1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778940 inlägg · 7967 ämnen

Sundlövs målvaktsskola


Sv: Sundlövs målvaktsskola
Lyck: HAHA den var inte dålig den !

Sv: Sundlövs målvaktsskola
Lyck:
Du verkar också vara skolad i den gamla Brynäsandan. Vinn till vilket pris som helst, och så blev det...
Tufft så inåt helvete!

Förmodar att du sett klippet från 70-talet (Från en vecka med Brynäs?) i videon "Magic Brynäs (som kom efter -99).
Det är värmning i omklädningsrummet före matchen och alla kör "sassa brassa mandelmassa", krigsdans osv, alla, utom Tigern...
Tigern står och övervakar med hökblick och den väldiga hakan som sträcker sig över hela rummet. Virus, Inge, Lars-Göran, Wickberg, Prosten, Tord, Börje, Stigge mfl. Skapligt gäng...

Lars-Göran Nilsson: "Kom igen nu gubbar", "Hur ska vi ha´t",
Resten: "Vi ska ta´t!"
Lars-Göran: "VINNA"
Resten: "JA"
Lars-Göran: "Kom igen då så tar vi de här jävlarna rätt upp och ned..."
Och så gjorde man det!

Underbart...

Sv: Sundlövs målvaktsskola
Har hört att de kört "Should I Stay or Should I go" med Christer Olsson.

Sv: Sundlövs målvaktsskola
westerlind:
Har varit på de flesta hemmamatcherna i år och kan ta mig fan inte säga vad som spelas...
Med tanke på öset som är när Brynäs kommer in så är det förmodligen PRO:s kampsång. Gäsp!

Sv: Sundlövs målvaktsskola
micke, Lyck & prosten: Har lite dålig koll - Vad spelar vi när Brynäs kommer in?

1) "Vi ska gå på tigerjakt", med Mora Träsk?
2) "SOS - the tiger took my family", med Dr Bombay?
3) "Eye of the Tiger", med Survivor?

...eller är det någon annan?

Sv: Sundlövs målvaktsskola
micke: Kanske för att Muppkedjan tog illa upp (P-J, Pölsa och Forward Löfström)

Sv: Sundlövs målvaktsskola
Lyck: Mitt gamla Brynäs spelade "The Muppet Show" när motståndarlaget entrade isen. Hur kul som helst. Varför slutade man med det?

Sv: Sundlövs målvaktsskola
Lyck: Så ska det låta!!!!!!!
Lite j..lar anamma ska de va.

Sv: Sundlövs målvaktsskola
...och en materialare som blandar salt i bortalagets kaffekanna, och vrider av belysning och varmvatten till gästernas omklädningsrum. Hela publiken står sen upp och buar för full hals redan när domarna kommer in på isen, reser sig som en man och vrålar utvisning varje gång en motståndare gör en för djup repa i den nyspolade isen, och fajtas i utvisningsbåset med program och vattenflaskor. Och speakern som ger dubbelassist till varje hemmamål, och håller lite extra på klockan i avgörande lägen. Då är planen klar - Nya Brynäs (eller var det gamla Brynäs???)

Sv: Sundlövs målvaktsskola
Man kan undra vad som försatt gordo i detta exalterade tillstånd, men storartad underhållning är det tveklöst. Gordo--den förste ståupparen i GB:en. Keep it coming.

Sv: Sundlövs målvaktsskola
gordo: saknar avsnittet om domarfjäsk och hur man verkligen retar upp en bortapublik.
Vad har vi mer...jo den koleriske tränaren
och forwarden som hela tiden gör en Ekman
på motståndarmålvakten.

Sundlövs målvaktsskola
Det saknas en komponent i försvarsspelet: den riktigt grisfarlige målvakten med vevande klubba.
Sundlöv som fortfarande älskas av Håkan Loob för snällheten framför målet får i uppdrag att lära ut var klubban känns som mest och hur domaren skall missa elakheterna.
Ett stycke italienskt "Vadå! Jag! Jag är helt oskyldig!" vävs in i sommarträningen för målvakterna.
För att Ram och Asplund skall få segervittring så skickar Sundlöv efter Curres turkalsonger från Lillehammer: "- Så här luktar ett OS-Guld, grappar..."
För att riktigt gnida in segerns sötma i boysen R & A har Sundlöv och Wille en nostalgiafton tillsammans och räknar SM-, VM- och OS-guld...

Nu är det klart för Esko-grappen att ta över!
"- Pela pucken, grappar, tjyyt hårt och gå på målilainen, grappar!"

SM-guld, SM-guld, SM-guld!!

83558 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)