Anders Berg: Historiskt sett så kan det komma en baksmälla idag. Det hände ju några gånger förra säsongen att man exempelvis slog HV eller FBK borta för att sedan vara som förbytta i matchen efter mot på pappret mycket sämre lag. Ungefär som att de drabbats av högmod eller lättja.
Bara att hoppas att de ha lärt sig av sina misstag förra säsongen och att TJ har lärt sig att tolka de signalerna tidigt i matchen.
Jag tippar dock med hjärtat och säger 3-5. Efter att Växjö gjort 2 mål i PP och brutit sin dåliga trend. Sånt brukar ju hända mot Brynäs.
Slajsarn: Så kan det bli men jag tror att Cody kommer väcka laget med en jävulsk tackling (schyst tackling) :-)
Jag tror vi vinner 2-5 Harju, Franson, Järnkrok 2, Thuresson!
foppa78:Jag hoppas att du har rätt... Det blir i alla fall en rejäl krydda att kika på Franson spela. Lite nytändning i serielunken typ.
Tänk vad Bäckis skulle göra med "serielunken" ;-)
foppa78:Det underliga är ju hur ett så litet lag med noll traditioner kan ha råd till så mycke spelare , bubblan kommer en dag spricka när det visar sig att det inte hjälper att köpa sig till framgång , att tränare å spelare gnäller på domaren har vi som svenska mästare vant oss med , , har ännu inte sett TJ stå å gnälla på domaren , även om det fler än 1 gång har hänt saker på isen som zebrorna har blundat för , det värsta så långt är ju när sunken åkte in i en klubba som en saik spelare höll i , vi såg ju hur han såg ut i pausen vid intevjun . att inte andra lag fattar att den rätta vägen är att fostra själv och krydda med lite spets , men nu har ju svenska mästarna spetsen i egna led , vilket inte andra lag kan skryta med ,
3 pinnar och gnäll från tränarna blir nog resultatet efter dagens match ,
Lasse sjundeback idag, tack gode gud. Tommy Jonsson var uppenbarligen inte heller nöjd med Lasse förra matchen.
Nordan borta, Granis tar hans plats i tredjekedjan och Ollas in i fjärde.
4th Line | 25. Johansson, Martin | 24. Hansen, Mads | 11. Ollas, Jesper | |||
---|---|---|---|---|---|---|
27. Lindgren, Alexander | 20. Jonsson, Lars | |||||
3rd Line | 29. Molin, Emil | 31. Granström, Jonathan | 41. Widing, Daniel | |||
22. Sundqvist, Jörgen | 5. Löf, Simon | |||||
2nd Line | 53. Thuresson, Andreas | 19. Järnkrok, Calle | 28. Lindholm, Elias | |||
15. Bertilsson, Simon | 44. Franson, Cody | |||||
1st Line | 90. Harju, Johan | 9. Enterfeldt, Sebastian | 62. Lavander, Mats | |||
3. Djoos, Christian | 13. Gunderson, Ryan | |||||
Goalies | 30. Rahm, Robin 40. Holmqvist, Johan |
Redigerad kommentar
Enligt HL så spelar inte Cody, Berglind bildar backpar med Bertilsson enligt dem.
Förhoppningsvis bara en miss där de har blandat ihop 4 och 44.
Redigerad kommentar
MarcusElving: Nu har vi tre backar i andra femman enligt HL. Vi kör sex man där tydligen.
Zappaholic: Och som bäst kan vi vara serieledare med 3 poäng ner till Modo på andra plats och 4 poäng ner till trean och fyran.
Skulle ju inte smaka så illa.
Zappaholic:
HL har väl inte ett rätt nuförtiden?
Funderar för övrigt på att byta ut den där extragroggen mot en god whiskey. :)
Hur många tror att Växjö bryter sin dåliga PP-trend mot oss? De har inte gjort mål på 45 (!) Powerplay.
Trender brukar brytas mot oss.
Zappaholic:
Godis :) jag kör nog en Glennlivet ikväll tror jag, eller en Bowmore kanske. Vid serieledning kostar jag nog på mig att smaka på båda ;)
MarcusElving:
Självklart bryter Växjö trenden ikväll, vi är ju som du säger van sådant.
Zappaholic:
Att vi vinner räknar jag kallt med, har 200kr på 1-4
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Måste ni prata om god Whiskey? .... har flera singlar hemma, men vad hjälper det när det jobbas till 06 i morgon.
Får hålla tummarna vid radion o GD rapporterna
Tväst:
Jag lider med dig, tar en för dig också då. ;)
tompap71: Som vanligt är vi halvsömniga inledningsvis...
MarcusElving:
Okej. Kul att se att Franson går in och markerar direkt! :)
arnio:
Risken är att Cody kommer dra på sig några tvåor i de där lägena, men fan så skönt att vi verkar ha fått in en kille som kan städa framför kassen. :)
Jag är den första att erkänna att Lasse har börjat ganska bra idag.
Brynäs gör en bra bortamatch så här långt.
MarcusElving:Han har haft nån rejäl rensning och skott mot mål, bra de!
Kåååådy kan få smaska in en nu från blå :)
Ny fight imorgon, vill se laget såhär:
Målvakter: Holmqvist(Rahm)
Gunderson-Franson
Lindholm-Järnkrok-Molin
Sundqvist-Djoos
Thuresson-Enterfeldt-Harju
Bertilsson-Löf
Widing-Nordqvist-Johansson
Granström-Hansen-Lavander
Extraspelare: Ollas och LJ