylander (Jr) är nog också tänkt till J20 isf. 
Men det är nog också där förhandlingarna står, Nylanders vill att sonen ska träna med A-laget och även få speltid medans Brynäs nog sätter honom i J20 och låter utvecklingen bestämma ang. A-laget ;P

(RENA SPEKULATIONER)... 

Kahn: Nylander har redan dominerat på J20-nivå och också presterat på allsvensk nivå, även om han inte har spelat så många matcher där. Så han har redan tagit sig igenom J20-steget.

Om O.Lindblom är redo för Elitserien så kommer han ju att dominera i J20 nästa säsong och då kommer han givetvis att få chansen i A-laget.

Om vi värvar sonen Nylander så är det ju för J-18 laget. Han måste ju gå igenom J-18 och J-20 innan han kan konkurrera om en plats i A-truppen enligt vissa här inne.....

Gäller ju O.Lindblom också....

Huss: Märklig rubrik.
Står ingenstans i artikeln att Sundlöv vill ha vare sig far eller son Nylander, bara att man samspråkat förutsättningslöst.
På sin höjd kan jag tänka mig att man vill binda upp sonen och isf mer för framtiden, dock till ett rimligt pris.

atilla:Fast skulle hellre ta Brendel än Micke Nylander alla dagar i veckan !

Men du har ju rätt att de sista två säsongerna kanske inte har varit hans bästa.

micke63: Tycker det är en stor chansning. För 2 säsonger sedan ville jag ha tillbaka brendl, men nu har han inte presterat på några säsonger och börjar bli till åren så nej tycker jag.

Linus Wickman: Med risk för att bli kapad vid fotknölarna så slänger jag fram en kille som kanske vill göra comback i Brynäs - Pavel Brendl ??

Va tror ni skulle han kunna tillföra något ?

atilla: tror de kom fram till att ryktet om Aaltonen var falskt och att han INTE ska till Luleå. Men tror ingen klubb i Sverige vill lägga ut så mycket för Aaltonen.

atilla:

Tungt för Svedberg!

Då är det alltså Semi-dax i AHL...bara fyra lag kvar...vi kommer närmare våra BOMBER...!!!

Wilkes-Barre/Scranton

Syracuse

Oklahoma

Grand Rapids

Linus Wickman: Aaltonen hade väl runt 700 000 i månaden hos rögle? Känns bra att han inte hamnar hos oss för den summan.

Huss:

Det där är yesterday's news. Stod i tidningen igår. Ja och som sagt så fick jag höra igår är att mötet bara gällde sonen.

Johan Norrström: Njet...nu står det även i dagens lokalblaska.

Huss:

Fan vad du sitter på information. Det jag fått höra gör dock gällande att mötet bara gällde William.

Johan Norrström: + i kanten? Om du värvar William så får du i paketet en pappa, en avdankad toppspelare som får Lauritz att likna en Ollas, betala en rejäl slant till SSK,  en agent som kommer ha åsikter om allt kring sonen samt en utgift som kunde lagts på spelare som inte kommer skapa schismer i laget. Vill vi ha det?
Jag förnekar inte killens talang, den ser alla, men är det värt priset?
Dessutom är det allmänt känt att pappa inte är den klurigaste killen i världen, när han också skall agera "agent" åt grabben så blir det knappast bättre. Se bara hur de misslyckades med optionsklausulen.

Redigerad kommentar

Linus Wickman: I alla fall för Brynäs!

Det jobbiga med silly är ju att det nästan alltid blir en tummetott för Brynäs del.

KulaShaker: den andra spelaren ryktas vara per Ledin. Men tänk vilken bomb Aaltonen skulle vara... Han är alldeles för bra för elitserien..

Linus Wickman: Då fick jag eventuellt svar på mina spekulationer, Sundlövklass på den värvningen minsann!

Enligt tekarn(Luleå "mrmadhawk") ska Luleå presentera två spetslirare imorgon, där enligt en påtlitlig källa ska en av dom vara Juha-Matti Aaltonen(även om han är skeptisk till sannigshalten).

HappyX3: Sundlöv har inte den kompetens som krävs för att sitta med ess i rockärmen. Det har han tyvärr bevisat mer än en gång de senaste 9 åren. Han vill nog mycket men kan så väldigt lite :-(

HappyX3: Alla sågar Sundlöv? Det är väl Nylanders som sågas av dom flesta.

Rodriges. Absolut bra stats :) men ska han vara en toppspelare i ett Elitserielag med målsättning att ligga i toppen av serien räcker det inte att bara vara bra i AS, man måste TOKDOMINERA, var så jag menade :)

Sen kan jag inte förstå att alla här sitter och toksågar sundlöv över 2 rykten?
Diskutera ryktena absolut, men att klaga på sundlöv utan att han gjort något låter ju bara fånigt... Han kanske sitter med två AHL ESS i rockarmen? 

Gurra88: Ja han platsar förmodligen, men frågan är om man ska värva en 41 åring.. In med William och Rödin + två AHL forwards så är jag riktigt nöjd.

KulaShaker: Nu blir jag jävligt orolig men är inte förvånad när det gäller Sundlöv om detta nu stämmer! Avgå!

70 Rodrigues:

Att pappa Micke sitter med i ett möte som kanske avgör sonen Williams hockeyframtid, är väl inte så konstigt. Killen är ju bara 17 år. Dessutom sägs det att gubben Nylander har ett ganska stort kontrollbehov. Intressant ung kille. Ror Sundlöv det i land får han ett plus i kanten. Värvas Rödin blir det dock ett horn i sidan. Med tanke på hans skadehistorik känns det som ett osäkert kort.

hahii: är det möjligt att Sundlöv har tänkt värva Nylanders, rödin och två spetslirare från Ahl? Känns inte så... Även om det absolut skulle välkomnas!

KulaShaker: Alltså seriöst? Nylanders och Rödin?! SUCK! Hur e det möjligt att vara så sämst som Sundlöv. Vart är toppspelarna?! Varken Rödin eller Nylander e top någonstans. 

Blir så jäkla trött på att höra lögner från Sundlöv. Hur fan ska man konkurrera med SAIK? Visst om man hade Stapleton eller Pesonen. Nej här ska det värvas Nylander och Rödin... Säääkert lika bra som Holloway och Möller...

HappyX3: 19 P på 18 matcher är helt ok :-) Men jag ser endast William i laget, han är något utöver det vanliga. Tror inte att han går till NHL säsongen 14/15, han är alldeles för tanig, så kör på Sundlöv, eller nåt!

Helt ärligt, varför skulle Nylander vara spetsvärvningen som sundlöv lovat oss? Nylander har varit skadad under en lång tid och kommer senast från Allsvenskan där han inte heller dominerat, i Nylander får man en rutinerad spelare som kommer kunna spela hälften av matcherna och bistå med rutin i ett slutspel. Att han troligvis kommer vara skadad några matcher under säsongen är bara bra då det öppnar upp för våra unga talanger.

Att två spetsvärvningar tillkommer förutom Nylanders måste ju ses som givet, Nylander (Jr) kan ju heller knappast värvas till A-laget även om han troligen kommer träna med A-laget och få några matcher måste han ju tillhöra J20?

Bedrövligt om Sundlöv signar Nylanders.. verkligen bedrövligt...

Jajjen: Vill inte heller se Nylanders i Brynäs. Micke är trött och gammal. William drar till NHL nästa säsong. Inget att satsa på. Nu inväntar jag två riktigt bra värvningar av Sundlöv, som ska spetsa till truppen ordentligt. Då tycker jag det ser ganska så bra ut, förutom på målvaktssidan.

Jag tror dock att Sundlöv och co är säkra på att Jonas Johansson kommer fortsätta sin utveckling och ta en spade i laget framåt hösten. Då kan de låna ut Rahm...

Jag är inte den som brukar gnälla på ledning i allmänhet och Sundlöv i synnerhet, men missar han de utlovade spetsvärvningarna så kan han ställa sin plats till förfogande...

KulaShaker: då blir det inget säsongskort för mig! Kvalseriemässigt lag...

Om Nylanders är komplement till dom topplirare som ska ansluta är det en helt ok deal. Om Nylanders ÄR topplirarna är det fan inte kul.

Gubben Nylander har gjort sitt. Hans kroppsspråk vill jag inte se i mitt lag. Hans defensiv är usel t.o.m. med Brynäsmått. I Kvalserien var han inne på nästan hälften av alla SSK:s baklängesmål.

William är en spelare för 3-4:e kedjan nästa säsong men kommer bli NHL-mässig. Men då är han inte kvar i Brynäs.

Fram med seriösa Silly-rykten!

Rumpelstiltskin: Rödin en.... ;-)

vart är AHL spelarna som Sundlöv har lovat oss?

Davey_22: Lite mer substans

Ännu ett silly-rykte som förstör sömnen...Lill-Nylander har jag ej sett spela särskilt mycke, men Nylander den äldre känns lite som en pajasvärvning om den blir av.

Nej tack.

Jokern: "Uppenbarligen är det så att vi är sent ute igen och att det finns en mättnad i klubben samt att man, helt obegripligt, fortfarande har en övertro till spelare inom laget."

Uppenbart för dig kanske.

Officiellt bekräftade övergångar;

- Mats Lavander har skrivit på ett 3-årskontrakt med Björklöven.

- Talangkeepern Johan Mattsson har skrivit på för Djurgården.

Zzz: Nylander den äldre känns som han platsar i vårar usla PP. Speciellt nu när kroken drar.. Farsan är nog inte så dyr och så får vi en oerhörd talang i William. Men Sundköv missar såklart detta med

Enaranger: Jag är lite orolig för det ekonomiska resultatet. När man tjänar pengar brukar HGK vara ute och stoltsera tidigt. I år har vi inte hört något..

Angående Far och son Nylander. Är det helt klart att Michael ska spela vidare eller kan det vara så att han är med i förhandlingarna för sin sons räkning? Hoppas på William men Michael känns inte så hett..

KulaShaker: bäst att göra det antar jag.

« · 1579652 · »