Skellefteå AIK - Brynäs IF 11/12-14
Brynäsgubbe:
Olden lirade 8 minuter igår
?????????
Fö är Wikegårds Pods är grymt bra, speciellt senaste m Andreas Johansson
Ger grymt bra ny inblick i klubbar, lagbyggen, coach, spelare etc...
Varför har vi ingen sån här karaktär i Brynäs?
Rasande på laget efter förlusten | Färjestad | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
TJ verkar inte ens ha hoppats på seger.
USCHHHHHHHH.
SHL Play
Men det är uppenbart att SHL prioriterar tv-tittarna framför liveåskådarna. Tänker på t.ex matchtiderna på lördagar. Samtidigt antar jag att det är naturligt i och med tv-pengarna och att det antagligen är betydligt fler som ser matcherna på tv än som faktiskt är där.
Men spelmässigt lämnar det så sjukt mycket att önska. Dump, spel utmot sargen, dålig forecheck och backcheck, dåliga uppspel med otaliga blindpass. Det här är ju saker som TJ och gänget måste se? Eller video-coachen åtminstone?? Och vad för resultat har Jan Larsson givit egentligen? Jävla kompis-tjänst... Klart han ska vara kvar i Brynäs och inte uträtta ett skit.
Vi har ett lag som borde klara topp 6, och Skellefteå i alla ära, samt att det är långt kvar av serien... Men det här spelsystemet som Brynäs anammar fungerar ju inte. Idag blev det så smärtsamt tydligt hur man spelar i ett framgångsrikt lag. Varenda spelare drog sig mot mitten i sina avslut, de spelade sig ur svåra situationer i egen zon och de dumpade i princip aldrig. De höll pucken inom laget.
Sedan är jag trött på staden Gävle. Vi har ett anrikt lag med väldigt fin historia, fin arena, fina samarbeten utanför hockeyn och är ledande inom juniorverksamheten. VARFÖR GÅR SÅ FÅ PÅ HOCKEY? Önskar jag bodde i Gävle så jag kunnat gå på varje match. Hög publiksiffra = mycket pengar = högre spelarbudget. Ändå klagas det alltid på spelarmaterialet.
Äh, känns bara så uppgivet nu. Fan åt allt.
Frölunda har tydligen 4 raka torsk enligt Cmore.
Man slog Brynäs med 6-1 för nån vecka sen...
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: "Nu ligger vi 10:a, känns stabilt. Vad ska vi skylla på?"
Ett par-tre skribenter här kommer nog i vanlig ordning lyckas med det konststycket.
Tionde plats ja. Frågan är om vi inte är cementerade i bott-3 nu?
Har sagt det förr men ingen i tränare i A-laget verkar se det förns nu hoppas jag nämligen att Lucas Carlsson varit grym, är grym och kommer bli grym!!! Satsa på han isf Djoos fan. In med en ny back och formera såhär:
Andersén Carlsson
Bertilsson Kilström
NY Eklund
(Djoos)
Lunkan: Uddamålsförlust men ändå sååååå långt ifrån poäng. Att leta detaljer som förlusten berodde på är ju tämligen onödigt. SAIK är en division bättre än Brynäs just nu. Vi står upp bra och spelar ett bra försvarsspel och ett mycket bra målvaktsspel.
Dock känns det som om ett försvarsinriktat och desperat kämpande Sverige möter ett tempofyllt Tyskland i fotboll... Klasskillnad!
Det man kan fundera på är hur i helvete SAIK lyckas hålla denna klass med så många bärande spelarförluster????? Man måste göra jävligt mycket bra saker. Man tränar förmodligen mycket bättre än t.ex. Brynäs. Har varit på Gavlerinken å lunchat och sett loja attityder mellan övningarna. Tror inte det existerar i SAIK. Vad gör man så otroligt mycket bättre än andra klubbar? Hur kan t.ex. en sån som Widing få så mycket speltid i ett sånt här lag? Och ändå blir det bra... Imponerad!!! Och samtidigt ledsen att behöva inse Brynäs underlägsenhet...
Gillar inte sånt och vet att många Saikare inte var glada åt värvningen.
Förstår dom till viss del...
Redigerad kommentar
Annars tycker jag vi gör en bra match mot seriens bästa lag.
Starkbaum och Carlsson kvällens stora plustecken.
Saknar vassa tekare när Enterfeldt och Nordan är borta.
Dom heta får stå åt sidan för dom sk namn kunniga. För hade 1a linan något ikväll frammåt?
Djupa?
Tycker det är dags att skicka blomman snart i komposten. Den har liksom vissnat....
Djupa överlägset sämst ikväll, Carlsson riktigt bra och helt ok debut av Jesse
Ett lag som alla trodde skulle få ett mellan år men knöt näven och gasade på från start.
Vart ligger SAIK vs Bif i tabellen..
bradberry:
Spelade minst av alla i Brynäs igår