1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753922 inlägg · 7967 ämnen

Tänkte inte på det...

Tänkte inte på det...
"Jag hoppas att klubbarna inte glömmer bort att de måste visa ett positivt kapital när säsongen är slut om de ska få behålla sin elitlicens. Det finns en fara att de tänker alldeles för kortsiktigt i jakten på segrar, säger Christer Englund (ordförande i Svenska Ishockeyförbundet)."

Den analysen gjorde nog sexåringarna på dagis redan i september.

"En satsning på utländska spelare blir på bekostnad av våra egna spelare och det gör att det finns en oro för landslaget sett i ett längre perspektiv, fortsätter han."

Godmorgon!

I december kanske hockeyförbundet har upptäckt att svenska juniorer också drabbas av lockouten.

Ishockeyförbundet befäster titeln som mest korkade förbund.

Sv: Tänkte inte på det...
Lilljanne:
Nu vet jag inte hur det är i andra ES klubbar men i Timrå så är det faktiskt så att några NHL killar spelar för väldigt lite pengar bara för att hålla igång och att få spela tillsammans, den stora kostnaden har varit försäkringar som då har täckts upp av sponsorer, detta gör att Timrå inte riskerar någon ekonomisk smäll på grund av NHL strejken, faktum är att det har kunnat vara DYRARE att värva en etablerad svensk ES spelare än Aki-Petteri Berg t.e.x som spelar för en spottstyver för att få lira i samma lag som Kiprusoff.

Sedan att det sportsliga med tanke på juniorerna är åt helvete håller jag med om, kolla Mats Hansson i TIK som blommade ut ifjol, nu sitter han mest på bänken, gör något enstaka byte.
En sån kille är en riktig förlorare, han tappar ett år i utveckling som jag ser det.
Men å andra sidan så är man ju lite egoistisk och njuter av att se NHL spelarna på isen,,,aldrig blir man nöjd
:-)

Kalle K: Berg tillhör mao. inte dom som är emot lönetak?

Låter ju som om tik kommer att klara sej helskinnade ur den här säsongen. Men hur många lag kommer inte att göra det? Vore ju kul om dom klassiska bottenlagen hittade rätt i värvningsdjungeln och kunde sätta nå´t av rikemanslagen på pottan med kvalspel som följd. Då jävlar reagerar nog hockeyförbundet och uppnäsorna i hockeyadeln.

Lilljanne:
Det gör dom säkert, det går ju att jämföra NHL spelare och NHL spelare..
Z:a och Modin spelar i Timrå för att det är "hemma" Kiprusoff tjänar nog en del, Berg är här för att spela med Kipro...

Tittar man på andra lag som FBK, SSK, MIK med flera så tror jag att dom får slanta upp rejält för sina killar, som inte har någon anknytning till trakten, även era nya killar? hoppas att styrelsen har koll på läget bara.

Kalle K: Hockeyspelare känner sej mest hemma där dom får bäst betalt. Tro inget annat!

Kalle min vän så du tror att era spelar gratis, har ni två st från trakten
Modin o Zetterberg era Finnar kommer dom från Tallnäs? :-))

Nä masa dig hit nu så skall du få påfyllning på groggen samt få dra på dig en tröja med anor

Lilljanne:

Förlåt lilljanne men du öåter bara bitter när du säger så, menar du på fullt allvar att "våra" killar, Z:a, Modin, Kippro och Berg spelar i TIK för att dom får mest betalt där?
Inte en chans..den budgeten har vi inte och kommer aldrig att få i Timrå att vi skulle kunna konkurera med FBK Hv71 och Frölunda lönemässigt, och definitivt inte med lagen nere i mellan europa.

Kalle K:
vart ligger mellan europa??

65selander:
Skryt lagom bara för att du haft bortamatch i Tallnäs ;-)
Lita på att jag dyker ner till Gävletrakten, både den 22/11 och 26/12.

Fast jag tar nog min egen tröja med alla nya autografer dagen till ära.
;-)

claesw:
typ i mitten

Kalle K: Prexis absolutist! Dom spelar för äran o privilegiet att bära den röda vita tröjan.
Berg spelar näst intill gratis.
Läs AB idag om "Publikflykten dras på lönen", där står det: " Spelare som Aki Petteri Berg spelar nästan gratis i Timrå. Han är bästa vän med Miikka Kiprusoff o tog det som en löneförmån att få vara nära sin landsman."

Timrå IK laget som är en ära att få spela i!

Kalle K:
...men ligger det något mellan europa så att säga?

Tycker bara att alla dessa särskrivningar kan bli ganska roliga, typ rök fritt t ex...

Åke:
Skönt att VISSA spelare /lag inte bara tänker på pengar!

Åke the Myth:
Brynäs IF Van ära att spela i.

claesw:
tja..ett mellanslag skulle jag tro?

classe: Ibland kan det vara bra med särskrivningar, det blir liksom roligare då som nu tex. det Kalle Kula skrev alldeles nyss :0)

Åke the Myth:
Snacka om att vi är ett mini-USA : )

claesw: Läste om en kul grej:
"Ovädret var fruktansvärt, plötsligt kom en kul blixt o slog honom till marken."

Hur kul var det då??

Åke the Myth:
*asg*
du är sjukare än jag trodde :-)

Åke the Myth:

Sitter du här och drar gamla klassiker? Då skall jag leverera en också. Följande fanns på en skylt hos en bensinstation någonstans i Sverige:

"Idag: Vi fyller olja och spolar vätska i er bil, allt helt gratis!"

Poffa: Mmm eller den här reklamlappen för en lunchrestaurang som lämpligt nog hette "Systrar": "Är du en paj älskare? Då är detta stället för dig."

Åke the Myth:
Varför drog jag igång den här tråden? Nu avslutar jag den (?) genom att utbrista:

Särskrivningssjukan sprider sig snabbare än skvaller på en syjunta. Innan vi vet ordet av kommer samhället att vimla av folk som är kända som "Sjuk sköterska", "Er sättare", "Full värdig medlem", "Halv bror", "Ensam stående kvinna" eller "Lätt stött domare".

« · 448787