1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778993 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
har sett på många bilder/videos från försäsongen nu att Rödin skojar mycket med lagkamrater och ”uppmärksammar” att han blir filmad på ett roligt sett, eller vad man ska kalla det.

Han behövde verkligen den här sejouren i HA för att hitta glädjen med hockey igen 👏🏻👏🏻

Sv: A proposito de nada
Ticko : Till Modos fördel får man väl vara stor nog att erkänna att Modo vinner ibland mot Brynäs.
Ja, om man räknar bort de senaste 15 mötena alltså.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Tack till alla fyra för era insatser.

Billins var tämligen dålig större delen av säsongen, men var som bäst när det gällde som mest.

Nordh hade jag gärna sett fortsätta, men förstår att han är sugen på Utah (även om jag aldrig kommer förstå varför spelare som inte är etablerade i SHL åker över). Har mer i sig än det vi fått se.

Angående Kvist är det ju otroligt att han nästan spelat 200 matcher i den finaste av tröjor. Tror dock det blir bäst för både honom och Brynäs att gå skilda vägar, så ett klokt beslut av Alcén.

Clara, för evigt en hjälte. Kommer nog alltid att kommas ihåg i våra supperterled för sättet han bara tog över förstaspaden på och var totalt obrydd inför den stora uppgiften som väntade. Mr Iskyla alltså, och killen är bara 19 bast. Snart i NHL.

Sv: A proposito de nada
modomille: Han hade nog fullt fokus på sina 81 NHL-matcher den säsongen (bara 1 som spelade fler i Ducks den säsongen). Han kom även trea i plus/minus i Ducks. Var dessutom bara en av 6 som hade plus i plus/minus. Och just ja, han var också assisterande kapten i laget för femte säsongen i rad.

De som var i närheten av honom i antalet matcher har:
82gp -20
81gp -36
81gp +4 (Silfverberg)
79gp -20
76gp -10
71gp -24

Det är absolut ingen Brynäsare som förväntar sig att han ska vara skyttekung och poängligaledare (möjligtvis att modoiter och annat folk tror att vi tror det?). Anar nästan lite bitterhet och avundsjuka att vi har nhl-spelare som kommer hem och det leder till patetiska försök att provocera här inne från andra som inte har det lika gott ställt på den fronten.


Sv: A proposito de nada
Min källa har hört att en första center är nära nu 💣 men först ut är djoos 💣

Sv: A proposito de nada
Erat: Grattis till ännu en fin värvning!

Sv: A proposito de nada
Fortfarande alldeles glad i hela kroppen!

Vilken otrolig resa detta laget gjort. Varit väldigt kul att följa denna säsong.
Kärlek till alla inblandade. Då menar jag ALLA! VARENDA JÄVEL I HELA FÖRENINGEN, TACK!!! 🖤💛❤️

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Finns ju ett värde i att ha ett samspelt lag från start också. Jag tycker ändå att Brynäs har flera välfungerande samspelta kedjor som borde kunna funka SHL också, även om en ny förstafemma måste in och alla måste ner ett hack.

Rödin-Larsson-Indrasis var t.ex en bra förstakedja i HA, det är nog en OK andrakedja i SHL. Osv. Men det finns också en gräns för hur långt ner offensiva spelare kan flyttas, det måste finnas en rimlig rollfördelning och rollacceptans.

Sv: A proposito de nada
bradberry: Japp, enda anledningen till varför folk har fått en bild av att Vesel är dålig i spelet utan puck är för att han gör en hel del poäng. Det är för svartvitt och man kan tycka att experter inte ska förenkla på det sättet.

Det var ju en enkät med allsvenska spelare i Aftonbladet för ett tag sedan, där ett par spelare tog upp att just Vesel var jobbig att möta, för att han just ofta ligger rätt i banan bla.

Sv: A proposito de nada
Snyggaste uniformen jag haft på jobbet
Uppladdat:

500x0-20240424053349.jpg


Sv: A proposito de nada
UNDERBART ATT VAKNA UPP IDAG, VI ÄR TILLBAKA, nu åker åker matchtröjan på till jobbet🖤❤️💛

Sv: A proposito de nada
JanT: Brynäs tar över Hovet även på läktarna

Sv: A proposito de nada
Vesel och Kelleher kommer nog inte att bli kvar. Men de kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Vilka hjältar!

Sv: A proposito de nada
Huss888: På väg mot Hovet med T-banan och kollade om Klasen körde, men nej. MEN han satt faktiskt i vagnen och jag stod bakom honom och såg när han googlade: körtiden mellan Hovet och Vimmerby.

Sv: A proposito de nada
Peja: "men särskilt fysiskt spelar han ju inte"

Så fort han spelat fysiskt så har ju domarna tagit honom direkt, bara för att det står Benn på ryggtavlan. Jag förstår honom till 100% att han direkt lade ner idén om att spela fysiskt.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Att han typ försvarar Nilssons tackling också. Vidrigt

Sv: A proposito de nada
{10491}: försök o ignorera Agneta bara, hen lagar lika mkt dålig stämning o blir illa omtyckt i vår bok. 🙈

Ens jämföra eller säga vilken klubb som är störst blir lite löjlig. SM-guld har Brynäs 12-13 st va, vi har 2? Båda har fin historik, vi har lika överlägset många fostrade NHL-Stjärnor som ni har överlägset många SM-tecken.

Blir löjligt vara här å förlöjliga faktumet att BIF var ur SHL i EN säsong, vi harvade i 7.

Jaja, oavsett om man är Brynäsare eller MoDoit har man anledning att vara stolt. Men ***mätartävling är bara löjligt.

Sv: A proposito de nada
Karlis Cukste flexar klubban 🤘😅
Uppladdat:

500x0-img0773.jpeg


Sv: A proposito de nada
Krüger verkar inte riktigt se verkligheten heller. Kanske det som är problemet.

"Marcus Krüger ser ljuspunkter i spelet, men också saker som kan bli bättre.

– Vi spelar lite bättre idag. Men det behövs lite mer, säger han.

Vad var bättre idag?

– Starten speciellt. De kommer ut starkt, men svarar bättre på det idag. Vi får fast de i vårt presspel lite mer ofta. Det var något vi pratade om innan."

Starten är ju inte bättre egentligen. Brynäs spelade sig igenom deras försvar hur enkelt som helst gång på gång, skulle säga att man hade ÄNNU BÄTTRE chanser än i första matchen, men man hade inte skärpan i avsluten. Hade lika gärna kunnat vara 3-0 efter 10 minuter idag igen.

Sv: A proposito de nada
Jag befinner mig i ett konstigt läge. Jag vågar inte lita på att vi vinner ikväll. Sedan finalförlusten 2017 har jag upplevt så många besvikelser att jag inte längre kan se fram emot en match utan att tänka negativa tankar. Det är lite sjukt egentligen. Jag stänger alltid av TVn när vi ligger under med två puckar.
Spelar vi som vi gjorde i onsdags så vinner vi ikväll …. men underskattning är livsfarligt.
Ser ni, nu var jag där igen 😵‍💫
Må mys kära vänner
💛❤️🖤

Sv: A proposito de nada
Horace76c: Kelleher gjorde ju mål direkt i comebacken. Tycker egentligen att han har varit bra i de flesta matcherna och i motsats till vad en del har sagt kan han även leverera i slutspelet. Otroligt spetsig spelare på allsvensk nivå.

Sv: A proposito de nada
Aaaa: ” är det bara jag som blev lite besviken på presentationsvideon av silfverberg?”

Jag kunde inte bry mig mindre. Det viktigaste är väl att Silfverberg återvänder till sitt hjärtas klubb?

Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: ser hellre Silfverberg i nummer 100 dock, det är något mäktigt med det 👏🏻👏🏻


För övrigt älskar jag Jakobs ödmjukhet. ”Skulle det bli HA så vet vi alla vad målet är, Blir det SHL så blir det att staka vägen mot vårt nästa guld”

Inget jävla ”vi ska bli bäst direkt om vi går upp” 💪🏼

Sv: A proposito de nada
Lemp: Äntligen är hockey-Sveriges minst dolda hemlighet snart officiell. Oh ah, Silfverberg!

Sv: A proposito de nada
Djävligt trist att Wennerholm säger att vi har SHL-platsen säkrad. Jag hade faktiskt börjat hoppas på allvar att vi skulle ta oss tillbaka.

Sv: A proposito de nada
puffe: och Törna.

Nu fattar nog mycket väl att det inte är er jag menar. Slår ni en snabb kik i vår bok så fort en motståndare vinner mot oss, så fattar ni precis vilka rötäggen är bland er modosupportrar. Det verkligen stormade av Modo-supportrar här i fredags, och idag satt samma tomtar och förberedde sig igen när Karlskoga gjorde 3-2. De skulle in hit och strö salt i såren. Alla som är engagerade i hockey vet hur förbannat dåligt man mår när ens favoritlag förlorar en viktig match, och att då gå in i motståndares forum bara för att göra det värre är så jäkla svagt.

Jag har inget emot att man diskuterar Brynäs negativt i eran bok, det är eran rättighet och jag skulle aldrig gå in där och försvara Brynäs. Men när de kommer in hit bara för att provocera eller uppmanar till att gå in hit och provocera så blir det för jävla låg nivå. Nej, jag har noll respekt för den typen av supportrar. Det är barnsligt, fjantigt och fullständigt stinker av bitterhet. Tyvärr är det fakta att modosupportrar är värst på det. Vi ser inte Timrås eller Luleås supportar hålla på på samma vis. Men det här beteendet har normaliserats bland en stor skara modosupportrar och det har gett er ett dåligt rykte. Tråkigt för er som kan bete er och till och med kan vara stora nog att gratulera. Men ni är en minoritet bland Modogänget här på hockeysnack.

Sv: A proposito de nada
Idag var det inte vackert, men om det är något detta laget har visat denna säsong så är det ändå moral och psyke. När det grinar emot så behåller laget lugnet och fortsätter att arbeta hårt och metodiskt.
Måtte detta hålla hela vägen, framåt kamrater!

Sv: A proposito de nada
Mattson: "2) att Brynässpelarna inte brydde sej om att klappa om Clara när han blev utbytt"

Och jag vill minnas att om man spolade tillbaka och kollade den sekvensen så kunde man tydligt se att det var flera som faktiskt gjorde det? Så återigen ett exempel där Sanny hävde ut sig grejer på väldigt lösa grunder.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Samuelsson sa även att Brynäs tagit sig an HA ödmjukt och haft tålamod. :)

Modokillen vet nog bättre

Sv: A proposito de nada
Bad_Brett:

1. För det första så tror jag inte att särskilt många vill att resultatet ska ogiltigförklaras, man kan gilla andra delar av ett inlägg, vettu?

2. Brynäs har särbehandlats negativt, det är helt korrekt. Halvvägs in i säsongen så slutade jag ta statistik på det.

3. HA är inte sämre.

4. Hur besatta är ni av Brynäs egentligen? Otroligt.

5. De flesta av oss tyckte nog att Larsson kunde gett fan i att spruta vatten. Så även där är du fel ute.

Sv: A proposito de nada
{9684}: Vi får helt enkelt ta och släppa gårdagen nu. Alla som såg matchen vet att vi var dåliga och men att domarna ännu sämre, ren parodi om vi skall tala klarspråk.
Nu tycker jag att samtliga Brynäsare inkl. spelare och ledare kanaliserar sitt missnöje med en vi-mot-världen attityd och fullkomligt mosar Karlskoga i de kommande matcherna. Vi börjar imorgon och sedan ger vi Karlskoga med Dennis Hall i spetsen ett rent helvete i Gavlerinken.

Sv: A proposito de nada
Timodjin: Botten är nådd...Är så deppig och uppgiven efter gårdagens match. Man kan köpa att vi var dåliga och att vi förlorade, inga problem med det. Men domarna igår, det finns ingen naturlig förklaring till uselheten dom visade prov på. Det går inte att förklara hur dåliga dom var, omöjligt!

Sv: A proposito de nada
Asså sånt här borde man ju snarare stänga av spelare för istället för att Ölund ska få 3 matcher. De är ju bara ute efter att slåss nu och inte spela hockey.

Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: ” Så det du vill säga är att Hockeyallsvenskan är lika bra som SHL, eller? Om du jämför oss ekonomiskt, spelarmässigt och med tillgången till det hockeykunnande som vi borde ha, så ska vi inte ha några problem med att avgöra mot Karlskoga i en semifinal hemma på ordinarie tid - punkt. Dessutom har vi, på papperet i alla fall, ett minst lika starkt lag som vi hade i SHL i fjol, och då kunde vi t o m vinna en och annan match mot SHL-lag.
Och, du kan vara lugn för att jag sett Hockeyallsvenska matcher förut.”

Så du tycker att vi borde vinna med 4 x 6-0 mot Bofors, lätt? Du är medveten om att Bofors är näst bäst i serien efter jul, bakom Brynäs? Och precis slagit ut serietvåan med 4-0 i matcher?

Visst ska vi ha höga krav på vårt lag, men samtidigt måste det ju finnas nån rim och reson…

Sen att vi har lika bra lag som förra året, vet inte riktigt om jag håller med. Vi saknar Sklenicka och Johannesson på backsidan. Vi saknar Björnen, Eklind och Olesen på forwardsidan.

På backsidan är vi klart sämre skulle jag säga. Forwardsidan kan man diskutera. Visst har vi fått in spelare som Kopacka, Vesel och Kelleher. Kelleher och Vesel har inte färgat i SHL tidigare och Kopacka är oprövad.

Matchen idag visade, om inte annat, att vi är ett bra mycket bättre hockeylag än Bofors. Det lär dock bli tufft och tätt som det oftast är i slutspel. Men jag blir förvånad om Bofors tar mer än en match.

Sv: A proposito de nada
"SLOinfon" :)

-"Vi närmar oss 7700 sålda biljetter...:"

Sv: A proposito de nada
Tips till samtliga SHL-lag, värva inte Nick Olesen, då åker ni ur.

Sv: A proposito de nada
Tex Williamsson var brynässupporter som barn och hans pappa håller på Brynäs. Från gd:
”– Om vi åker ut mot dem så hoppas jag att Brynäs vinner, säger Tex Williamsson.”

Fint ändå.

Sv: A proposito de nada
J-S: ”Välbehövligt då dagens match inte skulle hållit i mot Södertälje AIK eller DIF spelmässigt..”

- Lite tveksam analys… Måste väl ta i beaktande vilket motstånd vi har och vilken typ av hockey som uppstår med det motståndet. Mot DIF och SSK öppnar spelet säkerligen upp sig på ett helt annat sätt och det blir en helt annan match. Det är som att lösa en helt annan uppgift att möta och slå Nybro. Brynäs gör en ok match och bibehåller spel och lugn trots underläge. Blir tufft på tisdag också. Men tar vi den har vi kopplat greppet…

Sv: A proposito de nada
Hej Kamrater.
Apropå nostalgi och radiosporten. Jag bodde i Bollnäs (världsmetropolen 😉) som ung.
Satt och lyssnade på radiosporten varje torsdag och söndag för att följa hur det gick för Brynäs (36 omgångar på den tiden).
Det var den kanal jag hade till livesport.

Åkte på bussresor med skolan 2-3 gånger per säsong till Gävle för att se Brynäs live i Gavlerinken 😊.
Har kvar halsduken från våren 1980. Minns att den kostade 35:- när jag köpte den. Resan med skolan kostade 50:-, många veckopengar på den tiden.
Ha en fin helg kära vänner
#33

Sv: A proposito de nada
Jugge: Nu kommer en lång, saltig rant angående haveriet som kallar sig jury för priserna i Hockeyallsvenskan (ja, jag måste få skriva av mig. Och nej, jag har fortfarande inte kommit över att Berra rånades). Med deras logik, där mest poäng vinner så är väl resten av priserna redan klara då? Bör bli enligt nedan.

Årets sportchef: Johan Alcén, Brynäs
Årets tränare: Niklas Gällstedt, Brynäs
Årets forward: Markus Eriksson, SSK
Årets målvakt: Tobias Normann, AIK
Årets MVP: Markus Eriksson, SSK
Guldgallret: Hannes Hellberg, VIK

I min bok, där man inte stirrar sig blind på poängtotalen och istället tittar på den faktiska prestationen personen har gjort, så borde det istället sluta såhär:

Årets sportchef: Daniel Stolt, Kalmar
Årets tränare: Viktor Tuurala, Kalmar
Årets forward: Anton Rödin, Brynäs
Årets back: Simon Bertilsson, Brynäs
Årets målvakt: Waltteri Ignatjew, Mora
Årets MVP: Wallteri Ignatjew, Mora
Guldgallret: Damian Clara, Brynäs

Det sticker så mycket i ögonen med nomineringarna överlag. Ta årets sportchef t.ex. Hur kan en sån som Andreas Hägglund i Mora inte ens vara nominerad? Han har väl lyckats med i princip varenda värvning och dessa har alla presterat långt över förväntan. För mig är han den solklara vinnaren.

Årets tränare, där borde Dennis Hall också vara nominerad kan jag tycka. Karlskoga har gått som ett jäkla tåg sedan den bedrövliga inledningen och är tvåa i totalen sedan omgång 25. Med den budgeten/spelarkvaliten och nämnda säsongsinledning förtjänar man åtminstone en nominering. Men överlag är Viktor Tuurala solklar vinnare sett till spelarmaterial och resultat av grundserien.

Årets forward, saknar Chad Yetman (kan vara det bästa nyförvärvet i HA i år tillsammans med Ignatjew) även om konkurrensen är mördande just i år. Rödin helt klart bäst på hela banan av dom nominerade och ingen betyder så mycket för sitt lag som han. Gynge solklar tvåa. Kopacka gör en massa mål och är tämligen usel i försvarsspelet och bitvis slarvig framåt. Indrasis för ojämn och många av hans poäng har varit "streakiga". Eriksson för dålig mot topplagen.

Årets back, kommentar överflödig. Man ger priset till en kille som satt in 10 tacklingar på hela säsongen och ligger +2 i +/-. Parodi. Tycker även att Kinnvall bör ha varit nominerad.

Årets MVP då? Många tror att MVP handlar om att vara ligans bästa spelare, men det är snarare viktigast för sitt lag. Varken Berra, Rödin, Gynge, eller till och med en sån som Plato i BIK är ens nominerad till MVP-priset. Medias kelgris nr 1, Marcus Krüger (som GIVETVIS är nominerad), är absolut en bra hockeyspelare, men jag vill hävda att både Nilsson och Klasen, till och med en sån som Ragnarsson (om han haft fler matcher i DIF-tröjan) har varit viktigare för DIF i år än vad Krüger har varit.

Och guldgallret. En kille som lånas in till Nybro och kräks in 25 poäng på sina 21 matcher är alltså nominerad (även om konkurrensen är rätt dålig i år). Jag har inget emot att inlånade juniorer kan prisas (som många andra verkar ha), men låt inte grabbar som spelat större delen av säsongen falla på något målsnöre pga en poängtotal på så få spelade matcher. Man bör åtminstone ha spelat 25-30 matcher för att ens kunna bli nominerad för något av priserna. Lindstein har också varit för dålig för att ens nomineras. Saknar Petter Vesterheim också, även om han dippat lite mot slutet av säsongen. Nej, vinner inte Clara, en stor liten grabb som tog den största favoriten i HA:s historia på sina axlar och bar dom när det blåste som snålast, priset så kommer min tilltro till hockeyexperters kunnande för evigt att grusas. Det blir ju extra sorgligt när alla dessa experter dessutom har tillgång till avancerade siffror och statistik som pöbeln INTE har.

Slut på rant.

Nu lite framtidstro, där jag och mitt blodtryck ser fram emot ett slutspel där varenda motståndare ska pulvriseras, så att vi kan återgå till att vara ett bottenlag i SHL nästa säsong och slippa allt vad nomineringar till individuella priser heter. Jag väljer dessutom att tro på det lösa ryktet som florerat i vinter, att han är utfryst av Washington och inte skadad, och tror därför att Bäckis kommer hem nästa säsong.

Sv: A proposito de nada
Gavve: Coreau är en kanonsnubbe alltså.

Sv: A proposito de nada
Sånt här gillar jag. Kul att få följa med lite bakom och se hur snacket går i omklädningsrummet. Otroligt fint att personal "utanför" laget också hyllas som medical staff osv.

youtu.be/lG00ZpouYa4

Sv: A proposito de nada
Felix Sandström spikade igen inatt för flyers💪

Sv: A proposito de nada
Precis sett gårdagens match i efterhand. Oerhört gedigen insats av laget trots att det inte finns något att spela för. Precis vad Berra förtjänade under sitt jubileum. Utan alla hans skador genom åren så hade det väl snarare varit 800. Men 600 matcher är stort, respekt!

Kändes som att laget gick på 75-80% ändå är klasskillnaden monumental. Det märks att laget mår riktigt bra inför det som komma skall. Även om jag tar av mig Brynäs ögonen har jag svårt att se något lag ta oss över 7 matcher, men det ska spelas om det också.

Flera väldigt fina mål i matchen och när t.o.m. Connor McKvist gör mål så kan det bara sluta på ett sätt. Nu får laget spela för Kopacka de 2 avslutande matcherna så han kan göra 2 hattrick och ta det där målrekordet.

Det var länge sedan livet som Brynäsare kändes så här bra i mars. Skål Brynäs vänner!

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Benn är vår näst bäste back poängmässigt och på 13:e plats bland backar samt fyra i backarnas +/- i HA.

Du kanske inte saknar honom men jag tror medspelarna och coacherna i Brynäs uppskattar honom aningen mer.

Sv: A proposito de nada
(Bakom betalvägg) Christian Djoos aktuell för återkomst om vi skulle gå upp.

Sv: A proposito de nada
munkas: Även fast du knappast tillhör kategorin optimister så är du ingen person som ska ta åt tid av det som Timoejin mfl åsyftar som ”pessimister”.
Du har varit aktiv så länge jag kan minnas och det har alltid funnits en respekt och glimt i ögat med dina inlägg.
Jag tror du också kan se skillnad på att vara en pessimist/realist och att bara vara en idiot.
Folk får vara pessimister likväl som optimister, diskussioner behövs.
Men idioter och konspirationsteoretiker kan forumet gott vara utan.

Sv: A proposito de nada
Go kväll Brynäsvänner.
Det blev en klassiker hemma hos oss idag.
Frugan meddelar på fm att hon bjöd hem några vänner på fika idag kl 15.00. 🙁😫🥲😡🥵
Lyckligtvis så parkerade vi i soffan till tredje perioden, o det slutade ju lyckligt i alla fall.
Riktigt skönt att se att vi slår AIK borta utan Larsson, Kinnvall o Kopacka.
Nu finns det hopp för en SHL-plats nästa säsong.
Trevlig kväll! ❤️💛🖤

Sv: A proposito de nada
Kamrater
En sak som för min del är viktig efter dagens match är
Coreau, han fick chansen mot ett topplag, släppte två puckar, men det var lyckligtvis inga skitmål. Han lämnade isen med bra statistik, självförtroendet sannolikt upp👍.
Vi börjar förhoppningsvis närma oss det faktum att vi nu har två målvakter som kan hjälpa oss tillbaka till det hägrande målet, SHL.
Åven om jag är en pessimistisk jävel 😳 känns det någonstans positivt och inför slutspelet efter dagens match.
Ha en fin vecka mina vänner
Må mys
#33



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Gunler kan väl inte räknas som svikare... tror inte ens Alcen ville ha honom.
Om vi ska börja med dom där töntiga sakerna kan man ju bua åt Johannesson i Frölunda, Kellman i Rögle, Eklind i Malmö osv... ingen av dessa ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)