HV71 Annandagen 2014
Vilken coaching!!!
Avgå!!!!!
Avgå Tommy!
Herregud.. Finns ingen som helst desperation och totalt noll tempo. Då vinner man inga matcher.
Försvarsspelet har sett nattsvart ut länge (2 sessar) TJ; Vi är lite spretiga..
Maken till Bagdad Bob nivå..
Har inte Brynäs högre ambitioner? 😭
Denna sässe blir överlevnad efter 3 års TJ/Sundlöv-fiasko
Hoppas Bz börjar röja runt lite, TJ,Hansa o Silfver verkar trötta
På plats i Globen, vilka fler är där?
Redigerad kommentar
vilken annan shl-förening med samma ambitionsnivå hade tolererat detta??
-INGEN!
Han inser nog redan nu att han saknar kompetens för denna nivå.
Hej!
Jag är på ledighet och återkommer den 30 december.
MVH
Hans-Göran, Brynäs IF
Hela denna föreningen är ett skämt.
Cmore hånas m guldmatchen 2012
Är väl bara Modo-rövarna som fått ut mindre av ett guld
Hård kritik efter förlängd förlustsvit | Brynäs | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Tre år av dåligt försvarsspel och har inte läst någonstans där någon frågat Jonsson hur dom försöker spela, varför det inte fungerar och vad han tänker göra åt det. Det är floskeltoppen på både frågor och svar.
Zzz: Håller med, Tommy Jonsson har sluppit den press han faktiskt borde få på sig. Börjar bli riktigt tungt att år efter år efter halva säsongen känna att säsongen redan är körd. Nästa år vill jag se totalt ny ledarskap, där inte spelare som Molin och Dackell ska ingå. Dessa ska mer användas till j-20 som tydligt behöver hjälp i båset.
Det nya ledarskapet ska tas utifrån som ställer hårda krav på spelarna och vill spela en fysiskt hockey, vi kan inte stå och peta varje match, vi måste gå in i närkamperna. Vi måste ha en coach en ledarstab som ställer krav och bänkar spelare som inte presterar. Hoppas verkligen att vi får se det tills nästa säsong..
Angående A-laget så spelar man väl egentligen inte mindre fysiskt än övriga lag. Det som man saknar är ju organisationen ute på isen och främst i försvarsspelet. Tommy har inte lyckats sätta grunderna trots att han har haft flera år på sig och det är helt enkelt för dåligt.
Redigerad kommentar
Peja: Intressant ide, dock vill man nog att ungdomslagen ska spela lika som a-laget för att talanger enklare ska kunna anpassa sig när de väl flyttas upp. Så tror den iden aldrig kommer genomföras.
Du har rätt i det du säger, Brynäs saknar organisationen samtidigt som man inte är villlig att göra jobbet i matcherna. Man är passiva och stillastående. Varför förändras inte det? Varför kommer vi ut i derbyn mot Leksand och är blir totalt överkörda, hur förbereder Tommy grabbarna egentligen? Skäms över att ha Tommy som huvudtränare, just nu är vi ett sjunkande skepp, med en dålig tränare som saknar trovärdigt som långsiktigt har påverkat publiksifforna. Nej fyfan, nu spelar vi av säsongen, byter ledarstab och tar in coacher med nya ideer, med krav på spelarna och markerar mot spelare när de lallar omkring.
Jag ser INGA nackdelar med att byta tränare NU!
Så Tommy, om du är här inne och läser. Det finns ETT sätt att lösa problemen på bortaplan.
AVGÅ!
Powerfade:"Så Tommy, om du är här inne och läser. Det finns ETT sätt att lösa problemen på bortaplan.
AVGÅ!"
Det måste ju finnas en vettig ersättare för att det skall vara nån vits med det hela. Din ide' att nästa säsongs tränare skall komma in redan nu är ju förvisso mycket bra men hur ser marknaden gällande passande tränare ut just nu tror du?
Att sparka och ta in en nödlösning ser inte jag som någonting positivt i alla fall utan det kostar mest en massa stålar. Bättre så i så fall att avvakta till TJs kontrakt gått ut.
För nästa år vill jag se en ny ung tränare med lite nya idéer.
Carl Lejonkräk: Jag har fullt förtroende för BZ och jag är säker på att han skulle kunna hitta en ersättare med kort varsel. Har han inte sonderat marknaden sedan länge så hade han gjort ett grovt tjänstefel.
TVÅ vinster på bortaplan den här säsongen TOLV torskar och ett minus på 27 i målskillnad.
Jag tror till och med att det skulle bli bättre om du tog med kocken från restaurangen istället för TJ.
TJ kan ju hacka lök och skära sallad eller nåt istället.