Jaha
« Föregående · 1910450 Till forumet
Sv: Jaha
xxx BIF xxx: Exakt. Vad är egentligen alternativet?
Att sparka Kristo, fortsätta betala hans lön och eventuellt chansa med en ersättare som mycket väl kan hamna där Kristo är nu känns inte som ett bra alternativ. Tycker också det finns tydliga positiva tendenser hos Kristo, han är en bra hockeyspelare.
Ang. Danielsson, tror jag nyckeln till framgång finns i PP-spelet. Få igång honom där och han kommer att briljera i 5mot5 också.
Att sparka Kristo, fortsätta betala hans lön och eventuellt chansa med en ersättare som mycket väl kan hamna där Kristo är nu känns inte som ett bra alternativ. Tycker också det finns tydliga positiva tendenser hos Kristo, han är en bra hockeyspelare.
Ang. Danielsson, tror jag nyckeln till framgång finns i PP-spelet. Få igång honom där och han kommer att briljera i 5mot5 också.
+ 2
Sv: Jaha
KalleTeodor: såhär kanske?
Gunde - Berra
Andersén - Norin
Lundgren - Ersson
Kilas
Nicke - Jensen - Kousal
Rodda - Joel - Bogen
Kristo - Blomman - Nilsson
Bjursa - Wesslan - Asken
Alcén/Emil
Gunde - Berra
Andersén - Norin
Lundgren - Ersson
Kilas
Nicke - Jensen - Kousal
Rodda - Joel - Bogen
Kristo - Blomman - Nilsson
Bjursa - Wesslan - Asken
Alcén/Emil
+ 3
Sv: Jaha
Fler Brynäsare som inte gör mål...
Adam Boqvist spelade sin första match för London Knights igår och gjorde en rätt cool dribbling bl a. Dock inga mål. Spana in på denna länk:
twitter.com/MitchLBrown/status/1046006780155908098
Adam Boqvist spelade sin första match för London Knights igår och gjorde en rätt cool dribbling bl a. Dock inga mål. Spana in på denna länk:
twitter.com/MitchLBrown/status/1046006780155908098
Sv: Jaha
KalleTeodor: Jag tror att det kan löna sig att ha tålamod med Kristo. Han kommer till chanser och ser ofta lösningar i offensiv zon, men får inte riktigt till det. Eftersom han har levererat på motsvarande SHL-nivå tidigare i sin karriär har vi ju fog för att tro att han kan göra detsamma i SHL. Däremot ser man tydligt att han inte är en ledartyp, men det kanske inte Brynäs hade förväntat sig heller.
Sv: Jaha
Jaha, så var det så där deppigt igen…
Först måste man dock konstatera att vi är långt ifrån den kris vi var i förra året (ännu, kanske man ska tillägga). Vi ligger inte sist och spelet är ändå rätt ok. Det är främst två saker som inte fungerar. Vi gör inte mål och som jag varit inne på tidigare så släpper vi till alldeles för mycket målchanser i slottet. Jag tycker att vi går alldeles för hårt på puckföraren och tappar positioner/markering på insida. Detta är jag dock rätt övertygad om att Sjödda kommer att få ordning på då vi hade samma problem förra året också.
Vad gäller målgörandet så är det lite svårare att råda bot på. Vi startade säsongen med ett klart underskott av utpräglade målskyttar och egentligen så är det väl endast Danielsson som har det på sitt CV. Då duger det förstås inte att han är poänglös så här långt och dessutom så är han i för få heta situationer. Dags att ändra och mitt förslag är att flytta in Danielsson på Kristos plats i andra. Jensen har visat förut att han är bra på att servera puckar till snipers och han har visat lite "gamla takter " igen. Dessutom så tror att Danielsson, Kousal och Jensen är lite mer ”old school” och borde kunna passa ihop.
Kristo har visat att han är en hyfsad hockeyspelare men jag tror tyvärr inte att vi kommer att få någon stor poängproduktion på honom. Han får flytta ner till tredje och så flyttar vi upp Rhodin till 1:a istället. Alternativet är att prova Bjurström på denna position men han verkar ju fastlåst på bänken just nu. Boqvist är bra på att få upp puckar till backarna för skott och då behöver vi spelare som går hårt in på mål vilket Rhodin gör, precis som Kellman. Rhodin är också bra på att vinna puckar vid sargerna och därmed har vi en tuff kedja att möta.
Först måste man dock konstatera att vi är långt ifrån den kris vi var i förra året (ännu, kanske man ska tillägga). Vi ligger inte sist och spelet är ändå rätt ok. Det är främst två saker som inte fungerar. Vi gör inte mål och som jag varit inne på tidigare så släpper vi till alldeles för mycket målchanser i slottet. Jag tycker att vi går alldeles för hårt på puckföraren och tappar positioner/markering på insida. Detta är jag dock rätt övertygad om att Sjödda kommer att få ordning på då vi hade samma problem förra året också.
Vad gäller målgörandet så är det lite svårare att råda bot på. Vi startade säsongen med ett klart underskott av utpräglade målskyttar och egentligen så är det väl endast Danielsson som har det på sitt CV. Då duger det förstås inte att han är poänglös så här långt och dessutom så är han i för få heta situationer. Dags att ändra och mitt förslag är att flytta in Danielsson på Kristos plats i andra. Jensen har visat förut att han är bra på att servera puckar till snipers och han har visat lite "gamla takter " igen. Dessutom så tror att Danielsson, Kousal och Jensen är lite mer ”old school” och borde kunna passa ihop.
Kristo har visat att han är en hyfsad hockeyspelare men jag tror tyvärr inte att vi kommer att få någon stor poängproduktion på honom. Han får flytta ner till tredje och så flyttar vi upp Rhodin till 1:a istället. Alternativet är att prova Bjurström på denna position men han verkar ju fastlåst på bänken just nu. Boqvist är bra på att få upp puckar till backarna för skott och då behöver vi spelare som går hårt in på mål vilket Rhodin gör, precis som Kellman. Rhodin är också bra på att vinna puckar vid sargerna och därmed har vi en tuff kedja att möta.
+ 9
Sv: Jaha
Auchinleck: Inte säker på att BZ vill förlänga. Kan tänka mig att han lämnar självmant... Gör han det bör ny ”skolas in”/tillträda efter jul för att kunna få en rimlig förutsättning i arbetet med nästa säsongs trupp...
+ 1
Sv: Jaha
Samsung: Av det du nämner är de amputerade tårna nyheter. Allt annat är väl gammal skåpmat...?
- Att vi borde haft juniorer istället förr allsvenska breddspelare och därigenom frigöra kapital för spets är väl en allmän uppfattning hos alla brynäsanhängare med någon form av koll...?
- Egna kapitalet redovisas varje årsmöte och är således att betrakta som offentliga uppgifter...
- Att Kristo är oscoutad är en mindre skandal i sig. Men ingen nyhet. Bengtzén har själv sagt att han aldrig sett honom spela...
Kul att träffa gamla ”legender” såklart. Vill inte ta ifrån dig det...👍😊
- Att vi borde haft juniorer istället förr allsvenska breddspelare och därigenom frigöra kapital för spets är väl en allmän uppfattning hos alla brynäsanhängare med någon form av koll...?
- Egna kapitalet redovisas varje årsmöte och är således att betrakta som offentliga uppgifter...
- Att Kristo är oscoutad är en mindre skandal i sig. Men ingen nyhet. Bengtzén har själv sagt att han aldrig sett honom spela...
Kul att träffa gamla ”legender” såklart. Vill inte ta ifrån dig det...👍😊
+ 2
Jaha
Var på matchen live igår. Sjukt ineffektiv är vi. Sen ska ju tilläggas att Engstrand var sjukt bra. Så gick inte därifrån o va pissless. Men det behövs vaskas om i kedjorna. Boqvist kommer ju inte in på mål något, härjar i hörnen bara och cirklar runt. Danielsson.. lixom.. var han ens med?
Pratade länge med en gammal brynäslegend. (Sammarbetade länge med Brynäs under Sundlövs tid) han tyckte att bengtzen är ute och seglar. Tar in spelare för bredd som vi finner i våra egna juniorled. En sportchef behöver ha riktigt hjärta för klubben. Tydligen har Brynäs egna kapital sprutat iväg med bengtzen.
Sen sa han att kristo var helt oscoutad.. ingen hade sett han spela. Och att han hade fått amputerat ett par tår för något år sedan..? Men det var det ingen som visste i Brynäs. Litar på han men ändå kul o få höra från nån så nära Brynäs och med riktigt hjärta vara så besviken på ledningen idag.
Pratade länge med en gammal brynäslegend. (Sammarbetade länge med Brynäs under Sundlövs tid) han tyckte att bengtzen är ute och seglar. Tar in spelare för bredd som vi finner i våra egna juniorled. En sportchef behöver ha riktigt hjärta för klubben. Tydligen har Brynäs egna kapital sprutat iväg med bengtzen.
Sen sa han att kristo var helt oscoutad.. ingen hade sett han spela. Och att han hade fått amputerat ett par tår för något år sedan..? Men det var det ingen som visste i Brynäs. Litar på han men ändå kul o få höra från nån så nära Brynäs och med riktigt hjärta vara så besviken på ledningen idag.
+ 2
« Föregående · 1910450