Bästa inläggen
Föregående · 145 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Lakim1912: Hoppas man spelar Olkinuora så mycket han orkar resten av serien. Han sprider en trygghet i försvaret som inte Lindbäck gör. ...Och om man får chansen bör man sajna honom även för nästa säsong!
+ 16
Sv: A proposito de nada
Vilket jävla skitmål! Fyfan vad skönt att vi äntligen får studsarna med oss.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Manner ifrågasatt av spelarna med Rödin i spetsen. Dags för Rödin att lämna nu.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Är det inte så här det brukar se ut matcherna innan en brynästränare får sparken? När laget ser helt uppgivet ut?
+ 16
Sv: A proposito de nada
Alcén gömmer sig som vanligt, en sann ledare att luta sig emot när det blåser!
+ 16
Sv: A proposito de nada
Huge: Så sent som 12/1 2023 hånar Huge ?TGL? som menar att Timrå har lyckat bättre än BIF. Huge skriver;
?Och DU drar alltså slutsatsen att Timrå har en bättre värvningsorganisation bara därför att dom just nu ligger 12p före oss i tabellen.
Väldigt intelligent och seriöst resonerat, hatten av för det!
Och jag som trodde att vi spelade 52 omgångar och att det först då går att se vilket lag som gjort det bästa resultatet.
Du behöver nog byta några proppar i ditt proppskåp, för det verkar vara väldigt svart och tomt i dina övre regioner...?
Verkar som TGL varit helt rätt ute. Kanske propparna brunnit i något annat skåp.
Jag skriver bara detta i ren välmening?
?Och DU drar alltså slutsatsen att Timrå har en bättre värvningsorganisation bara därför att dom just nu ligger 12p före oss i tabellen.
Väldigt intelligent och seriöst resonerat, hatten av för det!
Och jag som trodde att vi spelade 52 omgångar och att det först då går att se vilket lag som gjort det bästa resultatet.
Du behöver nog byta några proppar i ditt proppskåp, för det verkar vara väldigt svart och tomt i dina övre regioner...?
Verkar som TGL varit helt rätt ute. Kanske propparna brunnit i något annat skåp.
Jag skriver bara detta i ren välmening?
+ 16
Sv: A proposito de nada
{10065}: Fan, låt folket komma och gotta sig lite. Leksingar, Tikare, fan till och med Modoiter. Det går ju ändå inte försvara hur odisciplinerade våra spelare är. Jag är så jävla besviken på Brynäs, klockan är över 2 på natten och insatsen gör mig fortfarande förbannad.
Hur i hela helvetet ska vi kunna klara kontraktet när vi uppfinner nya sätt att förlora varenda omgång? Man åker och tar ledningen, då tänker man, fan nu växer vi. Nä...då tar vi två offensiva utvisningar, en överivrig Ölund och en femma på Dima.
Men det räckte ju inte, Nä...klart vi ska åka upp offensivt i boxplay och sätta oss i 3mot5. Utvisningar i offensiv zon och strul med byten har fan haglat tätt på sistone. Det är nån jävla division 4-nivå på grejerna.
Jag tycker på riktigt att Manner ska bänka trion Dima, Palve och Rödin i nästa match. Deras vårdslösa spel måste få en markering.
Såhär får det bli:
Ljungkrantz-Larsson-Scott
Eklind-Ölund-Olesen
Strömgren-Björnen-Blomman
Kvist-Birger-Nordh
Hur i hela helvetet ska vi kunna klara kontraktet när vi uppfinner nya sätt att förlora varenda omgång? Man åker och tar ledningen, då tänker man, fan nu växer vi. Nä...då tar vi två offensiva utvisningar, en överivrig Ölund och en femma på Dima.
Men det räckte ju inte, Nä...klart vi ska åka upp offensivt i boxplay och sätta oss i 3mot5. Utvisningar i offensiv zon och strul med byten har fan haglat tätt på sistone. Det är nån jävla division 4-nivå på grejerna.
Jag tycker på riktigt att Manner ska bänka trion Dima, Palve och Rödin i nästa match. Deras vårdslösa spel måste få en markering.
Såhär får det bli:
Ljungkrantz-Larsson-Scott
Eklind-Ölund-Olesen
Strömgren-Björnen-Blomman
Kvist-Birger-Nordh
+ 16
Sv: A proposito de nada
JawKee: Om du menar "Brynäs Hej" kan vi i sådana fall samtidigt ta bort oken från våra dräkter, byta namn till Brynäs Tigers HC, bygga sittplatser på nuvarande ståplats samt dela ut handklappor till publiken som fått sina matchbiljetter av sponsorer.
Historielöst att ens antyda detta...
Historielöst att ens antyda detta...
+ 16
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: När andra lag "stärker upp" från HA så är det en kanonvärvning enligt dom sedvanliga kappvändarna.
Hade Alcen landat Stakkestad så hade samma kappvändare gnällt om värdelös värvning och inget att ha.
Det är sen gammalt härinne...
Hade Alcen landat Stakkestad så hade samma kappvändare gnällt om värdelös värvning och inget att ha.
Det är sen gammalt härinne...
+ 16
Sv: SLO-tråden
Bulten: Nej jag ger nog upp. Det är ju ett heltidsjobb att få dig att förstå att det finns två sidor av ett mynt, någon annan får ta över.
Den enda som någonsin skulle gå ner på alla fyra framför KK är du Bulten, du och ingen annan…
Den enda som någonsin skulle gå ner på alla fyra framför KK är du Bulten, du och ingen annan…
+ 16
Sv: A proposito de nada
doubleT: Sluta innan du gör bort dig.. Det enda du åstadkommer är att skämma ut Timrå och övriga supportrar.
+ 16
Sv: A proposito de nada
doubleT:
Njae, inte klart bättre än Lander. Ganska lika faktiskt, men Lander har faktiskt en smula bättre statistik även om det är hårfin skillnad
Lander 28 p på 41 matcher (0,68 p/match)
Larsson 23 p på 35 matcher (0,66 p/match)
Men kul att du gillar Larsson!
Njae, inte klart bättre än Lander. Ganska lika faktiskt, men Lander har faktiskt en smula bättre statistik även om det är hårfin skillnad
Lander 28 p på 41 matcher (0,68 p/match)
Larsson 23 p på 35 matcher (0,66 p/match)
Men kul att du gillar Larsson!
+ 16
Sv: A proposito de nada
spolaisen: Palola gjorde sitt 3e mål igår i sin tredje match för Timrå! Rödin har gjort 4 för Brynäs i år!
+ 16
Sv: A proposito de nada
Vi har 1,0 p per match senaste 5 matcherna
1,4 senaste 10
1,2 senaste 15
1,05 senaste 20
Vi bör rent statistiskt kunna ta 12 poäng, minst, kommande 12 matcher. Med tanke på Lindbäcks bättre form och generellt bättre spel så bör vi kunna räkna in dessa poäng, kanske fler. Då landar vi på 62p. För att HV ska komma upp i 62p behöver de snitta 1,58p per match. Siffror de inte varit nära på hela säsongen.
HV
1,00 senaste 5
1,10 senaste 10
0,88 senaste 15
1,00 senaste 20
Det är lätt att omgång för omgång hetsa upp sig att de nu närmar sig, men det är inte så troligt att HV även vid t.ex. två raka 3-poängare och Brynäs vid två raka 0-poängare kommer att komma ikapp. Rent statistiskt åtminstone.
Slår du en tärning (en omgång) så har du alltid 16,6% sannolikhet att slå en sexa. Isolerat slag för slag så är det alltid 16,6% chans att det blir en sexa, vilket är ganska hög sannolikhet. Men sannolikheten att slå en sexor tre gånger i följd i en serie av slag är 0,5%. I detta fall ska dessutom två utfall ske samtidigt, dvs HV ska vinna och Brynäs ska förlora.
Nu är jag inte så dum så att jag tror att resultaten i matcherna är helt slumpartade, det finns ju helt klart andra faktorer som spelar in här. Men sett över hela säsongens resultat så är sannolikheten att HV börjar plocka poäng i ett tempo som sexan i tabellen inte så hög.
Försöker bara hitta sätt att lugna mig…
1,4 senaste 10
1,2 senaste 15
1,05 senaste 20
Vi bör rent statistiskt kunna ta 12 poäng, minst, kommande 12 matcher. Med tanke på Lindbäcks bättre form och generellt bättre spel så bör vi kunna räkna in dessa poäng, kanske fler. Då landar vi på 62p. För att HV ska komma upp i 62p behöver de snitta 1,58p per match. Siffror de inte varit nära på hela säsongen.
HV
1,00 senaste 5
1,10 senaste 10
0,88 senaste 15
1,00 senaste 20
Det är lätt att omgång för omgång hetsa upp sig att de nu närmar sig, men det är inte så troligt att HV även vid t.ex. två raka 3-poängare och Brynäs vid två raka 0-poängare kommer att komma ikapp. Rent statistiskt åtminstone.
Slår du en tärning (en omgång) så har du alltid 16,6% sannolikhet att slå en sexa. Isolerat slag för slag så är det alltid 16,6% chans att det blir en sexa, vilket är ganska hög sannolikhet. Men sannolikheten att slå en sexor tre gånger i följd i en serie av slag är 0,5%. I detta fall ska dessutom två utfall ske samtidigt, dvs HV ska vinna och Brynäs ska förlora.
Nu är jag inte så dum så att jag tror att resultaten i matcherna är helt slumpartade, det finns ju helt klart andra faktorer som spelar in här. Men sett över hela säsongens resultat så är sannolikheten att HV börjar plocka poäng i ett tempo som sexan i tabellen inte så hög.
Försöker bara hitta sätt att lugna mig…
+ 16
Sv: SLO-tråden
Bulten: "nja jag läste innantill", dvs "jag förvränger helt det han faktiskt sa för att kunna säga något som passar min agenda där jag dessutom kommer med rätt starka påståenden baserat på lösa grunder".
+ 16
Sv: A proposito de nada
Så jävla stolt över laget och insatsen ikväll mot serieledarna. Tack Boys! 😁👍
+ 16
Sv: A proposito de nada
J-S: ” Jag har sparat alla elaka förnedrande inlägg du har lagt om mig,”
Ok, på dina svar så har det inte direkt låtit som du tagit åt dig särskilt hårt.
Men om du upplever att jag varit elak mot dig så ber jag om ursäkt. För min del så kändes det mer som att vi gnabbades lite på klassiskt HS-maner.
Ok, på dina svar så har det inte direkt låtit som du tagit åt dig särskilt hårt.
Men om du upplever att jag varit elak mot dig så ber jag om ursäkt. För min del så kändes det mer som att vi gnabbades lite på klassiskt HS-maner.
+ 16
Sv: A proposito de nada
munkas: Statistiken har satt sig. Vi vinner 34% av matcherna. Med ca femton matcher kvar vinner vi således ca 6 matcher till och landar på ungefär 66 poäng.
Det bör räcka.
Jag har dock druckit några glas vin och två glas mörk rom så jag måste reservera mig lite för min uträkning.
Det bör räcka.
Jag har dock druckit några glas vin och två glas mörk rom så jag måste reservera mig lite för min uträkning.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Känns som att det kommer bli bra drag i Brynäs och Timrås gästböcker efter matchen.
Längtar redan efter att sätta mig med popcornskålen framför datorn efter slutsignalen ;)
Kommer följa eran match på datorn samtidigt som Leksands. Skönt med Torsdag igen ;)
Längtar redan efter att sätta mig med popcornskålen framför datorn efter slutsignalen ;)
Kommer följa eran match på datorn samtidigt som Leksands. Skönt med Torsdag igen ;)
+ 16
Sv: Välkomna
JawKee: Du vet att det är skillnad på NHL och SHL va? Larsson har definitivt skillsen för att lira 1:a center i SHL. Ser man inte det då vet jag inte… Vem anser du ska spela 1:a center, Björnen??..
Larsson har ändå 20p på 30 matcher.
Ser vi på våra sk. toppforwards så är det ju primärt Rödin och Palve som underpresterat något otroligt.
Larsson har ändå 20p på 30 matcher.
Ser vi på våra sk. toppforwards så är det ju primärt Rödin och Palve som underpresterat något otroligt.
+ 16
Sv: Välkomna
Svensson_62:
Ja, det är väl troligt att de flesta på vårt forum har nån slags känsla för Brynäs... Jag tycker bara att det är så konstigt att man på nåt sätt supportar Brynäs för att dom förhoppningsvis skall bli bättre??? Och samtidigt hånar och gör narr av allt föreningen står för... men, jag börjar bli gammal... det är väl nått modernt sätt att stödja sitt lag som jag inte förstår.
Ja, det är väl troligt att de flesta på vårt forum har nån slags känsla för Brynäs... Jag tycker bara att det är så konstigt att man på nåt sätt supportar Brynäs för att dom förhoppningsvis skall bli bättre??? Och samtidigt hånar och gör narr av allt föreningen står för... men, jag börjar bli gammal... det är väl nått modernt sätt att stödja sitt lag som jag inte förstår.
+ 16
Sv: A proposito de nada
I allt negativt har jag hittat några positiva siffror. På slutet har Brynäs tagit mer poäng än HV. 5 och 10 senaste matcherna.
Poängsnitt
5 matcher
BIF 1.4
HV 1
10 matcher
BIF 1.3
HV 0.9
Nu får vi hoppas att detta håller i sig. Och att backarna kryar på sig tills på torsdag!
Poängsnitt
5 matcher
BIF 1.4
HV 1
10 matcher
BIF 1.3
HV 0.9
Nu får vi hoppas att detta håller i sig. Och att backarna kryar på sig tills på torsdag!
+ 16
Sv: Välkomna
SnowKing: ” Men jag glädjer mig lite åt att munkas sitter nöjd! Kan vi få ett rykande hett glädjepoem?”
”Att vara brynäsare är inte lätt. Fem år med skitmatcher tär på en fett!
Att sen sportchef och tränare har huvet under armen känns lika sorgligt som tipsen från LarsGöran, han som tänker med tarmen.
Ny vår och nya kval, aldrig får vi brynäsare gå på nån bal.”
”Att vara brynäsare är inte lätt. Fem år med skitmatcher tär på en fett!
Att sen sportchef och tränare har huvet under armen känns lika sorgligt som tipsen från LarsGöran, han som tänker med tarmen.
Ny vår och nya kval, aldrig får vi brynäsare gå på nån bal.”
+ 16
Sv: A proposito de nada
{10128}: ”Men släpp duvan! Vi har redan torskat matchen. Och vi var endå inte värda att vinna”
Ledsen, men du är den sista som skall berätta hur andra skall agera.
Jobba på dig själv istället för att tillrättavisa andra, litet tips från Tigerhjärta till Pettisbif, Jok3rn, Soling.
Ledsen, men du är den sista som skall berätta hur andra skall agera.
Jobba på dig själv istället för att tillrättavisa andra, litet tips från Tigerhjärta till Pettisbif, Jok3rn, Soling.
+ 16
Sv: A proposito de nada
parks: Vi får vara glada när det blir klart med ingenmansland. Då kan man lägga ännu en skitsäsong till handlingarna och se fram emot en skön sommar innan eländet drar igång igen.
+ 16
Sv: A proposito de nada
{8399}: Jesse Puljujärvi, född iSkutskär, snart ledig från Oilers. Manner kanske agerar då Puljujärvi spelade för Kärpät.😀
+ 16
Sv: Padeldrömmar
Ove Myling: Alltså rent spelmässigt har Brynäs tagit enorma kliv denna säsong jämfört med de senaste 5 säsongerna. Merparten av matcherna är det vi som driver spelet. En stor delförklaring till det är vår backsida som är ett stort lyft. Tyvärr har allt blivit överskuggat av målvaktsspelet som gjort att vi rent resultatmässigt är i paritet med hur det varit de senaste åren.
+ 16
Padeldrömmar
Padeldrömmar är en ny humorserie med Johan Holmkvist, Anders Lindbäck och Huge i huvudrollerna. Den handlar om starka relationer och storslagna drömmar i den lilla svenska småstaden Gävle. Serien hade premiär 2022.
En svensk idrottsklubb får den briljanta idéen att anställa en målvaktstränare på 50 procent. Efter halva serien har laget släppt in flest mål av alla, målvakten har usel räddningsprocent och upplägget med förra säsongens stjärna VV har gått åt skogen.
Följ den spännande fortsättningen. Kommer Honken att kunna rädda både padelhallen från konkurs och Brynäs säsong från fiasko.
En svensk idrottsklubb får den briljanta idéen att anställa en målvaktstränare på 50 procent. Efter halva serien har laget släppt in flest mål av alla, målvakten har usel räddningsprocent och upplägget med förra säsongens stjärna VV har gått åt skogen.
Följ den spännande fortsättningen. Kommer Honken att kunna rädda både padelhallen från konkurs och Brynäs säsong från fiasko.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: OBS inte till dig specifikt,
utan ett förslag till ALLA:
Kan någon som brinner för saken öppna en NY TRÅD som döps till:
”Målvakts-träsket/Huge läxar upp/ Paddelns historia” eller dylikt så kan de som vill ”harva” där i frågan.
Övriga fortsätter här på huvudtråden.
Vad tror ni om det?
utan ett förslag till ALLA:
Kan någon som brinner för saken öppna en NY TRÅD som döps till:
”Målvakts-träsket/Huge läxar upp/ Paddelns historia” eller dylikt så kan de som vill ”harva” där i frågan.
Övriga fortsätter här på huvudtråden.
Vad tror ni om det?
+ 16
Sv: A proposito de nada
Bulten: Jag bestämmer inte, men fruktansvärt tröttsamt. I månader har den här diskussionen legat som en blöt grå filt över forumet. Less.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Peja: Ja, det är svårt att ropa succe ang upplägget med Honken när målvakten har räddningsprocent på dryga 88.
Om det nu är proppen ur för Limpan så vet man ju inte om det kanske hade hänt ännu tidigare med en annan målvaktstränare som tjänstgjort 100%.
Otroligt bra match av Limpan igår men faktum kvarstår att han förlorat fler poäng för laget än han stulit.
När det sen gäller proppen ur för Brynäs som lag så har man ju lärt sig att absolut inte dra några växlar från enstaka matcher. Man tror att de är på G men då kommer fem raka torsk och sen sitter man där med mortlad sobril i groggen och gnisslar tänder framför TV:n igen..
MEN, idag njuter man 👍
Om det nu är proppen ur för Limpan så vet man ju inte om det kanske hade hänt ännu tidigare med en annan målvaktstränare som tjänstgjort 100%.
Otroligt bra match av Limpan igår men faktum kvarstår att han förlorat fler poäng för laget än han stulit.
När det sen gäller proppen ur för Brynäs som lag så har man ju lärt sig att absolut inte dra några växlar från enstaka matcher. Man tror att de är på G men då kommer fem raka torsk och sen sitter man där med mortlad sobril i groggen och gnisslar tänder framför TV:n igen..
MEN, idag njuter man 👍
+ 16
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Självklart är Lindbäck nöjd med att ha en mångårig vän som målvaktstränare. Huruvida det funkar eller inte kan inte bedömas utifrån vad Lindbäck säger utan hur Lindbäck (och de andra målvakterna) presterar. Lindbäck var fantastisk igår men sammantaget har han ju fortfarande varit för dålig. Gårdagens match är inte representativ för Lindbäcks säsong i det stora hela. Vi får se om han kan fortsätta storspela.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Utan att ha sett något av veckans andra mål så kan jag ändå garantera att.
Strömgren mål mot Leksand är nominerat till veckans mål.
Johannessons mål mot Örebro är nominerat till veckans mål.
En av Lindbäcks räddningar mot örebro är nominerat till veckans räddning.
Även Strömgren och Lindbäck kommer bli valda i veckans lag av Sanny Lindström.
Kanske till och med Manner blir vald till veckans lag.
För övrigt så kan jag känna ett hopp mot Färjestad nästa vecka. Spelar Lindbäck som han gjort dem här två matcherna så har vi faktiskt en chans att vinna mot Bönorna.
Strömgren mål mot Leksand är nominerat till veckans mål.
Johannessons mål mot Örebro är nominerat till veckans mål.
En av Lindbäcks räddningar mot örebro är nominerat till veckans räddning.
Även Strömgren och Lindbäck kommer bli valda i veckans lag av Sanny Lindström.
Kanske till och med Manner blir vald till veckans lag.
För övrigt så kan jag känna ett hopp mot Färjestad nästa vecka. Spelar Lindbäck som han gjort dem här två matcherna så har vi faktiskt en chans att vinna mot Bönorna.
+ 16
Sv: A proposito de nada
” Det gäller att sätta de här småfjunen på plats, säger Anders Lindbäck” appropå den lilla skärmytslingen bakom målet (i AB).
Grym bild nedan från AB - ser ut som hemmaplan 👍
Grym bild nedan från AB - ser ut som hemmaplan 👍
+ 16
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Alltid bra tryck på bortastå när vi möter Örebro tycker jag. Fortsätt så!
+ 16
Sv: A proposito de nada
Vilken jävlar krigarinsats av samtliga idag! Riktigt skön trea alltså! Så glad för Lindbäcks skull!
+ 16
Sv: A proposito de nada
Jaaa Nollan är så Jävla viktig!!!!
Säger någon att Lindbäck är skakig så spyr jag rakt ut.
Vilken jävla match av mannen och gediget arbete av resten av laget!
Det viktigaste av laget och oss supportrar nu är att inte dra för stora växlar. Fortsätta vara ödmjuka och kämpa stenhårt i resterande matcher!!
Vilken härligt vecka! 🤩
Härligt att se Manner glad med 4 sekunder kvar, koskenkorvan väntar!
Säger någon att Lindbäck är skakig så spyr jag rakt ut.
Vilken jävla match av mannen och gediget arbete av resten av laget!
Det viktigaste av laget och oss supportrar nu är att inte dra för stora växlar. Fortsätta vara ödmjuka och kämpa stenhårt i resterande matcher!!
Vilken härligt vecka! 🤩
Härligt att se Manner glad med 4 sekunder kvar, koskenkorvan väntar!
+ 16
Sv: A proposito de nada
”Men han öppnar för att stanna – om Brynäs visar handlingskraft och ger honom rätt förutsättningar att leda laget framåt.”
Denna kommentar kan reta mig så djävulskt.
Detta är Manners kommentar bara någon vecka innan han förlängde sitt kontrakt.
Alcén är verkligen inte felfri och har gjort vissa märkliga beslut, MEN.
Faktum kvarstår att truppen som Manner befogar över iår, INTE skall vara i närheten att behöva kvala. Spelet ser bedrövligt ut och det beror inte på spelarmaterialet, tyck vad ni vill men det är fakta.
Manner får ut noll och ingenting av detta laget.
Vi har en helt ny och uppgraderad backsida som på pappret är bland seriens bättre. Ändå släpper vi in mångt mycket mer mål än när vi hade Berglund, Nyberg och Mylläri på topp6?!
Det är bra att Manner försöker sätta krav och press på föreningen och Alcén, men det blir otroligt pajigt när han själv inte får ut ett SKIT!
Gillar Manner något kopiöst egentligen. Den mannen räddade hela föreningen med sina mjuka värderingar, och vi är honom att tacka något oerhört.
Men nu vet jag inte vad vi ska göra längre.
Vi trampar vatten och snart trampar vi gyttja. Bara en tidsfråga innan kvicksanden smyger kryper upp längs anklarna, och då är vi bortom räddning..
Ledsen för långt inlägg, jag var tvungen att skriva av mig lite.
Denna kommentar kan reta mig så djävulskt.
Detta är Manners kommentar bara någon vecka innan han förlängde sitt kontrakt.
Alcén är verkligen inte felfri och har gjort vissa märkliga beslut, MEN.
Faktum kvarstår att truppen som Manner befogar över iår, INTE skall vara i närheten att behöva kvala. Spelet ser bedrövligt ut och det beror inte på spelarmaterialet, tyck vad ni vill men det är fakta.
Manner får ut noll och ingenting av detta laget.
Vi har en helt ny och uppgraderad backsida som på pappret är bland seriens bättre. Ändå släpper vi in mångt mycket mer mål än när vi hade Berglund, Nyberg och Mylläri på topp6?!
Det är bra att Manner försöker sätta krav och press på föreningen och Alcén, men det blir otroligt pajigt när han själv inte får ut ett SKIT!
Gillar Manner något kopiöst egentligen. Den mannen räddade hela föreningen med sina mjuka värderingar, och vi är honom att tacka något oerhört.
Men nu vet jag inte vad vi ska göra längre.
Vi trampar vatten och snart trampar vi gyttja. Bara en tidsfråga innan kvicksanden smyger kryper upp längs anklarna, och då är vi bortom räddning..
Ledsen för långt inlägg, jag var tvungen att skriva av mig lite.
+ 16
Sv: A proposito de nada
{8399}: Tror det skulle behövas en järnhand i Brynäs. Inte en massa jävla grupperingar, hittepå-titlar och sidobusiness. Nån som pekar med hela handen och resten följer. Min känsla är att resten av SHL ser Brynäs som det mjukaste laget och rörigaste föreningen.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Ni som förespråkar tränarbyte måste ha minne som en guldfisk med alla tränare vi gått igenom utan någon som helst förbättring. Brynäs är ett hopplöst fall, de enda som kan göra skillnad är spelarna på isen och de är för dåliga.
+ 16
Sv: A proposito de nada
Brynäs har blivit som ett enda jävla långt parti av Cluedo. Säsong efter säsong får man sitta och gissa vem fan det är som fuckar up allt jämt. Är det laget? Coacherna? Sportcheferna? Ledningen? Alla?
Titta på den här jävla matchen...vi åker ner och möter nästjumbon med 7 raka förluster i en livsviktig match och blir helt jävla överkörda, vi är knappt ombytta. 100% av vår tilltänkta spets spelar totalt uselt.
Hur fan är det ens möjligt?
Titta på den här jävla matchen...vi åker ner och möter nästjumbon med 7 raka förluster i en livsviktig match och blir helt jävla överkörda, vi är knappt ombytta. 100% av vår tilltänkta spets spelar totalt uselt.
Hur fan är det ens möjligt?
+ 16
Sv: A proposito de nada
Bulten: ”Men att säga att det är Alcéns förtjänst annat än att han var för dålig i förhandlingar är ju löjligt.”
Dålig i förhandlingar?
Med största sannolikhet var det nog så enkelt att Alcén stannade när summan blev för hög.
Och där gjorde Alcén ett bra val.
Dålig i förhandlingar?
Med största sannolikhet var det nog så enkelt att Alcén stannade när summan blev för hög.
Och där gjorde Alcén ett bra val.
+ 16
Sv: A proposito de nada
JawKee: Niklas Holmgren är en av dom bästa kommentatorerna att referera hockey.
Lever sej in i matchen och är jävligt kunnig.
Därför han kommenterar NHL.
Inte som vissa klappkassa i SHL
Lever sej in i matchen och är jävligt kunnig.
Därför han kommenterar NHL.
Inte som vissa klappkassa i SHL
+ 16
Sv: Game Day Rögle-Brynäs
J-S: ” finns mycket att bygga på, två poäng till slutspel elva poäng till topp sex, så en andra halva av säsongen som är prestations mässigt jämnare än den första halvan, då är det garanterat slutspel.”
När du började skriva denna typ av inlägg så var det 2 poäng upp till topp 6 och 7 poäng upp till 1:a platsen.
I februari kommer det nog låta:
Fan, vi har bara 11 poäng upp till ingenmansland och 15 poäng upp till play in. Om vi vinner resten av matcherna och får ihop laget så kan vi gå långt!
Dina insikter och Campeses löften lägger jag i samma spyhink.
När du började skriva denna typ av inlägg så var det 2 poäng upp till topp 6 och 7 poäng upp till 1:a platsen.
I februari kommer det nog låta:
Fan, vi har bara 11 poäng upp till ingenmansland och 15 poäng upp till play in. Om vi vinner resten av matcherna och får ihop laget så kan vi gå långt!
Dina insikter och Campeses löften lägger jag i samma spyhink.
+ 16



Ta in en beprövad sportchef som har ett track record av lyckade resultat.