1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753967 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 18/19

Sv: Silly season 18/19
Intervju med Campese ett par minuter in i programmet. Låter ju väldigt bra med allt han säger om att skapa ”en ny storhetstid” mm.😋
Hoppas det blir lika mycket verkstad som snack bara.

Kent747Socker: Denna lösningen var långt ifrån en chock för mig. Att Sjödda skulle bli huvudtränare kändes givet med tanke på hur död tränarmarknaden är. Jag tar ändå honom före Jonsson och Samuelsson alla dagar i veckan.

Sundquist har jag för dålig koll på, men han har fått fina lovord från en del håll i hockeysverige. Jag tänker inte såga den lösningen redan nu i alla fall.

Det märkliga är att man förlänger Sjöddas kontrakt med ytterligare en säsong. Men vad vet jag, det kanske var ett krav från hans sida?

{8482}: Ja, det var ju ingen jättespännande konstellation. Men ser man till hur andra klubbar värvar tränare så kanske det inte finns så mycket att välja på, trots allt.

Det finns dock potential i vår trio. Hoppas de kan trigga varandra att nå nya höjder. Jag tror det är viktigt att få in någon utifrån.

Jag gillar den här konstellationen på förhand. Det enda jag haft synpunkter på med Sjödda är att han inte tagit time out i "rätt" (ur min synvinkel) lägen. Dålig fingertoppskänsla i coachingen, har varit min känsla. Men det är mest en känsla. Annars älskar jag hans engagemang och Brynäshjärta. Att få in en ny assisterande känns som lagom mycket dynamik.

Forsberg 1978: Vem hade du velat ha in och har du koll på hur dom här 3 kommer att funka när dom får starta säsongen?

Modo och LHC signa ju 2 tränare, nån av dom du vela se? Eller vem?

Klart du får va besviken men dom måste väl få chansen innan vi dömer ut teamet?
Jag hoppas det blir kanon, för jobbigt att tänka negativt i maj redan=)

Jahapp besviken å det grövsta!

Nä det här känns inget vidare. Att vi signar upp Sjödin som huvudtränare måste vara ett tecken på att marknaden är död.

Jag hoppas dock han motbevisar mig.

Spännande. Känns svårt att ha en rejäl åsikt i dagens läge, har bara hört gott om Sundquist och det han gjort med Tingsryd de två första säsongerna är meriterande. Sen får vi se om han är rätt man för oss.

Positivt är att Sjödda och Sundquist har lite bra kemi sen tidigare (tränarkursen), det minskar ju i alla fall risken för prestigebråk och dylikt.

In med lite forwards nu.

Inkazar: Bra jobbat Bengtzén!!! 😆🔫
#ironi

Skrubben: det blir väl helt enkelt ett nytt kontrakt och BZ standard HC kontrakt är på 2 år.

Konstigt att det bara står kontraktstid på Sjödda? Och varför förlänger man Sjöddas avtal med ett år till?

Aja, det hade kunnat vara sämre...

Vuollerim: Av de båda ser jag hellre Sjödda som HC så arbetsfördelningen är jag nöjd med. MS får vara mysfarbror som får alla att må bra.

bradberry: I en modern organisation eller tränarkonstelation spelar det knappt någon roll vilka titlar man har, man arbetar tillsammans kring alla frågor. Jag tror detta blir bra! Gillar hur Sundqvist pratar om kravställning och vinnare, han kan bli en bra komplement till övriga stab.

Vuollerim: Sundqvist (vår nya Sunken..) var väldigt populär i Tingsryd av spelarna. Många ute efter honom.

moment22: Magnus Sundqvist blir ass tillsammans med Janne Larsson och Sjödda fortsätter som huvudtränare enligt Brynäs.

{8482}: Sjödda blir HC...

Känns inte optimalt...

{8482}: 😄, men det var mera andemeningen de ville åt med ölliknelsen är jag rädd. De sa också att han hade ganska mycket dansk hockeykultur i sig..... Men jag håller tummarna att det blir bra.

Zappaholic: dom jag känner är väldigt nära laget, (det är iofs de flesta i Tingsryd, inte världens största ställe😄). Jag hoppas innerligt att de har fel, för någonting bra gjorde han ju definitivt de första säsongerna i Taif. Hoppas bara att det kan funka hos oss med.

moment22: Hehe har tagit nån öl med personer i och runt Brynäs och dom har också vart sköna att ta nån öl med=) Vore väl värre om dom inte va det.

Tror nog man kan ha vad som krävs iallafall.

moment22: Tänk så olika msn kan höra. Jag har hört att det är en rätt tuff jävel när så krävs.

nu blir farsan nöjd, han hejar på Västerås i hockey men resten av familjen på Brynäs och sen Bulan stack har han tjatat till mig om att Magnus borde ni värva, farsan känner nämligen honom på ett hörn och brukar vara och käka på vår familjerestaurang på sommarn.

SH: Känns inte alls bra! Några Taifare jag känner beskrev honom som en skön person att ta en öl med men att han absolut inte har vad som krävs på en högre nivå. Han tar det lite som det kommer och är en glad skit. Inte alls vad vår curlade trupp behöver om man får tro på vad de säger😭

{8399}: Låter jävligt bra. Han ställer höga krav både under match och träning. Det behövs

{8482}: den lösningen kan jag absolut leva med

{8399}: Magnus som huvudtränare och Sjödda backcoach tror jag.

Nu ska utvecklingen och tävlandet höjas, spännande tycker jag.

SH: Magnus om sig själv:

"– Jag är en tränare som vill vinna. Jag ser mig själv som en glad och ärlig människa som själv tycker att jag har en bra känsla för när och var man ska göra saker och ting. Jag är inte någon som bara står och tittar, jag agerar och om jag tycker något så faller hammaren. Jag kräver disciplin och hårt jobb, men allt ska göras med glädje. Spelarna kommer veta vem som bestämmer men utan att jag ska vara en belastning"

Auchinleck: Visst men det är inte så lätt att tappa en liten publik.

Vad ska man tro om det här då...

Intervju med Sundqvist på hemsidan.
En riktig hedersman och bra representant för Brynäs.

{8399}:
Värt att kolla på (netto-) intäkterna istället för publiksnitt?

{6984}: Nu baseras iofs inte Lakers ekonomi på publikintäkter så de klarar sig nog bra ändå. De har ju redan nästan minst publik men ligger i topp ändå (likt SAIK).

Peja: Systemet med lönetak och draftsystemet är skräddarsytt för att få en jämn liga. De har samma system i alla de fyra stora sporterna. Visst finns det lag som blir dynastier och ligger i toppen år efter år men sedan vänder det och nya lag byter plats med dem. Ta bara Chicago Blackhawks som var ett riktigt bottengääng under flera år, nu är de i toppen och har även vunnit ett par SC. Samma sak inomNFL och den Amerikanska fotbollen. Förr var New England Patriots ett katastrofgäng men är ett ständigt topplag numera. Detta kommer säkerligen vända när Megastjärnan Tom Brady lägger av. Innan det var det 49:ers som hade en lång period där de var dominanta.

I ett SHL perspektiv så vore det intressant med ett lönetak för att skapa en jämnare liga fast så länge lag kan åka ur och andra lag gå upp så blir det svårt att få till några restriktioner. Fast jag tror att lag som tex Växjö "vinner ihjäl sig" och folk slutar gå på seriematcher. Detta kommer att medföra en sämre ekonomi och på sikt uteblivna sportsliga framgångar.

Peja: Ja, rent krasst, ur ett kapitalistiskt perspektiv, så är det ju bra för ägarna att både begränsa löneutgifterna och göra ligan jämnare och därmed intressantare. En slags frivillig restriktion på en annars relativt fri marknad.

moment22: Tror det är viktigt för ligans överlevnad. Det finns så otroligt mycket annat som lockar i många amerikanska städer, det vore ohållbart att ett lag var strykgäng år efter år. Ett måste för att upprätthålla intresset i en stängd liga. Det är både logiskt och ologiskt om du tänker i banorna av någon slags kartellbildning.

Bisset: Nej, att det dröjer tyder ju på att Sjödda inte blir headcoach. Men å andra sidan lät det på Bengtzén som att han planerar att presentera hela tränarkonstellation på ett bräde, på samma vis som med målvakterna.

Skrubben: Undra om vi kommer få in någon ny tränare till nästa säsong..
Börja tveka om det blir sjödda för då ser jag ingen anledningen med att vänta med att lämna ut beslutet officiellt.

Petrov: Friska fläktar väljer jag att kalla de nya framgångsrika lagen istället för hittepålag.

Auchinleck: Du sätter exakt fingret på vag jag tänkt i många år. Det är så sjukt konstigt att idrotten i USA har så mycket utjämningssystem när samhället i övrigt inte alls fungerar på samma sätt!

moment22:
Tacka lönetak och sämst plockar löftena först för det. Kommunism i kapitalismens högborg. Fascinerande.

Petrov: Visst är det ett hittepålag, men det är stor skillnad på Vegas och Växjö om man tittar på hur de är uppbyggda. Vegas består av ett gäng rejects som de andra lagen ansåg umbärliga. Man kan säga mycket om Växjö men inte gärna att de består av spelare som inte var önskvärda i andra klubbar. Jag tillhör definitivt dem som tycker det är fantastiskt vad "Golden Misfits" håller på att ställa till med, nutida idrottshistoria som rullas upp framför ögonen på oss.

Inkazar: Jovisst men det är väl alla lag i hela världen om man skall hårdra. Brynäs hittades på 1912, men jag tror du förstår vad jag menar. En hel del NHL-lag har väl onekligen mer anor än Vegas.

Petrov: alla lag i NHL är i nån mening hittepålag.

{8399}: Möjligt men hoppas inte det. Växjö som många klagat på här på forumet framstår ju som ett anrikt lag i jämförelse... Snacka om hittepålag.

Petrov: Vegas tar det

mk: Har tidigare gissat på Nashville som mästare men magkänslan börjar säga Washington. Vore kul även om jag egentligen håller på Montreal sen Mats Näslundtiden.

Brynäsgubbe: Man vet aldrig. Han har fått en del förslag men inget som passat honom än

Brynäsgubbe: Lite märkligt nu att spelare bestämmer sig för att lämna för KHL/NHL innan intresse därifrån finns., jag tycker att det känns bakvänt.

mk: Äntligen!!! Trots att Nicky, Wilson och lill-Burra inte var med. För en gångs skull höjer sig Kuzy i slutspelet.

Skrubben: YEESS.
Washington slog ut Pittsburgh. Nu ska dom bara vinna Stanley Cup. Så kommer Bäckis hem efter hans kontrakt.
Garanti😀😀

Kommer Bertilsson verkligen lämna med en vecka kvar tills deadlinen? Så nära men så långt bort...

« · 1897911 · »