70 Rodrigues:
Onekligen blir d ju lättare då..... F.ö. "va va d ja sa" är ett klart underskattat uttryck ;-)
Lindström: Förstår inte varför du slösar bort dina enorma kunskaper på ett sketet internetforum som HS.
Att på förhand kunna avgöra vilka värvningar som blir lyckade och mindre lyckade, vilka som kommer att motsvara förväntningarna till 100%, veta när man ska ersätta skadade spelare direkt eller avvakta osv osv.
Att du inte sitter som tränare/sportchef/fystränare hos ett ES lag är fullkomligt obegripligt.
Huge: Saknar vi inte själva poängen här nu? Truppen är inte spikad så vilka förväntningar skall då motsvaras? Vi får vänta till augusti och då se hur det ser ut.
Det enda som kan konstateras nu är att målvaktssidan ser oroande svag ut.
Att det saknas folk på forwardssidan, oklart hur många samt att backsidan troligtvis är spikad iom Kihlström.
foppa78:
"Du är nöjd med truppen som den är elle?"
Har jag missat nåt viktigt?..... är truppen spikad?....
Hur i glödheta kan nån ha en åsikt om Sundlövs värvningar inför nästa säsong om han inte har sagt ifrån att det är färdigvärvat???
I min värld låter det otroligt naivt, korkat o på gränsen till enbart provocerande att sprida sån dynga på Brynäs hockeyforum. Ett gäng gnällisar som sitter o tävlar i konsten att håna Brynäs o i synnerhet Sundlöv..... i mitten av maj..... vad är det som fattas er??? Sen går trojkan bananas när stygge Huge kommer in o är elak som vanligt.... skrattretande.
Låt dom spela träningsmatcherna ivf..... DÅ, möjligen kan vi se nån sorts tendens.
Tväst: det är väl inte det disskussionen handlar om?? Problemet är att man inte kan tycka något negativt utan att få det nedkört i halsen. Personligen tycker jag inte att tex Brodin är en kanonvärvning, hoppas jag har fel. Med att tycka till är förbjudet enligt huge. Vad är det för ett jävla disskussionsforum?
Vad ska vi skriva? "Åh vad bra att vi fortsätter med rahm och honken, det känns som guldmålvakter bägge två" "vad härligt att vi inte har värvat något intressant ännu"
alla har rätt att tycka som ni vill, även Huge. Men han har gjort det till sin personliga livsuppgift att klanka ner på precis alla som har en endaste liten åsikt som strider mot klubbens beslut. Vad fan är det frågan om??
brynäs08:
Det förs oftast ingen diskussion på detta forum, är det nån som yppar ett uns positivt omdöme om Brynäs så går Tony i taket..... ivrigt påhejad av sin trojka.
Här får framföras vilka åsikter som helst om jag får ha en åsikt.... MEN när de här "diskussionerna" oftast bara är en tävling i att håna det mesta som har med Brynäs att göra då undrar jag vad ni får ut av detta evinnerliga gnäll.
Det jag läser låter som ett gäng adrenalinstinna 11- 16åringar på nåt ungdomsforum som inte kan få nog....... men om jag fattat det hela rätt så är väl flertalet av skribenterna ganska vuxna.... t.o.m föräldrar?
Men, Heja Sverige o de fantastiska bröderna från den där föreningen jag inte vågar nämna namnet på. FINAL!!
Rahm/Honken..... är det nån som minns omdömena om Svedberg den hösten han kom? oftast lät det.... han platsar ju inte ens i .... ja, den där föreningen..... det är inte så längesen.
70 Rodrigues:
Jag har lite svårt att fatta hur du kan bli så otroligt arg (?) för att nån patetisk lallare från landet försvarar Brynäs färger??? Laget du påstår att du älskar?
Om nån tycker annorlunda än vad jag gör då blir ivf jag nyfiken o undrar om jag möjligen har missat nåt.... försöker se det från en annan vinkel.....
Det här gnället på allt o alla kan ju ingen sansad bedömare ta på allvar, men om jag får ha en åsikt så ger jag oxå er den möjligheten, men det skulle va klädsamt om det kunde föras en diskussion utan en massa förklenande namn på Brynäs representanter och andra skribenter.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
DavyDjoos: "tycker att ditt resonemang är väldigt vinklat, vad är onormalt/konstigt/krävande/självplågerigrundande i att vilja att laget startar med en så konkurrenskraftig trupp som vi möjligtvis kan ställa på isen vid ES-starten? "
Tja, nu var det ju inte gnällspikarnas önskan om att få ett så konkurrenskraftigt lag på isen som möjligt, som jag kritiserade.
Utan deras eviga gnällande från morron till kväll över hur uselt allting sköts både på och utanför isen.
Så ja: du missade nog rätt så mkt i våra inlägg.
Närmare bestämt det mesta... ;-)
Huge: jag lägger ner, du är dum på riktigt. Jag har innan idag skrivit 7inlägg på 2månader. Men varje gång jag kikar in för att kolla något rykte eller se om något annat intressant sitter du i en diskussion om hur iq-befriade alla är.
men skit i det jag orkar inte tjafsa med en som bevisligen aldrig kan ha fel. Du är otroligt tröttsam.
Huge: haha. Ja ok! Jag lyfter på hatten. Här hade du helt rätt och jag fel!
vi synkade tydligen våra olikheter på samma dag (jag hade inte läst bakåt)!
märkligt! Där ser man! Jag återgår i vila. Ses. Juni ;)
mattias - 74: Tack då vet vi. Det blir kvalserien. Frågan är vem som ska göra oss sällskap? Du kan väl berätta det också...
Hjular du av glädje över er egen trupp? Vad har ni för spets i den truppen? Forsberg försvinner ju...
Zappaholic:
Kvalserien kanske var att ta i men ni har ju inte värvat nämnvärt bra tycker du? . Huge är tydligen nöjd med er trupp nu, det hade jag " inte " varit om jag hade varit Brynäsare men nu är jag ju inte det. För Leksands del ser det sådär ut jag förväntar mig mer av i värvningsväg annars blir det en kortvarig seijour i Elitserien. Får vi Niklas Persson och Frögren och ev en forward till så ser det bra ut och då kanske vi klarar oss kvar. Min åsikt. Filip kanske kommer tillbaks han hade ju svårt att ta plats i Nashville på slutet.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mattias - 74: De två vi värvat är bra värvningar. Kilström är en klart bättre värvning än er Tom Linder och Brodin är en annan typ av spelare än er Fornataro så där är jämförelser svåra. Brodin var tongivande i Ässät så han blir bra även i Brynäs.
Att Huge är nöjd säger väl inget. truppen är ju inte spikad. Två eller tre spetsspelare ska in och då får vi se hur truppen ser ut. Att gå med kapsåg redan nu, som en del kraxande olyckskorpar härinne gör, innan truppen är spikad är inte min väska...
70 Rodrigues:
Mr "Ett idiotpass per vm-match" menar du...?
Inte så imponerad, övermodig. Kroken skulle ha spelat istället...
70 Rodrigues: jag har väldigt svårt att se hur Järnkrok ska platsa borta i NHL. Han är alldeles för klen i kroppen. Och varför harva i AHL? Bättre han är kvar i Brynäs och pytsar in 50 poäng här istället :-)
Rätta mig om jag inte har fel...