Carl Lejonkräk: Kan vara kinkigt att ta in en transatlant sent om inte denne spelat i europa tidigare. Omställningen från liten till stor rink brukar vara mycket svårare för backar än forwards.
Carl Lejonkräk: Och både Scott och Sweat spelade back menar du?
Det är stor skillnad för forwards jämfört med backar. Backar i NHL/AHL får inte alls lika mycket tid med pucken, utan det är mycket oftare sarg ut istället för att spela back-back. Dessutom är det längre till sarghörnen från målet, vilket verkar göra det mycket svårare för de backarna att bedöma när man ska vara aggressiva eller inte.
Det borde även finnas ett antal europeiska backar som petas ned till farmarlaget som kan vara intressanta. Frågan är om inte Brynäs väljer den vägen...
Huss: Har BZ sagt något annat än det här?
– Det är två olika utländska spelare som vi jobbar på.
Carl Lejonkräk: Jösses vad stingslig man kan bli.
Jag skrev att det kan vara svårare för nordamerikanska backar än forwards att spela på stor rink. Då tar du Sweat och Scott som exempel på nordamerikaner som anpassat sig snabbt, vilket fick mig att undra vad det hade med backar att göra.
Jag undrar hur det är med läsförståelsen.
Carl Lejonkräk: Moget att försöka förlöjliga andra när man inser att man förlorat diskussionen.
Nåja, du får fortsätta spekulera...
Bertilsson-Bell
Porseland-Zanetti
Kilström-Pudas
extra, Sundqvist och Nörstebö
Pettisbif:Reflektioner:
Som fjärdelinja kanske Blomqvist-Olden-Brodecki. BOM-Kedjan, skapar mycket men missar oftast
Backparet Porseland-Pudas känns givna i PP
Albert Hall: Orka bry sig om nån som Bill Sweatt.. En bra säsong och en godkänd för oss. Inte lyckats spela nån avgörande roll i nåt slutspel,även om han var duktig mot Skellefteå innan "skadan".
En sån spelare får som högst en liten notis i våran fina historia.
Brynäsgubbe: Om man inte får skriva om före detta Brynässpelare borde det inte få skrivas om Bäckström heller. Eller Silverberg. Eller lulefödde Elias Lindholm.
Bulan är för övrigt kung. Kommer att fixa Brynäs på övre halvan.
Kopparjimmie: Du har ju helt rätt, sjukhuset och därmed BB flyttades inte från Boden till Luleå förrän1998 nu när jag googlat. Som tur är verkar pojken inte tagit allför mycket skada trots det.
Elias far, Mikael, kommer för alltid att finnas i alla riktiga lulingars hjärtan. Vilken lagspelare! Sättet han förintade Frölundas stora stjärna Christian Ruttu under SM-finalen 1996 borde ingå i en instruktionsfilm för hur hockeyspelare som inte är alltför hockeytekniskt kunniga kan göra enorm skillnad för ett lag.
Den här spelaren har nu Rögle värvat. En rätt stor defensiv back som tydligen också ska vara bra på rören. Han har ganska fint +/- och har även burit ett A i Toronto Marlies.
Det låter i alla fall på papper som en bra värvning. Så marknaden är förhoppningsvis ganska bra just nu.
Redigerad kommentar
honken21: Ok. Jag har bara EP-scoutat honom,så jag säger inte emot.
honken21: Vart läste du om hans agent förresten ? Hittar inget själv om det nämligen.
*Hittade det precis. Ja,det finns kanske nån anledning att ingen nappat innan då. Vi får väl se.
Redigerad kommentar
kom igen nu Bengan bomba med en ny back nu!!!! ;)
Hoppas på Salmela eller Bell.
Redigerad kommentar