HV 71-Brynäs
« Föregående · 1804979 · Nästa » Till forumet
Sv: HV 71-Brynäs
5 mot 3 som inte vi skulle ha, men det är lugnt, Brynäs gör inte ett skit av det dock.
Sv: HV 71-Brynäs
Lindström: Klart att Felix hamnar ur position ur målskyttens synvinkel när Tedenbys halvträff som är avsedd som skott på mål, blir en halvträff och istället ett smörpass som hamnar rätt på målskyttens blad. Är väl isf vår gubbe på bortre stolpen som inte gör sitt jobb.
En blind kan analysera den situationen korrekt.
En blind kan analysera den situationen korrekt.
+ 2
Sv: HV 71-Brynäs
Tittar fram mot torsdag. Lite tjyvläge möta ett Mästarlag i smärre kris? Känns som att vi behöver ta ett par av de kvarvarande matcherna.
Sv: HV 71-Brynäs
Huge: Märkligt att målskytten själv säger att han ser att målvakten är ut position.
För du kan väl inte tycka att Sandström överarbetat situationen och hamnar fel?!
Tamt och lamt framför kassarna som dom sista 10 åren vart Bifs signum
För du kan väl inte tycka att Sandström överarbetat situationen och hamnar fel?!
Tamt och lamt framför kassarna som dom sista 10 åren vart Bifs signum
Sv: HV 71-Brynäs
AnteA: Ja, Brynäs är totalt oskärpta, men vi får ju slita mer o mer med så många skador, enkel ekvation...vi får rikta in oss på det som är kvar, FBK leder ju just nu med 2-0 borta mot SAIK och Linköping spelar ut Frölunda borta med 3-0 just nu, ett snabbt mål nu för BIF är det enda som kan göra detta spännande, vi har inte ens varit nära att få ett PP
+ 1
Sv: HV 71-Brynäs
munkas:
Spela tufft mot HV med herr Claesson
och Johansson som domare. Då skulle
vi nog få spela 4 mot 5 mest hela tiden.
HV hade väl vunnit 6 av de 8 senaste
hemmamatcherna. Undrar hur många
av de matcherna som Claesson och/eller
Johansson dömt? Eller är det bara vi
som straffas med dem?
Spela tufft mot HV med herr Claesson
och Johansson som domare. Då skulle
vi nog få spela 4 mot 5 mest hela tiden.
HV hade väl vunnit 6 av de 8 senaste
hemmamatcherna. Undrar hur många
av de matcherna som Claesson och/eller
Johansson dömt? Eller är det bara vi
som straffas med dem?
+ 1
Sv: HV 71-Brynäs
AnteA: Första målet så räddar Felix men Ryan bromsar framför mål och styr in den. Andra målet studsar den till fri man.
+ 2
Sv: HV 71-Brynäs
mattiask: Haha...
Säger väl allt om hockeykunskaperna om man lastar Felix för tvåan. Är förvånad att Lindström inte gnällde på målvakten även vid ettan, det var väl Felix fel det också...
Inte samma tryck och intensitet hos oss som tidigare. Synd, för HV känns inte direkt vassa dom heller.
Vi är ändå med efter två skitmål, en snabb reducering krävs för att möjligtvis skaka liv i ett för dagen halvblekt bortalag...
Säger väl allt om hockeykunskaperna om man lastar Felix för tvåan. Är förvånad att Lindström inte gnällde på målvakten även vid ettan, det var väl Felix fel det också...
Inte samma tryck och intensitet hos oss som tidigare. Synd, för HV känns inte direkt vassa dom heller.
Vi är ändå med efter två skitmål, en snabb reducering krävs för att möjligtvis skaka liv i ett för dagen halvblekt bortalag...
+ 1
Sv: HV 71-Brynäs
Sitter på jobbet ikväll, så jag har inte haft några möjligheter att följa matchen mer än resultatmässigt. Hur ser spelet ut? Leder asen från Jönköping välförtjänt, eller är det bara flyt?!
Sv: HV 71-Brynäs
munkas: om man tittar viktmässigt skulle Zanetti kunna dela ut några fina tacklingar
Sv: HV 71-Brynäs
{7853}: tycker oxå Sandström är bra ikväll men hans spel runt kassen är div 3klass fattar inte att han är så dålig där
+ 1
Sv: HV 71-Brynäs
Ibland önskar man att vi hade en stor och stark back som kunde gå in rejält i närkamperna. Just nu är det många myggbett på HV-spelarna. Idag är det soppatorsk på många därute, plus lite marginaler emot. Vems plats har Pontus köpt förresten? Herregud vilken megasvacka han har. Det började i samband med att julskinkan dukades fram i stugorna.
+ 1
Sv: HV 71-Brynäs
Hv ser lite rappare ut hela tiden och vi har svårt att anfalla samlat. Jag är inte så förvånad med tanke på hur bra Hv ibland är i Kinnarps, kombinerat med några tunga spelartapp för oss.
Men vi är ju med i matchen siffermässigt, så va fan... man vet aldrig.
Men vi är ju med i matchen siffermässigt, så va fan... man vet aldrig.
+ 1
Sv: HV 71-Brynäs
Forsberg 1978: Bulan kommer aldrig att bänka dem oavsett hur ofarliga dom är med pucken...tro mig! Synd att det är så svårt att få info om Blomman o Kilström?
Sv: HV 71-Brynäs
Zappaholic: Hoppas det ljusnar till nästa match, Bertilsson är åter efter avstängning, Blomman förmodligen med, bara det är två tunga pjäser. Kanske någon av Kilström, Johnson och Boqvist är åter? För många borta för att vi ska orka. Kilström och Blomman inför dagens match blev lite väl mycket. Håller med många i tråden, Sandström jävligt bra ikväll.
+ 1
Sv: HV 71-Brynäs
HitTheLights: Tycker vi gör det helt ok med tanke på bortaplan, Mållgan/Claesson och skadeläget. Tre viktiga faktorer att räkna in.
+ 4
Sv: HV 71-Brynäs
Dags att ta på sig blåstället och kanske rentav dela ut en tackling och kötta på framför målet...
Spela enklare och rakare
Spela enklare och rakare
+ 1
Sv: HV 71-Brynäs
Felix gör en dundermatch. Verkar bara inte som att Brynäs riktigt rår på HV fysiskt, det är där skon klämmer.
Sv: HV 71-Brynäs
När alla är friska (kommer aldrig hända) så vill jag se Westerholms på läktarn dom åker ju runt och ser ut som en säck potatis!
+ 5
Sv: HV 71-Brynäs
{7800}:bränner man tre frilägen, gör ett självmål samt får inga PP...ja då vinner man tyvärr inte många matcher
+ 5
Sv: HV 71-Brynäs
Herregud, hur kunde DIF släppa Söderström? Nu har de Tellan och Reideborn, seriens två sämsta mv typ.
+ 6
Sv: HV 71-Brynäs
Men med lite effektivitet hade vi kunnat ha 2-3 nu. HV är ju ett skitdåligt lag av vad jag ser idag och har fått 2 slumpmål.
+ 1
Sv: HV 71-Brynäs
{7800}: Exakt. Klart man spelar bra när man har Guds skyddande hand under arslet...
+ 2
Sv: HV 71-Brynäs
HVspelare slår klubban ur händerna på Carlsson så den flyger över halva banan, ingen tvåa... Börajr bli parodi.
+ 7
Sv: HV 71-Brynäs
HV gör en väldigt solid match så här långt. Vi gör det inte jättedåligt men behöver ett mål för att få energi.
+ 2
Sv: HV 71-Brynäs
Tigerhjärta: Tedenby svingar med full kraft och pucken landar perfekt, surt nu! Tom junisarna är bleka idag. Kom igen nu Brynäs!!!!
Sv: HV 71-Brynäs
Där har ju fan Pontus vänt bort HVspelaren men får benet undansparkat men ingen tripping.
+ 1
« Föregående · 1804979 · Nästa »