Johan Harju klar för Brynäs IF
SH: Ja, Gunderson får självklart ta på sig det målet, men det är sånt som händer... Han gör ändå så sällan misstag.
Redigerad kommentar
Och om vi nu, som du själv säger, antar att Rahm är en bättre närspelsmålvakt och Leksands mål gjordes från nära håll och runt kassen, så hade det väl med facit i hand och som efterklok varit bättre om man valt Rahm.
Det var väl inte så svårt att förstå?
Har öht inget med vad jag anser om TJ:s val innan match att göra.
Där litar jag fortfarande på att hans omdöme är bättre än mitt.
Att ex bänka Honken efter 2 raka segrar hade heller inte känts bra. Vilket jag tror är en stor anledning till varför man valde Honken, trots ett par tavlor den senaste tiden.
Kan även vara så att Rahm har känningar efter operationen och att man vilar honom längre än man tänkt sig av säkerhetsskäl.
Huge:"Och om vi nu, som du själv säger, antar att Rahm är en bättre närspelsmålvakt och Leksands mål gjordes från nära håll och runt kassen, så hade det väl med facit i hand och som efterklok varit bättre om man valt Rahm.
Det var väl inte så svårt att förstå?"
Nä du, nu har du målat in dig i ett hörn, precis som vanligt, svara på inlägget istället för att lalla, precis som TJ gör när han inte har en susning om vad han ska säga :-)
Där tror jag att Rahms närspel hade varit att föredra framför Honkens tafatta agerande, som vi sett prov på tidigare vid liknande situationer.
Som sagt: bara en spekulation som efterklok och med facit i hand.
Försök nu förklara det för din halvdanska kompis, jag ger upp där.... :-)
Ja, tänk om det vore så enkelt som att statsen vore allena vägledande för tränarna vid val av målvakt.
Jag tror nog att det är lite mer komplicerat än så....
Huge: Så otroligt mycket mer komplicerat är det inte, Honken släpper in mindre mål helt enkelt och Rahm släper in fler. I någon enstaka match kan Rahm överträffa sig själv men ALLT pekar på att Honkie är en bättre målvakt. För att backa upp mitt påstående så lutar jag mig på spelade matcher för någonting annat kan vi väl inte seriöst hänvisa till?
Skillnaden mellan Rahm och Honken är i och för sig mindre än tidigare men Rahm har ju sämsta? statsen i serien (har i alla fall varit så orkar inte kolla nu).
Kolla istället på hur vårt uteförsvar agerat med resp målvakter.
Rahms sämsta enskilda stats kom väl mot LHC där han släppte in 5 mål bakom ett minst sagt virrigt och generöst uteförsvar.
Honken har haft bättre hjälp i flera av sina matcher, framförallt inledningsvis i serien.
Så snacket om att procent och insläppta mål skulle berätta hela historien är ju helt fel.
Rent allmänt håller även jag Honken som bättre, mkt beroende på gammal vana sas.
Han känns lite tryggare, trots att han gjort fler tavlor än Rahm så här långt.
Sen finns det ytterligare en aspekt: vet vi statusen på Rahm?
Inte osannolikt att han har nån känning efter sin operation och att man medvetet sparar honom längre än tänkt av säkerhetsskäl.
Normalt sett brukar TJ inte vara rädd för att byta målvakt efter ett par mindre bra insatser. Det som räddat Honken kan bero på att vi trots allt vunnit även de gånger han haft en mindre bra dag.
Jag skulle säga att just det är en indikation om hur trygg utespelarna känner sig med Rahm i kassen.
De är inte helt trygga med Honken heller. En förstärkning på posten skulle i mina ögon öka tryggheten hos backarna, vilket skulle ge bättre stöd åt målvakten. Positivt föder positivt, negativt föder negativt...
När det lyssnades på undertecknad o Purjo placerades i bra omgivning tycker jag att vi fått bättre värde för pengarna
Purjo kan fortsätta i 1:a o Rödin kan gå m Sweatt o ev Nordan
Men det här med att sitta i en bil 8-10 timmar dan före match...givet att det är gynsamt väglag... ?????
"kommer att ta bilen upp till Luleå och Övertårneå för att träffa släkt och vänner. Sen tar jag bilen tillbaka den 25:e igen, det går ju inga flyg eller tåg den dagen"