1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778925 inlägg · 7967 ämnen

Gavlerinken


Sv: Gavlerinken
Huss: Rinken har ju alltid varit densamma, arenan byggdes ju runt om ;-)

Sv: Gavlerinken
munkas: Vem hade du velat se som SC istället? 

Sv: Gavlerinken
Skrubben: Den där dialekten måste han göra något åt..

Sv: Gavlerinken
tjugo8: skulle arenan inte heta Läkerol Arena fram till 2016?

Sv: Gavlerinken
Carl Lejonkräk: Brynäs och Läkerol avbröt arenanamn-sammarbetet två år i förväg. Därav sagt att inte Läkerol (Cloetta) kommer fortsätta ett vanligt sponsorarbete. Mycket möjligt att Cloetta vill ha sitt namn förknippat med UNICEF.

Sv: Gavlerinken

micke:Läge för att göra en insats. Förslagsvis: Brynäs skänker 50:- för varje betalande barn på matcherna. Det ger både goodwill och kan även ge ett större intresse för Brynäs i framtiden.

De stora vinnarna blir givet alla de barn som är i stort behov av hjälp.

50-lappen, tjänar man ändå in på godis, korv och dricka...


Sv: Gavlerinken
Brynäsgubbe: Jag överdrev en smula i mitt inlägg, för balansens skull. Jag vet inget om Bengtzen men eftersom han lovordas av både insatta och fans i hans tidigare klubbar tror jag han kan lyckas bra i Brynäs.

Sv: Gavlerinken

EskilstunaLasse:

Samarbetet med UNICEF kan man ju läsa om här www.brynas.se/mot-brynas-if/brynasifunicef. Jag vet inte om idén är att direkt skänka pengar i föreningens namn är grundbulten utan det är snarare att BIF avsätter drygt en mille/säsong för att nå barn och ungdomar utanför isen, i mer sociala avseénden. Ung. som ett "Spola kröken"-projekt i Brynäs namn. Om man skänker 50kr av barns biljettpriser till UNICEF blir det ju indirekt barnens föräldrar som pröjsar. Bättre att då och då sänka priset med 50 spänn. Men det kommer förmodligen bli mer direktriktade insatser på skolor och fritidsgårdar, vilket kan verka konstigt då idag, i dagens Gävle, en fotbollsklubb som GIF säkert hade nått större framgång. En sak vi säkert kommer få se efter dessa fem år är en C-hall på Sätrahöjden.


Sv: Gavlerinken
munkas: Kul att höra. Mitt första intryck är positivt men ett helgjutet sådant är svårt att få innan han haft någon säsong i Brynäs. 

Sv: Gavlerinken
EskilstunaLasse:"Förslagsvis: Brynäs skänker 50:- för varje betalande barn på matcherna. Det ger både goodwill och kan även ge ett större intresse för Brynäs i framtiden.

De stora vinnarna blir givet alla de barn som är i stort behov av hjälp.

 

50-lappen, tjänar man ändå in på godis, korv och dricka..."

Varför i hela friden skulle det köpas med korv och glass för att Brynäs skänker 50:- per barn som köper biljett?


Sv: Gavlerinken
Carl Lejonkräk: Teorin är väl att föräldrar skulle bli mer angelägna att gå på hockey med barnen och att fler barn därför skulle komma till matcherna...

Sv: Gavlerinken
Peja: jovisst men jag har bara svårt att se att Unicef samarbetet kommer att ge ökade publiksiffror.

Sv: Gavlerinken
Brynäsgubbe: Men småklubbarna rasar!

Sv: Gavlerinken
KulaShaker: Ja alltid går det att hitta någon som gnäller. Känns som om man har svårt att hålla i sär äpplen och päron om man tror att kommunens uppgörelse med Brynäs gör att att Hamrångefjärdens bandylag inte får konstfruset.

Sv: Gavlerinken
Zzz: Här gnällde vi på att andra lag dopades ekonomiskt när de fick pengar från kommunerna där de håller till men när Brynäs får pengar är det ju helt ok. Känns bra med dessa pengar direkt från skattekistan.

Sv: Gavlerinken
Carl Lejonkräk: Fast nu får vi ju 1 miljon per säsong för namnbytet. Resten verkar gå till samarbetet med Unicef. Känns som att man skulle kunna hittat en annan sponsor som kan sponsra arenanamnet för mer pengar så känns ganska sjukt att folk klagar på detta.

Sv: Gavlerinken
Carl Lejonkräk: Håller med till viss del, men det finns ju gränser. 5 mille per säsong är ju inte jättemycket pengar. En viss "sponsring" med skattemedel är ju befogat med tanke på vad Brynäs, Gefle mfl. ger  Gävle i intäkter. Jag tycker det är en sund nivå. Växjös dryga 20 mille/år och Leksands historia känns som en annan dimension.

Sv: Gavlerinken

Enaranger:

"Malmö stad köpte nyligen namnrättigheten till Malmö Arena för drygt fem miljoner kronor om året i fem års tid."


« · 1622928

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)