1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778972 inlägg · 7967 ämnen

Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)


Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)
Nu på torsdag är det kanske säösongens sista match för frölunda. Jag tror det, men vi som är där, skall försöka stötta och inte ge upp. Inget sittande, nu skall vi stå och även folket som sitter nedanför. Om vi förlorar, ös brynäs beröm och sjung mycket. De har gjort en kanonsäsong, så efter matchen vill jag att vi stannar kvar och sjunger, kanske vi älskar brynäs eller stå upp för vårat brynäs gäng, eller brynäs- sveriges bästa lag m.m. Nu skall vi berömma.

Sv: Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)
Hasse_BSKV: mot Frölunda ;-) inte för Frölunda.

Sv: Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)
FreddanVF: JO det kan gå snabbt i shockey ;)

Sv: Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)
GävleLasse:
Visst kan det gå snabbt men inte såå snabbt... eller?

Sv: Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)
GävleLasse: Då får det gå undan ;-)

Sv: Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)
FreddanVF: Var snäll och förstör inte illusionerna för några av våra kära skribenter här på HS. Det är klart att det räcker med att Brynäs vinner EN match för att gå till semin på frölundas bekostnad.. har ni aldrig hört talas om handicap?

Sv: Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)
GävleLasse: Det är lite kul å läsa här... För ibland är Brynäs bäst och sen är dom sämst och sen bäst... haha roligt folk. Men handicap existerar inte. Vi går som jag sagt hela tiden på knock. Tack å adjö Brynäs. Ni får gå å kolla på Gefle i fotbollen istället.

Sv: Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)
FreddanVF: Det hänger väl på vilken skribent du väljer att läsa... Visst finns det några kappvändare. Sen har du oss som Boorkasönerna kallar för Dysterkvistar...

Det ÄR klasskillnad mellan lagen inte tu tal om annat. Med lite mer kyla och målsinne så skulle Brynäs kanske kunna göra nåt mål på alla de chanser de vaskar fram. Dessvärre så lyser deras okunskap igenom stundtals och då hugger det bättre frölunda direkt.

Det syns att det går tre brynäs på ett frölunda rent lönemässigt.

Sv: Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)
GävleLasse: Brynäs har ett lag som kan vinna på hemmais. Men dom har orutin. Och ett mönster som är återkommande är att Frölunda äger andra perioden i Gävle. Dom gjorde det i Fredags och dom gjorde det idag. Där är Brynäs ackilleshäl. Det och att dom orutinerade.

Sv: Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)
FreddanVF: "Det är lite kul å läsa här... För ibland är Brynäs bäst och sen är dom sämst och sen bäst... haha roligt folk."

Du har dina ljusa stunder ibland..... :-)

Sv: Frölunda-Brynäs (skiljas eller inte?)
FreddanVF: "Och ett mönster som är återkommande är att Frölunda äger andra perioden i Gävle. Dom gjorde det i Fredags och dom gjorde det idag. Där är Brynäs ackilleshäl. Det och att dom orutinerade."

Och en av anledningarna till att ni har ägt andra perioderna är att vi inte fick den utdelning på chanserna i första, som vi hade behövt för att kunna rubba er. Det har ändå varit små marginaler om man ser till spelet i de första perioderna häruppe. Jag säger som Calle Johansson i C+:
Vore intressant att se hur Frölunda agerar ifall Brynäs får första målet och ledningen i matchen? Dom är vana att ofta spela på ledningar och kan kanske bli lite störda och konfunderade om dom kommer i underläge.
I långa loppet ska ni självfallet vara det bättre laget, fattas bara annat.
Men trots 3-0 i matcher så tycker jag att det varit jämnare än vad siffrorna visar. All heder åt våra killar som gjort en kanonsäsong med tanke på omständigheterna. Jag trodde innan slutspelet att Frölund kanske skulle passa oss bättre än ex HV71, men med facit i hand så verkar det som att Mora fick det lag som vi hade behövt möta istället.

« · 690673

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)